Gå til innhold

Smekk på rumpa

Gjest Mann

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere jenter har opplevd det? Og hvordan har dere reagert, er det greit, eller reagerer dere kraftig i mot det?

Syns dette forekommer litt for ofte der jeg jobber, altså mannlige kollegaer av meg som syns det er greit å gi vår kvinnelige kollegaer en liten smekk på rumpa. Vet ikke helt hva jentene syns, kjenner dem ikke så godt.

Merker også det som oftest er gamle gubber (50+) som driver med slikt. Er dette noe som henger igjen fra gmale dager, eller kanskje de gjør det fordi det ikke er så vant til å kvinnelige kollegaer?`

Ee litt nysgjerrig på hva dere jenter syns om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er disse kvinnene sekretærer og slikt? Altså de har ikke det samme faglige eller profesjonelle nivået som mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse kvinnene sekretærer og slikt? Altså de har ikke det samme faglige eller profesjonelle nivået som mennene?

Har det noe å si da?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje ikke sekretærer, men kvinner som jobber på kundemottak eller kundesenter og lignende. Jobber ikke direkte under disse mennene, men er kanskje ikke på samme nivå nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har det noe å si da?

Jeg synes da virkelig at en skal respektere kvinner som har tatt høyere utdanning og jobbet seg opp i systemet. Disse kvinnene bør respekteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Seriøst?

Jeg trodde 50-tallet var forlengst tilbakelagt, og har aldri sett dette forekomme på noen som helst av mine arbeidsplasser opp gjennom årene.

Klenging på fester osv er derimot ikke forbi. Jeg synes ikke noe om å skylde på fylla, heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Seriøst?

Jeg trodde 50-tallet var forlengst tilbakelagt, og har aldri sett dette forekomme på noen som helst av mine arbeidsplasser opp gjennom årene.

Klenging på fester osv er derimot ikke forbi. Jeg synes ikke noe om å skylde på fylla, heller.

Hva mener du med klenging? har vi menn ikke engang lov til å kanskje stå ved siden av dere kvinnfolk på jobbfester heller? Om jeg legger armen rundt ei kvinnelig kollega, betyr det at jeg klenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes da virkelig at en skal respektere kvinner som har tatt høyere utdanning og jobbet seg opp i systemet. Disse kvinnene bør respekteres!

Alle kvinner (og menn) skal respekteres. Uavhengig av utdannelsesnivå.

Seksuell trakassering kan sees på som verre dersom den skjer i konstellasjonen sjef- underordnet - enn kollega-kollega fordi man da allerede har et naturlig underordnet forhold og det kan være vanskeligere å si fra (frykte for jobben osv.)

Anonym poster: 6c359e92779899995eeba09acca6754d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en smekk på rump av noen på arbeidsplassen, kunder eller ansatte, så hadde de jammen meg fått en smekk i fleisen tilbake!

Hadde også kontaktet overordnet og tillitsvalgt. Slik oppføresel hører ikke hjemme på en arbeidsplass, uansett om man er mann eller kvinne som blir utsatt for det. Nedverdigende er det!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mister

Hadde jeg fått en smekk på rump av noen på arbeidsplassen, kunder eller ansatte, så hadde de jammen meg fått en smekk i fleisen tilbake!

Hadde også kontaktet overordnet og tillitsvalgt. Slik oppføresel hører ikke hjemme på en arbeidsplass, uansett om man er mann eller kvinne som blir utsatt for det. Nedverdigende er det!

Hva om det er en du har et vennskapelig forhold til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er en du har et vennskapelig forhold til?

OM det er et såpass vennskaplig fohold, så gjør man det på andre steder enn på jobb. Der kollegaer og evt andre ikke ser det. Møtes vi ikke utenom jobb er vi ikke venner nok til slike "spøker".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ObviousTroll

OM det er et såpass vennskaplig fohold, så gjør man det på andre steder enn på jobb. Der kollegaer og evt andre ikke ser det. Møtes vi ikke utenom jobb er vi ikke venner nok til slike "spøker".

Skjerp deg, kan jo ikke gå rundt i et kort skjørt, og bøye deg over slik, for så å forvente at du ikke får deg en liten klast på den deilige lille rumpa di. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der jeg jobbet før var sjefen veldig på det. men han kunne i tillegg finne på å komme bak meg å prøve å holde rundt meg. det skjedde ikke med noen andre så vidt jeg så men kan godt være.

Anonym poster: b5a50aea3fb121a145670b85ae98d0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobbet før var sjefen veldig på det. men han kunne i tillegg finne på å komme bak meg å prøve å holde rundt meg. det skjedde ikke med noen andre så vidt jeg så men kan godt være.

glemte å skrive jeg sluttet pga dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Purelove

Skjedde da jeg jobba på en matbutikk for noen år tilbake. Det var bare meg og sjefen og en til på stengetid. Jeg skulle på bakrommet for å hente tingene mine, så kommer han å slår på rumpa, sån " vi snakkes imorgen da, søta, *klask*" synes det var veldig respektløst og KVALMT, denne mannen var også gift, og barna hans var like gamle som meg. Det tok ikke sin tid før jeg slutta.

Slik oppførsel hører ikke hjemme på en arbeidsplass, og jeg vet ikke hva de mennene tenker når de gjør det.

En kvinne skal også gå med trange bukser UTEN å få en smekk på rumpa. Det at jeg bruker trange klær gir ikke dere retten til å ta på min ræv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjedde da jeg jobba på en matbutikk for noen år tilbake. Det var bare meg og sjefen og en til på stengetid. Jeg skulle på bakrommet for å hente tingene mine, så kommer han å slår på rumpa, sån " vi snakkes imorgen da, søta, *klask*" synes det var veldig respektløst og KVALMT, denne mannen var også gift, og barna hans var like gamle som meg. Det tok ikke sin tid før jeg slutta.

Slik oppførsel hører ikke hjemme på en arbeidsplass, og jeg vet ikke hva de mennene tenker når de gjør det.

En kvinne skal også gå med trange bukser UTEN å få en smekk på rumpa. Det at jeg bruker trange klær gir ikke dere retten til å ta på min ræv.

Enig ingen har rett, men det er unødvendig å friste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ingen har rett, men det er unødvendig å friste.

Har du ikke selvkontroll? :gjeiper:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke selvkontroll? :gjeiper:

nupp?

Anonym poster: 52aa748dbfe0bfc4fbd47f7eee4728b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...