Gå til innhold

Tross alt han sier og gjør

Gjest Hh

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen ca et halvt år. Og han har hele tiden vært veldig intens og motivert i forhold til forholdet med meg. Men han er også en type som hater å være alene, som er veldig ensom, og som vil ha en kjæreste mer enn noe annet. Jeg er ikke slik. Jeg vil helst være alene, så sant det ikke er noe som bare er så fantastisk bra at det ikke går an å la være...

Parallelt mens han hele tiden har vært så overbevisende i at han vil ha meg, så har det med jevne mellomrom dukket opp mye rart i forhold til ei han har vært dødelig forelsket i i tolv år. Det kom fram veldig tidlig i forholdet vårt at han ikke var sikker på om han fortsatt var forelsket i henne, og at følelsene for henne var det dypeste han noensinne hadde opplevd. Etterhvert som tiden gikk, sammen med meg, har han sagt at han er helt over henne, at han ikke har hatt NOE som helst interesse for henne på veldig mange år, og at han aldri virkelig var forelsket i henne, det var bare en avstandsforelskelse som var en illusjon, en fantasi. Et ikon, som egentlig ikke var henne som person. Samtidig som det dukker opp ting hele tiden.. feks glapp det ut av han at han hadde likt å ha sex med henne, og det var for en mnd siden. (Hun er også hans eneste venn, nærmest)

Vi har hatt noen runder pga min usikkerhet i forhold til henne, og jeg fant ut nå nylig at hver gang vi har hatt disse rundene har han kontaktet henne etterpå, og prøvd å få møte henne. Den ene dagen (for bare noen uker siden) sendte han henne fire meldninger og spør om de skal treffes, og prøvde å ringe henne to dager. Hun er i et forhold med en annen, og jeg vet at ingenting har skjedd mellom dem. Han er heller ikke typen til å være utro. Men den eneste grunnen til at det aldri ble dem i utgangspunktet var jo enten fordi hun ikke ville, eller fordi han aldri turde å fortelle henne hva han følte. Det er i tillegg mange småting som har dukket opp nesten tilfeldig, som at hun stråler sånn, og at eksen hans var så sjalu når han hadde vært med henne fordi da var han så glad etterpå, at han hadde så sykt lyst å få barn med henne, at han alltid har lurt på hvordan hun ville være seksuelt etc etc. Hver gang noe slikt har kommet fram, har han gjort alt han kunne for å overbevise meg om at det ikke var sånn, at jeg misforstod etc etc. Og jeg har trodd på han....

Hvordan hadde dere følt hadde dere vært i denne situasjonen? Jeg har blitt veldig usikker på meg selv... Jeg har opplevd tidligere å være den andre parten, å være "henne", å være noens store drøm og fantasi. Og jeg vil jo virkelig ikke være den han ble sammen med fordi han ikke fikk henne han drømte om og lengtet så inderlig etter i så mange år... Han sa til meg for noen dager siden at han har vært forvirret i forhold til sine følelser til henne, men har i løpet av de siste ukene insett at det ikke er noe der, at det bare er ovefladisk. Men det har han sagt hele tiden, at det ikke lenger er noe der, mens han etterpå har innrømmet at han fortsatt var forvirret. Så hvorfor skal jeg tro på han nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts igjen. Han sa nylig at de hadde et veldig sterkt og nært forhold for mange år siden, hvor han da var hemmelig forelsket i henne (som han har vært hele tiden), men hun flyttet til en annen by. Noen år etterpå flyttet han tilfeldigvis til samme by, og de har gjennomtatt konktakten. Men da var det ikke som før, og han lengtet hele tiden etter den kontakten de hadde før. (hun var da i en annen livsituasjon)

Samtidig som han sier at hun var bare en illusjon, at det aldri var virkelig HENNE han var så forelsket i. Motstridene signaler i alt han sier, hele tiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...