AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #61 Skrevet 26. juni 2012 Ikke dårligere. Ikke mindreverdige. Men noen annet enn et bedre hotell eller restaurant. Det er jo ingen her som sier at det ikke er bra nok, men noen av oss foretrekker noe annet. Akkurat som noen vil ha en stor herregård eller slott, andre hjemme i hagen, noen på restaurant/hotell og noen på grendehus. Jeg ser ikke på det som noe dårligere, men det er jo en annen type fest/selskap. Må ikke trekke inn ting som ikke er relevant for diskusjonen, og det var det jeg reagerte på først, at noen mener en er kravstore fordi en ønsker noe annet. Et selskap på et grendehus med mange gjester kan jo være vel så dyrt som å ha et mindre selskap på en restaurant. Folk må jo få velge som de vil, men denne diskusjonen handler jo om bryllupet er for brudeparet eller gjestene, og da synes jeg det blir feil å velge hotell dersom det fører til at man får mindre penger å bruke på å varte opp gjestene. Anonym poster: 66ed206494ff4d4e2bffe3f4bbebd6cb 1
Portvinpiken Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #62 Skrevet 26. juni 2012 Folk må jo få velge som de vil, men denne diskusjonen handler jo om bryllupet er for brudeparet eller gjestene, og da synes jeg det blir feil å velge hotell dersom det fører til at man får mindre penger å bruke på å varte opp gjestene. Anonym poster: 66ed206494ff4d4e2bffe3f4bbebd6cb Nei, jeg vil si at det vil eventuelt føre til at man har et mindre bryllup med færre gjester hvis man skal betale mer for å være på hotell/restaurant. Og det er jo nettopp det; siden alle tydeligvis har sine meninger om hvem som bør og skal inviteres, kan det jo hende at man står i en situasjon der man må velge fin restaurant for færre gjester eller billigere lokale og mat for flere gjester. Det er jo ingen som snakker om at gjestene som faktisk er invitert (få eller mange) skal få dårligere oppvartning!
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. juni 2012 #63 Skrevet 26. juni 2012 Nei, jeg vil si at det vil eventuelt føre til at man har et mindre bryllup med færre gjester hvis man skal betale mer for å være på hotell/restaurant. Og det er jo nettopp det; siden alle tydeligvis har sine meninger om hvem som bør og skal inviteres, kan det jo hende at man står i en situasjon der man må velge fin restaurant for færre gjester eller billigere lokale og mat for flere gjester. Det er jo ingen som snakker om at gjestene som faktisk er invitert (få eller mange) skal få dårligere oppvartning! Vel... da tror jeg ikke du har lest alle bryllupstrådene på KG. 2
Portvinpiken Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #64 Skrevet 26. juni 2012 Vel... da tror jeg ikke du har lest alle bryllupstrådene på KG. Nei, heldigvis har jeg ikke lest alle trådene her på KG, men det er ihvertfall det denne tråden handler om :-)
Gjest "gjest" Skrevet 27. juni 2012 #65 Skrevet 27. juni 2012 Vel, men det er greit at du har en agenda her, men det blir for teit.
Portvinpiken Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #66 Skrevet 27. juni 2012 Vel, men det er greit at du har en agenda her, men det blir for teit. Hehe blir det "for teit"? Jeg har jo startet en diskusjon på et diskusjonsforum og ønsket å forholde meg til hva denne diskusjonen handler om, og ikke alle andre. Det er jo derfor man oppretter ulike diskusjoner jo :-). Det er ikke teit det. Det er sånn det funker det :-)
Gjest _Blomsten_ Skrevet 27. juni 2012 #67 Skrevet 27. juni 2012 Hehe blir det "for teit"? Jeg har jo startet en diskusjon på et diskusjonsforum og ønsket å forholde meg til hva denne diskusjonen handler om, og ikke alle andre. Det er jo derfor man oppretter ulike diskusjoner jo :-). Det er ikke teit det. Det er sånn det funker det :-) Du lurer på om festen er for gjestene eller for brudeparet, og da vil jeg si at festen er minst like mye for gjestene som for brudeparet. - med mindre du vil bli husket som en bridezilla da.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #68 Skrevet 27. juni 2012 Du lurer på om festen er for gjestene eller for brudeparet, og da vil jeg si at festen er minst like mye for gjestene som for brudeparet. - med mindre du vil bli husket som en bridezilla da. For å være riktig så kverulerende så står det i TS sitt startinnlegg at hun lurer på om bryllupet er for gjestene eller brudeparet. Det er ikke alle som har fest etterpå ;-). Vi var selv på tinghuset og gikk ut å spiste med våre nærmeste. Vil neppe kalle det "fest". Anonym poster: 9e453952785367a6b990cc844c6c5ac2
Gjest _Blomsten_ Skrevet 27. juni 2012 #69 Skrevet 27. juni 2012 For å være riktig så kverulerende så står det i TS sitt startinnlegg at hun lurer på om bryllupet er for gjestene eller brudeparet. Det er ikke alle som har fest etterpå ;-). Vi var selv på tinghuset og gikk ut å spiste med våre nærmeste. Vil neppe kalle det "fest". Anonym poster: 9e453952785367a6b990cc844c6c5ac2 Det svarte jeg på i mitt aller første innlegg i denne tråden. Der skrev jeg: "Bryllupet er for brudeparet og festen er for gjestene". Hvis man ikke vil ha fest er det selvsagt greit, men om man har fest er det viktig at man viser at man setter pris på at gjestene setter av tid og kanskje antakeligvis også har brukt litt penger for å komme i bryllupet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #70 Skrevet 27. juni 2012 Hvorfor mener så mange at man må ha mye alkohol for å overleve et bryllup? Eier ikke folk personlighet og må støtte seg på alkoholen? Man kan faktisk ha det hyggelig uten alkohol. Og nei jeg er ikke avholds. Anonym poster: 594ef233ced930ea45a1393223be27c9
Gjest "gjest" Skrevet 27. juni 2012 #71 Skrevet 27. juni 2012 Hvorfor mener så mange at man må ha mye alkohol for å overleve et bryllup? Eier ikke folk personlighet og må støtte seg på alkoholen? Man kan faktisk ha det hyggelig uten alkohol. Og nei jeg er ikke avholds. Anonym poster: 594ef233ced930ea45a1393223be27c9 Fordi bryllup er dødskjedelig for alle andre enn brudeparet og deres nærmeste.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #72 Skrevet 27. juni 2012 Før i tiden var det vanlig å invitere hele slekta, men da var "kravene" til lokalet, maten, pynt, langt mindre og man fikk ofte masse hjelp fra alle gjestene. Det var hele familien som arrangerte bryllupsfesten, ikke bare brudeparet. I dag skal en gjerne også invitere hele slekta, men nå er kravene langt høyere syns jeg. Brukere her inne omtaler koldtbord som simpelt, velforeningslokaler som "enkle" osv osv. I tillegg så er det nå brudeparet som står for festen, hvor det i gamle dager var familien som bød inn til bryllup. Anonym poster: 5dee5b348526e955b4a1e53d69d8dcf9 4
Portvinpiken Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #73 Skrevet 27. juni 2012 Før i tiden var det vanlig å invitere hele slekta, men da var "kravene" til lokalet, maten, pynt, langt mindre og man fikk ofte masse hjelp fra alle gjestene. Det var hele familien som arrangerte bryllupsfesten, ikke bare brudeparet. I dag skal en gjerne også invitere hele slekta, men nå er kravene langt høyere syns jeg. Brukere her inne omtaler koldtbord som simpelt, velforeningslokaler som "enkle" osv osv. I tillegg så er det nå brudeparet som står for festen, hvor det i gamle dager var familien som bød inn til bryllup. Anonym poster: 5dee5b348526e955b4a1e53d69d8dcf9 [/quote Noen veldig gode poeng! Signerer denne.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 27. juni 2012 #74 Skrevet 27. juni 2012 Fordi bryllup er dødskjedelig for alle andre enn brudeparet og deres nærmeste. Uten alkohol hadde det vært kjedelig ja. Men med alkohol og god mat trenger det ikke å bli kjedelig.
Gjest "gjest" Skrevet 28. juni 2012 #75 Skrevet 28. juni 2012 Uten alkohol hadde det vært kjedelig ja. Men med alkohol og god mat trenger det ikke å bli kjedelig. Mitt poeng hele tiden. Fri bar til folket!!!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå