Gå til innhold

Broren til kjæresten min ruser seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. For en tid tilbake fikk jeg vite at kjæresten min og storebroren hans tidligere har brukt og solgt narkotiske stoffer. Dette kom som et stort sjokk, men jeg stoler på kjæresten min når han sier han har lagt dette bak seg og aldri skal involvere seg i det igjen. Problemet er nå at broren i det siste har havnet på kjøret igjen, etter en lang periode hvor det virket som han var nykter.

Her om dagen skulle jeg avtale å møte broren for å levere tilbake noe vi hadde lånt, men plutselig fikk jeg beskjed fra typen om jeg ikke trengte å gjøre det likevel. Grunnen var at broren og "kompisene" hans bla.a. hadde ramponert en leilighet og totalvraket en bil, og kjæresten min ville derfor at jeg verken skulle møte han eller kontakte han, for min egen sikkerhets skyld. Dette skremmer meg virkelig!!! Jeg har absolutt null erfaring med narkotika, og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Ønsker jo heller ikke at kjæresten min skal omgås broren når han er så ustabil, men jeg kan ikke nekte han det. Kjæresten min har sagt at broren aldri har vært voldelig mot han under rus, men at han kan bli veldig manipulerende. Er så redd for hva som kan skje!

Merker også at kjæresten min er blitt mer bekymret for broren i det siste, hva kan jeg si for å hjelpe han og støtte han? Er helt blank når det gjelder rusproblemer, har null erfaring med det.. Kan også nevne at vi er i midten av 20-årene og broren nærmer seg 30, så dette er ikke akkurat noe ungdomsopprør. Broren har vært involvert i slike ting i 10 år. Foreldrene har såklart prøvd å gjøre det de kan, men de bor nå i en by ganske langt unna, og tror ikke de lenger vet hva de skal gjøre heller..

Jeg slet i utgangspunktet med å takle fortiden til typen og broren hans, men det hjalp mye å tenke på at det var et avsluttet kapittel. Når broren nå har havnet utpå igjen så vil det jo fortsette å være et tema, og i tillegg blir jeg jo redd for at han kan dra med seg kjæresten min i fallet! Åå, jeg blir så redd!!

Tips til hvordan jeg kan takle dette?

Anonym poster: 2fa72df2b9df87188a98b09d1f31b1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg!

Jeg skjønner du er redd og ikke vet hvordan du skal takle situasjonen. Det er det vel heller ingen fasit på, men mitt tips vil være å ikke omgåes broren til kjæresten din så veldig. En person i rus kan være svært utilregnelig selvom han ikke har gjort noe utfall før. Det kommer helt an på hva slags stoffer han har tatt den dagen. Om han plutelig prøver noe nytt kan oppførselen bli anderledes osv. Du får ta deg en ordentlig prat med kjæresten din om hvor bekymret du er, ikke minst for han og at han ikke skal havne utpå igjen. Gjøre det tydelig at du ikke vil ha et forhold til en som ruser seg eller ha noe med narkotiske stofer ellelr de som bruker dem å gjøre. Da er det vel en god god grunn for han til å holde seg vekk!

Lykke til! :)

Anonym poster: 2f52d30ab70b5250445b78310c15f17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en ordentlig prat med kjæresten din om hvor bekymret du er, ikke minst for han og at han ikke skal havne utpå igjen. Gjøre det tydelig at du ikke vil ha et forhold til en som ruser seg eller ha noe med narkotiske stofer ellelr de som bruker dem å gjøre. Da er det vel en god god grunn for han til å holde seg vekk!

Uff, ikke gjør dette. Er det noe han garantert er lei av, så er det å bli puttet i samme bås som broren. Denne bekymringen er irrasjonell, og å ta det opp med typen vil fort føre til krangel og irritasjon. Du må bare stole på typen din, og ta han som det individet han er, at broren ramler utpå har i utgangspunktet ingenting med han å gjøre.

Anonym poster: cc084ac791aaaa4e157ef235a143fb27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...