Gå til innhold

Venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg prøve å virkelig samle tankene mine og få til et forståelig innlegg her. Det er fryktelig vanskelig, men jeg skal prøve. Jeg har alltid hatt få men gode venner, istedenfor mange overfladiske venner. Men jeg syns det er vanskelig å stole på folk, og har et relativt stort bekreftelsebehov tror jeg. Jeg gir så utrolig mye av meg selv i et vennskapsforhold. Gjør "alt" for vedkommende, stiller alltid opp til alle døgnets tider, er alltid 100 % til å stole på og føler meg satt pris på av de gode venninnene jeg har. Men jeg har blitt så mye brent før. Spesielt gjennom ungdomsskolen og videregående. Dolket i ryggen, mobbet, tilsidesatt osv. Og de resulterer nå i at jeg har et fryktelig stort behov nå for å få bekreftelse fra venninnene mine på at jeg er spesiell for dem. At jeg er en av de beste venninnene de har, etc. Litt pinlig, men jeg legger meg langflat og innrømmer det. Er det bare jeg, eller er det fler som har det sånn?? Og jeg savner å ha en venninne som bor i nærheten av meg som jeg virkelig klikker med også.. Jeg har ingen i nærheten av meg lenger. Jeg føler at jeg trenger samme "omsorg" fra venninner som jeg gir dem. Eller.. omsorg blir kanskje feil ord. Men støtte og ei som virkelig er glad i meg og som syns om meg da. Dette ble et langt å sytete innlegg, og jeg vet ikke om noen kommer til å lese det en gang, men det var godt å få luftet litt av tankene i allefall. Tar imot alt av tilbakemeldinger :) Men om noen ber meg om å slutte å gi så mye av meg selv, så er det fryktelig vanskelig. Det er bare sånn jeg er. Varm, omsorgsfull og tillitsfull er kvaliteter jeg er stolt innehaver av. Og da får jeg heller brenne meg pga. dumsnillheten min :)

Anonym poster: b4eaa7d943ea64c14d2a8be94837f1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt slitsomt ut å være venn med deg, men mobbing og sånt fortjener du jo så klart ikke da. Hvis du er like needy i virkeligheten som du høres ut her så tror jeg at jeg hadde tatt litt avstand. Hva skjer om venninnene dine ikke viser deg at du er spesiell og gir deg "omsorg"? Holder du det for deg selv eller lager du drama ut av det?

Anonym poster: 9dafd4683db3faa6b28510f60c064985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det selvsagt for meg selv. Jeg er relativt konfliktsky av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen få venner. 2-3 stk. Men ingen av dem i samme by/ i nærheten. Skulle ønske jeg hadde venner i nærheten. Savner å plutselig ta en impulstur på cafè med en venninne og skravle i timesvis om alt og ingen ting en varm sommerdag f.eks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig nok søker jeg litt bekreftelse :) Ei venninne fikk visst nok en gang. Hun fortalte meg at ikke alt handler om meg før hun forsvant ut av livet mitt. Jeg synes det er litt trist :( Følte at 90% av samtalene våre handlet om henne. Jeg satt å hørte på probleme hennes, men når jeg plutselig ville ha bekreftelse på vennskapet vårt, så freste hun altså det.

Med bekreftelse mener jeg at jeg sa " Er du glad i meg?".

Jeg trengte mer bekreftelse før enn jeg gjør nå. Fikk meg ofte dårlige venner på grunn av at de var flinkest til å gi bekreftelse, men i lengden så jeg spillet. Er ikke sånn lenger.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest

Jeg hadde en venninne som ikke ville stille opp for meg når jeg virkelig trengte det. Snakk om å få en virkelighetssjekk rett i fleisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Høres litt borderline ut for min del.

( Åh. jeg må slutte spekulere i KG-brukeres diagnoser. jeg vet det. :kjefte: :kjefte: :kjefte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt borderline ut for min del.

( Åh. jeg må slutte spekulere i KG-brukeres diagnoser. jeg vet det. :kjefte: :kjefte: :kjefte: )

Jeg tror det heller kommer av dårlig selvtillit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...