Gå til innhold

Er jeg syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri likt meg noe særlig ute på byen, men de siste årene har jeg ikke vært noe ute. Jeg liker best å være hjemme og slappe av enten alene eller familie. Dette er vel kanskje ikke så unormalt, men jeg merker jeg blir verre og verre. Nå vegrer jeg meg for å gå på shopping i byen og på restauranter. Kan godt gjøre det, men trives ikke. Alle vennene mine skal alltid ut på ting: kino, museum, stranda, men jeg vil aldri være. Vet ikke helt hvorfor, kanskje jeg bare trives best hjemme. Men begynner å lure på om jeg har et problem.. Er ikke et problem for meg, men alle rundt meg reagerer på det. Flere som kjenner seg igjen?

Anonym poster: 919dfeaf32b4eb925e5afa5ba2392e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest delfiny

Tenkte litt på sosialfobi, eller angstform av noe slag. Hemmer det livet ditt, så snakk med en lege.Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter du å si nei til å bli med på forskjellige ting kan det hende du ender opp helt alene. Tving deg til å bli med. Ingen gidder å mase på en som aldri vil noe som helst.

Anonym poster: b268e796b0ea1043e4094d2d605b6269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har det litt som deg.

Nokre folk trivs best aleine!

Men eg tvinger meg sjølv til å vere sosial. Ingen liker ein person som svarer "nei nei nei" uansett kva som vert foreslått!

No er det slik at eg har 2 dagar "fri frå vener og aktiviteter" i veka. 1 ettermiddag i veka og ein av helgedagane. Sidan eg er sosial dei andre 5 dagane i veka så koser eg meg ekstra mykje desse 2 dagene.

På den måten så opprettheld eg mitt sosiale liv og hobbyar og også dette behovet for å vere aleine.

Anonym poster: 64ea4e9cfae1ea7363c083f5dd4b71c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt meg noe særlig ute på byen, men de siste årene har jeg ikke vært noe ute. Jeg liker best å være hjemme og slappe av enten alene eller familie. Dette er vel kanskje ikke så unormalt, men jeg merker jeg blir verre og verre. Nå vegrer jeg meg for å gå på shopping i byen og på restauranter. Kan godt gjøre det, men trives ikke. Alle vennene mine skal alltid ut på ting: kino, museum, stranda, men jeg vil aldri være. Vet ikke helt hvorfor, kanskje jeg bare trives best hjemme. Men begynner å lure på om jeg har et problem.. Er ikke et problem for meg, men alle rundt meg reagerer på det. Flere som kjenner seg igjen?

Anonym poster: 919dfeaf32b4eb925e5afa5ba2392e6b

Du skriver at du liker helst å være hjemme alene og "slappe av". Er ikke det et veldig fattig liv?

Mangler du energi? Eller er deprimert?

Jeg tenker at veldig få ligger på sitt dødsleie og tenker "Jeg angrer på at jeg ikke lå mer på sofaen og leste avisa og så på How I met your mother"....

Anonym poster: 64ea4e9cfae1ea7363c083f5dd4b71c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke. Men når jeg er ute med folk så tenker jeg alltid hvor mye jeg mistrives og vil hjem. Har liksom ikke noe interesse for noe, ser ikke helt gleden med å sitte på en pub og drikke og snakke med folk. Kjenner det vrir seg i magen og jeg vil rømme...

Det beste er egentlig å lese en bok eller se en film, for da slipper jeg unna virkeligheten og tankene. Er nok veldig introvert, har det fint alene. Men føler jeg burde gjøre litt mer, er bare 22 år. Hvordan komme seg ut når jeg virkelig ikke vil?

Anonym poster: 919dfeaf32b4eb925e5afa5ba2392e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg igjen, er heller ikke så glad i å gå ut. Men jeg blir ensom og får mer angst i lengden hvis jeg aldri går ut, så da gjør jeg det allikevel.

Ser på det litt som trening eller klesvask, noe man bare må opprettholde.

Synes det er litt trist å ha det sånn, men jeg vil ikke ende opp ensom. Er et lite paradoks. Beklager at jeg ikke har noen bedre råd :gjeiper:

Anonym poster: c22e7e50842cce61a212bceb5f9fea2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...