Gå til innhold

Droppe brudepynting i salong?

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den dagen jeg eventuelt skal gifte meg kommer jeg definitivt til å få hjelp av profesjonelle til make-up og hår.. Selv om jeg er utdannet hudpleier og har hatt kurs i brude make-up, så hadde jeg ikke stolt på meg selv en slik dag. Nå skal det legges til at jeg er usedvanlig distre og blir fort nervøs da..

Jeg har sett mange fine bruder som har ordnet seg selv og mange ikke fullt så fine bruder som har blitt sminket av frisøren sin.

Dette synes jeg får være opp til hver enkelt, og jeg synes det er mange som dømmer fort i denne tråden og det går BEGGE veier.

Tror dere blir kjempefine jeg, uansett hva dere gjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som legger så mye i utseendet sitt den dagen Coffee. Det viktigste er å bli gift, hvordan jeg ser ut er faktisk underordnet. Vi skal love hverandre å elske og ære hverandre hele livet. Det og å få barna er det viktigste som noen gang skjer i livet. Og jeg tror jeg blir fin nok! den dagen om jeg gjør det selv. Akkurat nå oppfatter jeg deg som en ganske så overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok forskjellige måter å gjøre dette på, jeg fikk forøvrig beskjed om at det ikke var så lurt å vaske håret samme morgenen, men så fint at du endelig kom med noen positive innspill da siden du kan dette!!

Dette med å ikke vaske håret samme dag er ett triks som ble mye brukt før, men i 2004 har vi så gode produkter at dette ikke er nødvendig. For folk som lett får fett hår er dette veldig bra :D

Mennesker med glatt hår får fort fett hår hvis de bruker hårvoks eller stylingkremer, de bør heller satse på lotions som lettere forsvinner inn i håret. Vil de ha stivt hår er mousse ett bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som legger så mye i utseendet sitt den dagen Coffee.

De fleste bruder legger mye i hvordan de ser ut på den store dagen Ca. Noe som ikke er rart i det hele tatt, mange mennesker som ser på en, mange bilder som skal tas og i ett bryllup er brudens utseende unektelig ett av de store samtaleemnene. Dette betyr ikke at man plutselig er en overfladisk bitch.

Å hentyde at selve seremonien kommer i annen rekke synes jeg er ett flåsete og billig poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg òg vil se fin ut den dagen, men jeg synes ikke det å være fin er synonymt med å måtte bruke mest mulig penger på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig :klø:

Uansett, sminke hos profesjonelle eller hjemme.

Denne dagen blir man ekstra pen uansett derfor at en brud utstråler noe veldig spesielt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig :klø:

Uansett, sminke hos profesjonelle eller hjemme.

Denne dagen blir man ekstra pen uansett derfor at en brud utstråler noe veldig spesielt !

Så sant, så sant Emy! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å bli sminket og ordnet i en frisørsalong. Har tilmed bestilt time, men nå lurer jeg på om det er verdt å bruke ca. 2000 kroner på dettte, når jeg helt sikkert klarer å sminke meg selv og mamma kan sette opp håret mitt. Jeg skal både ha slør og tiara, det er den enese bekymringen - tenk om begge deler detter ut utpå kvelden!  

Jeg skal ha en enkel frisyre (oppsatt i en knute).  

Er det noen her som har tenkt å ordne alt selv, evt. med hjelp av forlover/mor/annen?

Hvis du føler at du vil ordne håret ditt selv med litt hjelp fra noen, så synes jeg du skal gjøre det! Som nevnt før her, er det eneste jeg tenker litt på-hjelpen til å få festet sløret og tiaraen, men det ordner seg helt sikkert..Du kan jo også evt. sjekke litt andre steder for priser, jeg skal bet. 450kr/t! Jeg begynte å gå til henne i oktober så hun skulle bli kjent med håret mitt og nå går jeg dit hver 8. uke for å klippe tuppene..

Jeg skal ha ei jeg kjenner som er make-up artist til å sminke meg. Begge to skal komme opp til meg der jeg er, ca. 4 mil, så det kan jo henne de tar litt ekstra for det..Hun som er make-up artist er også frisørlærling og skal hjelpe til med å sette opp håret til forloveren min og brudepiken! Så jeg har valgt å bruke en del penger på det her, men det er fordi jeg tror jeg vil føle meg mer vel ved å ha fått en proff til å hjelpe meg..

Gjør det du vil, Popelka, du kommer til å ståle uansett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som jeg har opptaget er prisforskjellen hos frisørene. Sjekk ut flest mulig!! Jeg skulle i utgangspunktet kun fikse håret der, men min tilkommende ville at jeg skulle slippe å gjøre noe selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også svært usikker på hvordan jeg skal gjøre det..

jeg skal gifte meg i en ambassade i en europeisk by og får ikke anledning til å komme dit tidligere enn et par dager før vielsen

men siden jeg har tungt, tykt hår og ikke har noen stor erfaring med å sette opp håret mitt eller legge annen sminke enn "hverdagslig", så tror jeg at jeg vil ha litt hjelp... så eg får vel bare ringe opp en salong og forsøke å bestille meg en time.. :o

men vi har et svært lite budsjett for dagen (har ikke tenkt å bruke store summer på kjole osv heller!!) og jeg har full forståelse for at andre som føler eg mer kompetente og har kompetent hjelp seriøst kan vurdere å droppe den profesjonelle salongen

og for min del føles det litt teit å bruke mer på frisør enn på kjole.. men, det blir vel sånn.. tror jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville dette aldri vært aktuelt, ikke på en så stor dag. Jeg har full forståelse for de som velger å gjøre det selv, men selv kommer jeg altså til å sitte noen timer hos frisøren og få ordnet både hår og sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

popelka, du kan jo få hjelp til håret og så sminke deg selv??

Min frisør sier att hun bruker en teknikk der hun lager en liten vannrett flette under håret, hvor hun så legger håret over. I denne fletten setter hun kammen til sløret. På denne måten sier hun att du kan hale og dra i sløret uten att det kan falle ut!

Syns det hørtes smart ut, og noe du kanskje kan få moren din til å prøve å gjøre på deg, hvis du bestemmer deg for¨å ordne håret selv?Bare ett lite tips! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, Jens! Det skal jeg huske på.

Det var da voldsomt som denne tråden tok av! Mye som skjer når man er på jobb/selskap etc.!!

Har fortsatt ikke tatt noen endelig avgjørelse, men jeg finner nok ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke hive meg inn i diskusjonen som sådan, og noen har sikkert nevnt det før her:

Er det ikke DEILIG å la seg skjemme seg bort litt da?

Dette er bryllupsdagen :-) La andre jobbe, og bare nyyyt det.

Det skal ihvertfall jeg!!!

Og dessuten skjønner jeg ikke helt det økonomiske argumentet for å la det være. Klart det koster noen kroner, men med tanke på alt annet de fleste bruker MYE penger på denne dagen, så er det nesten som en dråpe i havet å regne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det. Jeg satt opp håret og sminket meg selv. Jeg hadde bestilt time hos frisør og sminkør, men tenkte jeg kunne spare inn de 3000,- siden jeg er ganske flink med hår og sminke.

Jeg har veldig glatt hår, men det gikk helt fint å krølle håret, sette opp det opp og feste tiaraen. (Jeg hadde kjøpt inn de riktige styling-produktene). Sminken ble også helt perfekt, jeg prøvesminket dagen før. Jeg fikk mye skryt og alle trodde jeg hadde vært hos noen profesjonelle. Så det går an! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...