Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #21 Del Skrevet 8. februar 2004 Det er ikke alle som slomser med penger selv om de har anledning. Det har med prioriteringer å gjøre - noe man lærer seg nå man er et voksent, ansvarlig menneske. Synes det er ganske frekt å komme med utsagn som gjelder fremmede folks økonomi - ingen her inne har noe med om jeg har god eller dårlig råd. Det er dårlig folkeskikk å insinuere i både den ene og den andre retningen. Skal du gifte deg, Coffee Jolene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 8. februar 2004 #22 Del Skrevet 8. februar 2004 Men så må jo jeg si att JEG er perfeksonist.. Slike utsagn lyser opp dagen leenge Popelka: Hvis du bruker mange penger på klær og stæsj forøvrig, og ikke pleier å få håret profesjonellt stylet hos frisør særlig ofte (mener ikke her styling som i klipping og føning..) så er kanskje dette den anledningen hvor du skal bruke litt ekstra? Når ellers hvis ikke nå, mener jeg. Hvis du bestemmer deg for å fikse håret selv: HÅRSPRAY. Du må få vekk glattheten for å oppnå hold, det gjør du med hårspray og kanskje mere til før du begynner å sette opp. Lage håret ruglete og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #23 Del Skrevet 8. februar 2004 Nei da, jeg bruker ike mye penger på bryllupsutsyret mitt: kjolen får jeg i gave, ellers har min mor brukt 1200 på tiara og 800 på slør. Sko skal jeg skaffe selv. Korsettet kostet 700. Det er jo ikke så verst det. Er kjempeening at det hadde vært deilig å få sminket meg og ordnet håret profesjonelt. Det er jo ikke ofte man gjør det...Kanskje jeg skal se på det som en liten gave til meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 8. februar 2004 #24 Del Skrevet 8. februar 2004 Popelka::Jeg har IKKE sagt noe ang deres økonomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #25 Del Skrevet 8. februar 2004 Det er ikke alle som slomser med penger selv om de har anledning. Det har med prioriteringer å gjøre - noe man lærer seg nå man er et voksent, ansvarlig menneske. Synes det er ganske frekt å komme med utsagn som gjelder fremmede folks økonomi - ingen her inne har noe med om jeg har god eller dårlig råd. Det er dårlig folkeskikk å insinuere i både den ene og den andre retningen. Skal du gifte deg, Coffee Jolene? Å få hjelp til å ordne hår & sminke på ens egen bryllupsdag er ikke hva jeg vil kalle "slomsing med penger" så sammenligningsgrunnlaget ditt med en generell økonomisk bevissthet er aldeles håpløst. Enda dummere blir det når du i tillegg har en hårtype som er svært vanskelig å sette opp men allikevel vurderer å gjøre det selv. Ja jeg skal gifte meg om litt over ett år, nøyaktig dato er ikke fastsatt ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #26 Del Skrevet 8. februar 2004 :o Jeg mener ikke at å bruke penger på frisør er slomsing, men at man må ta en samlet vurdering! Jeg sier ikke at andres prioriteringer er feil, men at man ikke burde kjøpe/benytte seg av noe ukritisk! Noen velger å bruke mer penger på håret, noen splasher ut på blomster - mens andre er mer forsiktige. Vi bruker veldig mye på selve festen - mat og vin - så derfor prøver vi å spare inn andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 8. februar 2004 #27 Del Skrevet 8. februar 2004 For meg er det deilig å overlate sminke og hår til en annen. Vil bli dullet med og gjerne slappe av med et glass champagne i frisørstolen :D Jeg er alltid den i gjengen som hjelper andre med oppsett av hår osv. når vi skal på fest. Sminken tar jeg også. Sminket en venninne i fjor når hun skulle gifte seg. Men selv om jeg føler meg ganske sikker på sminke og hår, vil jeg ikke ordne dette selv bryllupsdagen. Men for all del - alle tar da vel prøvetime på forhånd slik at man blir fornøyd? Jeg vil da ikke se ut som en helt annen, så kritikk må frisøren tåle dersom jeg ikke blir fornøyd :D Frisøren jeg skal til, er den samme jeg klipper og farger håret hos. Så han kjenner meg godt, og jeg blir jo fornøyd hver gang ellers. Så jeg har egentlig ingen bekymringer. Det er også han som skal sminke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #28 Del Skrevet 8. februar 2004 Vi bruker veldig mye på selve festen - mat og vin - så derfor prøver vi å spare inn andre steder. La meg si det sånn, brudens hår & sminke er ikke ett punkt som skal med på listen over ting man skal spare inn på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #29 Del Skrevet 8. februar 2004 Okay, det er din mening! Men jeg synes det er utrolig dyrt med 750 pr time. Kanskje spanderer jeg det likevel på meg selv - men for meg er ikke det noen selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 8. februar 2004 #30 Del Skrevet 8. februar 2004 Nånå, coffee jolene, ikke si at andre er dumme pga. deres valg. Alle voksne mennesker har lov å ta selvstendige valg, og det blir bare dumt når du prøver å pushe noen du ikke kjenner til å følge dine prioriteringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #31 Del Skrevet 8. februar 2004 Okay, det er din mening! Men jeg synes det er utrolig dyrt med 750 pr time. Ja selvfølgelig er det dyrt- det er ett håndtverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #32 Del Skrevet 8. februar 2004 Nånå, coffee jolene, ikke si at andre er dumme pga. deres valg. Når har jeg kalt Popelka dum? Jeg skrev at grunnene hun oppgav for å kutte ut brudepynting var dumme, ikke at hun som person var dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 8. februar 2004 #33 Del Skrevet 8. februar 2004 La meg si det sånn, brudens hår & sminke er ikke ett punkt som skal med på listen over ting man skal spare inn på. Så du mener at man skal bruke kanskje over 20000 bare på bruden for en dags skyld, Vel bekomme sier jeg. Jeg skal ikke bruke masse på en kjole, jeg skal finne en fin en, jeg skal være fin på håret, slik jeg føler meg vel og sminken klarer jeg fint selv. Jeg synes allerede det går mye mer penger til meg enn til brudgommen og ser ingen grunn til å bruke mer enn nødvendig. Lite til bruden: Kjole, undertøy, frisør, sminke, slør, tiara, sko... Mannen, leid sjakett, nye sokker og boxer, sko... Kanskje en klipp i løpet av de siste dagene før dagen. Nei jeg synes dette blir for dumt, VI skal leve sammen etterpå, BARNA skal ha like mye i tiden etter bryllupet... Da velger VI heller å gi gjestene en fin fest og takke for at de vil feire dagen med oss, enn å blakke oss for at andre skal si WOW jeg kjenner deg nesten ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #34 Del Skrevet 8. februar 2004 enn å blakke oss for at andre skal si WOW jeg kjenner deg nesten ikke igjen. Er det det automatiske resultatet når man får hjelp av profesjonelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 8. februar 2004 #35 Del Skrevet 8. februar 2004 Nei det er kanskje ikke det, men det er nå vår vurdering uansett. Jeg ble litt på defensiven bare, og ordla meg dårlig, fordi jeg synes du uttrykte deg på en veldig bastant måte om at å fikse dette selv ikke på noen måte ville bli bra nok. Sorry for at jeg var krass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #36 Del Skrevet 8. februar 2004 Nå får vi kanskje roe oss litt ned her, jenter! Er enig med Ca. og Veslebråka, men skjønner også hva Coffee Jolene mener - man vil jo se fin ut! Men jeg tror ikke automatisk at man ser finere ut med profesjonell hjelp - jeg har vært stylet proft noen ganger i forbindelse med noen oppdrag og ikke vært kjempeimponert (men å var jeg sminket for kameraet og ikke dagslys!). Tror hver enkelt må finne ut hva de vil bruke penger på - det bør være akseptert å ikke gå til frisør, slik som man ikke skuler stygt på de som velger å få proff hjelp. Jeg startet denne tråden for å finne ut om andre velger å ikke gå til frisør og hvorfor, og vice versa når det gjelder de som skal pyntes i salong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #37 Del Skrevet 8. februar 2004 Vel, jeg har ikke sansen for bruder som må fikse seg selv på den store dagen fordi de ikke prioriterer å få det ordnet skikkelig. "Nei, jeg kan ikke få ordnet hår og sminke fordi bordkortene og serviettene var så dyre." Det blir for dumt, beklager. Og jeg vet hvor stor forskjell det er mellom hjemmefiksing og proff hjelp, forskjellen er enorm og nei det betyr ikke at man er sminket til det ugjennkjennelige. Forskjellen ligger i kvaliteten på arbeidet. Popelka, sminking for kamera/tv er vidt forskjellig fra en vakker brude make-up. Det kan overhodet ikke sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #38 Del Skrevet 8. februar 2004 Er du frisør/stylist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 8. februar 2004 #39 Del Skrevet 8. februar 2004 SMAKEN ER SOM BAKEN - DELT I TO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. februar 2004 #40 Del Skrevet 8. februar 2004 Popelka; har du hentet inn priser fra forskjellige steder? kan hende du får det billigere andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå