Gjest Skrevet 25. juni 2012 #41 Skrevet 25. juni 2012 Nå generaliserer du fryktelig. Kan ikke dømme alle kenneler ut ifra EN vet du Derfor skrev jeg også at jeg har vært innom samtlige kenneler i området rundt meg!
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #42 Skrevet 25. juni 2012 Derfor skrev jeg også at jeg har vært innom samtlige kenneler i området rundt meg! Da lurer jeg fælt på hvilket område du bor i. Klart det finnes noen useriøse kenneler, men om ALLE er som du beskriver, hvorfor har de da ikke blitt anmeldt til mattilsynet og blitt stengt?
Gjest Skrevet 25. juni 2012 #43 Skrevet 25. juni 2012 Da lurer jeg fælt på hvilket område du bor i. Klart det finnes noen useriøse kenneler, men om ALLE er som du beskriver, hvorfor har de da ikke blitt anmeldt til mattilsynet og blitt stengt? At hunder står å bjeffer konstant er jo ingen grunn til å bli stengt, heller ikke at de får to turer om dagen, men som sagt, det er ikke noe slikt jeg vil utsette hunden min for!
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #44 Skrevet 25. juni 2012 Var ikke bjeffingen jeg reagerte på, men alt det andre Personlig ville jeg aldri stolt på en kennel hvor hundene ikke bjeffer. Var en her i byen som drev kennel og det var alltid helt stille der. Ikke noe rart det når mannen brukte strømhalsbånd eller høytrykksspyler på bikkjene så fort de lagde noen form for lyd. Han driver ikke kennel lengre for å si det sånn. Den kennelen jeg bruker så bjeffer hundene hver gang det skjer noe (folk kommer, nye hunder, tid for mat eller tur, når de leker osv)
Gjest Skrevet 25. juni 2012 #45 Skrevet 25. juni 2012 Var ikke bjeffingen jeg reagerte på, men alt det andre Personlig ville jeg aldri stolt på en kennel hvor hundene ikke bjeffer. Var en her i byen som drev kennel og det var alltid helt stille der. Ikke noe rart det når mannen brukte strømhalsbånd eller høytrykksspyler på bikkjene så fort de lagde noen form for lyd. Han driver ikke kennel lengre for å si det sånn. Den kennelen jeg bruker så bjeffer hundene hver gang det skjer noe (folk kommer, nye hunder, tid for mat eller tur, når de leker osv) Jeg har en hund som bjeffer når noen kommer, men han står ikke konstant å bjeffer i 15-20 min, det vil ejg si er stressa hunder. Og vel, enkelt og greit, sånt vil ikke jeg utsette hunden min for! Dog at kennelen på alnabru lever er jeg litt forundra over, for at noen vil sette igjen hundene sine i et slik område er for meg utrolig!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #46 Skrevet 25. juni 2012 Broren min skal reise bort om to uker og bli borte i et par dager da han skal på kiel båten. Han har en flott jakt hund (husker ikke navnet på rasen) som er lydig , snill og hun er kjempe grei og ha med å gjøre. Han ringte meg og spurte om jeg ville muligens være barnevakt for henne vist han ikke fikk kennel plass, jeg sa at jeg og mine hunder ( har to papillon gutter ) vi kunne gjerne bo hos han og passe henne, det ville bare være hyggelig for alle sammen. Jeg sa og at han bare kunne avvise kennelen vist dem hadde plass, for jeg ville gjøre det gratis og det bare ville være koselig for oss som sagt. Han ringte idag hvor han sa at han hadde fått kennelplass, jeg sa da at ville det ikke være bedre for henne at hun bodde hjemme i sine omgivelser med meg og guttene som hun har vært med før i et par dager enn og bli plassert på kennel? Han mente at for henne ville det være best og være på kennel. Så spørsmålet mitt, vist noen i din familie sa at hun/han kunne passe hunden din gratis, og hadde satt kjempestor pris på det fordi det bare ville vært super trivelig , og den personen var snill, ordentlig, hadde gått lange turer, og din hund hadde kost seg og hadde trivdes i selskap med to andre hunder hadde du da plasser hunden din på kennel? Jeg må innrømme jeg ble litt såret over at han valgte en kennel ovenfor sin egen søster, og følte det gikk litt personlig på meg. Kanskje det er noe ved din måte å holde hunder på han ikke er enig i? Kanskje han f.eks. driver med 100% positiv trening. I tråden din om at hundene dine fløy på hverandre skrev du at du korrigerer dem når de ikke oppfører seg "pent" i situasjoner du selv har skapt, og at du har to hormonelle, unge hannhunder du ikke helt vet hvordan du skal takle kranglingen til. Jeg ville ikke latt hunden min være hos en som ikke vet hvordan hun skal takle hverdagssituasjoner, spesielt ikke når hun skal ta med disse to unge hannhundene inn i min hunds territorium. Da ville jeg heller hatt hunden på kennel... Anonym poster: e5fbdea87255b8e1f514853d99b72fbb 1
Auroressa Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #47 Skrevet 25. juni 2012 Kanskje det er noe ved din måte å holde hunder på han ikke er enig i? Kanskje han f.eks. driver med 100% positiv trening. I tråden din om at hundene dine fløy på hverandre skrev du at du korrigerer dem når de ikke oppfører seg "pent" i situasjoner du selv har skapt, og at du har to hormonelle, unge hannhunder du ikke helt vet hvordan du skal takle kranglingen til. Jeg ville ikke latt hunden min være hos en som ikke vet hvordan hun skal takle hverdagssituasjoner, spesielt ikke når hun skal ta med disse to unge hannhundene inn i min hunds territorium. Da ville jeg heller hatt hunden på kennel... Anonym poster: e5fbdea87255b8e1f514853d99b72fbb Ok, så vist du hadde to hunder som plutselig sloss så ville ikke du gått mellom dem og "korrigert" dem på det? Og hvordan vet DU hvordan jeg er som hundeeier? Mener du at man skal la hundene sine knurre mot hverandre noe som kan eskalere i noe mer? Og jeg er flink med hunder og dyr generelt, og hans hund er bare "barnet" selv, og de tre går kjempefint sammen, og hun er så underkuet som det går an bli, så at jeg hadde passet henne i litt over 2 døgn hadde virkelig ikke vært noe problem.
(-:Aerius:-) Skrevet 25. juni 2012 #48 Skrevet 25. juni 2012 Det er ikke så mange som får passe min hund, men jeg hadde heller avbestilt ferien enn å plassere hunden på kennel. Jeg vil at min hund skal føle seg trygg blandt mennesker han kjenner. Det er jo helt umulig for oss å si hvorfor din bror valgte kennel fremfor ditt tilbud, men har dere et godt forhold ellers, er det vel enten fordi han ikke tror du takler å håndtere hans hund, eller fordi han ikke vil være til bry.
Auroressa Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #49 Skrevet 25. juni 2012 Jeg spurte ikke om grunnen til "han" som person, jeg spurte hva dere andre ville gjort i en slik situasjon, når det kom til kennel eller en i familien/venn hadde sagt dem kan passe hunden.
kaprifolen Skrevet 26. juni 2012 #50 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Jeg ville plassert hunden der jeg var overbevist om at hun ville få det best, og ikke bare etter forholdene, men at hun ville kose seg. Så... Kanskje det går på deg personlig? Din bror er jo den eneste rette å spørre...? De jeg ikke lar passe hunden er folk som er for svake fysisk, for vimsete/uoppmerksomme, for inkonsekvente, for lite kjærlige, egoistiske ift tidsbruk (aka ikke bruker nok tid på hunden) eller bruker metoder som strider mot vår oppdragelse av hunden. Eller, har dyr min hund ikke kommer overens med. Endret 26. juni 2012 av kaprifolen
Gjest Uanonymbruker Skrevet 26. juni 2012 #51 Skrevet 26. juni 2012 Om valget stod mellom søsteren min og kennel, så ville jeg valgt kennel, om valget stod mellom foreldrene mine og kennel, så ville jeg valgt foreldrene mine. Kennelen her jeg bor er super og vi er der oppe rett som det er for å besøke, så har ingen motforestillinger mot å la hunden min være der.
Mr.Dean Skrevet 3. juli 2012 #52 Skrevet 3. juli 2012 Kommer veldig an på personen, for min del! Er få som får lovt å passe bikkja mi, rett og slett pga det er liten kunnskap om hund, fòring osv ute å går. Om noen skulle ha passet hunden, hadde det vært noen jeg var 100% sikker på at ikke "trosset" det jeg sa om f. eks fòring.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #53 Skrevet 3. juli 2012 Broren min skal reise bort om to uker og bli borte i et par dager da han skal på kiel båten. Han har en flott jakt hund (husker ikke navnet på rasen) som er lydig , snill og hun er kjempe grei og ha med å gjøre. Han ringte meg og spurte om jeg ville muligens være barnevakt for henne vist han ikke fikk kennel plass, jeg sa at jeg og mine hunder ( har to papillon gutter ) vi kunne gjerne bo hos han og passe henne, det ville bare være hyggelig for alle sammen. Jeg sa og at han bare kunne avvise kennelen vist dem hadde plass, for jeg ville gjøre det gratis og det bare ville være koselig for oss som sagt. Han ringte idag hvor han sa at han hadde fått kennelplass, jeg sa da at ville det ikke være bedre for henne at hun bodde hjemme i sine omgivelser med meg og guttene som hun har vært med før i et par dager enn og bli plassert på kennel? Han mente at for henne ville det være best og være på kennel. Så spørsmålet mitt, vist noen i din familie sa at hun/han kunne passe hunden din gratis, og hadde satt kjempestor pris på det fordi det bare ville vært super trivelig , og den personen var snill, ordentlig, hadde gått lange turer, og din hund hadde kost seg og hadde trivdes i selskap med to andre hunder hadde du da plasser hunden din på kennel? Jeg må innrømme jeg ble litt såret over at han valgte en kennel ovenfor sin egen søster, og følte det gikk litt personlig på meg. Jeg velger kennel, fremfor å bry familien. Hunden min er stor,rolig. Jeg ville ikke ha belastet noe som har to hunder fra før, med min hund i tillegg. Min hund er som sagt stor, krever mere enn hva med to pappiloner. Hunden trives på kennel,vante omgivelser.En driver som kjenner hunden osv. Der kan den løpe fritt hele dagen om den vil. Det har hendt at vi plutselig må noe, og da har fam.passet den eks. en dag. Min hund trenger mer trim enn to pappiloner. Ser de som har pappiloner går ike så mye som min hund trenger. Min går eks. i skog,mark og fjell hver dag. Det kan bli formye for andre som ikke er vant til det. Derfor velger jeg kennel, bare for ikke å belaste andre. Anonym poster: 812e99160b56d53bdbffac85da3d4a30
Petra75 Skrevet 3. juli 2012 #54 Skrevet 3. juli 2012 For vår del foretrekker vi å ikke ha hunden vår hos søster, da hun har to store hannhunder som deler en hjerne på størrelse med en ert, og stresser jenta vår så til de grader. I tillegg har hun to barn som også stresser mye. Men vi har foreldre som gjerne tar henne i noen dager. Hvis vi skulle ha reist noe sted over lenger tid kunne vi sikkert ha vurdert en kennel som har godt rykte på seg. Har ikke vært noen problem enda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå