Gå til innhold

Hadde dere fortalt dette til en X?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Må bare spørre deg om hvorfor du tror TS er svært ung?

Jeg syntes du høres veldig enkel og kanskje litt kort ut, og det virker som om du ikke har skjønt enda at verden ikke nødvendigvis bare trenger å komme i enten sort eller hvitt.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Nei, jeg forstår svært godt at verden ikke er sort/ hvitt, og det var en ganske sort/ hvitt konklusjon av deg å trekke basert på tre setninger fra meg. Det gjør vel helst deg til den enkle og korte her.

Jeg svarte på det konkrete spørsmålet TS har stillt flere ganger gjennom diskusjonen hvor hun ønsker tilbakemeldinger. Jeg gav det. Har du noe konstruktivt å komme med, eller er det morsomst for deg å lage litt kvalm og spore av?

Til spørsmålet ditt, som forsåvidt er berettiget; det er mange grunner til dette, men skulle det mot formodning vise seg at TS er godt voksen vil ikke dette være noe jeg har behov for å male ut. Om hun er purung vil det forklare mye. Jeg spurte fordi jeg lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Hvis...

dere hadde fått kontakt igjen med X'en dere en gang trodde var "the love of your life"

og denne x'en er i et forhold, men at han har sagt han er interessert i å gjennoppta tråden med deg

og det forholdet dere allerede er i( som er et forhold som har vart i flere år) , bare er sånn halvveis bra,

hadde dere da fortalt om ståa på forholdet til x'en selvom det fremdeles kan gå begge veier med deres eget forhold eller hadde dere ventet til dere eventuelt var mer sikre på deres eget forhold?

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Har du fått en litt kryptisk melding på Facebook nå som du sliter litt med å tolke/analysere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt synes jeg det er illojalt å ta opp problemer i samlivet med andre enn den det gjelder, jeg synes slikt hører hjemme innenfor husets fire vegger, eventuelt hvis problemene blir for store, kan man dele de med en samlivsterapeut.

Når det gjelder ditt dilemma tenker jeg at du aller først bør finne ut av hva du ønsker for ditt nåværende forhold. Så lenge du velger å være sammen med samboeren din, bør du være lojal nok til å ikke utlevere han til eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forstår svært godt at verden ikke er sort/ hvitt, og det var en ganske sort/ hvitt konklusjon av deg å trekke basert på tre setninger fra meg. Det gjør vel helst deg til den enkle og korte her.

Jeg svarte på det konkrete spørsmålet TS har stillt flere ganger gjennom diskusjonen hvor hun ønsker tilbakemeldinger. Jeg gav det. Har du noe konstruktivt å komme med, eller er det morsomst for deg å lage litt kvalm og spore av?

Til spørsmålet ditt, som forsåvidt er berettiget; det er mange grunner til dette, men skulle det mot formodning vise seg at TS er godt voksen vil ikke dette være noe jeg har behov for å male ut. Om hun er purung vil det forklare mye. Jeg spurte fordi jeg lurte.

Alder har vel ingenting med dette å gjøre eller hva?

Du svarte forøvrig heller ikke på hva det var du mente som gjorde at du trodde at TS var ung.

Det er vel heller ikke nødvendigvis slik at det å fortelle noen hvordan forholdet går, når det går dårlig, trenger å være utleverende, men slik er det vel gjerne for de som ikke greier å se verden som annet enn sort/hvitt.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt synes jeg det er illojalt å ta opp problemer i samlivet med andre enn den det gjelder, jeg synes slikt hører hjemme innenfor husets fire vegger, eventuelt hvis problemene blir for store, kan man dele de med en samlivsterapeut.

Når det gjelder ditt dilemma tenker jeg at du aller først bør finne ut av hva du ønsker for ditt nåværende forhold. Så lenge du velger å være sammen med samboeren din, bør du være lojal nok til å ikke utlevere han til eksen.

Mener du at man skal lyve til andre hvis det kommer opp?

Holde en pen fasade tenkte du på.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en litt kryptisk melding på Facebook nå som du sliter litt med å tolke/analysere?

TS her...

Nei, da hadde det nok muligens stått tolke/analysere og ikke at han hadde sagt det...

Men til info, det dreier seg om et 30 talls mailer + at vi også har møttes.

Jeg trodde også kanskje det var snakk om vennskap i begynnelsen, men han har sagt DIREKTE ( Gorgonzola hørte du det ;)...) at han gjerne kunne tenke seg noe mer enn bare vennskap.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Alder har vel ingenting med dette å gjøre eller hva?

Du svarte forøvrig heller ikke på hva det var du mente som gjorde at du trodde at TS var ung.

Det er vel heller ikke nødvendigvis slik at det å fortelle noen hvordan forholdet går, når det går dårlig, trenger å være utleverende, men slik er det vel gjerne for de som ikke greier å se verden som annet enn sort/hvitt.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Jeg skrev hvorfor jeg ikke ville gå inn på hvorfor TS virker ung og begrunnet det. Om du misforstod kan du jo forsøke å lese det en gang til. Alder har mye å si for mange ting. Dette vil du også komme frem til om noen år. Jeg mener ikke å være ufin, og jeg merker du er hårsår på dette. Den som tror at alder ikke er relevant er for ung til å vite det.

Om du ser på svarene som er gitt i diskusjonen er det en grei konsensus rundt dette. Du må gjerne argumentere mot, men i og med at jeg har levd en del og opplevd en del vet jeg hvordan det er å være både på den ene og den andre siden. Jeg svarer på nettopp det TS har spurt om, og jeg svarer i tråd med alle andre. Nå må du ta deg sammen, dette begynner å bli latterlig. Med bakgrunn i det TS skriver ser det ikke ut til å være andre enn deg som synes hun bør fortelle om problemene i sitt nåværende forhold. Dette har du lov til å mene, men det virker mer seriøst om du argumenterer for det fremfor å hakke løs på folk du er uenig med uten et eneste argument. For å være ærlig begynner du å lukte mer og mer som en litt furten trådstarter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man skal lyve til andre hvis det kommer opp?

Holde en pen fasade tenkte du på.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Mener du at man skal gå bak ryggen til en man har hatt et forhold til i mange år? Svikte et annet menneske og være totalt egosentrisk når man har muligheten til å la det vær, tenkte du på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man skal gå bak ryggen til en man har hatt et forhold til i mange år? Svikte et annet menneske og være totalt egosentrisk når man har muligheten til å la det vær, tenkte du på.

Jeg ser ikke på det som svik, hvis noen jeg hadde hatt et forhold til, hadde hatt behov for å betro seg til noen om hvordan de opplevde forholdet nei...

tror ofte det kan være nyttig for mange å bruke det nettverket de har rundt seg, hvis de opplever vanskelige forhold på hjemmebane.

Nei, jeg syntes ikke det er noen gode grunner til å for enhver pris opprettholde en pen fasade.

Ofte er det jo slik i blant annet mishandler forhold at den som mishandler har et enormt behov for å ikke bli fremstilt på en uflatterende måte ovenfor omgivelsene og det er kanskje også derfor offeret blir fanget i et jerngrep lengre enn nødvendig, fordi de ikke spiller på nettverket sitt for å komme ut.

Nå er forhåpentligvis ikke du en slik person, men akkurat det å forvente av partneren sin at de ikke skal få lov til å fortelle om ting de opplever som negativt, slik at de kan få støtte, syntes jeg er en farlig vei å gå.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort i hodet er du hvertfall T.S Man er aldri utro, eller prøver å være det.

Anonym poster: e2970da92383276689d2d51959eb601f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort i hodet er du hvertfall T.S Man er aldri utro, eller prøver å være det.

Anonym poster: e2970da92383276689d2d51959eb601f

Vanskelig for å få med deg fakta, har du, denne tråden handler ikke om utroskap med mindre du regner det som å være utro å ha kontakt med en X.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ser ikke på det som svik, hvis noen jeg hadde hatt et forhold til, hadde hatt behov for å betro seg til noen om hvordan de opplevde forholdet nei...

tror ofte det kan være nyttig for mange å bruke det nettverket de har rundt seg, hvis de opplever vanskelige forhold på hjemmebane.

Nei, jeg syntes ikke det er noen gode grunner til å for enhver pris opprettholde en pen fasade.

Ofte er det jo slik i blant annet mishandler forhold at den som mishandler har et enormt behov for å ikke bli fremstilt på en uflatterende måte ovenfor omgivelsene og det er kanskje også derfor offeret blir fanget i et jerngrep lengre enn nødvendig, fordi de ikke spiller på nettverket sitt for å komme ut.

Nå er forhåpentligvis ikke du en slik person, men akkurat det å forvente av partneren sin at de ikke skal få lov til å fortelle om ting de opplever som negativt, slik at de kan få støtte, syntes jeg er en farlig vei å gå.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Jupp, supert å bruke nettverket sitt, men ikke så supert å bruke xen som har gitt klar melding på at han er keen. Fatter du virkelig ikke forskjellen på xen og en god venn? Djeez. Kort.

Jeg får helt lættis av deg, du sammenligner denne situasjonen:

- TS har et lengre forhold med en del humper i veien

- hun har en lengre korrespondanse med xen sin og han har gitt klart uttykk for at han er keen

- hun sammenligner seg selv og xen med romeo og juliet, og er åpenbart litt småkeen selv

- lurer på om hun kan fortelle xen at forholdet hennes går dårlig og med dette gi xen forhåpninger FØR hun har snakket med sin nåværende type

med:

- voldelig forhold hvor man ikke tørr å snakke med nettverket sitt og blir i forholdet

Åkeeej... hilsen fra en som har vært i et voldelig forhold her, btw, jeg blir rimlig provosert over denne sammenligningen og du er årets dott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev hvorfor jeg ikke ville gå inn på hvorfor TS virker ung og begrunnet det. Om du misforstod kan du jo forsøke å lese det en gang til. Alder har mye å si for mange ting. Dette vil du også komme frem til om noen år. Jeg mener ikke å være ufin, og jeg merker du er hårsår på dette. Den som tror at alder ikke er relevant er for ung til å vite det.

Om du ser på svarene som er gitt i diskusjonen er det en grei konsensus rundt dette. Du må gjerne argumentere mot, men i og med at jeg har levd en del og opplevd en del vet jeg hvordan det er å være både på den ene og den andre siden. Jeg svarer på nettopp det TS har spurt om, og jeg svarer i tråd med alle andre. Nå må du ta deg sammen, dette begynner å bli latterlig. Med bakgrunn i det TS skriver ser det ikke ut til å være andre enn deg som synes hun bør fortelle om problemene i sitt nåværende forhold. Dette har du lov til å mene, men det virker mer seriøst om du argumenterer for det fremfor å hakke løs på folk du er uenig med uten et eneste argument. For å være ærlig begynner du å lukte mer og mer som en litt furten trådstarter..

Kan du ikke bare si det, hvis du ikke hadde noen holdepunkter istedet for å skrive masse svada?

;).

Jeg mener at det ikke finnes noen holdepunkter for å skrive noe om TS sin alder, og hvis du er uenig må du gjerne argumentere imot :) dvs hvis du HAR noen argumenter da.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har dere lagt merke til hvordan en "Anonym bruker" spyr eder og galle over alle som våger å snakke fornuft til TS? Dette er trolling. Lite vits å bruke tid på. TS og sinna anonym bruker er mest sannsynlig den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan du ikke bare si det, hvis du ikke hadde noen holdepunkter istedet for å skrive masse svada?

;).

Jeg mener at det ikke finnes noen holdepunkter for å skrive noe om TS sin alder, og hvis du er uenig må du gjerne argumentere imot :) dvs hvis du HAR noen argumenter da.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Kjære deg, TS, om du ikke takler å få konstruktiv kritikk er det liten vits i å lage en tråd på et diskusjonsforum. Du kommer ikke til å få mange svar som bifaller den umodne oppførselen din, og det bør du jo ta til deg. Det heter forøvrig KVINNEguiden, ikke fjortisguiden. Pappan min er forøvrig sterkere enn din. Argument på ditt nivå.

Forstår du at du går på deg selv så hard i døra at du får varige mén her? Du er underholdende, det skal du ha. La meg se hvilken glassrute den neste steinen treffer i glasshuset ditt. Jeg er spent :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lagt merke til hvordan en "Anonym bruker" spyr eder og galle over alle som våger å snakke fornuft til TS? Dette er trolling. Lite vits å bruke tid på. TS og sinna anonym bruker er mest sannsynlig den samme.

Ja, eller man kan legge merke til at de fleste svarene i denne tråden er gitt fra anonymbruker og gjestebrukere, spesielt de som ikke liker å få kritiske spørsmål rettet til påstandene sine ;).

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg, TS, om du ikke takler å få konstruktiv kritikk er det liten vits i å lage en tråd på et diskusjonsforum. Du kommer ikke til å få mange svar som bifaller den umodne oppførselen din, og det bør du jo ta til deg. Det heter forøvrig KVINNEguiden, ikke fjortisguiden. Pappan min er forøvrig sterkere enn din. Argument på ditt nivå.

Forstår du at du går på deg selv så hard i døra at du får varige mén her? Du er underholdende, det skal du ha. La meg se hvilken glassrute den neste steinen treffer i glasshuset ditt. Jeg er spent :popcorn:

Jeg har fått mange gode innspill i denne tråden jeg, men det finnes gode innlegg og det finnes mindre gode, og de gode innleggene har i stor grad kommet fra de innloggede brukerne i denne tråden :).

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, x'en din er hypp å å være noe mer enn bare venner. Han har kjærste. Hva sier det om et evt forhold mellom dere senere? Når han er lei av deg, går han videre med en annen jente før det er slutt, så han er sikker på at han ikke ender opp alene når han gjør det slutt.

Og hvis du har følelser for exen og vurderer om du skal legge opp til at dere skal bli sammen igjen, har du ikke noe i et forhold med en annen å gjøre. Tenk litt på kjærsten du har nå og.

Anonym poster: 319fe45fe99959e276178e8751f4427c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, supert å bruke nettverket sitt, men ikke så supert å bruke xen som har gitt klar melding på at han er keen. Fatter du virkelig ikke forskjellen på xen og en god venn? Djeez. Kort.

Jeg får helt lættis av deg, du sammenligner denne situasjonen:

- TS har et lengre forhold med en del humper i veien

- hun har en lengre korrespondanse med xen sin og han har gitt klart uttykk for at han er keen

- hun sammenligner seg selv og xen med romeo og juliet, og er åpenbart litt småkeen selv

- lurer på om hun kan fortelle xen at forholdet hennes går dårlig og med dette gi xen forhåpninger FØR hun har snakket med sin nåværende type

med:

- voldelig forhold hvor man ikke tørr å snakke med nettverket sitt og blir i forholdet

Åkeeej... hilsen fra en som har vært i et voldelig forhold her, btw, jeg blir rimlig provosert over denne sammenligningen og du er årets dott.

Det forholdet må ha vært tøft, beklager hvis du ble såret, men jeg må jo bare få sagt deg at i ENDEL tilfeller så kan faktisk X'en være en av de BESTE vennene til offeret også, men det spørs selvfølgelig på hva slags forhold de har hatt.

Mulig dette ikke er tilfelle her altså, men å ekskludere noen som støttespiller bare fordi de har vært noe annet enn en venn en gang, syntes jeg heller ikke er nødvenidg.

Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om trådstarter prøver å late som hun er en annen bruker. Tips: "Anonym poster: 7cf13d05697e799a35537e2f9066eeba" er unikt for hver anonyme poster i en tråd, ikke for hver post.

Videre får man opplyst om at trådstarter ser på seg og eksen som Romeo og Juliet og han er muligens den som slapp unna. Eksen på sin side sier han kan være interessert i et forhold til trådstarter. For meg virker det relativt klart at trådstarter ønsker å utforske muligheten til å bli sammen igjen med eksen, mens nåværende kjæreste sitter hjemme som en reserve i tilfelle det ikke blir noe med eksen.

Å gå bak ryggen til en partner på denne måten ser jeg på som lavmål. Om man er i et forhold skal man ikke undersøke mulighetene med andre, man skal være i forholdet om man har det bra og er glad i partneren eller man skal gjøre det slutt om det ikke er tilfelle.

Til trådstarter: Har du fortalt kjæresten din om din kontakt med eksen, eller er dette noe du skjuler?

Anonym poster: b417c5333d78db584446456e0272b96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...