Gå til innhold

Hva skjedde med å se på helheten av et menneske?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Ofte ser man tråder her inne, bestående av lister over trekk og egenskaper drømmemannen og drømmekvinnen skal ha (og tilsvarende lister over hva som er "deal breakers". Selv om jeg forstår at det blir sånn på grunn av at tråden har et begrenset tema og en problemstilling som legger opp til det, så syns jeg tendensen er litt skremmende. Mange har krav og ønsker til en partner som svært få mennesker i realiteten lever opp til, og som er av typen som kan endres i løpet av noen år. Spesielt når det gjelder utseende.

Hva hvis man møter drømmemannen, og det viser seg at han er lavere enn seg selv? Hva hvis man møter en fantastisk kvinne, og hun er 1.90 høy? Og dette er bare eksempler, noen ganger ser man et sykt detaljnivå, der man beveger seg inn på hvilken hårfarge og øyefarge som er "turn-off". Hengepupper, mage med et naturlig fettlag, eller en eller annen "feil" er ikke til å leve med for mange, kan det se ut som.

Og la oss si at man finner en partner som møter alle disse kriteriene og kravene eller ønskene man har, og man blir et par. Hvordan takler disse menneskene at partneren forandrer seg i løpet av disse årene? Mennesket er ikke et produkt, både holdninger, meninger, utseende og "hvem man er" kan forandres, og vil forandres. Er dette til å leve med for disse?

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jeg veldig, veldig enig i. Jeg har jo svart selv i en del slike tråder, men svarene mine der inne betyr jo utrolig lite. Det er jo ikke sånn at det finnes en magisk "check-list" som man krysse av for å få den perfekte partneren, mennesker er jo så utrolig mye mer komplekse enn så!

Det er derfor jeg synes det er utrolig vanskelig å beskrive en såkalt drømmepartner. Han vil jo være satt sammen på sin egen spesielle måte, og denne sammensetningen vil jo være det som tiltrekker meg. Ikke enkeltdelene i sammensetningen rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...