Gå til innhold

Dårlig behandling av kvinner på klubb, strand osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noe som heter å ha for høy selvtilitt også. Det er ikke alle som klarer å få en cocky oppførsel til å bli en posetiv ting, bortsett fra Petter Northug. Ingen liker at andre setter seg over dem, det har egentlig ingenting med janteloven å gjøre. Det ha jo med at disse med for høy selvtilitt ikke forstår at de burde fremstå mer empatiske.

Oppførselen disse viser har da lite med høy selvtillit å gjøre, korrelasjon medfører ikke kausalitet. Høy selvtillit er utelukkende positivt, og folk med høy selvtillit trenger ikke nødvendigvis å ha en cocky oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 101 Maturity
Å hun har en litt "brautende" holdning men på et positivt vis.

Håper ikke hun er en av de som kommer med denne..

"I Was Only Joking"

Like backhanded compliments, sarcasm is a common tool of a passive aggressive person who expresses his hostility aloud, but in socially acceptable, indirect ways. If you show that you are offended by biting, passive aggressive sarcasm, the hostile joke teller plays up his role as victim, asking, "Can't you take a joke?"

I så fall er det ca. 0% positivt med en slik brautende fremferd, altså en er tøff i tryne.. dog så er man innerst inne et skjelvende aspeløv som bare ønsker at andre skal se denne sarte siden av en... slike folk har jeg ingenting til overs for.. dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Oppførselen disse viser har da lite med høy selvtillit å gjøre, korrelasjon medfører ikke kausalitet. Høy selvtillit er utelukkende positivt, og folk med høy selvtillit trenger ikke nødvendigvis å ha en cocky oppførsel.

Det har alt med selvtilitt å gjøre. Se på hva ts skriver. Greit at damene ikke nødvendigvis har høy selvtilitt, men så lenge andre oppfatter eller tror at de har det, blir de negget/jekket ned. Det er ganske naturlig oppførsel fra mennesket å jekke ned de som ser ut til å ha for høye tanker om seg selv.

Høy selvtilitt er ikke utelukkende posetivt, det kan være ganske katastrofalt hvis en person med høy selvtilitt utaler seg om ting h*n ikke har peiling på og det får konsekvenser for andre. Å ha høy selvtilitt og det å ha tro på egne evner, er ikke det samme som å være kompetent.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Høy selvtilitt er ikke utelukkende posetivt, det kan være ganske katastrofalt hvis en person med høy selvtilitt utaler seg om ting h*n ikke har peiling på og det får konsekvenser for andre. Å ha høy selvtilitt og det å ha tro på egne evner, er ikke det samme som å være kompetent.

Men en person med høy selvtillit har ikke noe behov for å late som de sitter inne med kunnskap. En person med høy selvtillit er komfortabel med å være ignorant og kan godt innrømme at han/hun er det.

Jeg er enig med Waco i at høy selvtillit (ekte selvtillit, ikke påtatt selvtillit) er utelukkende positivt.

EDIT: Det var visst "meh" jeg var enig med. Går litt i surr....

Endret av Maruwan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler dette inn i to forskjellige fenomener. Litt forenklet kan man dele det inn slik:

De som er selvsikre, vakre og kler seg klassisk og stilfult. Og de som har lange hairextensions, viser mye hud, har ramlet i sminkeskrinet og er selvopptatt og full av seg selv. Den første gruppen er flott, den andre er trashy. Det gjelder begge kjønn - kommer det innen sol & bol gutt med hvit, stram t-skjorte, svært åpen i brystet, gullkjede, pomade i håret og et sleskt smil, så snur jeg meg helst andre veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Men en person med høy selvtillit har ikke noe behov for å late som de sitter inne med kunnskap. En person med høy selvtillit er komfortabel med å være ignorant og kan godt innrømme at han/hun er det.

Jeg er enig med Waco i at høy selvtillit (ekte selvtillit, ikke påtatt selvtillit) er utelukkende positivt.

Korrekt.

En person med høy selvtillit er ydmyk og er ikke redd for å gi andre kompliment når de fortjener det og særlig til de som er på et høyere nivå enn seg selv.

Ikke til å forveksle med arroganse og usikkerhet.

Det er derfor usikre jenter (og menn), gjerne kan gi kompliment til personer som de oppfatter er under seg, men snakker negativt om personer som er over de.

Du er kul Maruwan.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er bitchy oppførsel attraktivt. Så jeg aner ikke hvorfor man snakker nedlatende om slike mennesker.

Katten! Rull inn klørne dine og husj inn i hulen med deg! NÅ!

Og TS: Bitchete oppførsel er turn on!

Anonym poster: a52fa05829b0d37a283e24a502c28042

En liten avsporing, men hva i alle dager er det dere definerer som bitchy oppførsel? Jeg trodde bitchy var å være frekk og nedlatende - og dermed er det vel guttene i hovedinnlegget som er bitchy? :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

En person med høy selvtillit er ydmyk og er ikke redd for å gi andre kompliment når de fortjener det og særlig til de som er på et høyere nivå enn seg selv.

Det er derfor usikre jenter (og menn), gjerne kan gi kompliment til personer som de oppfatter er under seg, men snakker negativt om personer som er over de.

Spot on.

Du er kul Maruwan.

Enda mer spot on :-) Nei da, men takk for skrøytet.

En liten avsporing, men hva i alle dager er det dere definerer som bitchy oppførsel? Jeg trodde bitchy var å være frekk og nedlatende - og dermed er det vel guttene i hovedinnlegget som er bitchy? :klo:

Det er akkurat dette jeg også legger i bitchyness, karraktertrekk som kjennetegner en person med dårlig selvtillit. "Bitchy" er et negativt ord i mine øyne, og guttene som er beskrevet i åpningsinnlegget anser jeg definitivt som "bitchy". Som Janus sa:

Rå humor og politisk ukorrekthet syns jeg er tiltrekkende, men dette er ting jeg ikke forbinder med "bitchyness". Det er ting jeg forbinder med "kulhet" (god selvtillit, easy-going, tar ikke ting så nøye). En bitch er ikke kul i mine øyne, en bitch er en dame eller mann som er i konstant forsvarsposisjon (med alt som det medfører).

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alt med selvtilitt å gjøre. Se på hva ts skriver. Greit at damene ikke nødvendigvis har høy selvtilitt, men så lenge andre oppfatter eller tror at de har det, blir de negget/jekket ned. Det er ganske naturlig oppførsel fra mennesket å jekke ned de som ser ut til å ha for høye tanker om seg selv.

Jeg tror du forveksler høy selvtillit med høyt selvbilde, .-L-..

Selvtillit er jeg ikke sikker på om egentlig kan bli for høy. Et tillitsforhold har utelukkende med tillit å gjøre, hvor trygg man er på en person i alle sammenhenger, her på seg selv.

Mens selvbilde har å gjøre med hvordan man oppfatter seg selv om man skulle se seg selv utenfra. Og her kan man godt ha både for høye og for lave tanker om seg selv i forhold til andre mennesker.

Om det er så naturlig å ville jekke dem ned er jeg heller ikke så sikker på. Jeg vil si at det er naturlig dersom man føler seg selv eller andre truet på en eller annen måte.

Det å føle seg truet er en subjektiv reaksjon, som egentlig forteller mer om den som føler seg truet enn den som "truer". En person med høy selvtillit vil sannsynligvis føle seg langt mindre truet av personer med et for høyt selvbilde, enn en person med lav selvtillit vil. Da vil det å jekke ned den andre personen være mindre naturlig for han med høy selvtillit.

Om man er smart, så fokuserer man heller på å lære noe om seg selv når man kjenner behov for å jekke ned andre. Kanskje man kunne lære noe om seg selv isteden, og jobbe med å få den selvtilliten som skal til for å unngå å føle seg truet, og for å unngå å ha behov for å markere seg overfor disse personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler dette inn i to forskjellige fenomener. Litt forenklet kan man dele det inn slik:

De som er selvsikre, vakre og kler seg klassisk og stilfult. Og de som har lange hairextensions, viser mye hud, har ramlet i sminkeskrinet og er selvopptatt og full av seg selv. Den første gruppen er flott, den andre er trashy. Det gjelder begge kjønn - kommer det innen sol & bol gutt med hvit, stram t-skjorte, svært åpen i brystet, gullkjede, pomade i håret og et sleskt smil, så snur jeg meg helst andre veien.

Jeg bare syns det er så spesielt å snakke sånn du gjør nå egentlig. Det er ingen definisjon på hva som er pent, personlig liker jeg å gå for å bruke naturlig sminke og se naturlig ut. Jeg syns dette ser mye finere ut. Men jeg går da for fader ikke å sier at de som velger å ta bruk av av andre midler er fulle av seg selv. Jeg kan si inne i meg at "hun hadde vært såå fin hvis hun ikke hadde bleket håret" men kaller henne ikke SØPPEL selv om.

Nå i 2012 er det vanlig å uttrykke seg gjennom klær og stil og dette personlig elsker jeg. Det at noen bruker disse "falske" tingene kan bare bety at de syns det er fint. Akkurat som noen er "falske " på andre måter; piercinger , knæsje hårfarger osv. HVA HAR DET EGENTLIG Å SI?

ts.

Anonym poster: daa6aa93864379b6eade3549676487be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare syns det er så spesielt å snakke sånn du gjør nå egentlig. Det er ingen definisjon på hva som er pent, personlig liker jeg å gå for å bruke naturlig sminke og se naturlig ut. Jeg syns dette ser mye finere ut. Men jeg går da for fader ikke å sier at de som velger å ta bruk av av andre midler er fulle av seg selv. Jeg kan si inne i meg at "hun hadde vært såå fin hvis hun ikke hadde bleket håret" men kaller henne ikke SØPPEL selv om.

Nå i 2012 er det vanlig å uttrykke seg gjennom klær og stil og dette personlig elsker jeg. Det at noen bruker disse "falske" tingene kan bare bety at de syns det er fint. Akkurat som noen er "falske " på andre måter; piercinger , knæsje hårfarger osv. HVA HAR DET EGENTLIG Å SI?

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gitt at hvis man bruker løshår og mye sminke så er man full av seg selv. Derfor skrev jeg "... OG er full av seg selv." Dvs, hele pakken.

Folk må selvsagt kle seg som man vil, men noe oppfatter jeg som klassisk og vakkert, andre ting som trashy. Det samme med oppførsel. Så min tanke var at de som ble baksnakket var de som var trashy og samtidig oppførte seg som om de var fulle av seg selv - som for meg er noe helt annet enn de som er klassisk vakre og har god selvtillit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt.

Du er kul Maruwan.

:)

Jeg er veldig enig i dette innlegget:):)

Jeg tror forresten når noen menn sier at de syns bitchy kvinner er sexy så mener de kanskje pene kvinner som vet det selv og ikke bryr seg om det provoserer andre og "kjører sitt eget løp". Tror ikke de mener at de syns de er sexy med kvinner som prøver å såre andre slik den ekte "bitchen" er.

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Jeg er fullstendig enig med alt Flair skriver i denne tråden. Veldig gode innlegg fra deg :)

Jeg har også observert det samme som TS. Et eksempel er dersom det kommer en fin dame på en film som er en slik typisk babe som alle gutta sikler etter (F.eks Meghan Fox). Da er det en som presterer å si: "Æsj, sånne jenter fortjener ikke å bli snakka til en gang! Jeg forstår ikke at noen vil ha den der bimbofitta! Jeg hadde ikke rørt i henne med ildtang engang! Jævla slut!".

Hvorpå fortsatte han med å beskrive i lange baner hvorfor han var så heldig som hadde en ekte kjæreste som ikke var full av sminke og som hadde noen ekstra kilo på kroppen. Dette var kvinner som alle menn ville ha, og alle som var slanke og "perfekte" var selvgode horer som fortjente å bli jekka ned noen hakk for å komme i bakkekontakt.

Nå er det ikke bare TV-personer jeg har opplevd dette omkring, men også i andre sammenhenger, som f.eks på nattklubber, ute i byen en sommerdag osv.

Jeg er ikke i tvil om at en del gutter faktisk ikke liker de som er såkalt bimboer, men hva er greia med å snakke nedsettende og stygt om de? Kjenner de kanskje alle disse jentene og vet hvordan de egentlig er? Har også opplevd at noen gutter direkte har vært slemme med slike jenter som f.eks å kalle de stygge ting så de hører eller komme med småfrekke bemerkninger som om de allerede vet at disse jentene er selvgode og innbilske.

Tvert imot så er sannheten mange ganger at disse jentene slettes ikke synes de selv er så perfekte, og trenger egentlig å bli jekka opp noen hakk slik at de slipper å tro at de må se perfekte ut til enhver anledning.

Jeg er heller ikke i tvil om at menn som lager et poeng av å prate nedsettende om vakre jenter, er veldig bitter eller veldig usikker (eller jævla drittsekker). Det finnes ingen annen logisk forklaring på hvorfor man skal behandle andre mennesker på den måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gitt at hvis man bruker løshår og mye sminke så er man full av seg selv. Derfor skrev jeg "... OG er full av seg selv." Dvs, hele pakken.

Folk må selvsagt kle seg som man vil, men noe oppfatter jeg som klassisk og vakkert, andre ting som trashy. Det samme med oppførsel. Så min tanke var at de som ble baksnakket var de som var trashy og samtidig oppførte seg som om de var fulle av seg selv - som for meg er noe helt annet enn de som er klassisk vakre og har god selvtillit.

Åja ok.. Tror jeg skjønte litt mer nå:P Skjønner. Men noen ganger tror jeg folk ofte tror at de kan gjette seg frem til hvordan andre mennesker er og hva de tenker bare av å se de på gata og derfor mener at de kan slenge kommentarer osv. Da er man egentlig ganske full av seg selv

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er du fryktelig smart. :)

Hvem er du?

Haha :P Trådstarter heter jeg

Jeg er vel en jente som har sett hvordan min tidligere usikkerhet og andres usikkerhet påvirker andre mennesker. Før syns jeg også det var vanskelig å gi komplimenter til noen som var betydelig bedre i noe enn meg, eller penere enn meg osv. Jeg sier ikke at jeg er totalt perfekt nå i tankegangen, men jeg har hvert fall innsett hva det gjelder og vet at man kan gjøre med det. Tåler man ikke å se andres lykke så er det fordi man er usikker selv uansett hvor mye man vrir og vender på det. Jeg ville aldri innrømme for meg selv at jeg var usikker før.

Men alt ble så mye deiligere når jeg innså at jeg bare kan lene meg bak og beundre andre mennesker og at det gjør ikke meg til et 0 selv om. Og det gjør da vel ingenting om de ser at jeg beundret dem. Etter hvert ble det bare helt fint å gi folk komplimenter, når de hadde noe ikke jeg hadde. Hva så , liksom? Før ville jeg aldri se pene jenter, nå som jeg har begynt å se rundt har jeg sett at det er veldig mange pene jenter, og mange jeg syns er penere enn meg selv. Også blir man mye mer komfortabel med seg selv.

Kanskje derfor det irriterer meg litt når jeg hører gutter snakke så stygt om andre jenter som kanskje prøver å se bra ut for dem?

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig med alt Flair skriver i denne tråden. Veldig gode innlegg fra deg :)

Jeg har også observert det samme som TS. Et eksempel er dersom det kommer en fin dame på en film som er en slik typisk babe som alle gutta sikler etter (F.eks Meghan Fox). Da er det en som presterer å si: "Æsj, sånne jenter fortjener ikke å bli snakka til en gang! Jeg forstår ikke at noen vil ha den der bimbofitta! Jeg hadde ikke rørt i henne med ildtang engang! Jævla slut!".

Hvorpå fortsatte han med å beskrive i lange baner hvorfor han var så heldig som hadde en ekte kjæreste som ikke var full av sminke og som hadde noen ekstra kilo på kroppen. Dette var kvinner som alle menn ville ha, og alle som var slanke og "perfekte" var selvgode horer som fortjente å bli jekka ned noen hakk for å komme i bakkekontakt.

Nå er det ikke bare TV-personer jeg har opplevd dette omkring, men også i andre sammenhenger, som f.eks på nattklubber, ute i byen en sommerdag osv.

Jeg er ikke i tvil om at en del gutter faktisk ikke liker de som er såkalt bimboer, men hva er greia med å snakke nedsettende og stygt om de? Kjenner de kanskje alle disse jentene og vet hvordan de egentlig er? Har også opplevd at noen gutter direkte har vært slemme med slike jenter som f.eks å kalle de stygge ting så de hører eller komme med småfrekke bemerkninger som om de allerede vet at disse jentene er selvgode og innbilske.

Tvert imot så er sannheten mange ganger at disse jentene slettes ikke synes de selv er så perfekte, og trenger egentlig å bli jekka opp noen hakk slik at de slipper å tro at de må se perfekte ut til enhver anledning.

Jeg er heller ikke i tvil om at menn som lager et poeng av å prate nedsettende om vakre jenter, er veldig bitter eller veldig usikker (eller jævla drittsekker). Det finnes ingen annen logisk forklaring på hvorfor man skal behandle andre mennesker på den måten.

Veldig sant, du forklarte dette veldig bra syns jeg.

Vil gi et eksempel her uten å høres ut som en selvdigger, men det tror jeg ikke:

Dette var lenge siden. Jeg var første dag på jobb. Hadde på meg en fin, stram kjole og høye hæler. Kjolen gikk til knærne og var elegant, men også veldig sexy. Dette var en jobb man skulle kle seg fint men det var ikke noe strippeklubb etc, langt i fra. Det var heller ikke utrigning på kjolen, ikke noe kløft. Men at den fremhevet formene , det gjorde den. Jeg følte meg veldig bra:) En gjeng med gutter kom og begynte å oppføre seg skikkelig frekt. Greit var det at de ikke ville gi oppmerksomhet, men de overså meg betydelig og etter hvert begynte med interne spøker så jeg skulle drite meg ut. De begynte å bli drit frekke rett og slett.

Jeg stod der helt alene og prøvde å ikke skjelve eller tenke på det, men jeg ville egentlig knekke sammen. Jeg hadde ikke lyst til å snu meg fordi jeg ble jo selvfølgelig veldig usikker på meg selv. Tenkte masse rart som at de lo fordi de syns jeg var dum , eller at de oppførte seg sånn fordi de mener jeg tror jeg er noe jeg ikke er osv.

Jeg bestemte meg bare for å late som jeg hadde masse selvtillit og snudde meg for å se på de.

Næmmen! Jeg har aldri sett gutter stirre sånn på meg før. Det var jo tydelig at de likte det de så. De la ikke merke til at jeg hadde vridd om hodet fordi de hadde stirret på rumpa mi i 10 sekunder med åpen munn før de så opp, ble røde som tomater og stakk av.

Nå mener jeg absolutt ikke at alle gutter som har vært frekke mot meg egentlig tror jeg er shitdeilig. Ja, jeg tror at jeg er deilig for noen , men selvsagt ikke alle. Jeg bare følte for å fortelle det, fordi jeg syns de dreit seg ut så sinnsykt og jeg fortjente å se at de likte meg og ikke hatet meg. For jeg hadde ikke gjort noenting galt. Jeg hadde bare mye selvtillit og var hyggelig, og følte meg fin. Og det er IKKE ulovlig.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 101 Maternity

Kan det være at.. noen anklager andre for å være for sensitiv, for at de faktisk tar opp de subtile signalene som absolutt ikke finnes, altså det er noen som aldri ser de gjør noen som helst galt og alle andre er bare så slemme?

Den er i så fall klassisk.. tvetydig.

Jeg må innrømme at jeg jekker ned de som instendig ber om det, når en flere ganger har sagt i fra at nei.. jeg går ikke fra dette bordet ved siden av deg, nei.. du får bare svelge denne kamelen, nei.. men så er ikke dette mitt problem, nei.. jeg er ikke hårsår når alt du gjør gir et inntrykk av at jeg er en plage for deg, nei.. sier du at ingenting er galt... så hvorfor alt på denne kloden unngår en da konfrontasjon og..

..stadig insisterer på å sub-kommunisere at jeg er ikke verdt noe, at jeg er ingenting, at jeg er rett og slett som luft, at jeg såvisst ikke finnes, at jeg er faktisk usynlig, ja.. det er sikkert og visst.

Ovenstående tekst skjer ikke i løpet av tre timer for å si det slik, mer snakk om tre minutter, for noen tre sekunder... kommer an på hvor tolmodig en er og kanskje hvor tykkhudet man har blitt av å stadig se slikt utspille seg på steder hvor man møter de som vil sees og bli sett.

Kan legge til at TS høres ut som en litt mildere av noen her på forumet som hele tiden snakker om sin fortreffelighet og har en litt bisarr tegnsetting hvor det er et gap mellom hvert komma/ punktum når en blir helt i spader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at.. noen anklager andre for å være for sensitiv, for at de faktisk tar opp de subtile signalene som absolutt ikke finnes, altså det er noen som aldri ser de gjør noen som helst galt og alle andre er bare så slemme?

Den er i så fall klassisk.. tvetydig.

Jeg må innrømme at jeg jekker ned de som instendig ber om det, når en flere ganger har sagt i fra at nei.. jeg går ikke fra dette bordet ved siden av deg, nei.. du får bare svelge denne kamelen, nei.. men så er ikke dette mitt problem, nei.. jeg er ikke hårsår når alt du gjør gir et inntrykk av at jeg er en plage for deg, nei.. sier du at ingenting er galt... så hvorfor alt på denne kloden unngår en da konfrontasjon og..

..stadig insisterer på å sub-kommunisere at jeg er ikke verdt noe, at jeg er ingenting, at jeg er rett og slett som luft, at jeg såvisst ikke finnes, at jeg er faktisk usynlig, ja.. det er sikkert og visst.

Ovenstående tekst skjer ikke i løpet av tre timer for å si det slik, mer snakk om tre minutter, for noen tre sekunder... kommer an på hvor tolmodig en er og kanskje hvor tykkhudet man har blitt av å stadig se slikt utspille seg på steder hvor man møter de som vil sees og bli sett.

Kan legge til at TS høres ut som en litt mildere av noen her på forumet som hele tiden snakker om sin fortreffelighet og har en litt bisarr tegnsetting hvor det er et gap mellom hvert komma/ punktum når en blir helt i spader.

Nei, men jeg liker flere sider av meg selv og avskyr flere. Men du kan få lov til å tro akkurat hva du vil, jeg blir ikke såret av det du skriver! Hvis det ser ut som jeg prøver å fremstå meg selv som perfekt så er det helt feil hahah .. Men jeg er flink til å prøve å se på mine egne feil, for å så prøve å endre på dem. Men jeg er ikke en 10'er med helt symmetrisk ansikt og verdens vakreste kropp og varmeste personlighet. Men så hvis jeg var det? Finnes sikkert noe av de å :P resten skjønte jeg ikke helt

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...