Gå til innhold

Barn som kaller folk "dama/mannen"

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg var frekk da jeg var liten det var en 14 år gammel jente som gikk forbi (jeg var 2 år) så sier jeg "se på kjerringa" det var frekt :sjenert:

Jeg gikk på fortauet (jeg var ca 27 år da), og det kom en dame med en unge på kanskje 4-5 år imot. Ungen ser ikke hvor han går, og holder på å kræsje inn i meg. Mor rykker i ungens arme og småkjefter etter at vi har passert hverandre: "du må jo ikke gå på kjærringa!" Hyggelig... :snurt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe i veien med det? Fikk en reaksjon på det i dag, etter å ha sagt til sønnen min på under to år at vi skulle inn til dama. Hun sa: jeg heter ikke dama, jeg har faktisk et navn! Jeg syntes det var litt ufint og merkelig ting å si. Er det en uskreven regel at barn ikke skal kalle folk dama/mannen?

Anonym poster: 7913ff0781435899f1941919a7fd3aeb

For et tullete kvinnfolk.

Gjest Peaches
Skrevet (endret)

Jeg gikk på fortauet (jeg var ca 27 år da), og det kom en dame med en unge på kanskje 4-5 år imot. Ungen ser ikke hvor han går, og holder på å kræsje inn i meg. Mor rykker i ungens arme og småkjefter etter at vi har passert hverandre: "du må jo ikke gå på kjærringa!" Hyggelig... :snurt:

den var verre! jeg var tross alt bare 2 og kan unnskylde meg selv med det :gjeiper:

Endret av Peaches
Skrevet

Nå bor jeg i Oslo, og sier dama/mannen til ungen..men, der jeg kommer fra, sier man gjerne kjærringa uten at det er noe vondt i det..;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har fått samme kommentar av ei like hårsår dame.

Sønnen min: "Der er dama"

Dame: "Jeg har et navn"

Jeg bøyer meg ned til gutten og sier :"Det er en MANN!"

Dama:"Nei, jeg sa jeg har et NAVN"

Jeg:"Takk og pris for at det var dét du sa, for jeg måtte lure litt" -Bøyer meg igjen til gutten og sier:"Det ER en dame som har et navn, spør hva hun heter, så vi kan gjøre henne glad igjen!"

Det er ubeskrivelig deilig når selvhøytidelige snerper får seg en smell så de detter ned på jorda.;)

Endret av Adrianah
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...