Gå til innhold

Tips får å gjøre en dårlig dag bedre!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei

I dag sto jeg opp spiste sunn frikost og var på vei til trening. Da jeg gikk til bussen ble jeg bare så utrolig dårlig humør at jeg gikk hjem igjen. Jeg har prøvd alt får å snu det å kvitte meg med denne følelsen ,men enda sitter jeg her å er nedfor. Jeg vet jo at jeg kommer i bedre humør av å trene og at det er nok av postitive tign å gjøre, men akkurat nå får tiden hjelper det lite. Jeg er akkurat ute av et forhold og det kan jo sikkert ha noe å gjøre med det det. Men sånn helt konkret når dere har en dårlig dag hva gjør dere får å snu det? noen tips og vink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stell med deg selv! Gi deg selv en ansiktsmaske, se en film du liker, gi deg selv pedikyr og manikyr og skrudd kroppen. Voks det du kan vokse!

Sånne ting hjelper meg som regel litt på humøret. Eller spill et spill du liker og røm litt fra virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade, cola, sippefilmer, ro og fred og håpet om en bedre dag i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på job eller skole?

Ofte går det over hvis du tvinger deg til å gjøre det du hadde planlagt, uansett hvordan humøret er.

Anonym poster: c7b0ea2f3e3e98801c2605e080d9c251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulfugl

Gjør noe som innebærer at du kommer deg ut (gå tur, for eksempel). Bare en tur rundt nabolaget er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du gjør er å begrave deg ned i sorgene dine, så det enkleste er å gjøre det motsatte. Gå på trening, ikke snu når du kommer til bussen!

Anonym poster: 227ad5914c3beebb196e92d17b3d0b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt den følelsen! Vi alle har behov å være litt nede av og til - litt melankoliske og triste der verden er bare grå og forferdelig. Jeg synes det er viktig å kunne føle slik av og til, og virkelig drukne i melankoli. Se gjerne en grinefilm i tillegg og få alt ut. Høre på Portishead (eller noe tilsvarende trist). Slaure rundt og ikke gjøre noe særlig utenom å føle synd for seg selv.

Alle har noen slike følelser som må få litt utløp av og til og da er det like greit å få de ut i stedet for å late som om de ikke er der. Det som er viktig er at de går bort, slikt er ikke permanent. Og da kommer en ny dag som er bra igjen. Det gjør det alltid, uansett hvor melankolisk ting skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på trening, vask huset, ta et bad og plei deg selv. Ta på deg fine, ordentlige klær du vet du ser bra ut i etterpå. Lag deg en god middag og inviter en venninne over.

Det er kanskje en drittdag, men du har i hvert fall ikke latt deg styre av det. Du er ren og velkledd, har gjort noe nyttig og har tatt vare på deg selv likevel. Kanskje du kan lufte dine sorger hos venninna di, uansett har du godt selskap.

En annen måte er å ringe mamma. Jeg pleier alltid å få trøst og sympati når jeg er frustrert og lei meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hele trengingen siden du ombestemte deg. Men gå deg en liten tur, selv om det bare er en liten tur ut og hente posten, sett på musikk du ikke har hørt på lenge og ta deg en runde på gulvet, ta oppvasken, plukk noen blomster du kan sette på bordet, kjøp deg noe mat du er glad i eller ta opp fra fryseren. Eller bare gjør rett og slett ingenting. Hvem krever at du må noe i dag?

Anonym poster: 23076218d8ad64b45ecb68ddc4c11546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på noe musikk du blir i godt humør av, samtidig som du gjør husarbeid eller bare rister løs på stuegulvet.. :danse:

Det blir jeg i godt humør av! Det samme med trening, eller bare en liten tur ut. Om ingen av delene frister, sett på en film, legg deg ned på sofaen og bare vær helt grønnsak. Kanskje får du deg en liten dupp også.. ;) Noen dager er det helt greit å ikke gjøre noe som helst.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Hei

I dag sto jeg opp spiste sunn frikost og var på vei til trening. Da jeg gikk til bussen ble jeg bare så utrolig dårlig humør at jeg gikk hjem igjen.

Vet du hvorfor? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vet du hvorfor? : )

Ts her. ja jeg vet hvoror. Det er pga av eksen min som var utro, klinte med to jenter på samme fest jeg var. Det er lenge siden men i dag slo følelsen meg som den dagen jeg fikk vite om det. Jeg følte meg stygg og ubrukleig rett og slett. hva var galt med meg siden dette her skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting var galt med deg, TS. Det var eksen din det var noe galt med, som ikke hadde baller og vett nok til å si "nei takk" til andre.

Følelser etter slike vonde episoder har det gjerne med å bli hengende en stund, spesielt dersom det er snakk om en følelse av mindreverd, det å være ubrukelig og ikke til å "regne med" - som gjerne dukker opp ifbm utroskap.

Hvordan går det med deg nå i kveld? Ser det litt lysere ut? Noe som kan være verdt å ta med seg til en evt neste gang det smeller til på denne måten, er å rett og slett ta en time out og tenke over hva du har gjort bra i det siste. Om det er noe så simpelt som at du lagde noe virkelig velsmakende mat uka før, eller om det er noe større du har lykkes med. Dårlige dager kommer, men det gjør sannelig de gode også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei

I dag sto jeg opp spiste sunn frikost og var på vei til trening. Da jeg gikk til bussen ble jeg bare så utrolig dårlig humør at jeg gikk hjem igjen. Jeg har prøvd alt får å snu det å kvitte meg med denne følelsen ,men enda sitter jeg her å er nedfor. Jeg vet jo at jeg kommer i bedre humør av å trene og at det er nok av postitive tign å gjøre, men akkurat nå får tiden hjelper det lite. Jeg er akkurat ute av et forhold og det kan jo sikkert ha noe å gjøre med det det. Men sånn helt konkret når dere har en dårlig dag hva gjør dere får å snu det? noen tips og vink?

Vær egoistisk! Ta ansiktsmaske, manikyr/pedikyr, se en komedie, spis akkurat det du vil, prøv å kanskje dra vekk noen dager og skjemme deg selv bort! Del sorgen med gode venner, det har kanskje hatt det som du har det og har noen tips? :-) jeg vet når jeg hadde kjærlighetssorg så tok jeg opp min gamle hobby tegning, jeg hørte på musikk som var beroligende og munter :-) har aldri vært så god til å tegne som da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg er ikkje TS, men etter å ha lest denne tråden så fekk eg eit spark i baken!

No skal eg derfor gå ein tur i regnet! Ikkje så nødvendigvis så langt, men ihvertfall langt nok til å kjenne lukta av blomster og få opp pulsen. Sjølv om eg sikkert blir klissvåt!

Men det er greit. For då kan eg ta meg ein lang dusj, ansiktsmaske, fikse tærne og verkeleg gjere meg sjølv litt godt!

Takk for fin tråd, TS! :)

Anonym poster: 069ef0814782b29007bc1319fbe6a4dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig som dere maser om denne ansiktsmaska. Jeg får absolutt ingen ting ut at å ta ansiktsmaske, jeg synes det er ekkelt og sitter bare og lengter etter å få vasket av meg klinet. Skal det liksom være et universalmiddel for å bli i godt humør? Blir dere virkelig i godt humør av å smøre dere inn med noe i ansiktet, vente i ti minutter for så å vaske det av igjen?

Anonym poster: 2c68b1acb3a7a3dd0e247e0068113505

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve å gjøre noe kreativt? Skape noe? Fotografere, male, tegne, scrappe,snekre møbler, lære deg å bake evt. lage ny mat. Be over gode venner på middag og vin. Filmkveld? Dra ut - bli kjent med noen?

Ta en kopp kaffe :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...