Gå til innhold

Min lille dagbok!


ebony

Anbefalte innlegg

Oj oj oj, slankingen og spisingen min er helt ute av kontroll. Jeg er tilbake i mine gamle spisevaner, dvs spiser som en hest. Å gud, må skjerpe meg.

I dag bakte jeg to deilige sjokoladekaker, siden den første ble litt mislykket har jeg bare latt den stå fremme for å bli spist. Jeg har velvillig delt ut en del stykker til ungene og et par venner, men tilsammen har jeg sikkert spist halvparten... Akkurat som om jeg kan føle at jeg vokser...ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laserundersøkelse er en virkelig bra investering!

Mamma gjorde det for noen år siden, og angrer ikke et sekund. Hun hadde -7.75 på begge øynene, så det er jo ikke så rart. Ettervært skal hun spandere det på meg også, men ingen vits før jeg blir over 20 i alle fall.

Du Ebony? Du må huske å ta være på deg selv!

Få mannen din til å finne på noe med ungene og gjør noe du selv har lyst til! Jentekveld, et eller annet sånn at du får slappet litt av. Viktig det!

Gratulerer til datteren din :wink:

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fisk!

Ja, nå er en travel helg nesten over. I går var det barnebesøk, bare 13 av 18 opprinnelig kom. Det var like greit egentlig, for en gjeng. De var høyt og lavt og overalt. Jeg som hadde planer om selskapleker og sånn, men det var jo ingen som var intressert i det! Ja ja. Lange to timer, men nå er det over!

Om kvelden, lørdagen, var vi hos et vennepar skulle ha spillkveld med par og det begynte veldig kjekt. Helt til mannen drakk konjakk noe han ikke tålerog dermed ble altfor full og helt idiot. Jaja...sånt kan skje!

I dag har vi hatt besøk av familien, til kaffe og kaker veldig kjekt. Nå er det bare litt over en måned til så er det toåringen som har bursdag. Må nok ha barnebesøk for henne også, men kan tenke meg at det kommer til å bli helt annerledes en de guttebesøkene jeg er vant med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for å bli økonomisk ansvarsfull. Nå har jeg brukt de siste dagene på å gå igjennom utgifter denne måneden og gått igjennom forventete utgifter for kommende måned og månder. Vi bruker sinsykt med penger. Hittil i februar har vi brukt 74 tusen!!!! Likevel har vi 19 tusen igjen på konto. Forsår det egentlig ikke, men vi må ha spart de forrige månedene uten å ha visst om det selv, har jo absolutt ikke fulgt med. Men nå bllir det andre boller. Kanskje vi har råd til å kjøpe hytte alikevel? Vet bare ikke om jeg virkelig vil ha hytte, liker meg hjemme i helgene jeg...synes det er stress å måtte pakke alle sakene til meg og ungene i ett sett. Samtidig hadde det vært snadder med hytte på fjellet. Elsker ski og sånn, men pga av regelmessig ungeføding de siste årene har det blitt pent lite av det ja.

Synes det virker som om vi har masse penger jeg! Har jeg virkelig ikke råd til å være hjemmeværende? Nei, Disse pengene skal vi leve for fram til min lønn den 12 og det er ganske mange regninger som skal betales innen den tid. Så det er nok ikke så mye penger det kan virke som nei. Men så kommer jo mannen sin lønning inn den 20 og han tjener jo meget så bra, men det kommer jo nye regninger hele tiden så det blir fint lite til overs. OOOps nå kom jeg på hvorfor det er så mye penger til overs...Har jo glemt å regne med huslånet :wink: Da er det plutselig ganske skrapt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært flink å skrive denne uken nei... Har ikke hatt betydelig skrivekløe akkurat. Skriver bare for å si at i morgen reiser jeg på vinterferie på besøk til min far og hans familie som bor i en annen by. Skal fly alene med tre barn... Heldigvis er det direktefly og ikke altforlangt å fly...Blir vekke til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er vi kommet hjem fra "ferien" vår. Det var helt greit. Har en venninne der oppe som har barn på alder med mine, så det var kjekt for oss alle å dra på besøk til henne.

Det var kjekt å komme hjem til mannen også. Han har savnet oss veldig :-) og alt er kjekt i hjemmet nå. Og sånn skal vi ha det fra nå. Mye hyggeligere å ha det koselig, enn å la den stressende hverdagen ta over humøret. Skal aldri stresse mer. Hvis jeg føler meg stresset, skal jeg forholde meg rolig og ta en ting av gangen...lar meg nemlig alt for lett bli stresset og oppkavet helt uten grunn.

Vognen til lillemor ble jo selvfølgelig skadet på flyet, når jeg triller svinger hele vognen til venstre. Så på mandag får jeg dra inn til simo forhandleren og få den reparert. Heldigvis blir det på flyselskapets regning...

Nå må jeg bare få gitt en aldri så liten rapport om den lille babyen min sine nye ferdigheter....I forrige uke klarte jeg å lære henne å vise hvor stor hun er :klappe: Kjempeflink er hun :hjerter:

Neste prosjekt er å lære henne å klappe. Det virker som en ganske så vanskelig oppgave. Hun kan jo si "hadet" og vinke i tillegg så det øver vi flittig på.

Hun er så smått begynt å krype av og til. Hun står på alle fire og flytter seg to tre "krypeskritt" før hun legger seg ned på magen og åler seg videre. Det går fortere på den måten!

Hun klarer også nå å sette seg opp på knær og sitte ned (med beina bakover), hun klarer ikke ennå å sitte seg selv opp på den ordentlig sittemåten. Hun reiser seg opp på knær etter alt mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Oj oj så lenge siden jeg har kladdet ned noen ord i dagboken min :o Har tydligvis ikke hatt den store skrivekløen den siste måneden. Har hatt mye på tapetet.

Nå er i hvertfall laseroperasjonen over og synet mitt er helt perfekt, jeg er veldig glad :-) Helt utrolig, det var ikke vondt i det hele tatt, verken før, under eller etterpå. Utrolig at det går an. Det er nesten litt synd at folk skal gå rundt å se dårlig når det er så enkelt å fixe. Men det koster jo litt da. Men for meg er det en invistering. Brukte jo 4000 på linser i året :o Over en 10 års periode blir det jo 40 000 :o :o Så den pengesummen har jeg jo ganske snart "tatt" igjen. Laseren kostet 30 000. Mesteparten av pengene har jeg faktisk fått av min mor, en 30 års gave på forskudd!

Ellers har hele familien + niesen vår på 12 år tilprakt første del av påsken på Geilo på hotell. Ganske deilig og komme til duk og dekket bord ja. Gutten min og kusinen har fått øvd seg litt mer slalom og treåringen (ja nå har "toåringen" hatt bursdag siden sist og blitt tre år! Dagen ble feiret i to dager, først med barnebesøk; jevnaldrene fra gaten, 9 søte små med mødre :-) og dagen etterpå familiebesøk, 16 stk til middag og kaker.)

I kveld skal jeg på kino med venninner. Gleder meg. Dessverre blir det ikke så ofte. Ikke så nøye hvilken film det blir, bare godt å komme seg litt ut. Har ikke vært på kino siden sommeren 2000, det sier jo litt. Må jo bare si at jeg kommer meg jo ut, men prioriterer sjelden fritiden min på kino av en eller annen grunn.

Lillemoren vår, er nå 9 1/2 mnd, nærmer seg 10 mnd nå. Utrolig så tiden går! Fire tenner, to oppe og to nede, nå reiser hun seg langs bord og andre ting, litt ustødig enda og det ender rett som det er i knall og fall, men det hører vel med :-?

Eldstemann, min eneste sønn, har lært seg lese og skrivekunsten siden sist! Eller som lærerene sier "knekt lesekoden". Det er jo litt gøy da!

I går bestemte jeg meg for at nå er det siste sjanse for å komme i form til sommeren. Skal ned de siste to tre kiloen (men skal ikke nekte hvis det skjer et mirakel at det flyr av enda et par i slengen, veldig sannsynlig at det skjer -not!) Så i går kveld trente jeg styrketrening hjemme i stuen. Har en Kari Jacquesson video, brukte den + noen egne øvelser. Planen er å trimme hver eneste dag for å stramme opp både hit og pist. Så i dag har jeg allerede tatt dagens økt, er jo veldig kry av meg selv da! Planen er jo også å begynne å jogge, men finner alltid på en unnskylding for å slippe. Hittil har det vært for mørkt og kaldt (må jogge på kveldstid). Men er stort sett flink å gå tur hver dag på hverdager i ca en time.

I dag var jeg i grunnen veldig fornøyd med vekten; var så vidt nede og snuste på 61-tallet; 61,8 kg. Var faktisk nede på 61,2 her før påsken, men bare fordi jeg hadde "sultet" meg selv. Opphengt og avhengig av vekt jeg? Å neida :wink:

Men er i grunnen veldig fornøyd har jo gått ned 5 kg siden nyttår (kanskje 6) men akkurat nå ser det ut som om jeg er inne i en liten "stillestående" periode. Nå skal det altså strammes opp litt har jo trossalt født tre barn...!Men skal no kjøpe litt (endel) smågodt på kinoen i kveld da, det hører liksom med det.

Vel nå får jeg gå og lage middag til ungene, fiskepinner og poteter på langfredag....jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi kommet hjem fra hytten. Åååå det er så deilig å komme hjem igjen! Glemte sikkert i forrige notat å si at vi skulle dit, har sikkert prøvd å fortrenge det. Vi var bare vekke en overnatting, fra lørdag til søndag. Men nå har det vært mye farting denne påsken. Ja, jeg er en skikkelig stuegris!

Minsten er i en sånn alder nå at det er litt stress å være hjemmenfra. Man må liksom være på vakt og passe på helt tiden. Her hjemme er tingene litt mer tilrettelagt for en liten aktiv jente som krabber bortover omtrent fortere enn lynet, med lekene sine oppi en "lovlig" skuff og grind foran trappen. Og ikke minst her har vi sengene våre! Føler jeg ikke har sovet i det hele tatt i natt, vi glemte selvfølgelig reisesengen hennes og jeg føler jeg har lagt sånn i halvsøvne i hele natt og passet på henne. Ikke noe bra. Må bare få ut litt skrivekløe før jeg skal gå og legge meg :o

Svigermor og far var også på hytten og det skal sies, det er nesten ferie for meg. Jeg slipper å lage mat, ta oppvask og slikt, jeg får IKKE lov av svigermor! Før var jeg flau over det, men nå nyter jeg det!

Før vi dro hjem i dag var vi til kvelds hos min svigerinne som bor ikke så altfor langt fra der vi har hytte. Det er hennes yngste datter som var med oss til Geilo. Så det var litt greit også.

Dessuten må jeg si at jeg hadde det veldig koselig ute med venninner på fredag. Vi gikk ikke på kino alikevel, da vi kom til kinoen var det ingenting som fristet, så vi endte på kafe i stedet og det var kjempekjekt. Der avtalte jeg med to av de at vi skulle ta oss en klatretur opp et fjell ikke så langt herifra. Ca en km skikkelig bratt terreng. Har aldri gjort det før, men har alltid hatt lyst til å prøve, så det skal vi på torsdag. -Et ledd i kom i form planen min! Fikk trent i går (lørdag) men ikke i dag. Har liksom ikke blitt tid. Og etter den dårlige natten jeg har hatt så har det heller ikke blitt overskudd til det. Men jeg fortsetter i morgen. Vær sikker!

Kanskje jeg våger meg ut på en liten joggetur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en sulledag. Ikke gjort noe spesielt. Deilig i grunnen :wink:

Fikk sove leeenge i dag. da jeg stod opp var minstemann sovnet, formiddagslur, og de to eldste var ute og lekte. Jeg tok en økt på vaskerommet, masse klær som skulle sorteres og vaskes, om masse som skulle på plass.

Har også fått trent til videoen min. Har jo hatt planer om å begynne å jogge lenge nå, men i kveld var det rett og slett så masse gøy på TV som jeg ville se, at jeg hoppet over...kanskje i morgen.

I morgen blir det en travel dag. Skal på kontroll med synet etter laseroperasjonen, må inn til barnevognsbutikken med soveposen;glidelåsen er gått i stykker, må hente pakken fra et barneklær party jeg hadde forrige måned + dele ut innholdet. Litt pes i grunnen. Siste gang jeg skal ha party det er helt sikkert! Først måtte jeg stresse for å folk til å komme, så må jeg betale porto for pakken og få varene ut, det blir jo mye ringing og avtaling.

Mamma har også bestemt seg for å ta laser på øynene sine. Hun skal der i morgen omtrent samme tid som meg. Håper det går i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma tatt laser. Hun klager over tåkesyn og at hun ikke klarer å lese smått på nærthold. Prøvde å trøste henne med at tåkesynet er vanlig etter et slikt inngrep og går over, og at synet gjerne trenger litt tid på seg. Jeg hadde derimot ingen problemer med å lese selv samme kvelden. Prøver å ringe henne nå for å høre hvordan det gikk på kontrollen. Men når henne ikke...typisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi og gulp! Har endelig funnet den perfekte kjeledress til minstemann. Har lenge vært på utkikk etter en "sommerlig" dress, som hun kan sitte ute i sandkassen med bla. Har funnet mange, men de har vært røde og jeg vil ha rosa! Så nå fant jeg den i dag, rosa dress. Så skjønn. Kostet 800 kroner. Må man så må man... Det var en Reima dress. Det er jo kjempebra kvalitet på de.

Nå er det ikke lenge til jeg og mannen reiser ALENE uten unger en langweekend til København. Nå har vi bestilt hotell. Gru gleder meg veldig. Skal bli skjønt å komme seg vekk, samtidig som jeg tror jeg kommer til å savne ungene, særlig minstemann veldig. De to eldste vet jeg kommer til å ha det helt fint, men hvordan skal det gå med babyen min? Borte fra henne i 3 netter og 3 dager? Det kommer nok til å gå helt fint med henne, det er nok jeg som kommer til å ha det verst...

Uansett jeg skal prøve å storkose meg...Nyte det å være "barnløs" -bare være kjærester, ikke foreldre! :ler:

Vi skal faktisk reise sammen med et vennepar. Når de hørte vi skulle dra, så ville de også. Det blir sikkert kjekt det :-)

Må forresten si at jeg var på fjellet i går! Det var skikkelig herlig, så koselig. Det var jeg og to venninner. Vi fant ut at dette må vi gjenta en gang i uken. Sosialt er det også! Først så nærmest klatret vi rett opp over en fjellside, det tok nesten en halv time for oss og komme oss opp :wink:

Så tok vi en annen vei ned igjen. Vi gikk i ca en halvanne time. Hunden vår storkoste seg. Endelig fikk han løpe og skikkelig kjørt seg. Han virket ganske så sliten i dag ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Om jeg har vært flink i kveld? Gjett om! Jeg fikk ånden over meg og var ute å jogget! Kondisen var faktisk bedre enn sist jeg jogget :P Jogget samme rute, bare litt lenger. Jooho! Får håpe det ikke blir like lenge til neste gang jeg jogger.... :roll: Etter på trente jeg litt styrke inne i stuen.

I morgen er det dugnad i gaten. Arrangert av sameiet. Vi bor oppi et nybyggerfelt, ikke så masse som er i orden ennå desverre. Kanskje får vi lekeplass i år? Det er i hvertfall mitt høyeste ønske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, Emina :wink: Har vært å kikket i din dagbok jeg også. Kanskje jeg får legge igjen en hilsen neste gang :-)

Liten oppdatering på minstemann; Det går jo så fort. Om noen dager er hun 10 mnd, dvs bare 2 mnd igjen så er hun 1 år!

Nå er hun blitt veldig flink til å gå etter gåvognen sin. I går "spankulerte" hun tvers igjennom stuen etter vognen. Hun var kjempekry selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en dag. Helgene der min stakkar mann endelig har fri. Disse dagene som man gleder seg til hele uken, så blir alt bare tull i ball :-(

Jeg har vært i et skikkelig dårlig humør, og det går jo utover alt og alle. Tror det er det tanken på at permisjonen snart er over som har begynt å tære på meg...Bare ca 6 uker igjen...Jeg VIL være hjemmeværende! Synes det er kjempekos å gå hjemme og sulle og dulle! Men vi må jo ha pengene så er nok pent nødt til det...Før den tid har jeg en København tur og en sydentur og se frem til...

Nei får vel ta på meg regn klær og gå ut å lete etter 7 åringen. Har bygget hytte lenger borte her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lite inspirert til å fortsette med slankingen. Har ikke trent siden fredag, spiser godt. Jeg trodde jeg spiste lite men likevel kryper vekten oppover??? Arrrg, veldig gøy å la være å spise nammenam når du alikevel legger på deg. Så nå har jeg spist godterier og alt mulig. Men nå må jeg skjerpe meg!!! Inspirasjon kom til meg!!!

I dag reiste min kjære til Oslo med jobben. Så jeg er gressenke frem til torsdag. Dermed var det meg som måtte følge eldstemann på fotball trening fra seks til syv. Noe som vanligvis er hans jobb. Gøy å se de trene i grunnen, men ikke med to små jenter som griner og sutrer av trøtthet. Begge de to minste er i seng klokken syv til vanlig! I tillegg så høljet det ned...Fikk i det minste gått en tur med hunden under treningen som også blir mitt ansvar når han er vekke.

I går var jeg på klubb. Veldig koselig. Har vært mye drama i det siste som har laget en litt mutt stemning, men heldigvis dukket ikke disse personene opp i går så da ble det kjekt alikevel.

Hun som hadde klubben har akkurat flyttet inn i et nytt rekkehus og selv om de ikke var kommet i orden ennå så var det kjekt å få se huset. Det lignet i grunnen ganske mye på vårt, men litt mindre i areal pr etasje.

Avtalte å gjenta turen til fjells som vi hadde forrige uke i morgen. Men siden mannen er vekkreist må jeg ha barnevakt og har ikke fått meg til å spørre min mor. Nå har jeg bestemt meg for å la være å gå så kommer jeg sterkere tilbake neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...