Gå til innhold

Jeg er så flau over meg selv, tør ikke være sexy..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 år gammel, og har alltid vært flau over kroppen min. Jeg liker jo å være kvinne, men jeg har alltid vært flau over å ha denne kroppen.

Husker det var så flaut å få pupper, midje, hofter, rumpe og lår.

Jeg fikk litt sjokk da kroppen forandret seg ved 14-15-årsalderen...

Idag, er jeg voksen kvinne, og jeg sliter fortsatt med flauheten. Blir litt sjenert, kanskje, og liker best å skjule kroppen min.

Jeg syns det er så ubehaglieg å kle meg sexy ... blir så flau, og litt sjenert.

Føler jeg blir nervøs og stresset om jeg får oppmerksomhet.

Men hva gjør jeg med dette, da? Hvordan kommer jeg over dette?

Har aldri hatt noen kjæreste, fordi jeg er så FLAU!!! :rodmer:

Jeg tror jeg sliter litt med sosial angst.

Anonym poster: 2c14b31ba220c66a10509a650709ea26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn å onanere. Seriøst, ta på deg selv og lik kroppen din. Samma faen hva du fantaserer om så er det normalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å onanere. Seriøst, ta på deg selv og lik kroppen din. Samma faen hva du fantaserer om så er det normalt.

Hjelper det, da?

Når jeg er alene, så slapper jeg jo av. Da er jeg meg selv, og koser meg.

Men når jeg er ute i offentligheten, eller på besøk, så blir jeg veldig satt. Tør nesten ikke bevege meg. Om jeg kler meg fint, så blir jeg så flau ... Hater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hjelper fordi du får et positivt seksuelt forhold til din egen kropp. Noe nesten alle kvinner i Norge er totalt blottet for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 år gammel, og har alltid vært flau over kroppen min. Jeg liker jo å være kvinne, men jeg har alltid vært flau over å ha denne kroppen.

Husker det var så flaut å få pupper, midje, hofter, rumpe og lår.

Jeg fikk litt sjokk da kroppen forandret seg ved 14-15-årsalderen...

Idag, er jeg voksen kvinne, og jeg sliter fortsatt med flauheten. Blir litt sjenert, kanskje, og liker best å skjule kroppen min.

Jeg syns det er så ubehaglieg å kle meg sexy ... blir så flau, og litt sjenert.

Føler jeg blir nervøs og stresset om jeg får oppmerksomhet.

Men hva gjør jeg med dette, da? Hvordan kommer jeg over dette?

Har aldri hatt noen kjæreste, fordi jeg er så FLAU!!! :rodmer:

Jeg tror jeg sliter litt med sosial angst.

Å kle seg sexy er litt oppskrytt. Det er ikke sikkert at du er den eneste som blir litt sjenert da. Det er ikke påbudt, og ei hvit bommullstruse kan være mer sexy enn ei svart med blonder, som egentlig bare får deg til å se billig og brukt ut.

Du må stole på at når menn sier vi liker det vi ser, og beundrer ting ved deg, som du selv avskyr, så mener vi det. Utseende er subjektivt. Folk har ulik smak, og liker forskjellig.

Jeg står ikke og digger meg selv foran speilet. Det kan jeg ikke, for jeg er mann, og tenner ikke på menn. Hadde det vært du som sto der istedenfor, er det ikke umulig at jeg hadde logret med halen og vært langt mer entusiastisk. Og kanskje tilogmed vise versa? :gjeiper:

Slapp av. Det er ikke deg du skal "imponere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje

Hold hodet høyt! høres kanskje dumt ut, men jeg har vært der selv faktisk. Jeg har alltid vært den tynne jenta, uten former og uten pupper (motsatt av deg da, men), og har alltid følt at jeg ikke passet inn i mengden. Jeg var også redd for å kle meg litt mer utfordrende og i det heletatt være ute, fordi jeg følte at alle ga meg blikk.. MEN, denne flauheten og usikkerheten er bare noe tull som ligger i hodet på oss! Du må lære deg å like deg selv, og kle deg sexy om du føler for det. Jeg vedder på at du har en flott kropp, og ingenting å være flau over! Ta sjangsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det hjelper fordi du får et positivt seksuelt forhold til din egen kropp. Noe nesten alle kvinner i Norge er totalt blottet for.

Ja, jeg er enig i at man skal onanere og blir kjent med egen kropp. Det er viktig.

Men dessverre er det mange som blir lært opp til at det bare er mannen som har et nytelsesorgan, og at det er normalt at han har lyster og sine behov.

Men skjønner ikke at dette skal hjelpe på flauheten min overfor å vise kroppen min fra min beste side?

Jeg sliter veldig med dårlig selvbilde og selvtillit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold hodet høyt! høres kanskje dumt ut, men jeg har vært der selv faktisk. Jeg har alltid vært den tynne jenta, uten former og uten pupper (motsatt av deg da, men), og har alltid følt at jeg ikke passet inn i mengden. Jeg var også redd for å kle meg litt mer utfordrende og i det heletatt være ute, fordi jeg følte at alle ga meg blikk.. MEN, denne flauheten og usikkerheten er bare noe tull som ligger i hodet på oss! Du må lære deg å like deg selv, og kle deg sexy om du føler for det. Jeg vedder på at du har en flott kropp, og ingenting å være flau over! Ta sjangsen :-)

Ja, kroppen min er det ikke noe i veien med. Har jo drømmekroppen, som flere har sagt i flere år ...men jeg er så flau for det.

De gangene jeg har kledd meg fint, og fremmer kroppen min, så får jeg mange blikk ... BLIR SÅ FLAU!!! :sjenert:

Når jeg går normalt kledd, får jeg noen blikk pga kroppen min også.

HELDIGVIS HAR JEG IKKE STORE PUPPER! Ikke at det er noe galt med det, men jeg får mer en nok oppmerksomhet for min rompe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kle seg sexy er litt oppskrytt. Det er ikke sikkert at du er den eneste som blir litt sjenert da. Det er ikke påbudt, og ei hvit bommullstruse kan være mer sexy enn ei svart med blonder, som egentlig bare får deg til å se billig og brukt ut.

Du må stole på at når menn sier vi liker det vi ser, og beundrer ting ved deg, som du selv avskyr, så mener vi det. Utseende er subjektivt. Folk har ulik smak, og liker forskjellig.

Jeg står ikke og digger meg selv foran speilet. Det kan jeg ikke, for jeg er mann, og tenner ikke på menn. Hadde det vært du som sto der istedenfor, er det ikke umulig at jeg hadde logret med halen og vært langt mer entusiastisk. Og kanskje tilogmed vise versa? :gjeiper:

Slapp av. Det er ikke deg du skal "imponere".

Jeg liker heller ikke ordet sexy, man fant ingen andre ord i farten.

Men det jeg mente med sexy, var å kle seg fint, slik at man kledde seg etter kroppen, og fremhevet det fine ved den.

Idag var jeg på matbutikken, og gikk vanlig kledd, og det er alltid mange menn som glor på meg. Min bakende glor de iallfall på ...

Tanken på hva menn tenker, gjør at jeg blir flau, tror jeg?

Jeg elsker å se på meg selv i speilet, og dere menn må jo like det dere ser i speilet også? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du er like ille og generaliserende som en viss annen person på KG. Har du kjennskap til alle kvinner i Norge ettersom du kan påstå at de har all verdens dårlige egenskaper?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er like ille og generaliserende som en viss annen person på KG. Har du kjennskap til alle kvinner i Norge ettersom du kan påstå at de har all verdens dårlige egenskaper?

Fortsett å heng deg opp i alt du klarer å finne noe negativt i. Jeg prøvde bare å hjelpe en kvinne til å få det bedre med seg selv. Lover å ikke gjennta det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt hva du mener:P Selv gikk jeg fullstendig glipp av min pubertet, plutselig var jeg 15, og kikka ned i t-skjorte og bare; Oi. Pupper. Hvor kom de fra? :P

Har fotsatt problemer meg å kle meg fint/sexy, jeg kan gjøre det for kjæresten min men...

Men du må jo ikke kle deg rå-sexy for å være sexy, om du skjønner:P Kle deg slik at du føler det pen, men uten at det blir ubehagelig. Kanskje litt baby-steps:) Kanskje klassisk(pencil-skirt og hvitskjorte f.eks.), det er ikke så overkill og mye mer diskret, men jeg vet om mange menn synes det er sexy:)

Anonym poster: 31170d3361a86134ac65420369c143d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Fortsett å heng deg opp i alt du klarer å finne noe negativt i. Jeg prøvde bare å hjelpe en kvinne til å få det bedre med seg selv. Lover å ikke gjennta det!

Jeg har til dags dato ikke sett noen positive, forsonende egenskaper i deg. Ikke slik å forstå at jeg henger etter deg, men det jeg ser er at dine innlegg er konsekvent negative. Du har ikke noe godt å si om kvinner.

Jeg spør igjen, har du kjennskap til alle Norges kvinner, ettersom du kan si at ingen har et normalt forhold til sin egen kropp og ikke utforsker den?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er litt som min mormor. Som er ekspert på å prøve å si ting i beste mening. Men for så å ødelegge det ved komme med kritikk rett etterpå.

Anonym poster: cfa9a3aff4f176822e56fb2ea5e993a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til dags dato ikke sett noen positive, forsonende egenskaper i deg. Ikke slik å forstå at jeg henger etter deg, men det jeg ser er at dine innlegg er konsekvent negative. Du har ikke noe godt å si om kvinner.

Jeg spør igjen, har du kjennskap til alle Norges kvinner, ettersom du kan si at ingen har et normalt forhold til sin egen kropp og ikke utforsker den?

Foreslår at du begynner å henge konsekvent etter meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Foreslår at du begynner å henge konsekvent etter meg da...

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Kanskje jeg skulle forsøke å omvende deg og få deg til å forstå at det finnes ordentlige, ærlige, kjærlige kvinner uten baktanker :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jeg ikke sagt. Jeg sa nesten alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Kanskje jeg skulle forsøke å omvende deg og få deg til å forstå at det finnes ordentlige, ærlige, kjærlige kvinner uten baktanker :).

La meg få sitere fritt etter en svensk film jeg ikke husker navnet på og som jeg gjerne skulle vist navnet på:

Om noen eslker meg like ned til helvte, da skal jeg bli.

Så kan du sette sammen din egen tankrekke på dine opplevelser her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden har du dette fra?

Dette er jo toppen av generalisering!

Jeg våger påstanden om at det er helt omvendt av det du påstår!

Til TS;

Sliter du med å akseptere deg selv også på andre områder eller er det kun kroppen din som er problemet?

Slik det har blitt for deg så er det nok en treningssak å lære seg å akseptere. Du er sikkert en flott kvinne, og det er en god følelse å trives med seg selv. Har du vurdert en proff samtalepartner for å løse opp i det? Tror kanskje det kan være veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem oppmerksomhet er nok ikke noe som faller i behag hos alle, men å nyte litt oppmerksomhet i ny og ne(uten å bli flau) skjønner jeg meget godt at du vil beherske. Vi kan nok ikke finne problemet, og dermed løsningen, på din situasjon dersom den er mer kompleks enn det som fremlegges her i tråden, noe de aller fleste 'psykiske byrder' er. Allikevel vil jeg si at det er viktig for deg å prøve å 'hoppe litt ut i det', og innse at det på langt nær trenger å være så flaut som du har dannet deg. Du er sammen med halve verdensbefolkningen født med ei kvinnelig kropp, og du trenger slettes ikke kle deg 'sexy' for å kunne like kroppen din. Det er nok med at du innser at du er ditt eget hinder, og litt etter litt prøver å vise kroppen din mer fra den siden du egentlig har lyst til å fremlegge den. Det være 'sexy' eller 'sporty', det spiller nok ingen rolle.

Forøvrig så vet jeg ikke i ditt tilfelle, men som en over her nevner, så er det ikke akkurat mangel på usikkerhet og misnøye mellom landets folk og deres represantive kropper. Det kan nok ha noe med at mange har fått satt for seg en 'idealkropp' av samfunn og media, og stadig prøver å jobbe seg opp mot det idealet uten å tenke på at det er den kroppen man har som fortjener ens oppmerksomhet. Samtidig har 'kleskodeksen' og blitt mer tydelig, for eksempel i form av hva som er 'feminint' og 'sexy' på samme tid, og selvsagt hvor viktig det er å 'være såpass sexy'. Uansett hva din hindring skyldes, vil jeg oppfordre deg til å stadig minne deg selv på at det er ingenting ved din kropp som i grunn bør skjules, og at usikkerhet er noe man vil angre på senere dersom man lar den få for mye kontroll over livet ditt.

Lykke til. Og husk at du kan kontakte en kyndig dersom du føler problemer sitter for hardt og dypt inni deg, og du ikke klarer håndtere den selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...