Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som vil meg vel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg prater med gutter, blir andre jenter sure.

Om jeg gjør noe fint for meg selv, blir andre jenter sure.

Om jeg er flink til noe, blir andre jenter sure.

Om jeg forteller noe bra, blir andre jenter sure.

Om jeg har det bra med meg selv, og smiler og ler en dag, blir andre jenter sure.

Hvorfor er det sånn?

Jeg faller fort ned i kjelleren, fordi jeg syns det er så slitsomt og ekkelt når andre blir sure på meg, når jeg har det bra, eller får til noe.

Anonym poster: 8a7208bcf70a7120c493daab2ecfa597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har det ikke sånn i det hele tatt . ei heller er jeg sånn...

totalt ukjent tema.

Anonym poster: dcf629950cc2d3c8e01f2dbb9ea26f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var mann, iblant, for de oppfører seg ikke sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du er i et sånt ekkelt jentemiljø. :klemmer:

Det finnes mennesker som bare vil deg godt der ute, gjelder å finne dem og ta vare på dem :) Lykke til, og IKKR la disse ekle jentene dra deg ned. Den eneste som taper på det, er deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Opplever akkurat det samme selv :)

Det er bare misunnelse...

Og ja! Feil omgangskrets.

Ekte venner vil like deg for den du er, uansett hvilke faser i livet du opplever!

Du er sannsynligsvis en stor ressurs i jentenes øyne, noe som blir for mye for dem.

Bare la dem stå og muggle, TS.

Du er ei stor sol :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Om jeg har det bra med meg selv, og smiler og ler en dag, blir andre jenter sure.

Hvorfor er det sånn?

Jeg faller fort ned i kjelleren, fordi jeg syns det er så slitsomt og ekkelt når andre blir sure på meg, når jeg har det bra, eller får til noe.

Kanskje det er du som er overfølsom og avhengig av hva andre synes.

Om man i tillegg er "naiv" så vil man bli skuffet.

Det er nok ikke slik at alle går rundt og er bare venner og at alle er parat til å støtte deg.

Til og men i "vennskap" så finnes det en konkurransefaktor og alle har sin egen agenda og ser ting fra sin egen side.

Derfor er det ikke alltid "venner" gleder seg over din framgang for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EasyRider

Det er nok slik du beskriver. Men det gjelder ikke bare din situasjon. Janteloven er sterk i Norge. Derfor skal du alliere deg med mennesker som vil deg vel og som fokuserer på muligheter og glede.

Jeg vil anbefale deg å ta ren MBTI eller Jung persontype test. Da kan du få vite mer om deg selv og styrkene dine. Og du vet mer om hvilke venner du fungerer best sammen med. Dette får du bruk for i skole, jobb, kjærlighet og alle relasjoner i livet ditt.

Jeg har en kjæreste som ikke vil jobbe i kvinnemiljøer på grunn av drama og spill. Hun vil jobbe med menn. Det støtter jeg henne i. Jeg unngår også å jobbe i arbeidsmiljø med for mange kvinner. Det sliter så mye på at jeg ikke får gjort jobben min og mistrivsel kommer ganske fort.

Ta en slik test her: http://www.jobbsafari.no/cgi/typeindikator.cgi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor er det sånn?

Aller først: har du forsøkt å prate med jenter, eller er du typen som skygger litt unna og tyr til guttene først? Saken er den at da jeg var yngre hadde jeg det som deg. Jeg er helt enig i det folk sier om at jenter er jenters mest innbitte fiender og at det er mye sjalusi ute og går. Det hjalp også for meg å skifte miljø, rett og slett.

Men! Og her var noe jeg brukte litt tid på å finne ut av: mange kvinner ble også usikre på meg fordi jeg ofte gikk rett til gutta og snakket med dem. Til slutt gav jeg opp damene, på grunn av mine mange dårlige erfaringer. Det må ofte to parter til for å skape splid, og selv om jeg aldri mente noe dårlig med min oppførsel, eller å ta fra noen oppmerksomhet fra gutta eller noe i den retning, ble jeg nok oppfattet slik. Jeg er høy, slank, har langt hår og det har alltid vært lett for meg å komme i snakk med menn. Jeg tenkte aldri på at min oppførsel kunne oppleves som at jeg tråkket på hun som likte han jeg snakket med.

Nåja, jeg har iallefall en håndfull gode venninner nå som vil meg vel og blir glad når jeg har fremgang i livet pr. dags dato. Det er noe jeg setter pris på. Det gjelder bare å finne de rette jentene, men for all del: gutter kan være like gode venner, og jeg har kompiser av samme slaget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik du beskriver. Men det gjelder ikke bare din situasjon. Janteloven er sterk i Norge. Derfor skal du alliere deg med mennesker som vil deg vel og som fokuserer på muligheter og glede.

Jeg vil anbefale deg å ta ren MBTI eller Jung persontype test. Da kan du få vite mer om deg selv og styrkene dine. Og du vet mer om hvilke venner du fungerer best sammen med. Dette får du bruk for i skole, jobb, kjærlighet og alle relasjoner i livet ditt.

Jeg har en kjæreste som ikke vil jobbe i kvinnemiljøer på grunn av drama og spill. Hun vil jobbe med menn. Det støtter jeg henne i. Jeg unngår også å jobbe i arbeidsmiljø med for mange kvinner. Det sliter så mye på at jeg ikke får gjort jobben min og mistrivsel kommer ganske fort.

Ta en slik test her: http://www.jobbsafari.no/cgi/typeindikator.cgi

Jeg har jobbet i flere kvinnedominerte arbeidsmiljø, også som leder, og har overhode ikke den erfaringen. Jeg er klar over at det forekommer, men etter min erfaring er det ikke normen at damer lager mye drama og spill, og dessuten er ekle mot hverandre. Kvinner er faktisk ganske flinke til å spille på lag, og støtte hverandre.

Men jeg tror at kvinner som er "litt annerledes" enn de andre, lett kan falle utenfor og få en slik erfaring. Kanskje kjæresten din er en som ikke går så godt overens med kvinner generelt sett, av ulike årsaker?

Menn er ikke noe bedre sånn sett. En litt sær mann faller gjerne utenfor i et mannsdominert arbeidsmiljø. Det er ikke sånn at menn godtar alle andre, de har samme mekanismer som oss kvinner. En slik mann kan godt komme bedre overens med kvinner enn han gjør med menn. Men han kan ikke dømme alle andre menn som uvennlige og sure. Han må se på seg selv, hvordan han er som person og hvordan han passer inn blandt andre menn.

Alle regerer på væremåten til hverandre, og hos personer av samme kjønn, kommer dette godt fram, for der er det ikke "kjønnskjemi" eller tiltrekning, som det ofte er mellom mann og kvinne. Der "bedømmes" en person etter hvordan h*n passer inn med de øvrige. Er en person hyggelig og blid, og lett å være sammen med, vil vedkommende få venner av samme kjønn lett som bare det. Uansett utseende. Nå snakker jeg om voksne mennesker, ikke tenåringer som stadig er i konkurranse med hverandre.

En person som ikke lett får venner av samme kjønn, og som har dårlig erfaring med å jobbe med samme kjønn, bør derfor se på seg selv framfor å tro at det er alle andre det er feil med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Explode

Kjenner meg sykt igjen. Hadde god selvtillit en gang, men etter mye dritt fra jenter havnet også jeg i kjelleren. Desverre er det ikke mye annet å gjøre enn å heve seg over det, få seg noen ekte venner, og gjøre det som føles rett for deg. Jobber fortsatt med saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan også være vanskelige.. :(

Det er en på jobben som plutselig hata meg når jeg ble gravid - og ble skikkelig sur på meg. Forsto ikke helt hva det var. De gutta på det kontoret driver med MYE baksnakking..

I utlandet jobba jeg med menn som var skikkelig slarvehøner og baksnakket meg - fordi jeg var yngst og fikk spennende kreative designjobber fra sjefen. Så ikke kom å si at bare damer er vanskelige! :)

Anonym poster: f907c36fab693a1d24cecc03a15fc9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg guttevenner. :lol:

Det hjelper nok ikke alltid... noen av de største "drama-dronningene" jeg har møtt, har vært hankjønn. :ler:

Anonym poster: b3b479385669156659043a57df4000ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok ikke alltid... noen av de største "drama-dronningene" jeg har møtt, har vært hankjønn. :ler:

Anonym poster: b3b479385669156659043a57df4000ec

De var vel homo de da.

Anonym poster: bbd730aa1bcdd41ec9dda43314f03f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...