Gjest Kirsti Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg sliter så med svettelukt under armene. Er mest fordi jeg lett kaldsvetter, men problemet er at jeg liksom ikke får vasket lukta ordentlig vekk fra huden. Er det noen som har noen tips? Hjelper så lite hvor mye jeg enn vasker, føler meg like udelikat uansett. Setter stor pris på alle tips, har prøvd så mye uten hell.
Gjest Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har stress/kaldsvetta i hele mitt liv - og det stinka. Satte seg fast i klær , og lukta kom med en gang jeg tok på meg tøyet igjen, selv om jeg og genseren var rene. Har prøvd alt utenom behandling med botox. Den overdrevne svettinga slutta da jeg flytta ut av Oslo - fikk roet livet litt - men var jeg i Oslo så starta det igjen. Problemet mitt løste seg ved en tilfeldighet: jeg var tom for deo og lånte gubben sin en morgen. Sterilan Power Dry 48 hours protection. Svetta ikke en dråpe. Trenger ikke bruke mye heller - men slutter ikke med den!
Gjest NozMonster Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 denne her ---> http://www.e-apoteket.no/butikkla.php?bid=eapoteket&nr=913931 er helt genial! Etter at jeg brukte den i en liten periode for veldig mange år siden, så svetter jeg ikke under armene lenger. Jeg kan gå med røde stramme t-shorter en hel varm sommerdag uten at det er en dråpe svette under armene! Denne deoen er ubehagelig å bruke, fordi den er såpass sterk at den klør og stikker i massevis, men jeg synes det var verdt det!
Ixnay Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Jeg har slitt med det samme kaldsvette/ stressvetting er desidert det verste! Jeg bruker denne: Aco (Fant ikke link til nettbutikk med den, men jeg kjøpte min hos Apotek1) Den inneholder litt av samme stoffet som i den som NozMonster viser til. Bruker den en natt (kan klø litt), også trenger jeg ikke deo de neste tre dagene. Ingen fukt og ingen lukt. Den er relativt rimelig også, og den holder lenge siden man ikke trenger å bruke hver dag. Skulle bare ønske jeg hadde oppdaget denne tidligere Lurer allikvel på om jeg skal prøve den Noz nevner, hvis den har så god effekt og kanskje holder enda lenger enn den jeg bruker nå. Edit: Linket til feil produkt Endret 19. juni 2012 av Ixnay
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Prøv Yerka. Kjøpte min på Estethic for rundt 250 kr. Jeg svetter ikke lenger under armene i det hele tatt og dermed ingen lukt. Anonym poster: a5727ef7c309638c979a7fdcc80a03d0
Wednesday Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Jeg bruker clinique for men -deoen. denne : http://www.google.com/products/catalog?q=clinique+for+men+deodorant+roll&hl=en&client=safari&rls=en&prmd=imvns&biw=1366&bih=576&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=13212529551033789664&sa=X&ei=feXgT_S5N8PIsgbO-emeCQ&ved=0CG4Q8wIwAg#ps-sellers Den er jo "for men", men den er parfymefri så det spiller egentlig ingen rolle. Jeg er alltid tørr under armene med denne. ...prøvde mange før jeg endelig fant en som fungerte. Pluss for at den ikke lukter noe, så den setter seg ikke i klær osv. tørker raskt gjør den og.
Gjest Dagdrømmer Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 (endret) denne her ---> http://www.e-apoteket.no/butikkla.php?bid=eapoteket&nr=913931 er helt genial! Etter at jeg brukte den i en liten periode for veldig mange år siden, så svetter jeg ikke under armene lenger. Jeg kan gå med røde stramme t-shorter en hel varm sommerdag uten at det er en dråpe svette under armene! Denne deoen er ubehagelig å bruke, fordi den er såpass sterk at den klør og stikker i massevis, men jeg synes det var verdt det! Den der funker så bra at man slipper å bruke den hver dag til og med! Edit: leste på siden, der står det jo nettopp at den kun skal brukes et par ganger i uka, haha Endret 19. juni 2012 av Dagdrømmer
Gjest Kirsti Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Takk for tips. Har prøvd den aco som ble nevnt og den virka en stund så sluttet den å virke :S og litt usikker på om jeg har prøvd den fra sterilan, men skal definitivt prøve disse altså. Lover jo godt når dere andre har fått bukt med problemet.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Prøv Yerka. Kjøpte min på Estethic for rundt 250 kr. Jeg svetter ikke lenger under armene i det hele tatt og dermed ingen lukt. Anonym poster: a5727ef7c309638c979a7fdcc80a03d0 Yerka skal i starten smøres på om kvelden hver annen dag. Etter et par uker så holder det med 2 ganger. Helt tørr om dagen. Anonym poster: a5727ef7c309638c979a7fdcc80a03d0
Gjest NozMonster Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Lurer allikvel på om jeg skal prøve den Noz nevner, hvis den har så god effekt og kanskje holder enda lenger enn den jeg bruker nå. go for it Både jeg og de andre jeg kjenner som har brukt denne føler sterkt ubehag mens man bruker den- med utslett å greier, men i og med at den funker såpass lenge- jeg lurer nesten på effekten varer livet ut jeg- så er det veldig verdt det synes jeg!
Wednesday Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 go for it Både jeg og de andre jeg kjenner som har brukt denne føler sterkt ubehag mens man bruker den- med utslett å greier, men i og med at den funker såpass lenge- jeg lurer nesten på effekten varer livet ut jeg- så er det veldig verdt det synes jeg! Men det er jo ikke en deodorant ? Du skal jo bruke den om natten, vaske den av på morgenen også påføre deo .... og den skal ikke brukes ofte ....
Gjest NozMonster Skrevet 19. juni 2012 #12 Skrevet 19. juni 2012 Men det er jo ikke en deodorant ? Du skal jo bruke den om natten, vaske den av på morgenen også påføre deo .... og den skal ikke brukes ofte .... ja, jeg vet.. jeg brukte den om natten, men sov svært dårlig fordi jeg klødde meg ihjel eller til blods ihvertfall. men jeg brukte den hver eller annenhver natt i et par-tre dager, og så et par dager uten, og så et par-tre nye netter, så har jeg aldri trengt å bruke den igjen. Og dette var i 2005 mener jeg å huske!
Gjest Kirsti Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Har du ikke trengt å bruke den igjen? Og bruker du annen deodorant i tillegg mens du bruker denne? Dette høres jo veldig bra ut. Litt sånn løp og kjøp
Wednesday Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 ja, jeg vet.. jeg brukte den om natten, men sov svært dårlig fordi jeg klødde meg ihjel eller til blods ihvertfall. men jeg brukte den hver eller annenhver natt i et par-tre dager, og så et par dager uten, og så et par-tre nye netter, så har jeg aldri trengt å bruke den igjen. Og dette var i 2005 mener jeg å huske! Jeg prøvde den en gang for mange år siden etter anbefaling fra en venninne, den etset hull i lakenet mitt den natten. Det var første og siste gang for min del. Kan umulig være noe bra for huden. Men flott at du er svettefri for life da det er jo muligens verdt det!
Gjest Frk.Franzen Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 Jeg var også mye plaget med svettelukt tidligere. Kunne bruke gensere og tskjorter i noen timer, og deretter luktet de forferdelig. Byttet til Neutral's deodorant og nå skal det mye til for at det lukter noe.
Gjest NozMonster Skrevet 19. juni 2012 #16 Skrevet 19. juni 2012 Har du ikke trengt å bruke den igjen? Og bruker du annen deodorant i tillegg mens du bruker denne? Dette høres jo veldig bra ut. Litt sånn løp og kjøp nope, aldri trengt det, og tror nok ikke jeg kommer til å trenge det heller. Og i frykt for å virke veldig ekkel nå, så trenger jeg ikke bruke vanlig deo idag heller som aller oftest så glemmer jeg å ta det på, rett og slett fordi jeg ikke svetter eller lukter.. det er litt vanskelig å huske tilbake i tid, men jeg tror ikke jeg brukte "normalt" deo i mellomtiden.. eller, kanskje jeg gjorde det? Husker rett og slett ikke jeg..
Gjest Kirsti Skrevet 19. juni 2012 #17 Skrevet 19. juni 2012 Hull på lakenet???? Jeg har veldig sensitiv hud. Kanskje jeg skal prøve ett av de andre forslagene først. Når huden min først reagerer henger det gjerne i lenge.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #18 Skrevet 19. juni 2012 Pyrisept kan fjerne bakterier (som er det som lager den vonde lukten) som du ikke har fått vasket vekk. Det gjelder i klær også, de kan sitte igjen i klærne og så bli "aktivert" med en gang du blir litt fuktig igjen. Jeg har prøvd yerka og de andre typene, men huden min blir fullstendig ødelagt og jeg tror ikke det er særlig heldig.. Nå vasker jeg meg, bruker en vanlig, god deo men evt pyrisept etter vask og før deo, og på klær før de vaskes. Anonym poster: 0e677229468ce8fd10ffae8ad1862422
Gjest Kirsti Skrevet 19. juni 2012 #19 Skrevet 19. juni 2012 Det skal jeg prøve, og teste ut sammen med noen av de mildere deo'ene først. Lite lyst på utslett i mange uker, noe jeg lett kan få. Kan alltids prøve dem sterke om ikke noe annet hjelper. Regner med at jeg kan bruke andre rense produkter enn pyrisept eller er det bare denne som gjelder? Tenkte jeg kunne prøve men usikker på hva jeg har liggende. eller så får man prøve etter handling i morgen
Wednesday Skrevet 19. juni 2012 #20 Skrevet 19. juni 2012 Hull på lakenet???? Jeg har veldig sensitiv hud. Kanskje jeg skal prøve ett av de andre forslagene først. Når huden min først reagerer henger det gjerne i lenge. Ja altså, dette er sterke saker. Hvis du er sensitiv så anbefaler jeg heller at du prøver den "stop" fra apoteket, eller yerka som noen andre nevnte her. (Yerka hadde 0 virkning på meg, men veldig mange sverger til den, så det varierer nok fra person til person, mht kjemien i kroppen våt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå