Gå til innhold

Dårlig venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestevenninner siden barnehagen, 21 år gamle. "Hadde vært sååå fett å få til en ferie sammen i år!" Jada, hun var helt enig. Dette har vi da snakket om de siste 2 årene, å få til en sydentur sammen. Men dessverre var hun i sparemodus pga. flytting til høsten. Når jeg spør hva hun skal i sommer så sier hun at hun ikke har noen planer. Så oppdager jeg at hun er i Egypt på ferie med ei jente hun det siste året har hatet, og ikke har snakket noe med på evigheter. Det stakk litt i hjertet...

Greit nok, hun kan reise med hvem hun vil og gjøre hva hun vil. Men hvorfor lyve om det? Vi er ganske forskjellige, hun fester og herjer, mens jeg liker å ta det litt pent. Men vi trives fortsatt sammen og finner kompromisser, trodde jeg... Har ærlig talt ikke lyst til å snakke med henne mer, takler ikke at folk lyver meg rett opp i trynet, uansett hva det er om. Er jeg for hard? Eller er det et hint om at hun ikke liker meg lenger? Hun kom hjem for 3 uker siden, og har ikke tatt kontakt :(

Anonym poster: 476958d1ed351cefe860810b99f1e255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sitrondrops

Like greit å avstå fra kontakt før hun kontakter deg da, det eller gå rett på sak om du skulle snakke med henne igjen. Ikke så hyggelig å få vite om det slik, men hun syntes kanskje det var vanskelig å fortelle deg at hun skulle reise med henne andre, kanskje de skulle drikke og feste mye. Men dårlig gjort synes jeg, hun kunne jo vært ærlig.

For øvrig er det ikke gitt at man skal kunne holde på et vennskap selv om man har vært venner i så mange år selv om det er vemodig at man kanskje vokser fra hverandre. Det er dessverre slik livet er noen ganger.

Endret av Sitrondrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

she is a bit*h

your an angel :rodmer:

Anonym poster: e0c3828d3e6324fe7c49802ccc00bf2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

she is a bit*h

your an angel :rodmer:

Anonym poster: e0c3828d3e6324fe7c49802ccc00bf2c

you're*

Anonym poster: 3296ea08c671037c215c376d031b2136

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EasyRider

Bare planlegg uten henne. Kos deg sammen med familie eller andre venner. Du kan til og med dra på ferie alene. Min favoritt er Milano. Ta Ryan Air fra Rygge eler Torp. Lei overnatting og bil på www.booking.com.

Tenk deg å kjøre en liten cabriolet fra Milano, nordover langs Lago de Como (Bo en natt på det gamle Hotel Britannia Excelsior - bestill rom med veranda og utsikt over sjøen og Alpene), kjør nordover til Zermatt og ha ditt livs ferie. Ta masse bilder. Kontakter venninnen din deg igjen så kan du vise den råe ferien. Og det erikke så dyrt. Kanskje en annen blir med også?

Ta vare på deg selv Ikke tenk på sånne duster. Når hun skjønner at du opplever så mye mer enn å ligge i ørkenen i Egypt så kommer hun og vil snakke. Hvis DU har tid da.

Ciao :-)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spurt ei venninne om hun vil reise sammen med meg til New York. JAAA, det hadde vært supert, fikk jeg til svar. Det er over 1 år siden. Siden da har hun reist på en tur til Dubai, og nå bestilte hun nettopp en ny tur dit. Tror ikke det blir NY tur med henne nei.. Vi har kjent hverandre siden barneskolen. Så da velger jeg heller å ikke spørre henne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Skjønner henne jo litt, jeg er ikke akkurat den mest spennende personen å være med. Men hvorfor måtte hun lyve om det? Føler det sier litt om min verdi for henne når hun velger ei hun har baksnakket i flere år fremfor meg. Jeg har egentlig ingen andre nære venner eller familie. Er det barnslig av meg å bare slette henne fra livet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EasyRider

TS du trenger ikke slette noen. Lev livet ditt positivt og selvstendig sammen med de som også liker deg.

Venninnen din har prioritert deg ned. Du skal prioritere deg selv opp.

Hvis hun er sammen med ei som hun har baksnakket lenge så gjør hun nok det med flere. Også deg :-/

Velg en ny venninne eller aller helst flere. Ha flere å velge imellom så slipper du å tråkke i en person hele tiden.

Du kan til og med bruke KG til å finne en reisevenninne. Lag en tråd og se. Si hvor gammel du er, området du bor i og hvor du vil reise. Kanskje flere har det sånn som deg. Og tar flere kontakt så reiser dere flere sammen.

Det ville jeg gjort.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EasyRider

On second thought: hvem vil reise på tur sammen med TS? PM henne og hør om hun vil. Hun er lei seg og må muntres opp av gode venninner hun ennå ikke kjenner :-)

Gjør det da vel!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint sagt, takk :) Skal prøve å finne noen som liker meg jeg! Selv om jeg er kjedelig reisefølge og ingen festløve :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er sammen med ei som hun har baksnakket lenge så gjør hun nok det med flere. Også deg :-/

Det der stemmer nok ganske bra.

Anonym poster: ab2bc172df7f417329354563d0e4bc6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Skjønner henne jo litt, jeg er ikke akkurat den mest spennende personen å være med. Men hvorfor måtte hun lyve om det? Føler det sier litt om min verdi for henne når hun velger ei hun har baksnakket i flere år fremfor meg. Jeg har egentlig ingen andre nære venner eller familie. Er det barnslig av meg å bare slette henne fra livet mitt?

1. Fordi det er ikke så lett å si til en venninne at man ikke har lyst til å dra på ferie sammen, da er det lettere å jatte med og heller finne på en unnskyldning for å ikke dra. Det trenger ikke å bety at hun ikke er glad i deg, men du er bare kanskje ikke "ferie-typen" for henne, og så vil hun ikke såre deg.

2. Ja, jeg syns det er barnslig av deg. Mennesker er ikke feilfrie, og hvis man skal kutte ut alle venner som gjør et feiltrinn i ny og ne, blir man fort venneløs. Jeg ville heller prøvd å ta det opp med henne, og fortelle at du ble såret av at hun ikke ville dra på ferie med deg. Kanskje har hun en god forklaring på det (feks at dere har litt forskjellige mål med ferien, men at hun ikke oppfatter deg som kjedelig av den grunn), og dere kan fortsette som gode venninner. Eller hun viser seg å være bitch, og du kan med god samvittighet kutte henne ut.

Anonym poster: 50b5cdf61ccd7711d6ae40e7a54b1988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Susih89

1. Fordi det er ikke så lett å si til en venninne at man ikke har lyst til å dra på ferie sammen, da er det lettere å jatte med og heller finne på en unnskyldning for å ikke dra. Det trenger ikke å bety at hun ikke er glad i deg, men du er bare kanskje ikke "ferie-typen" for henne, og så vil hun ikke såre deg.

2. Ja, jeg syns det er barnslig av deg. Mennesker er ikke feilfrie, og hvis man skal kutte ut alle venner som gjør et feiltrinn i ny og ne, blir man fort venneløs. Jeg ville heller prøvd å ta det opp med henne, og fortelle at du ble såret av at hun ikke ville dra på ferie med deg. Kanskje har hun en god forklaring på det (feks at dere har litt forskjellige mål med ferien, men at hun ikke oppfatter deg som kjedelig av den grunn), og dere kan fortsette som gode venninner. Eller hun viser seg å være bitch, og du kan med god samvittighet kutte henne ut.

MEN. Hvis venninnen har en god forklaring på det, hvorfor har hun ikke tatt kontakt med TS på flere uker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å være venneløs?

Anonym poster: 5fd01ec6e64c9c74b4cbcf40ef54bf65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN. Hvis venninnen har en god forklaring på det, hvorfor har hun ikke tatt kontakt med TS på flere uker?

Det kan være mange grunner til det. Det hender det går noen uker mellom hver gang jeg tar kontakt med min bestevenninne, uten at det betyr at noe er galt. Har TS tatt kontakt med venninnen, da? Hvis hun har det, og venninnen ikke har svart, er det en annen sak.

Syns bare det blir litt barnslig å droppe en venninne pga noe man tror og ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er galt med å være venneløs?

Anonym poster: 5fd01ec6e64c9c74b4cbcf40ef54bf65

De aller fleste ønsker å ha venner, noe det også virker som om TS gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tro at du er kjedelig fordi om du ikke er en festløve! Det handler om forskjellige interesser og personlighet :) Du vil bli satt pris på av venninner som er mer lik deg og som evner å se hvilken verdi du faktisk har :klemmer:

For mange år siden hadde jeg en venninne som jeg var mye sammen med. Men egentlig var vi veldig forskjellige. Hun ville gjerne reise til syden sammen med meg, men pga totalt ulik døgnrytme, mål for turen så sa jeg nei, fordi jeg ikke ville ødelegge vennskapet på en forsuret sydentur . Det trenger selvsagt ikke være sånn, man kan utmerket reise på ferie selv om man er ulik, bare man prater sammen før reisen og er enige om å gjøre forskjellige ting :)

Din venninne våger nok ikke å være ærlig med deg, forståelig for det er ikke enkelt å gi beskjed heller, men verre at hun ikke har tatt kontakt med deg etter turen. Kanskje om du ønsker å fortsette vennskapet vil ta kontakt selv? Hvis ikke er jeg sikker på at du kan få flere ne venninner gjennom denne tråden :))

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres akkuratt ut som en av mine venninner. Det innlegget der var akkuratt som jeg hadde skrevet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærleik

Så fint sagt, takk :) Skal prøve å finne noen som liker meg jeg! Selv om jeg er kjedelig reisefølge og ingen festløve :sjenert:

Først og fremst: Ei god venninne lyver ikke! Man skal kunne si sannheten, for løgner sårer så mye mer. Kanskje du kan si til henne at du kunne ønsket hun var ærlig og fortalte deg at dere er litt ulike som reisetyper, men at dere fortsatt er like gode venner? Mennesker gjør feil, og som oftest fortjener man en ny sjanse :)

Du er da ikke kjedelig selv om du ikke er en festløve! Det kan bare være at man som reisetype har ulik personlighet og interesser :) Jeg tror at man får opplevd mye mer dersom man ikke sover halve dagen og fester hele natten. Eksempel: Noen dager på stranden, kanskje en tur ut i en eller annen båt, markeder, shopping, spise god mat og drikke og bare titte rundt på stedet man er på, er da en super tur i mine øyne :) Hvordan ønsker du at dine reiser skal være? Hva ønsker du å få ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...