AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #21 Del Skrevet 20. juni 2012 Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #22 Del Skrevet 20. juni 2012 AB i innlegg 14 og 15 her. Jeg vet egentlig ikke så mye om AD/HD. Men har fått vite at det er en slags avvik i hjernen som styrer blant annet impulsiviteten og konsentrasjonen. Jeg har levd med min samboer i 8år nå og han fikk nylig diagnosen for 1år siden. Han ble satt på ritalin av legen sin og ble en mye mer roliger person, med mer normal døgnrytme. Han slet mye med søvnproblemer fordi han er så urolig innvendig. Han har aldri skadet meg heller, selv om han kan bli veldig voldsom når han blir sint. Han kunne finne på å si mye stygt til meg da når vi kranglet. Det var som om han ble så sint at det svartnet for ham og da kom det bare mye usaklig tull ut av munnen hans. Jeg var aldri redd ham, men det såret jo de tingene han sa. På medisin så blir han mye roligere og flyr ikke i flint over litt motgang. Før kunne han finne på å klikke i vinkel når ting ikke går som han har planlagt. Nå tar han ting med ro. Min lenke Anonym poster: 611c94558bbe70a438ee239daa77f581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #23 Del Skrevet 20. juni 2012 Selv om du skriver at du demper din aggresjon fordi HAN er enda verre, er det godt mulig dere er med på å trekke hverandre opp. Du skriver at du trenger mye bekreftelse, og at han ikke lytter når han er i dårlig humør. Kanskje han oppfatter det du sier der og da som mas, kjefting, noe som trigger "forsvarsreaksjoner". Du kunne kanskje prøve å la ham være helt i fred når han er irritabel - og vurdere om det er verdt det... Det er selvsagt over streken å kaste ting, slå i stykker dører osv, og det er fullt ut hans ansvar å lære å beherske seg, men det kan hende han er mer urolig, sint og utrygg i et forhold hvor du også er krevende og kanskje ikke gir ham ro og trygghet. Kanskje ingen av dere kan gi dette til hverandre, og heller burde jobbe med ting hver for dere... eller kanskje dere får fram bedre sider, og ikke de aller verste, sammen med en annen type partner. Anonym poster: 925972246eb45223e9b8a686ae3ebc9b Til tider demper han meg, ja. Til tider demper jeg han (men ikke ofte..) og ja til tider trekker vi hverandre dessverre opp begge to, og jeg vet at jeg kan være vanvittig provoserende og på kranger'n noen ganger. Dette er vel min måte og vise mitt sinne mot han igjen fordi jeg føler at han har tråkket på meg så mange ganger at han må vel takle litt han å Og da forventer jeg på en måte at han skal bare takle det å si "Ok.." Slik jeg takler han. Og der eksploderer det hos begge to. Han har ikke et langsiktig sinne som meg, han forstår ikke hvorfor i all verden jeg plutselig bestemmer meg for å være kjerring. Kanskje han har rett på et vis? Det siste du sier kan du ha rett i, ja. Har tenkt på det mange ganger. Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #24 Del Skrevet 20. juni 2012 AB i innlegg 14 og 15 her. Jeg vet egentlig ikke så mye om AD/HD. Men har fått vite at det er en slags avvik i hjernen som styrer blant annet impulsiviteten og konsentrasjonen. Jeg har levd med min samboer i 8år nå og han fikk nylig diagnosen for 1år siden. Han ble satt på ritalin av legen sin og ble en mye mer roliger person, med mer normal døgnrytme. Han slet mye med søvnproblemer fordi han er så urolig innvendig. Han har aldri skadet meg heller, selv om han kan bli veldig voldsom når han blir sint. Han kunne finne på å si mye stygt til meg da når vi kranglet. Det var som om han ble så sint at det svartnet for ham og da kom det bare mye usaklig tull ut av munnen hans. Jeg var aldri redd ham, men det såret jo de tingene han sa. På medisin så blir han mye roligere og flyr ikke i flint over litt motgang. Før kunne han finne på å klikke i vinkel når ting ikke går som han har planlagt. Nå tar han ting med ro. Min lenke Anonym poster: 611c94558bbe70a438ee239daa77f581 Takk for svar! Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfirefly91 Skrevet 20. juni 2012 #25 Del Skrevet 20. juni 2012 Takk for svarene over ang. AD/HD. Har han blitt bedre etter dette? Går han på medisiner? Hva er det diagnosen heter litt mer detaljert? Link? Skal ta han med til legen, for jeg tror ikke at han bare er en aggressiv mann.. Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 vill også foreslå en ting til! hvis han har såret deg med stygge ord osv. og han skal til psykolog så kan dere spørre h*n om hun har erfaring med par terapi høres kanskje litt overdrevent ut, men meg og samboeren har kranglet svært mye på grunn av ting som forbindes med ADHD/ADD og istedenfor å krangle om ting hjemme der folk ofte går i forsvarsmodus når man tar opp ting, så får vi gå til en psykolog i PPT som også har erfaringer med par. her tar vi opp problemer og bearbeider dem itillegg til at vi får verktøy som lærer oss å kommunisere bedre Å IKKE hør på dem som sier dump ham, få hjelp først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #26 Del Skrevet 20. juni 2012 vill også foreslå en ting til! hvis han har såret deg med stygge ord osv. og han skal til psykolog så kan dere spørre h*n om hun har erfaring med par terapi høres kanskje litt overdrevent ut, men meg og samboeren har kranglet svært mye på grunn av ting som forbindes med ADHD/ADD og istedenfor å krangle om ting hjemme der folk ofte går i forsvarsmodus når man tar opp ting, så får vi gå til en psykolog i PPT som også har erfaringer med par. her tar vi opp problemer og bearbeider dem itillegg til at vi får verktøy som lærer oss å kommunisere bedre Å IKKE hør på dem som sier dump ham, få hjelp først Takk for et fint svar:) Det var en god idé Det kan ofte gå litt for seg når man absolutt skal krangle i stress hjemme. Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 20. juni 2012 #27 Del Skrevet 20. juni 2012 Minner meg litt om eksen min. Aggressiviteten eskalerte og eskalerte. Det siste han gjorde mot meg før det ble slutt var å true meg med enten at han skulle banke meg eller drepe meg. Jeg ville ha løpt så fort jeg kunne hvis jeg var deg! Vi også hadde det veldig bra i de gode periodene, MEN, vil du virkelig ha han som far til dine unger? Tenk om dere får 3 gutter som tar etter faren sin. Dere vil måtte kjøpe hus annenhvert år med 4 utagerende gutter. Satt litt på spissen da. Men det blir veldig dyrt om 4 gutter slår hull i veggen, ødelegger tv-er og osv annenhver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #28 Del Skrevet 20. juni 2012 Minner meg litt om eksen min. Aggressiviteten eskalerte og eskalerte. Det siste han gjorde mot meg før det ble slutt var å true meg med enten at han skulle banke meg eller drepe meg. Jeg ville ha løpt så fort jeg kunne hvis jeg var deg! Vi også hadde det veldig bra i de gode periodene, MEN, vil du virkelig ha han som far til dine unger? Tenk om dere får 3 gutter som tar etter faren sin. Dere vil måtte kjøpe hus annenhvert år med 4 utagerende gutter. Satt litt på spissen da. Men det blir veldig dyrt om 4 gutter slår hull i veggen, ødelegger tv-er og osv annenhver uke. Dette er selvfølgelig en annen side ja, og dette er ikke det jeg ønsker for fremtiden, nei. Han har selv tatt etter sin far som virker å ha roet seg ned etter hvert som han ble mer voksen og han har et fint forhold til moren og de er fortsatt gift. De er vel så og si samme person, faren og han. Så der er det jo et håp. Får bare se å ta han med til lege. Planlegger ikke barn med det første, uansett. Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 20. juni 2012 #29 Del Skrevet 20. juni 2012 Dette er selvfølgelig en annen side ja, og dette er ikke det jeg ønsker for fremtiden, nei. Han har selv tatt etter sin far som virker å ha roet seg ned etter hvert som han ble mer voksen og han har et fint forhold til moren og de er fortsatt gift. De er vel så og si samme person, faren og han. Så der er det jo et håp. Får bare se å ta han med til lege. Planlegger ikke barn med det første, uansett. Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Det er bra. Ikke få barn før han ikke er aggressiv mer. Men jeg ville ha løpt uansett. Tror ikke du vil ha en aggressiv mann. Det tror jeg ikke noe på, men en dominant mann kan jeg gå med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #30 Del Skrevet 20. juni 2012 Det er bra. Ikke få barn før han ikke er aggressiv mer. Men jeg ville ha løpt uansett. Tror ikke du vil ha en aggressiv mann. Det tror jeg ikke noe på, men en dominant mann kan jeg gå med på. Ja det har du kanskje rett i.. Blander litt dominant og aggressiv. Hva jeg egentlig mente er at jeg har ikke noe i mot at han er en bestemt person som sier i fra med en gang han føler noe ikke er riktig, at han har et behov for å ta vare på de rundt han, og at han generelt er en veldig respektert person. Han er også ressursterk og får ting gjort. Han er også veldig sterk og takler timesvis med veldig fysisk hardt arbeid hver dag. Han tolerer heller ikke når de rundt han som han er glad i blir behandlet dårlig av andre. Dette setter jeg veldig høyt pris på og det tiltrekker meg veldig mye! Dette er noe av det viktigste for meg i en partner. Han er også en veldig selvsikker person som ikke bryr seg et sekund om usaklig kritikk, trenger ikke bekreftelse på ditt og datt, ei eller er han overfladisk og alt i alt er han en ganske så bra mann. Han er også veldig omtenksom passer på at de rundt han har det de trenger. Derfor mener jeg at han har massevis av kvaliteter jeg ønsker som far til mine barn. Det er bare da den ekstreme aggresjonen kommer til at jeg tenker meg om en ekstra gang.......... I og med at vi ikke planlegger noe barn nå med det første, vil jeg at han skal dra til legen. Vi har ikke noe å tape:) Mvh Ts Anonym poster: e3dc38815aa7a8bb9384da002516cf60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå