Gå til innhold

Sambo kaller sønnen vår for feiten

Gjest sjenert

Anbefalte innlegg

Hvis sønnen din blir såret av det må du si i fra. Da er det helt uakseptabelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Haha, morsomt at du skulle nevne det "Papirbit"!

Faren min pleide ALLTID å kalle meg beinrangel eller belsenfange når jeg var mindre, haha. Kan ikke akkurat si at jeg brydde meg noe særlig, jeg bare ler av det. :fnise:

Ja greit nok du lo av det, men noen mennesker er mer nærtagende enn andre. Om personen har komplekser for å være kjempetynn, så vil det å bli kalt beinrangel være ekstremt sårende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd, spander medlemsakap på trenigs senter på han, kjøp inn protein pulver til han,

etter ca to uker, om han trener, kjøt Kreatin Monohydrat eller Kreatin Pyruvate,

holder han enda, stikk til sverige, kjøp Twinlabs mineraler og 7-keto, gi det ca fire måneder, og ingen tør kalle han feiten lenger. (erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Mitt råd, spander medlemsakap på trenigs senter på han, kjøp inn protein pulver til han,

etter ca to uker, om han trener, kjøt Kreatin Monohydrat eller Kreatin Pyruvate,

holder han enda, stikk til sverige, kjøp Twinlabs mineraler og 7-keto, gi det ca fire måneder, og ingen tør kalle han feiten lenger. (erfaring)

Ja for hvis hun gjør det da kommer han ikke til å føle seg tjukk... Gjør hun det bare bygger hun opp under mobbinga og bekrefter at hun også syns han er tykk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo pleier å kalle vår 18 år gamle sønn for feiten. Sønnen vår er ikke akkurat en strek, men er ikke det på grensen til mobbing?

Jeg blir oppgitt over de tankeløse kommentarene foreldre bare spyr ut uten å tenke over hva det gjør med barna sine :klaske:

Jo, dette er mobbing. Spør mannen din at om han hadde likt å bli kalt feiten, pingla, svekling eller dummen :klo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det opp til oss å avgjøre om dette er mobbing? Nei.

Snakk med sønnen din. Spør ham om han tar seg nær av at faren spøker med vekten hans. Hvis ja, spør om han vil du skal hjelpe ham å ta det opp med faren. Sønnen din bør være delaktig i å ta det opp - det er han som i framtida må tale for seg selv, også der det er ubehagelig, dersom han opplever ubehagelige situasjoner. Hvis han sier noe om at vekten plager ham, tilby ham hjelp og støtte til å gå ned.

Dersom det ikke plager ham, synes jeg ikke du skal tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Er det opp til oss å avgjøre om dette er mobbing? Nei.

Snakk med sønnen din. Spør ham om han tar seg nær av at faren spøker med vekten hans. Hvis ja, spør om han vil du skal hjelpe ham å ta det opp med faren. Sønnen din bør være delaktig i å ta det opp - det er han som i framtida må tale for seg selv, også der det er ubehagelig, dersom han opplever ubehagelige situasjoner. Hvis han sier noe om at vekten plager ham, tilby ham hjelp og støtte til å gå ned.

Dersom det ikke plager ham, synes jeg ikke du skal tenke mer på det.

Jeg syns han samboeren kan slutte å si det likevel. Kan jo hende at det plager gutten men at han er for flau til å innrømme at han tar seg nær av det. Om hun spør om han tar seg nær av det og han sier nei, så kan det være han lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min pleide ALLTID å kalle meg beinrangel eller belsenfange når jeg var mindre, haha. Kan ikke akkurat si at jeg brydde meg noe særlig, jeg bare ler av det. :fnise:

Kjempe bra for deg - samme her! Faren min viste meg oppmerksomheten med å tulle,leke-sloss osv,og jeg syns det er kjempe koselig!

Men det er ikke alle som reagerer sånn! Og det avhenger veldig av situasjonen! Kompis av meg følte seg direkte mobbet av faren sin,og det er det jeg har reagert på her. vi kjenner ikke situasjonen til TS,bortsett fra det ho har fortalt, og at ho i det hele tatt forteller det er vel grunn til bekymring..

Ser ikke helt for meg at moren min hadde kontakt KG fordi pappa tullet litt med meg for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint for deg .men alle er ikke slik!

bestemor har sagt mye stygt til meg. jeg var aldri tynn nok.spiste ikke bra nok. jeg fikk spise forstyrrelser. jeg er ikke spesielt tykk heller . ei har jeg vært det men jeg var ikke god nok uansett hvordan jeg så ut. det har ikke vært noe jeg kunne le av akkurat. for det ble ganske alvorlig tilslutt.

Anonym poster: f81d460056a4a64315168d6ab78b94b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er han tjukk?

Anonym poster: 70f63986f4621b52ea6cf43d16f82301

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettyboop:

Hva om han er overvektig?

Må da være bedre og oppmuntre sønnen til og gjøre noe med det, så slipper han høre slikt senere og, fra andre.

Riktignok, hjemme hos oss var det motsatt, sønnen til stefaren min var ganske tynn og svak,

så jeg fikk alle de harde jobbene og rosen som hørte med (Nå har riktignok lillesøsteren tatt oss igjen, untatt meg på det fysiske).

Jeg er mer tilhenger av og gjøre noe med problemet.

Såklart burde ikke faren (Ste?) si slike ting, det er rett og slett ufint, men jeg er mer for og ta problemet med roten, og er enda bitter fordi moren min ikke gjorde noe slikt med meg,

men heller motarbeidet meg, enda det viste gode resultater og hjalp på selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedrakking forekommer som regel for å få et bedre selvbilde av seg selv.

Så hvorfor gjør han det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettyboop:

Hva om han er overvektig?

Må da være bedre og oppmuntre sønnen til og gjøre noe med det, så slipper han høre slikt senere og, fra andre.

WOW! Syke meninger folk her har!

Tror du at å kalle folk navn er oppmuntring?!?

Oppmuntring hadde vært hvis han sa "sønn,jeg ser at vekten er vanskeligere å regulere i det siste,hva om vi tar oss en joggetur?"

Anonym poster: 07f7ddcd494ece42d25a5ac8ce9268da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW! Syke meninger folk her har!

Tror du at å kalle folk navn er oppmuntring?!?

Oppmuntring hadde vært hvis han sa "sønn,jeg ser at vekten er vanskeligere å regulere i det siste,hva om vi tar oss en joggetur?"

Hva er sykt med å mene at han kan gjøre noe med det selv? Hvis han stadig blir kalt "feiten" av folk så burde han kanskje gjøre noe med det?

Anonym poster: 70f63986f4621b52ea6cf43d16f82301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint for deg .men alle er ikke slik!

bestemor har sagt mye stygt til meg. jeg var aldri tynn nok.spiste ikke bra nok. jeg fikk spise forstyrrelser. jeg er ikke spesielt tykk heller . ei har jeg vært det men jeg var ikke god nok uansett hvordan jeg så ut. det har ikke vært noe jeg kunne le av akkurat. for det ble ganske alvorlig tilslutt.

Anonym poster: f81d460056a4a64315168d6ab78b94b3

Jeg har heller aldri sagt at alle er slik.

Jeg bare skrev det jeg skrev fordi jeg synes det var et artig sammentreff at jeg og "Papirbit" hadde samme kallenavn når vi var yngre.

Hun bare fikk meg til å huske litt av barndommen min og jeg fikk meg en god latter, men jeg skjønner at dette er et følsomt tema for mange. :klemmer:

Uansett, lykke til TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri sagt at alle er slik.

Jeg bare skrev det jeg skrev fordi jeg synes det var et artig sammentreff at jeg og "Papirbit" hadde samme kallenavn når vi var yngre.

Hun bare fikk meg til å huske litt av barndommen min og jeg fikk meg en god latter, men jeg skjønner at dette er et følsomt tema for mange. :klemmer:

Uansett, lykke til TS!

Det har jeg vel ikke sagt i det hele tatt?

husker ikke å bli kalt noe jeg :fnise:

Ble litt misforståelse her tror jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørs hvordan han sier det, om sønnen tar seg nær av det, og om det er ment som et kjærlig kallenavn, eller et hint.

Kjærlig kallenavn?! KJÆRLIG!? Herregud jeg har ikke ord!

Mora mi kalla meg Bolla hele oppveksten, enda det var fordi jeg gikk på prednisolon(medikament som får deg til å blåse opp så du ser tjukk ut, bla.), og ikke fordi jeg faktisk var tjukk. Jeg hater henne langt inn i sjelen selv som voksen.

Selvsagt skal foreldre gripe inn i forhold til overvekt, men man kommer ingen vei med å regelrett mobbe barnet. Det er barnemishandling.

Anonym poster: a408d6563964313ac0f63c70083d9966

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til AB her oppe.

Nei, det er ikke en syk mening det er slik mestepraten av samfunnet ser deg.

Det er bare og henge litt på KG så får du det bekreftet.

Jeg sa aldri att det var riktig av faren og si det, og det var grunnen til att jeg fridde til moren, for hu kunne ha vinklet det bedre enn faren gjorde.

Ikke ta ut en parargraf du ikke liker og sett det i kontekst.

Og istedenfor joggetur som du foreslo, så foreslo jeg styrketrening, noe som på gutter gjerne hjelper bedre på selvtilliten da man merker resultater fortere (Som i tyngre vekter),

og dermed fremmer motivasjon.

Faren er en idiot, men trenger sønnen og lide under det?

Eller slå faren i håndbak og sette han på plass?

Primitivt, ja.

Virker det, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlig kallenavn?! KJÆRLIG!? Herregud jeg har ikke ord!

Mora mi kalla meg Bolla hele oppveksten, enda det var fordi jeg gikk på prednisolon(medikament som får deg til å blåse opp så du ser tjukk ut, bla.), og ikke fordi jeg faktisk var tjukk. Jeg hater henne langt inn i sjelen selv som voksen.

Selvsagt skal foreldre gripe inn i forhold til overvekt, men man kommer ingen vei med å regelrett mobbe barnet. Det er barnemishandling.

Anonym poster: a408d6563964313ac0f63c70083d9966

Ikke det at det hjelper,men.. :klemmer: !

Anonym poster: 07f7ddcd494ece42d25a5ac8ce9268da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg vel ikke sagt i det hele tatt?

husker ikke å bli kalt noe jeg :fnise:

Ble litt misforståelse her tror jeg! :P

Jeg skjønner ingenting jeg nå, haha.

Jeg kunne sverget på at du skrev i et innlegg at faren din kalte deg beinrangel?! :klaske:

Til mitt forsvar var klokken over 00:00, og jeg var trøtt! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...