Gå til innhold

Skjulte kaloribomber?


MarianneHaa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen skjulte kaloribomber? Altså noe man gjerne småspiser, men ikke tror inneholder så mye kalorier, men som viser seg å inneholde masse likevel?

Fikk egentlig sjokk når jeg fant ut at en nøtt inneholder 10-20 kcal. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at nøtter ikke er det mest usunne.

Ikke let etter store mengder kalorier, men sunne og usunne kalorier.

Anonym poster: 3e38a9f8119f75a92731c0ddfe367872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juice overrasker meg statig vekk med store kalorimengder. Samme med energidrikker som redbull, battery o.l. De fleste tenker at juice er sunnt, og det er jo forsåvidt sant, men flytende kalorier er det mange som glemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vegetabilske oljer!

1 spiseskje olivenolje er ca 90 kcal. For å steke noe pøser man gjerne på med 2-3 spiseskjeer. Da er man oppe i nesten 300 kcal bare i stekeolje.

Oljer er forsåvidt også sunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegetabilske oljer!

1 spiseskje olivenolje er ca 90 kcal. For å steke noe pøser man gjerne på med 2-3 spiseskjeer. Da er man oppe i nesten 300 kcal bare i stekeolje.

Oljer er forsåvidt også sunne!

Drikker du oljen som er til overs?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det tippet litt over ,om en neve nøtter er alt som skal til før en får hetta ..

Det er meg da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Men hvis man slanker seg kan en neve nøtter være utgjørende for om man går i overskudd eller underskudd.

Men det betyr ikke at det er usunt likevel. Hvor sunt nor er, avgjøres ikke ved bare å se på antall kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kaffedrikker er kaloribomber! Da tenker jeg på sånne som det er sirup i, som f.eks kaffe mocca o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du oljen som er til overs?

Haha, skulle til å skrive det samme. Vet ikke med dere, men jeg tar ikke med oljen som ligger igjen i pannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinklefart

Spiser man en neve nøtter, drikker ett glass eplenektar og tar en banan så har man fått i seg like mange kalorier som i en hamburger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjeks kjøpt i butikk!! Inneholder mye kalorier i tillegg til at det ofte brukes billige og særs usunne ingredienser. Gjelder også de variantene som ikke er søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og 98% av frokostblandinger. De utgir seg for å være sunne men er egentlig sukkerbomber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pesto! Nesten 100 kcal i en ss.

Frokostblanding og musli. De fleste ligger cirka fra 350 kcal per 100 gram, Nesquik sjokolade cereal har bare 40 kcal mer per 100 gr enn axa musli. Musli er selvfølgelig mye sunnere og mer næringsrikt

Sånne hurtig havregrynspskker med smak inneholder ofte en del sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Men det betyr ikke at det er usunt likevel. Hvor sunt nor er, avgjøres ikke ved bare å se på antall kalorier

Det var jo akkurat det jeg påpekte. Jeg sa at matvaren inneholder mange kalorier, men er sunn.

Men jeg trodde dette var en ren diskusjon angående matvarer som inneholder mye kalorier - ikke om disse matvarene er sunne eller usunne. Det er to vidt forskjellige begrep.

Så vidt jeg skjønner handler denne diskusjonen om hvilke matvarer man ikke bør spise for mye av, eller som man bør ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juice, nøtter, samt olje/smør til steking er nok de mest "skjulte" kaloribombene.

Tortillalefser inneholder også mye mer kalorier enn jeg hadde trodd før jeg sjekket.

Salami er også en kaloribombe som er lett å glemme - det er jo bare "vanlig" kjøttpålegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...