Gå til innhold

Vurderer FrP

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den naive innvandringspolitikken til Ap og alle de irriterende avgiftene og reguleringene har fått meg til å vurdere å stemme FrP. Problemet er at jeg tidligere har vært veldig mot FrP. Jeg tror jeg vil bli mobbet litt av vennene for å si det mildt om jeg sier det.

Anonym poster: 3a56948d0c2479f2eb486c045b482f33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer du for deg selv eller vennene dine?

Valget er uansett hemmelig.

• Liker 3
Skrevet

Bare og holde det hemmelig, eller si du stemmer på noe annet.

Av og til er det like greit for og spare seg masse unødvendig krangel/diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at jeg vil bli oppfattet som dobbeltmoralsk om jeg innrømmer at jeg har blitt mer kritisk til skatter, avgifter og reguleringer etter at jeg begynte å jobbe.

Skrevet

Jeg tror at jeg vil bli oppfattet som dobbeltmoralsk om jeg innrømmer at jeg har blitt mer kritisk til skatter, avgifter og reguleringer etter at jeg begynte å jobbe.

Det er ikke dobbeltmoralsk å bli klokere av erfaring.

• Liker 4
Skrevet

Her i landet står man fritt til å stemme det man vil, og alle stemmer er hemmelige så sant du selv ikke formidler det videre. Dersom noen spør trenger du verken å være ærlig eller lyve, men si heller at du ønsket å holde det privat fra nå av.

Og nei, man er ikke dobbeltmoralsk ved å endre mening, så sant en ikke innetar to prinispelt strikk motstående meninger i samme øyeblikk. En som varier meninger mye vil jeg heller kalle 'ustabil' i den forstand, heller en dobbeltmoralsk.

• Liker 5
Skrevet

Her er noe som gjør at jeg blir litt blå :

http://e24.no/makro-og-politikk/mindre-oekonomisk-frihet-i-norge/20178772

Jeg tjener helt greit og noe over snittet, jeg tar vare på pengene mine. Likevel, jeg føler at jeg ikke helt rår over egen økonomi. Det er liksom ikke lov å være sosialist og stille noen kritiske spørsmål om avgifter offentlig forbruk, uten å få frasen om at det vil gå utover eldre osv.

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Den naive innvandringspolitikken til Ap og alle de irriterende avgiftene og reguleringene har fått meg til å vurdere å stemme FrP. Problemet er at jeg tidligere har vært veldig mot FrP. Jeg tror jeg vil bli mobbet litt av vennene for å si det mildt om jeg sier det.

De mobber deg med rette. Frp er Norges mest tåpelige parti, noe som nesten er godt gjort i og med at vi også har partier som Arbeiderpartiet og SV her i landet.

Den eneste røde tråden i Frp's politikk er egoisme på barnehagestadiet. Og i tillegg har de den frekket at de kaller det "liberalisme", noe som er en hån mot alle oss som faktisk er liberalister. Som liberalist selv har jeg en trang til å snakke ut mot Frp ved enhver mulighet jeg får rett og slett fordi jeg syns det er så trist at det er Frp nordmenn forbinder med liberalisme.

De vil ha kristne privatskoler fordi de selv er kristne. Muslimske privatskoler er fy-fy. Billigere og mer tilgjengelig alkohol fordi de selv drikker. Strengere straffer for hasj. Snakker høyt om individets frihet, men er allikevel den mest pågående politiske aktøren til fordel for total overvåkning av befolkningen. Frp har aldri skjønt at liberalisme også handler om å være liberal overfor andre menneskers valg for sine liv. "Jeg vil gjøre som jeg vil og alle andre får værsågod nøye seg med mine preferanser" har null og niks med liberalisme å gjøre. Det er som sagt bare rein egoisme på barnehagenivå.

Og for ikke å snakke om at Frp er harry-partiet over noe annet parti. Så latterlig dårlig kultuelt oppfostret at det nesten er flaut for Norge. Frp er partiet for alle Harryer som elsker dansebandmusikk, er pisseredde for alt de ikke kjenner og som ikke har beveget seg lenge utenfor Norge enn til Danskebåten (eller til nød en eller annen norsk trygdekoloni i Spania).

Dersom du først skal gå blå, så stem heller Høyre...eller enda bedre: DLF

Endret av Maruwan
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste røde tråden i Frp's politikk er egoisme på barnehagestadiet.

Er ikke DLF egoistiske?

• Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Er ikke DLF egoistiske?

Nei. DLF er et ekte liberalt parti. Og i det ligger det at en også er liberal i forhold til andre menneskers preferanser uansett hva en selv måtte mene om det. Det er ingenting egoistisk over det. Tvert imot er dette å behandle andre mennesker på den måten en forventer å bli behandlet selv.

Frp er kun liberale i forhold til sine egne preferanser og konservative i forhold til alle andres. Det er egoisme.

Endret av Maruwan
AnonymBruker
Skrevet

Det du skriver er ikke sant. DLF sier de vil ha mest mulig egoisme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ignorante tulling. Håper for din egen del du er ung..

Anonym poster: 9425156267b68f7f88d52bc06fc0c747

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

24 er jeg.

AnonymBruker
Skrevet

24 er jeg.

Hva er da unnskyldingen din? Det du kommer med er bare opptygget gørr fra lavpannede frpere.

Anonym poster: 9425156267b68f7f88d52bc06fc0c747

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Innledninga di vitner om at du har et stykke egenarbeid å gjøre før du bestemmer deg. Du går i retorikkfella til FrP som altså er positivt feil. Les deg opp på begrepene innvandring, asyl og flyktninger før du tar noen videre avgjørelser.

De mobber deg med rette. Frp er Norges mest tåpelige parti, noe som nesten er godt gjort i og med at vi også har partier som Arbeiderpartiet og SV her i landet.

Den eneste røde tråden i Frp's politikk er egoisme på barnehagestadiet. Og i tillegg har de den frekket at de kaller det "liberalisme", noe som er en hån mot alle oss som faktisk er liberalister. Som liberalist selv har jeg en trang til å snakke ut mot Frp ved enhver mulighet jeg får rett og slett fordi jeg syns det er så trist at det er Frp nordmenn forbinder med liberalisme.

De vil ha kristne privatskoler fordi de selv er kristne. Muslimske privatskoler er fy-fy. Billigere og mer tilgjengelig alkohol fordi de selv drikker. Strengere straffer for hasj. Snakker høyt om individets frihet, men er allikevel den mest pågående politiske aktøren til fordel for total overvåkning av befolkningen. Frp har aldri skjønt at liberalisme også handler om å være liberal overfor andre menneskers valg for sine liv. "Jeg vil gjøre som jeg vil og alle andre får værsågod nøye seg med mine preferanser" har null og niks med liberalisme å gjøre. Det er som sagt bare rein egoisme på barnehagenivå.

Og for ikke å snakke om at Frp er harry-partiet over noe annet parti. Så latterlig dårlig kultuelt oppfostret at det nesten er flaut for Norge. Frp er partiet for alle Harryer som elsker dansebandmusikk, er pisseredde for alt de ikke kjenner og som ikke har beveget seg lenge utenfor Norge enn til Danskebåten (eller til nød en eller annen norsk trygdekoloni i Spania).

Høvding den der Maruwan, god og fornøyelig beskrivelse :hoho:

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nå må jeg nesten arrestere deg på et par punkter:

1. Harryparti. Hva har partiets velgergruppe å gjøre med noe? DLFs politikk ville ikke vært mindre dårlig om det bare var horer med IQ under 80 som stemte på dem. Og dersom skal dra harrydebatten blir Frp knust av både kystpartiet (lite og irrelevant) og ikke minst regjeringspartiet Senterpartiet.

2. Totalt overvåknining av befolkningen. Hmm, Frp stemte da vitterlig imot datalagringsdirektivet i motsetning til Høyre som du foreslår.

3. Ifølge mange politikere og medier er det Frp-velgere som har lavest inntekt/utdannelse, er det da egoistisk at de vil redusere skatt på inntekt, formue og eiendom?

4. Privatskoeler: Frp er for alle privatskoler, ikke bare kristene. Dersom du tenker på samme sak angående muslimske p-skoler som meg, gjaldt dette et negativt unntak fra regelen grunnet integreringshensyn, og ikke et positivt unntak for de kristne skolene. Dersom privatskoler generelt hadde vært tillat tviler jeg veldig sterkt på at de ville vært imot den muslimske.

5. Du skal få rett for hasjpoenget ditt, men jeg vil påpeke at det er en stor debatt inad i partiet om dette området. (så dette punktet blir ingen arrestasjon, men et suplement)

6. liberalisme er liberalisme uansett om den er motivert av moralske verdier eller egoisme.

7. Jeg synes også det er synd at det er dette man forbinder emd liberalsime, men det er det beste alternativet man har på det norske storting. Det er betraktelig verre at Venstre forsøker å innføre den anglo-amerikanske betydningen av ordet "liberal" og at venstresiden forsøker å kapre frietsbegrepet ved hjelp av tanken om positive friheter.

Unskyld, dette ble langt. Så, til TS: Stem på det partiet du vill, og hvis du ikke liker å bli stilt til veggs kan du bare la være å si det til noen, ganske vanlig det. Men angående begrunnelsen din, så må jeg påpeke at AP har nærmet seg Frp mye på innvandring de senere årene og jeg synes slett ikke at de kan kalles naive på dete området.

Skrevet

TS: Du får gå i deg selv og vurdere hva du ønsker å stemme. Folk er kjempeglade i å angripe FrP, og vanligvis (Som bevist over) er det tomme skudd uten kraft.

Stem FrP, og hold det skjult, eller fortell om det. Om venner dømmer deg på grunn av parti du stemmer, er det på tide med nye venner.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

TS: Du får gå i deg selv og vurdere hva du ønsker å stemme. Folk er kjempeglade i å angripe FrP, og vanligvis (Som bevist over) er det tomme skudd uten kraft.

Stem FrP, og hold det skjult, eller fortell om det. Om venner dømmer deg på grunn av parti du stemmer, er det på tide med nye venner.

Det finnes da også mye saklig kritikk mot Frp (og alle andre for den saks skyld). Det finnes mangler ved alt.

AnonymBruker
Skrevet

Her er noe som gjør at jeg blir litt blå :

http://e24.no/makro-og-politikk/mindre-oekonomisk-frihet-i-norge/20178772

Jeg tjener helt greit og noe over snittet, jeg tar vare på pengene mine. Likevel, jeg føler at jeg ikke helt rår over egen økonomi. Det er liksom ikke lov å være sosialist og stille noen kritiske spørsmål om avgifter offentlig forbruk, uten å få frasen om at det vil gå utover eldre osv.

Ja, jeg er en sosialdemokrat og jeg stiller meg kritisk til flere av avgiftene vi får trødd over hodet. Alt med måte.

Jeg kommer til å forsette med å være kritisk og stille kritiske spørsmål om noen av avgiftene, men kommer aldri til å stemme FRP - å stemme FRP kun på grunn av dette, er latterlig i mine øyne.

Anonym poster: 70bf451044f62dffea354356adfe6585

Skrevet

Det finnes da også mye saklig kritikk mot Frp (og alle andre for den saks skyld). Det finnes mangler ved alt.

Det finnes saklig kritikk mot FrP ja, men vanligvis finner man ikke det på et nettforum.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...