Gå til innhold

Tips til søknad på vikarjobb til meg , takk !

Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena

Hei,

Eg skal søkje somarvikarjobb til somaren og er litt i tvil om korleis eg skal gå fram. bedrifta eg søkje på er litt seriøs og eg trur det er litt vanskli å få jobb om ikkje du har slektningar som gjer deg "vip-kort" i bakdøra.

Skal nokon av dåke søkje jobb i somar som vil dele sin søknad med meg?

Vil jo at dette skal gå bra. Har vert på Aetat sin, men fann ingen som passar godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg synes ikke du skal bruke mye energi på å lete etter "perfekte" søknader. Det er viktig at du bruker deg sjøl når du skriver søknaden, for det er deg sjøl du skal selge til potensielle arbeidsgivere.

Mytene om at jobber er uoppnåelige for utenforstående skal du ikke la deg skremme av. De stemmer oftest ikke.

Et viktig tips får du likevel med på vegen fra meg:

Vær nøye med språket ditt. Skriv slik det er naturlig for deg å ordlegge deg. Det skal ikke virke kunstig, ikke rølpete, og ikke oppstylta formelt. Gå igjennom søknaden og luk bort alle skrivefeil og tilløp til SMS-språk. Det kan være lett å se seg blind på egne tekster, så det kan lønne seg å la en annen lese korrektur.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena
Jeg synes ikke du skal bruke mye energi på å lete etter "perfekte" søknader. Det er viktig at du bruker deg sjøl når du skriver søknaden, for det er deg sjøl du skal selge til potensielle arbeidsgivere.

Mytene om at jobber er uoppnåelige for utenforstående skal du ikke la deg skremme av. De stemmer oftest ikke.

Et viktig tips får du likevel med på vegen fra meg:

Vær nøye med språket ditt. Skriv slik det er naturlig for deg å ordlegge deg. Det skal ikke virke kunstig, ikke rølpete, og ikke oppstylta formelt. Gå igjennom søknaden og luk bort alle skrivefeil og tilløp til SMS-språk. Det kan være lett å se seg blind på egne tekster, så det kan lønne seg å la en annen lese korrektur.

Lykke til!

Takk for svar ! Den blei personleg til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...