Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte faktisk over at du kom til å legge merke til det da jeg skrev det. Ja, både hjernen og skinnbuksa di er digg! :nigo:

Og til spørsmålet ditt. Ja, jeg bruker det! Har det i fondant f.eks. Synes det er godt, selv om det er litt for hipt. Hva med deg?

Daybreak: fortell om en gang du var sjalu.

Spesielt ei episode, vi var ein venninnegjeng, og eg var då tilfeldig saman med ho eine, og ho fortalde at ein tredje i gjengen var forelska i han eg hadde hatt eit godt auge til lengje :ler: Dette vra på ungdomsskule til orientering :P

Kom på det rett før jeg sjekka svaret ditt faktisk :fnise: Nei, har ingen spesielle planer. Hadde vært veldig koselig med noen blomster da, men tviler sterkt! Haha :)

Har du planer?

Drua: Skal du varte opp med noe ekstra digg mat for samboeren på torsdag?

Nei,det har eg ikkje :P

Ja det er jeg :)

Jelly: Hvilken er best: Idun eller Heinz ketchup?

Daybreak: Hva liker du best ved hjemmet ditt?

Akkurat no bur eg veldig midlertidleg i kollektiv,så er vel kanskje einaste utsikta som er bra med den :P

Evilposelos: Er det noko særskild du ønskjer deg til bursdagen din?

Jelly: Kor høg er du?

Fridus: Veit du kva "vonbroten" tyder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Evilposelos: Er det noko særskild du ønskjer deg til bursdagen din?

Alt blir urealistisk, men hadde satt pris på bare et kort med noen fine ord på,. Ellers skulle jeg ønske jeg hadde en tidsmaskin så jeg kunne gått tilbake i tid og reddet bestevenninna mi :hjerte: Har for høye krav til gaver :fnise:

Yme: Husker du den første posten du skrev på kvinneguiden? Hva var det? :fnise:

Endret av Evilposelos
Gjest NozMonster
Skrevet

Noz: rød eller hvit?

vin regner jeg med at du mener :)

Vin er egentlig djevelens verk for meg som sliter med migrene,

men det er nok rosèvin som jeg er mest glad i.

Loren: hvem er norges beste/morsomte/et eller annet positivt programleder?

pandamann: har du noen i sikte/ dater du noen spesiell? :)

fysikeren: hva er grunnen til din kg-fraværelse den siste tiden?

Gjest padawan
Skrevet (endret)

vin regner jeg med at du mener.

pandamann: har du noen i sikte/ dater du noen spesiell? :)

ja, var det jeg mente.. siden du nevnte vin i posten før.

Ja, jeg dater ei jeg traff på WordFeud her for ikke så lenge siden. Vi hadde date nummer to i dag.

Noz: dater du noen/lenge siden du datet noen?

Endret av padawan
Skrevet

Ved Oslo. Du da?

Bergen baby.

Jack: Gikk du på Fana Gymnas? Hva synes du i så fall om at skolen legges ned?

Skrevet

Anoia: blir du med på neste brettspillkveld? :)

Ja, såfremt jeg kan :)

Guybrush: Hva synes du om skjeggagamer?

Fysikeren: Hvis du kunne velge en hvilken som helst person i universet (inkl. fiktive) som Norges neste statsminister, hvem ville du valgt?

Skrevet

Guybrush: Hva synes du om skjeggagamer?

De minner meg om små versjoner av dragen fra Dragonheart :)

Guybrush valentines planter?

Som i plantevekster? :fnise:

Om jeg hadde noen planer tror jeg ikke at jeg ville avslørt dem her ;)

Dreamdrops: åssen platespiller er det du har ?! :P

Kenzi: hvilken type mannfolk bruker du vanligvis å falle for ?

Skrevet

Fysikeren: Hvis du kunne velge en hvilken som helst person i universet (inkl. fiktive) som Norges neste statsminister, hvem ville du valgt?

Mister Spock kanskje! :)

fysikeren: hva er grunnen til din kg-fraværelse den siste tiden?

Det blir mye skole og trening om dagen, og det lille som blir igjen prøver jeg å være med venner. Så da blir det dessverre litt lite forum-trolling, men har prøvd å bli litt flinkere til å ta turen innom de siste ukene da :)

Noz hvordan står det til med den jenta?

Gjest Spiderpig
Skrevet

Spiderpig: Et helt liv uten mascara eller concealer?

Jeg må velge mellom en av delene? Da ville jeg levd et helt liv uten concealer. Sånn nå ihvertfall, kan være jeg velger mascara om ti år :fnise:

Yme: Favoritt-mat?

Noz: Hvis du måtte, hvilket realityshow ville du meldt deg på?

Pene Sko: Hva er det styggeste noen har sagt til deg?

Skrevet

Strange Doll: Hvilken hårfarge har du idag?

Lysebrunt

Strange Doll: Har du noen form for bodymods? (Piercinger, tatoveringer m.m.)

3 tatoveringer og piercing i navlen.

Jack: Har du fått deg setter nå?

Skrevet

Er ikke så veldig inn i musikkvideoer, så kan dessverre ikke svare en!

Jeg har vel en viss stil som går igjen. Går i mye brunt i alle fall :) Kan legge ved et bilde!

Haha, hvorfor akkurat torsdag? :P Ingen andre planer enn at jeg skal jobbe, nei.

Det har jeg.

Loren: Yndlingsblomst?

Alkasil: Hva slags farge/mønster er det på sengetøyet ditt nå?

JackCrews: Yndlingssang av Supertramp?

Edit: KG hengte seg opp, så måtte legge ved bilde på nytt

Logical song. Helt klart.

Noz: nevn en kjendis du kunne kastet kake på.

Skrevet

Jack: Gikk du på Fana Gymnas? Hva synes du i så fall om at skolen legges ned?

Litt delt syn. Skolen er forfallen og trenger mye restaurering. Gymsalen er søppel. Men jeg synes det ville vært mer verdig å ta den oksen ved hornene. Mange store norske menn og kvinner har tilbrakt sine år der, rent kulturhistorisk er Fana Skoleteater også en viktig instutisjon og ikke minst rr det ganske logistikkmessig praktisk siden Paradis barneskole og Storetveit Ungdsomskole er tett ved. Jeg kjenner godt selv hvor veldig greit det var å slippe reise langt for å gå på skole.

Og, litt ironisk, men litt alvorlig og - la nå snobben ha Fana Gymnas i fred.

Strange Doll: hva er egentlig best? BA eller BT? Why?

Skrevet

Jack: Har du fått deg setter nå?

Dårlig med det, ikke lett når det blir så mye jobbings som det ble, og jeg er alene.

En valp er som et lite spedbarn og trenger mye omsorg. Jeg har ingen planer om å feile med mine hunder. Men til sommeren har jeg mye ledig tid!

Singha: noe gøy på must-se-listen på kino fremover?

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Mortem: hvem av kg-gutta hadde du tatt med ut på date om du fikk velge fritt?

Lurifix kanskjeee. ^^

Mortem: hvilken by bor du i?

Ingen. Bor på et tettsted.

Mortem: Hvorfor så morbid nick/avatar?

Jeg er litt morbid av meg. Avataren har jeg fordi det passer til nicket. =)

Kenzi, hva er favorittplagget ditt?

Drue, Hvilket land er du fra?

Endret av Mortem
Skrevet

Strange Doll: hva er egentlig best? BA eller BT? Why?

Spørs hva du liker. Jeg personlig synes BT har mer "skikkelige" og tunge saker, mens BA flyter lettere og er mer koselig å lese til frokosten på en måte. Så det er jo veldig smak og behag, men jeg liker best BA fordi det i den er oftest saker som fanger min interesse.

Kenzi: Planer for valentine?

Skrevet (endret)

Jelly: Hvilken er best: Idun eller Heinz ketchup?

Tjaaa.....jeg har faktisk en forkjærlighet for den chili-ketchupen til Idun, (liker sterk mat)

(ikke at ketchupen er sterk, men har jo litt mer smak enn den vanlige)

Pluss de har kommet med en pepper-utgave.....så stemmer Idun, jeg.

(selv om Heinz har muligens en litt rundere/"fullstendig" smak enn Idun)

Jelly: Kor høg er du?

Ca. 1.80 sist jeg målte meg :ler: (nesten like lang tvers over også) :trene:

Jack: Hva mener du om påstanden til mange dørvakter at å vise omtanke/forståelse

for folk i døra er en tabbe, da folk ofte oppfatter dette som "svakhet"?

Dolly: Hva gjorde du nede i Oslo nettopp?

Endret av Jellybean78
Skrevet

Dolly: Hva gjorde du nede i Oslo nettopp?

Kjææærestehelg og dagfinn lyngbø show! :)

Jelly: Hva skal du ha til middag i dag?

Gjest Swarovski
Skrevet

swarowski: hva er det du og jack teller ned til?? :kline: ?

:fnise: Hehe. Man kan vel si at jeg venter på en pakke fra utlandet som jeg håper kommer hel og vel hjem til meg snart. Men som med alle pakker fra utlandet så har de en tendens til å ta lenger tid enn ønskelig :sukk:

Swarovski: Hvilken utdannelse har du?

Da jeg var ung og dum så ble jeg ingeniør. Så ble jeg voksen og mer vis, og tok en mer helsefagrettet utdanning. :)

Lillesiren: Huset ditt brenner. Du kan redde ut 5 ting. Hva velger du?

Dreamdrops: Når er det beste tidspunktet å spise middag?

Sakone: Hvordan blir man kvitt KG avhengigheten?

Skrevet (endret)

Pene Sko: Hva er det styggeste noen har sagt til deg?

Har ikke oversikt over den slags. Tar meg dessuten sjeldent nær av surmaga kommentarer.

Spiderpig: Hva er din favorittdrink?

Endret av Pene sko...
Skrevet

Jack: Hva mener du om påstanden til mange dørvakter at å vise omtanke/forståelse

for folk i døra er en tabbe, da folk ofte oppfatter dette som "svakhet"?

Vakter som forteller sånt har ingenting i en dør å gjøre. De har misforstått så innst forjævlig den ene lille tingen de er der for. Dette er sånt vaktene i vårt firma får lært den harde veien at OM vi hører det, så er det på tide med en seriøst reality-check.

Om du opplever vakter i Bartebyen fra vårt firma som sier slikt, så gi meg gjerne en lyd :P Det er lov å klage på slikt.

Det hovedsaklige grunnprinsippet mange misforstår er NÅR en person blir gjesten din. Dette er faktisk noe vi har som spørsmål under vekterkurset, og spørsmålet er formulert rett frem - "når er det naturlig å regne en person som ønsker å komme inn på ditt objekt som gjest?" Alternativene er varierende, men det riktige er "fra det øyeblikket han stiller seg i køen". Mange mener det er fra vedkommende har kommet inn - men det er HELT feil. La meg forklare hvorfor.

Mange, både gjester og vakter, misforstår helt hva jobben til en dørvakt er for noe. Mange mener det er for å hindre personer å komme inn - og det er en veldig dårlig sannhet. Det strider rett og slett mot enhver logikk at man ikke vil ha folk inn - for det er tross alt gjestene man lever av. Ja, de skal ikke slippe inn synlig berusede personer eller andre som ikke møter de gjeldende kravene for inngang, det er helt sant. Men man skal ikke dermed stå der og IKKE få gjester! Tvert imot!

Logoen på firmaet jeg har jobbet for de siste ørten årene, har undertittelen "trygghet og trivsel" - og det er ganske enkelt poenget. Vi er der for å skape nettopp de to tingene.

Og i den biten er det jævlig naturlig å være menneskelig, selv om man er vakt. Mennesker tar feil. Mennesker skal også visstnok være i stand til å innrømme sine feil.

Så, la oss lage et lite scenario. Unge lovene hr Jelly har hatt en fantastisk kveld så langt på byen og kommer spaserende opp til vakten Jack, sammen med nydelige StrangeDoll som har pyntet seg veldig for anledningen. De har begge gledet seg til kvelden, og ser frem til å ta noen øl og en dans på Rompa Bar. I døren står Jack og blir litt usikker på formen til Jelly. Jack har aldri møtt Jelly før, og vet ikke hvordan hans form pleier være. Tvilen SKAL for så vidt alltid trekkes i gjestens disfavør (skal er dog med en viss grad av skjønn).

Jack føler at Jelly kanskje er litt brisen idet legitimasjoner sjekkes, fordi han greier miste den på bakken og mister litt balanse. Jack sier at "sorry, du kan nok ikke komme inn i kveld."

Jelly føler det er helt urimelig og urettferdig, og den fete kvelden med StrangeDoll er plutselig blitt noe torpedert. Og StrangeDoll, som har sminket seg og pyntet seg for den kjekke fyren hun skulle ut med, er i alle fall i ferd med å bli sinna. Her har vi to mulige utfall.

1) Jack holder på sitt og fyrer seg på samme tempo som de to gjestene Doll og Jelly. Det kommer absolutt ikke en dritt positivt utav det - tvert imot. Masse passerende gjester vil se at "oi, der var det dårlig stemning" og går helst videre. De vil huske Rompa Bar neste dag som "plassen vakten kranglet som faen", uten å nødvendigvis tenke eller vite hva det handlet om. De forbinder det bare med noe negativt. Gjett om det samme vil gjelde de to gjestene det gjelder. Jeg ser dem garantert aldri mer igjen.

2) Jack snakker rolig og lar gjestene få en ny sjanse til på samtale. En samtale avslører ALT om bris. Kan gjesten føre en normal samtale og gjøre seg forstått, så er han strengt tatt oppegående nok til å ta en øl eller to på serveringsstedet. Skulle skjenkekontrollen komme med spørsmål om akkurat den gjesten, så kan jeg med hånden på hjertet både si og skrive i rapporten at "jeg snakket med gjesten, han virket helt fin da. jeg har ikke sluppet ham inn beruset."

Derfor ansetter ikke mitt firma brumlebasser og hissige anabole-låvedører. Det er derfor jeg ikke har behov for en helsikkes masse svære brytere av vakter, det holder med oppegående menn og kvinner som er i stand til å gjøre seg forstått og ikke er det minste redd for å lede en samtale. Det handler kun om kommunikasjon, og å kunne ta avgjørelser. Og det betyr selvfølgelig å innrømme at man har tatt feil. Hva pokker er vel flaut med det? Om gjesten hoverer og breier seg fordi han fikk komme inn allikevel - hva så? Er jo han som bruker pengene sine som jeg til syvende og sist får en del av. Who's the sucker?

Pene Sko: hva er det meste du har brukt på en helaften/kveld på byen? Er du mer spandabel/raus om du har med deg en kvinne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...