Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Semper: Hva er gøyest, matte eller fysikk?

Vell, matte og fysikk går hånd i hånd. Man kunne matte for å forstå seg på fysikk. Og matte er et verktøy for fysikk.

Matte 1, aka Calculus er veldig basic, med derivasjon, integrasjon, innføring i matematikken. Mens matte 2 gir en forståelse på matriser, rekker, eksponentiale uttrykk, mm.

Jeg trives med begge to, men jeg velge, så blir det fysikk. Jeg fikk en smakebit av kvantefysikk, noe som jeg får mulighet til å se nærmere på senere. Men jeg gleder meg også til matte 3 om 1 år til.

Kaffemor. Ser du noen ganger på folk og tenker, for en idiot, nerd, etc?

Sakone. Hvilken type alkohol har du dårlig minne ifra?

Sukkerspinnet. Virker som om du liker tall. Hva studerer du?

Endret av SemperFi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(musekatt og cuddlegirl er tvillingsøstre mynona... hehee)

Åhh.. takk for inside-info - jeg har så vanskelig for å huske hvem som er hvem. Jeg leser jo ikke brukernavnet, ser bare på avataren jeg ;)

Det er et arrangement på Blå i Oslo :) Er bingo der annenhver onsdag, Ronny Haugelands Bingo tror jeg det kalles. Er ganske artig og veldig useriøst. Starter vel klokken syv tror jeg, men det er alltid stappfullt innen den tid, så lurt å komme tidligere for å sikre seg bord.

Det har jeg vært på sammen med Noz og! Det var moro! Verten drakk nesten 2 flasker cava i løpet av bingoen og var ganske så pussa på slutten :ler:

Mynona: Har du noen du er veldig veldig god på?

Prokrastinere :ler: Neeii.. si det.. Gjette riktig på quiz ;)

Hva med deg Sakone?

Skrevet

Sakone. Hvilken type alkohol har du dårlig minne ifra?

Da jeg var 14, var jeg på fest. Den gang fikk jeg ikke lov å drikke. Hadde heller ikke planer om det, men så endte det opp med at jeg fikk en liter hjemmemekka tyrkisk pepper av en kamerat. Jeg visste ingenting om alkohol den gang, så jeg satt nå bare der i sofaen og drakk omtrentlig hele literen, var ikke langt unna hvertfall. Merket jo selvfølgelig intenting når jeg satt i sofaen. Så skulle vi flytte på oss til å gå på grendehuset eller hva det het, og tok jo ikke lange tiden før jeg ble dårlige og dårligere og til slutt ende bevisstløs i en grøft, hvoretter min kamerater måtte ringe min mor og jeg ble hentet.

Dagen etter skulle jeg ha pianoseminar med Liv Glaser(professor i piano på musikkhøgskolen), og må vel si at fremføringen gikk jo ikke akkurat perfekt, var jo omtrent full dagen etter når jeg spilte også.

Etter det har jeg aldri drukket tyrker igjen, bare lukten gjør meg kvalm. Det positive med hendelsen var at fra da fikk jeg alltid med alkohol hjemme fra slik at mine foreldre visste hva jeg drakk ^^

Stjerner og planeter: Hvilket fag var du best i på skolen da du var yngre?

Skrevet

Prokrastinere :ler: Neeii.. si det.. Gjette riktig på quiz ;)

Hva med deg Sakone?

Hmm si det. Jeg er sabla godt på å finne på kofferthumor på nesten alt som blir sagt. ^^

Lillesiren: Er du en moralvokter?

Gjest Lillesiren
Skrevet

Lillesiren: Hva er aller finest med en tidlig sommermorgen?

Å kunne starte dagen med en lang frokost på terrassen i godt lag:)

Lillesiren: På hvilke områder er du følsom?

Jeg blir veldig lett rørt, helt latterlig lett faktisk, så tror det er området jeg er aller mest følsom på. Klarer sjeldent å gjenfortelle/lytte til rørende historier med tørre øyne:P

Lillesiren: Hva er det mest spontane du har gjort?

Hm..Jeg reiste til London for å feire nyttårsaften, etter en samtale med ei venninne dagen før(tror jeg det var). Måtte overnatte på en benk på Amsterdam flyplass husker jeg, da det var ca eneste rute som hadde ledige flybilletter :fnise:

Lillesiren: Sjoklade eller chips?

Kommer an på humør, men stort sett sjokolade;)

Lillesiren: Hvis du skulle underholdt på Karl Johan, hva ville du ha gjort?

Jeg ville danset:) Først skulle jeg startet alene, før "tilfeldige" forbipasserende plutselig hiver seg med på;)

Lillesiren: Hvilken er lengst av pekefingeren og ringefingeren din (var det jeg prøvde å spørre om ista)

Pekefingerern er ørlite grann lengre:)

Lillesiren: har du noe som helst erfaring med båt?

Jeg har sittet på en. Det stopper stort sett der:P

Men likte skildringen godt likevel;)

Lillesiren: Hva har du gjort i dag?

"Selvstudier", dvs mye KG-tid:P

Resirkulerer spørsmål:

Wednesday: Hvordan ser du for deg livet ditt om 20 år?

Gia: Spiller du noe instrument?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Stjerner og planeter: Hvilket fag var du best i på skolen da du var yngre?

Eg var best i matematikk og naturfag. Det er nok mykje av grunnen til at eg underviser i dei faga i dag.

Sukkerspinnet og SemperFi: Har du eit forhald til fibonaccierekkja?

Sakone: truse eller bokser? Og drikk du tyrker i dag?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Sakone: truse eller bokser?

Solerklart boxer, uten tvil. Truse på menn må være noe av det mest forferdelig som er oppfunnet!

Guybrush: Snowboard, telemark, eller slalom?

Skrevet

:vetikke: Jeg vet hvordan de er, og litt mer enn hverdags mannen vet om rekkene. Jeg har også laget et program som regner seg gjennom rekken.

Sjerner og planeter. Hvilken matematiker er ditt forbilde innenfor matematikk?

Skrevet

Ikke noe mer enn at jeg husker den som en av de rekkene det var enklest å se mønsteret i. Måtte google, for hadde glemt navnet, men husket igjen tallrekken og formelen an-1+an-1 :fnise: Jeg likte den!

Stjerner: Hva tenker du om tallet i?

Skrevet (endret)

Eg er fasni

:vetikke: Jeg vet hvordan de er, og litt mer enn hverdags mannen vet om rekkene. Jeg har også laget et program som regner seg gjennom rekken.

Sjerner og planeter. Hvilken matematiker er ditt forbilde innenfor matematikk?

Er fasinert av Leonardo Fibonacci. Er veldig spanande det med at fibonaccirekkja finn ein i naturen og "det gyldne snitt".

Sakon: Drikk du tyrker i dag?

SemperFi: Kva er favoritt matematikkemne?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Stjerner: Hva tenker du om tallet i?

?

Skrevet

?

Du undervise matte, og vet ikke hva det imaginære taller i er?

Myona: Det rareste du har hørt denne uken?

Skrevet (endret)

?

Hun mente nok i, i den imaginære enheten i komplekse tall : https://no.wikipedia...Imaginær_enhet

Sakone: Drikk du tyrker i dag?

Drikker ikke tyrker den dag idag. Drikker veldig sjelden i det hele tatt ^^

Sukkerspinnet: Er du ofte impulsiv?

Endret av Sakone
Skrevet

Du undervise matte, og vet ikke hva det imaginære taller i er?

Haha, eg trudde det var skrivefeil i og med at du ikkje brukte hermeteikn..HAHAH. Dessutan lærte eg "j".

Eg har ikkje noko anna forhald til det enn at det sto i pensumet og eg bladde fort forbi....

Wednesday: Det beste ungen din har gjort i dag?

Skrevet

Myona: Det rareste du har hørt denne uken?

Damen i banken påstod at jeg har bestilt 2 bankkort for et par år siden fordi jeg skulle bytte bilde - men jeg har bare ett kort og samme bilde som jeg har hatt siden jeg var 18, så det var veldig rart synes jeg ;)

Stjerner: Beste godteri?

Sakone: Hvilken farge dominerer garderoben din?

Skrevet

Stjerner: Beste godteri?

Sjokolade!

Mynona: Som eg har lest så skal du til Vietnam. Er det backpacking, ferie, studie? Kor lenge skal du vera borte? Du og ei venninne?

Skrevet

Sakone: Hvilken farge dominerer garderoben din?

Hmm har ikke noen klare farger som dominerer, men er glad i svart, hvitt og blått. Men litt variasjon er det^^ Prøver å holde meg unna rødt/grønt og slikt.

Mynona: Drikker du mye brus?

Semper: Har du et motto i livet?

Skrevet

Mynona: Som eg har lest så skal du til Vietnam. Er det backpacking, ferie, studie? Kor lenge skal du vera borte? Du og ei venninne?

Det er backpacking light med 3 venninner. Bare 15 dager da :( Skulle gjerne vært lenger, men det er ikke så lett å ta noe lenger fri fra jobb for noen av oss. Så det er bare ferie! Og jeg gleder meg stort!! Vi skal reise rundt i deler av Vietnam. Du kan følge med på reisedagboka mi hvis du vil :jepp: Link i signaturen min. Dersom jeg har wifi skal jeg prøve å få oppdatert der nesten hver dag!

Lillesiren: Hvor er det beste stedet du har vært på ferie?

Fridus: Hvilket land drømmer du om å reise til?

Skrevet

Mynona: Drikker du mye brus?

Nei. Drikker brus kanskje 5 ganger i året. Og da stort sett fordi det ikke er noe alternativ. Synes ikke det er noe godt lenger.

Gjør du?

Skrevet

Nei. Drikker brus kanskje 5 ganger i året. Og da stort sett fordi det ikke er noe alternativ. Synes ikke det er noe godt lenger.

Gjør du?

Ja desverre. Drikker pepsi max. Prøver å kutte det vekk, men er ikke bare bare. Men det er det eneste, har ikke sans for sukkerbruser og slikt.

Tvillingjenta: Hvem er kulest av Postman Pat og Brannmann Sam?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...