Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Silfen: jeg HATA pennywise fra IT. Og Chucky fra childs play er bare helt jævlig. Jeg husker vi kødda med en kompis som hadde noia for den dukka. Vi kjøpte en skikkelig realistisk kopi fra ebay og putta utenfor soveromsdøra hans ute i mørket på hybelen. Han brukte alltid stå opp midt på natta for å gå på dass.

Vi hørte et kjempehyyyyyl :D

tumblr_m580zicZ9b1rxpdamo1_500.jpg

childs-play-movie-poster.jpg

Stueloff: liker du butikker som Outland?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser for mitt indre blikk at du har en Massey Ferguson. Dessuten har du en til, men her det uklart ;).

Nei nei nei... Kjære vene, det er en Fiat :)

Skrevet

Bud: forleden imponerte du med et bilde av en vakker yankeekansk skapning med mopar-arv. nå forteller du at du har en italiensk horemaskin? hva har du å si til ditt forsvar?

Skrevet

Bud: Som godseier, burde ikke din italienske traktor vært en Lamborghini?

Skrevet (endret)

Solsenga: det mest irriterende en x gjorde? type uvane :P

Jeg har ikke akkurat en drøss av x-er å velge mellom, men tror det må bli at han slukte godteriet. Var ikke snakk om å dele. Jeg gidder ikke å måtte forte meg for å få noe! (Generelt var han veldig usunn. Spiste grandis til frokost osv).

Solsenga: Hva er favorittserien din?

Frustrerte fruer eller Home & Away :)

Solsenga: Synes du bukseseler kan være kult? I så fall til/med hva da? Eller hvorfor synes du det i så fall ikke er noe kult?

Det kan være kult! Hvis man har riktige stilen riktignok. Enten med sort penbukse og hvit skjorte, eller: (vedlegg) (Ser at bildet jeg la ut også var med hvit skjorte, men mer "casual")

Dreamdrops/ maya76/ Wednesday: Hva gjør du helst på morgenen på julaften? MÅ du se Askepott?

BusteMartePinn/ Guybrush: Klarer du å skille mellom å kjede deg/ være sulten?

post-62656-0-04919800-1347825145_thumb.j

Endret av Solsenga
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Dreamdrops/ maya76/ Wednesday: Hva gjør du helst på morgenen på julaften? MÅ du se Askepott?

Jeg ser Askepott og alle disse Donald og Mikke-programmene :)

Viernes: Hva har du alltid med deg når du går ut av døra?

Skrevet

Wednesday: har du ideer til hvordan vi kan få frem enda flere regnbuer og enhjørninger baby ? ;)

bare være oss selv vettu baby ;):rodmer::fnise::strix:

Wednesday: Hva gjør du helst på morgenen på julaften? MÅ du se Askepott?

siste årene har jeg "hatt julaften" hos meg, så jeg har vært busy busy med mekking av mat og ta meg av besøket ellers.. men nå i år skal jeg hjem til mamma og pappa :strix: da skal jeg ligge i stabilt sideleie til klokka er minst 13:00 og spise masse snop og kose meg :) gleder meg til det! åå jeg elsker jul!! :nisse:

Solsenga: hva liker du å gjøre på julaften før julemiddagen?

Guybrush: 1000 takk for klovnebildet!!! :angry: nå sover ikke jeg til natta liksom !!! :(

• Liker 1
Skrevet

Maya76: åssen er det å ha blitt 1 år eldre idag ? :) - gratulerer så masse med dagen forresten.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Hadde du bursdag i går, Maya? Gratulerer så mye!! :hoppendeglad:

Skrevet

Minya: Hva gjør deg irritert?

Jeg tror jeg skal la være å ramse opp alt som kan irritere meg.

Noen ganger alt, andre ganger overraskende lite.

Jeg er egentlig et svært aggressivt lite vesen, men jeg har igrunnen ikke vært veldig irritert, sint eller rasende siden.. tja.. siden jeg møtte mannen min. :klo:

Han har åpenbart en beroligende effekt på meg. :fnise:

Hva gjør deg irritert, Hogwash?

Skrevet

...

Hva gjør deg irritert, Hogwash?

Urettferdighet, utakknemlighet, uhøflige personer og folk som later som de er noen de ikke er for å oppnå noe.

Er jo selvfølgelig flere ting, men disse er de tingene jeg nok reagerer mest på. Dette er vel også forklaringen på hvorfor jeg vanligvis holder meg på snikk-snakk...

Giacomo Puccini: Hvilken av de romerske dydene skulle du ønske det var mer av i samfunnet?

Guybrush: Hvilke RPG har du prøvd?

Cadillac Jack: Synes du det norske forsvaret er bygd opp på en foruftig måte?

(Beklager at det blir mye militærspm. Jack, blir bare nysgjerrig på å høre fra noen med så mye erfaring)

Gjest LightBulb
Skrevet

LightBulb: En film du kan se mange ganger?

Jippi, spørsmål til meg! :hoppe:

Det var et vanskelig et..

Hvis jeg må velge en må det ble en ganske ny en.. Water for elephants.

Samme spørsmål tilbake :)

Skrevet

...

Samme spørsmål tilbake :)

Hero - Spennende tidsperiode, fantastiske scener og for til kampsportinteressen min ;)

Cordelia: Er du født på riktig sted til riktig tid?

NozMonster: Har du rådført deg med noen om å ta så mye av den medisinen på kort tid..?

Mannamora90: Er du lykkelig?

Skrevet

Cadillac Jack: Synes du det norske forsvaret er bygd opp på en foruftig måte?

(Beklager at det blir mye militærspm. Jack, blir bare nysgjerrig på å høre fra noen med så mye erfaring)

Hey, heller militærspørsmål og våpenspørsmål enn de kjedelige bilspørsmålene hvor ingen forstår svarene mine allikevel :P

På papiret i struktur synes jeg det norske forsvaret er en genial organisasjon. Det er dog en hel del ting med driften og politikken jeg ikke forstår.

Jeg aksepterer og er enig i at politikken i landet Norge er med og ødelegger en hel del. Det er korrekt at vi har hatt forsvarsministere som ikke har noe som helst goddamn peiling på organisasjonen og dens historie, funksjon og krav. Det ansees som en normal norsk bedrift, og det er det i høyeste grad ikke.

For det første vil jeg angripe hvordan verneplikten idag løses. Jeg er helt for at den lille nasjonen Norge har stor bruk for vernepliktløsningen slik den har fungert, men den VAR bedre før. Skal man først avtjene verneplikt et helt år, for lav betaling, så MÅ hver enkelt soldat føle at det de bidrar med faktisk har verdi. Det nytter ikke sette en hel haug norsk ungdom med masse energi på venterom for å lese tegneserier, slik fakta er på baser som Haakonsvern idag. Det kommer mye ungdom med konkrete fagmessige bakgrunner og skolebakgrunner som helt klart burde få sjansen til å utnytte den kunnskapen de allerede har.

Og her har den norske staten virkelig gjort en brøler med forsvaret slik det fungerer nå - før var forsvaret selvhjulpen med fagarbeidere, slik som maskinførere, tømrere etc. Man brukte kunnskapen som kom til verneplikten, og jeg er veldig sikker på at dette måtte ha føltes langt mer fornuftig for å bidra til tjeneste også, for den enkelte.

HVORFOR skal vi idag sette arbeid ut på kontrakt til private bedrifter når forsvaret i høyeste grad kan gjøre jobben selv? Slik skaper man arbeidserfaring for individer og for organisasjonen. Det er også verdifull kunnskap når soldater kommer ut i felt, eller skal delta under naturkatastrofe-arbeid eller i landet.

Den detaljstyrte økonomien i forsvaret er idag latterlig. Hver avdeling har sitt budsjett, og bruker de ikke opp budsjettet for hvert år så får det to følger; 1) overskuddet blir fratatt dem, 2) de får mindre på neste budsjett. Dette blir helt feil fordi det ikke ER slik at budsjettene er like fra år til år. Jeg er med på at det kanskje burde vært mer opp til mer sentrale kontor å dele ut til de forskjellige avdelingene etter behov. Jeg ser helt klart at enkelte avdelinger har et for stort sug av penger kontra arbeidet som blir utført. Men å kutte budsjettet er en håpløs og idiotisk løsning som funker mot sin hensikt.

Når det gjelder materiellforvaltningen så har jeg vært heldig som spesialjeger - jeg har fått akkurat det jeg har bedt om av utstyr, uten noe spørsmål om hva og hvorfor. Det har kun hendt tre ganger at jeg har måttet krangle om detaljene, og det skjedde aldri mer igjen.

Slik burde være en til dels selvfølge for hver avdeling. Jeg ser ikke grunnen til at det skal kjøpes utstyr som er ubrukelig for 40% av mannskapet. Detaljstyring av mindre grupperinger av soldater er ikke umulig. Tilpass grunnutstyret til deres funksjon istedet for en universal løsning. Det trenger ikke koste mer penger, tvert imot.

Jeg har elsket å jobbe i forsvaret, jeg var i min tid sikker på at jeg kom til å bli der til evig tid. Idag ser jeg egentlig frem til å avtre. Men den ene tingen jeg aldri kan tilgi er den behandlingen man får når man kommer hjem fra utenlandstjeneste. Det er ikke lov å snakke med noen. Snakker du om tanker og problemer du måtte ha med militær psykolog, så kommer du ikke ut igjen. Da er du en "fare". Denne idiotiske holdningen er med på å gjøre det utrygt for soldater og ikke minst familier. Det er mange gode menn og kvinner som kommer hjem med et problem som kan enkelt løses, men som får vokse til et stort psykisk problem som tar overhånd. Dette vet jeg alt om selv. Det psykiske ettervernet er en patetisk vits.

Jeg synes også det er på tide med en langt større åpenhet om hvem vi er, hva vi bedriver og hva dette lille landets forsvar faktisk bedriver med der ute. Dels for å åpne forståelsen og respekten for de som kommer hjem, men også for å få et innblikk i hva hver enkelt skattebetaler betaler for. Jeg tror egentlig landet hadde hatt godt av det i det hele tatt. Det fjerne mye av romantiseringen og også avskyen som finnes her hjemme. Personlig så hadde jeg også satt pris på langt mer info om HVA jeg gikk inn i da jeg sa meg villig til å tjene i utlandet. Jeg var veldig ung når jeg var i strid, og jeg har sterke betenkeligheter med å sende ungdom ut i strid - samtidig som jeg også ser at det ofte må være slik. Det er ingen tvil om at jeg har blitt dyktig i det jeg er spesialisert til nettopp fordi jeg begynte lære fra ung alder.

Det hadde vært en ide å sette lys på en del av den norske politikkens idiotiske avgjørelser. Jeg forstår også at den rødgrønne regjeringen kanskje ikke ville sette så veldig pris på det. Jeg tenker spesielt på uttrekkingen fra Irak og den flaue faktiske sannheten om den totale mangelen på forståelse for hva norske soldater bedrev der. (En lang historie kort; jeg var med på å holde sikkerheten for et norsk/tysk/britisk-finansiert bygg av vannrensestasjoner. vi hadde få måneder igjen med arbeid, men SV hadde satt det som et absolutt krav om at alle norske soldater skulle ut av Irak. Masse penger ut av vinduet og et absolutt nødvendig anlegg ble aldri ferdigstilt. Vi var til internasjonal latter.)

Og, bare for å ha sagt det. Jeg nektet motta min medalje fordi det plutselig ikke var min øverste sjef, - han jeg bærer kransen for - Kongen som skulle utdele min heder. Det var plutselig en politiker som har vært med på å fucke opp min arbeidsplass og å frata mine kolleger en hel del sikkerhet. Jeg håper noe sånt aldri skjer igjen.

Det er mye ufornuft i forsvaret, men jeg har mest gode minner derfra selv. Det er nok fort sånn at man hyler høyest om de negative sidene ved et tema, men få nevner det positive.

Jeg er takknemlig for å ha fått se en verden der ute som er noe helt annet enn det vi heldige jævler i dette landet har til hverdagskost. Jeg føler meg priviligert for å vite at det finnes en sannhet om dette med fred, krig og det å leve med krig. Det er ikke alltid godt å vite at andre lider under forutsetninger som andre igjen ikke forstår. Dette synes jeg det kanskje kunne vært delt langt mer. Kanskje man da hadde forstått HVORFOR det er viktig å gripe inn i situasjoner som skjer langt vekke fra norsk kyst, hvorfor det ikke er godt nok å sitte på gjerdet og sende diplomater og "snakke om det"?

Gia: hvor godt beveger du deg på et dansegulv? hva danseformer trakterer du godt og mindre godt?

• Liker 1
Skrevet

Hey, heller militærspørsmål og våpenspørsmål enn de kjedelige bilspørsmålene hvor ingen forstår svarene mine allikevel :P

*langt, velfundert og informativt innlegg*

Vil bare takke deg for dette innlegget, CadJack, og at du tok deg tid til å skrive det og dele disse tankene og erfaringene med oss. Et av de bedre jeg har lest :)

Cad: Liker du sjokoladepudding?

(jaaaaa, jeg vet spørsmålet suger, men jeg har ikke hjernakapasitet så tidlig på morgenen, har som vanlig blitt jagd helt ufrivillig opp for å komme meg på jobb. Samtidig er det noe av det koseligste jeg vet, når zombie-meg blir plassert i soffan med et varmt teppe rundt og en kruttsterk kaffekopp mellom hendene. Før jeg sitter her, på bussen, skal reise laaangt og prøver å få tiden til å gå :) )

Skrevet

Bud: forleden imponerte du med et bilde av en vakker yankeekansk skapning med mopar-arv. nå forteller du at du har en italiensk horemaskin? hva har du å si til ditt forsvar?

Arv..? :)

Bud: Som godseier, burde ikke din italienske traktor vært en Lamborghini?

Nei, vil heller ha en maskin som går. og går og går og går og går og går ;)

BM2: Har du traktor?

Skrevet

Vil bare takke deg for dette innlegget, CadJack, og at du tok deg tid til å skrive det og dele disse tankene og erfaringene med oss. Et av de bedre jeg har lest :)

Cad: Liker du sjokoladepudding?

(jaaaaa, jeg vet spørsmålet suger, men jeg har ikke hjernakapasitet så tidlig på morgenen, har som vanlig blitt jagd helt ufrivillig opp for å komme meg på jobb. Samtidig er det noe av det koseligste jeg vet, når zombie-meg blir plassert i soffan med et varmt teppe rundt og en kruttsterk kaffekopp mellom hendene. Før jeg sitter her, på bussen, skal reise laaangt og prøver å få tiden til å gå :) )

haha, jeg er veldig glad for at du valgte å spørre meg i ditt koselige morgenøyeblikk, jeg!

sjokoladepudding er helt ok, men jeg må innrømme at med meg så blir det fort mest vaniljesaus med litt sjokoladepudding ^^

takk for gode ord, jeg kunne skrevet det mye lengre - men jeg tenkte ikke kjede dere med unødvendig mye detaljer ;)

Bud: hvor mange traktorgadgets har du? hva er den kuleste greien du kan stappe på Fiaten din?

Skrevet
Bud: hvor mange traktorgadgets har du? hva er den kuleste greien du kan stappe på Fiaten din?

Det kuleste er en tømmerhenger, tømmerhenger er bare fantastisk!

Spenningen med om vi kommer frem i skogen, uvissheten om den enten velter eller om det går bra.

Det høres sikkert merkelig ut for den som ikke har prøvd det, men når jeg får på meg motorsagbukse og rutaskjorte så føler jeg meg mann ;)

Flair: Hvorfor i all verden er du våken klokka 0500 en mandags morgen?!

• Liker 1
Skrevet

Bud: føler du noe tilknytning til vedlagte video?

Skrevet

Det kuleste er en tømmerhenger, tømmerhenger er bare fantastisk!

Spenningen med om vi kommer frem i skogen, uvissheten om den enten velter eller om det går bra.

Det høres sikkert merkelig ut for den som ikke har prøvd det, men når jeg får på meg motorsagbukse og rutaskjorte så føler jeg meg mann ;)

Flair: Hvorfor i all verden er du våken klokka 0500 en mandags morgen?!

Hehe, klokken 5 satt jeg allerede i taxin, så jeg har vært våken siden 03.30.

Er dette med jobb da vet du, reiser mye og da er det ingen bønn *grøss*.

Cadjack: Du spiser sjokoladepudding akkurat som meg! Bare jeg bytter den gjerne ut med jordbærgele. 1/4 gele og 3/4 vaniljesaus, så er vi på nett.

Liker du Creme Brulee? Eller enklere - hva er favorittdesserten din?

Bud: Jeg lurer også på forholdet ditt til den videoen.

(og nei, huet funker fortsatt ikke, så noe mer fantasifulle blir ikke spørsmålene enda)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...