Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noz -Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjarmert? Spørs hva du legger i ordet. Jeg synes kanskje Giacomo_P er litt fascinerende rett og slett fordi inntrykke jeg umiddelbart fikk ikke stemte helt :P Vanskelig å trekke frem enkeltpersoner, Wednesday, Nanna87, Jasmina. Morsomme og interessante å konversere med :)

Awww! Likeså, Threepwood :biggrin:

jasmina: Ditt beste barndomsminne?

Mitt beste minne fra barndommen er uten tvil da mamma og pappa overrasket meg med en liten kanin, som fikk navnet Herr Kanin.

Sobril: vannmelon eller honningmelon?

Arabella: Enrique Iglesias eller Julio Iglesias?

Gjest Sobril
Skrevet

Awww! Likeså, Threepwood :biggrin:

Mitt beste minne fra barndommen er uten tvil da mamma og pappa overrasket meg med en liten kanin, som fikk navnet Herr Kanin.

Sobril: vannmelon eller honningmelon?

Arabella: Enrique Iglesias eller Julio Iglesias?

Honning tror jeg.

yes2yes: Er du konservativ?

Gjest Bobler
Skrevet

Bobler: Du har 100 kroner til å handle til lørdagskvelden. Hva ville du kjøpt? (Sånn cirka... du trenger ikke sjekke prisene på Rema)

En pose bamse-potetgull, en halvannenliter pepsi max, salat fra salat-mix-baren til meny og en pose tyrkis pepper. :)

Dreamdrops : Hva er ditt yndlingsdrops?

Bandit: Nevn en kjendis du vil ha sex med.

Noz: Syntes du gutter på 17-20 eller menn på 30-35 er kjekkest?

Skrevet

Jatakk, og du får en tilbake :kose:

Edit: Glemte reglene:

Drue: syns du folk er flinke til å følge reglene i tråden din? :D

Jeg synes i grunn at folk er det. 100 sider + uten at en moderator har måttet gripe inn. Er ikke dårlig det!

Drue: har du blitt bøtelagt for fanteri du hsr gjort i fylla?

Hehe, har jo sagt til deg før at jeg nesten ikke drikker, hvilket betyr at jeg aldri er på fylla. Så nei, jeg har ikke blitt bøtelagt for ting jeg har gjort i fylla :)

Badabing: Hvilken sang ville du valgt om du skulle strippe? :P

Skrevet

Fordi jeg elsker filmen :hjerter_rundt: og fordi jeg elsker følelsen som ligger under, det magiske.. :hjerter_rundt:

StrangeDoll: Hva gjør du på i Bergen? Liker du deg der?

Skal begynne å studere journalistikk til høsten og jobber i en bokhandel. er også frivillig hos kattens vern. jeg stortrives, og er nok en jente som aldri flytter fra "byn" :)

Rofl: hva ser du etter hos en jente?

Skrevet

yes2yes: Hvilken landsdel bor du i?

Jeg bor på Østlandet.

Jeg har ingenting imot lange svar :smilyblomst:

Veldig bra svar. Hadde jeg vært lærer ville du fått en 5+ fra meg ( Grunnen til at jeg ikke gir en 6er er fordi ingen av oss vil oppnå en 6er underveis ) Ikke at vi trenger det heller :smilyblomst:

Du var meg nå en skjønn frøken, og tusen hjertelig for god karakter. Den klarer vi oss lenge med.

Likte den veldig godt. Hm, siste året har jeg lest mye av Murakami, kanskje Kafka på stranden eller Trekkoppfuglen? Ellers synes jeg Halvbroren av Saabye Christensen er super.

Noen tips til meg?

Takk så meget for anbefalinger, de skal prøves. 'Halvbroren' har jeg forøvrig lest, og den er virkelig flott, men Haruki Murakami har jeg til gode å lese. Et av hans verk skal nå oppføres på min 'leseliste', og jeg stiller deg til hederlig ansvar over min glede eller fortvilelse, alt etter hvordan boken faller i smak.

Nå får jeg dessverre jernteppe når jeg skal gi deg en anbefaling i retur, men hvis vi forholder oss til verk som jeg tror vil falle i smak for de som liker '1984', så vil jeg anbefale 'Brave New World(på norsk: Vidunderlige nye verden)' av Aldous Huxley, 'Fahrenheit 451' av Ray Bradbury og 'We(som '1984' forøvrig er basert på') av Yevgeny Zamyatin. Er selv i begynnelsen av 'The Giver' av Lois Lowry, men den er litt så som så.

Yes2yes: Hvordan er du blitt så klok og reflektert?

Aller først må jeg takke deg hjertelig for hyggelige ord.

Å besvare ditt spørsmål blir vel ikke enkelt, da det jo er subjektivt hvordan både andre og meg selv oppfatter mitt vedkommende. Allikevel er jeg klar over at livet har tatt meg på både godt og vondt, og jeg har som de fleste andre gått igjennom 'kontraster' jeg gjerne kunne vært foruten, men alt i alt har det i alle fall lært meg å sette pris på både stort og smått, da man alltid vet at enhver glede er velsignet. Det føles alltids godt når andre stiller opp og er villig til å dele noe godsinnet tross forskjeller dem i mellom, og det prinsippet prøver jeg å leve etter både i ord og handlinger overalt.

alkasil: På hvilken tid av døgnet fortrekker du å være utendørs, og hvorfor?

Giacomo_P: Hvis jeg ber deg belyse 'noe'(det være en situasjon, objekt, emosjon eller liknende) ved livet som du mener er verdt å glede seg over, og som du føler de fleste har latt seg gå hus forbi, hva ville du framlagt?

Sobril: Hvilken kald drink er å foretrekke i sommervarmen, og hva er favoritt aktiviteten når man er på ein strand?

2shy2: Hvor villig er du til å gjere husarbeid, og hva føler du er den minst ønskede oppgaven i husholdningen?

Gjest NozMonster
Skrevet

Noz -Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?

18 :)

Noz: Syntes du gutter på 17-20 eller menn på 30-35 er kjekkest?

30-35, uten tvil...! jeg synes menn som er skikkelig menn er kjekkest!

Elsker elsker elsker skjegg, og han bør elske fotball, øl og raping :P

karpuzi: hvor lenge har du vært singel? ønsker du selv å være singel nå?

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Sobril: Hvilken kald drink er å foretrekke i sommervarmen, og hva er favoritt aktiviteten når man er på ein strand?

Det må bli farris. Optimalt farris og riesling med et par skiver appelsin.

Når jeg er på stranda sovner jeg forhåpentligvis da jeg er verken glad i å sole meg eller sprade rundt :)

loren: Hvilket husholdningsapparat klarer du deg ikke uten?

Endret av Sobril
Gjest Bandit
Skrevet

Bandit: Nevn en kjendis du vil ha sex med.

Mila Kunis hadde vært en god kandidat.

Swarovski: Hvordan ville din beste venninne beskrive deg tror du?

Skrevet

yes2yes: Er du konservativ?

Kommer vel an på i hvilken setting man tenker seg, men stort sett så må jeg nok svare 'ja'. Jeg er ikke særlig begeistret for forandring i aspekter jeg allerde anser som gode, og mange av dagens forhold likte jeg bedre slik de var før. Jeg vil ikke forholde meg til det som var før 'av prinsipp', men heller for det faktum at jeg anser mye av det som var før til å være bedre egnet min moral og mine verdier enn det som er tilfelle i dag.

Swarovski: Hvilket 'skjønnhets-objekt'(som smykker og liknende) har du eid i lengst tid, og nevn ett enkelt objekt du føler du kan anbefale 'alle' kvinner å skaffe seg?

Skrevet

yes2yes: hva tar du med deg hvis du skal ut og grille?

Gjest Gjest20
Skrevet (endret)

Det var ikke godt å høre. Da får det bli et nytt spørsmål til Lydia. Om jeg ikke tar feil så var du i Kroatia, og da blir spørsmålet:

Hva ved Kroatia er bettre enn i Norge, og hva savnet du fra Norge mens du var i Kroatia?

Jeg er i Kroatia ennå. Det er veldig varmt her, også er det helt utrolig rent og klart vann å bade i. Det er ellers ikke så fryktelig mange folk her.

Jeg savner veldig å isolere meg fra alt og alle, inne på rommet mitt. Det er egentlig bare det.

Lydia: Hva husker du best fra din barndom?

Jeg har ingen barndomsminner.

Yvonne: Liker du å feste?

Endret av Lydia
Gjest Swarovski
Skrevet

Swarovski: Hvordan ville din beste venninne beskrive deg tror du?

Typisk lurt psykolog spørsmål. Siden jeg er i greit humør i dag, så vil jeg svare følgende:

- lattermild

- ertende

- sarkastisk

- lesehest

- stille

- intelligent

- pålitelig

- empatisk

Swarovski: Hvilket 'skjønnhets-objekt'(som smykker og liknende) har du eid i lengst tid, og nevn ett enkelt objekt du føler du kan anbefale 'alle' kvinner å skaffe seg?

Oj. Antar det må være noen av smykkene jeg fikk til konfirmasjonen eller rundt den tiden. Så eid i ca 20 år :)

Jeg elsker jo masse glitter(hint brukernavn), men det passer ikke til alle. Men alle burde ha et par (små) diamant/swarovski/krystall øredobber.

"Gjest" Tar du fremdeles oppdrag som modell?

Skrevet

Giacomo: om du spiser noe ekstra godt- en god iskrem for.eks, alene hjemme- slikker du tallerkenen da?

Jeg fikk en veldig skikkelig oppdragelse, så jeg må nok svare nei. Kanskje jeg burde prøve?

Skrevet

Giacomo_P: Hvis jeg ber deg belyse 'noe'(det være en situasjon, objekt, emosjon eller liknende) ved livet som du mener er verdt å glede seg over, og som du føler de fleste har latt seg gå hus forbi, hva ville du framlagt?

Dette er det umulig å svare kortfattet på.

Jeg tror de aller fleste glemmer å se og oppfatte de små vakre tingene i hverdagen. Om våren, når solen varmer og frosten slipper, kommer en herlig duft av støv og jord som våkner, og som danner en sublim kombinasjon med det tandre, spede sollyset. En vakker sommermorgen, kan man gå ud på engen når nattens fukt begynder å stige mod himmelen, og kjende hele naturen eksplodere i nesen, mens humlen surrer stillferdig fra blomst til blomst. Den klare, friske luften efter et tordenvær, renser kropp og sjel.

Jeg tror de færreste legger merke til at de fleste egentlig bare vil andre vel - man bliver så farvet av sin egen oppfatning av hva man tror de skal si og gjøre, at man ikke oppfatter ting slik de er ment.

Jeg tror mange er et halvt skridt fra lykken, uden å se det selv. I hvilken form, kan jeg ikke give et godt svar på, for det avhenger av hver enkelts situasjon.

Jeg kunde skrevet en hel avhandling om dette, men tror jeg skal stoppe her.

Swarovski: Hva slags forhold har du til havet?

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Så enig så enig, Giacomo. Har flere av de samme tankene selv.

Skrevet

Dette er det umulig å svare kortfattet på.

Jeg tror de aller fleste glemmer å se og oppfatte de små vakre tingene i hverdagen. Om våren, når solen varmer og frosten slipper, kommer en herlig duft av støv og jord som våkner, og som danner en sublim kombinasjon med det tandre, spede sollyset. En vakker sommermorgen, kan man gå ud på engen når nattens fukt begynder å stige mod himmelen, og kjende hele naturen eksplodere i nesen, mens humlen surrer stillferdig fra blomst til blomst. Den klare, friske luften efter et tordenvær, renser kropp og sjel.

Jeg tror de færreste legger merke til at de fleste egentlig bare vil andre vel - man bliver så farvet av sin egen oppfatning av hva man tror de skal si og gjøre, at man ikke oppfatter ting slik de er ment.

Jeg tror mange er et halvt skridt fra lykken, uden å se det selv. I hvilken form, kan jeg ikke give et godt svar på, for det avhenger av hver enkelts situasjon.

Jeg kunde skrevet en hel avhandling om dette, men tror jeg skal stoppe her.

Swarovski: Hva slags forhold har du til havet?

Skriv bok! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Du har sannelig fått med deg merkverdige ting, Giacomo_P, det skal

yes2yes: hva tar du med deg hvis du skal ut og grille?

Hvis der er snakk om engangsgrill, så blir det vel standard pølse med tilbehør, marshmellow, brus og en ball å sprette med. Dessuten tar jeg alltid med et teppe eller noe liknende. Hvis det derimot er snakk om 'gourmet grill', blir det vel spyd med kjøtt og grønnsaker av noe slag med sidesalat, fortsatt brus, teppe og en ball å sprette med.

Drue: Finnes det noe banneord du personlig vegrer deg for å si både i privatliv og offentlig? Uansett språk eller situasjon.

Nyx: I hvilken situasjon har du vært på tampen til å bryte ut i latter, men har måttet holde det i deg av ren 'folkeskikk'?

Skrevet

Yes2yes: Mangler det noe i den første setningen din over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...