Gå til innhold

Spør en bruker 2.0


Gjest Fasting Drue

Anbefalte innlegg

Strange Doll skrev (15 timer siden):

@NonJuan Beskriv meg med ett ord? 

Vel jeg kjenner deg jo ikke så godt. Men du får jo meg til å le en hel masse...    Humørspreder kanskje?

@Strange Doll Hvordan vil du beskrive en god venn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr. Ops skrev (12 timer siden):

@NonJuan du har fått tilbud om å besøke øya jan mayen for en tilstandsrapport, ville du dratt?

Klart det... tatt med meg badetøy jeg! :briller2:  Vent litt... sa du.. Jan Maaaayen?   :fryser:   Hadde nok dratt ja...  Men rimelig sikker på at det ville blitt første eller andre fly hjem igjen (De går vel en gang i uka) 

@Dr. Ops Hadde du frivillig dratt til Afghanistan nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (På 6.12.2021 den 19.40):

 @NonJuan Du kan være hvor du vil i hele verden. Hvor er du og hva gjør du? 

Hellas eller Tenerife!  Take me there now!  Brrrrrrrrrr :fryser:

Strange Doll skrev (På 6.12.2021 den 19.46):

@NonJuan Når ble du sist skikkelig overrasket? 

Når jeg tredde panna inn på dørhåndtaket :eeeh:

 

@Strange Doll Hva gjør du da du er rastløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Ops skrev (På 6.12.2021 den 21.53):

@NonJuan drømmeyrke?

Drive et eget snekkerverksted. Med alt av verktøy og dingser! (Ikke som snekker, men som tredreier e.l)

@Dr. Ops Har du mistet noe/noen under denne pandemien?  Og er du flink til å sprite/bruke munnbind ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (På 6.12.2021 den 20.42):

@NonJuan Hvilken historisk person kunne du tenkt deg å møte? 

Jan Werner Danielsen (For meg er han Historisk)

 

@Lykke Li Hvilken artist skulle du ønske kom tilbake til live? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Det hadde sikkert vært gøy 😅😂

Jeg er ikke akkurat veldig fullblods fotballfan, har en soft touch for ManU pga. fatter'n og en onkel 😅

Spesielt onkel er en skikkelig fotballsupporter, hører han ord som Vålerenga eller Liverpool blir han helt :rasende:

Husker en gang for 10-15 år siden da jeg besøkte han og han sa, "nå har du jo bodd lenge i Oslo, og du må jo gjøre som du vil, men du nevner ikke Vålerenga i mitt hus!" 😁 (Han er hyggelig altså😅 Men Ham-Kam har samme forhold til Vålerenga som Brann og Rosenborg, det er bare det at Ham-Kam stort sett har ligget litt lenger ned i divisjonene - og det hjelper IKKE på attituden!!! :rasende:)

@Strange DollSer du mye fotballkamper?

 

Ja blir en del :) 

NonJuan skrev (1 time siden):

Vel jeg kjenner deg jo ikke så godt. Men du får jo meg til å le en hel masse...    Humørspreder kanskje?

@Strange Doll Hvordan vil du beskrive en god venn?

Omtenksom og oppmerksom. Jeg er opptatt av at mine venner vet at jeg ser de og er her for de. Og man må ha latter! 

NonJuan skrev (1 time siden):

Hellas eller Tenerife!  Take me there now!  Brrrrrrrrrr :fryser:

Når jeg tredde panna inn på dørhåndtaket :eeeh:

 

@Strange Doll Hva gjør du da du er rastløs?

Rydder eller shopper 😂 

@NonJuan hva angrer du på å ha gjort den siste tiden? 

@SidFernwilter Skjuler du deg ofte bak anonym bruker? 

@Entern Har du kranglet med noen her inne? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Ja, liker kostymedrama. Ser det sjeldnere enn andre filmer, men liker det godt. 

Når du skrev podkast, tenkte jeg ikke på radioprogram, men hører også på Radioresepsjonen og Are & Odin. Digger begge! Hørte du på Are & Odin da det gikk på P3, @Entern?

Jeg leser mye skjønnlitteratur og innimellom annet. Har lite erfaring med fantasy, men vurderer å utforske. Nå har jeg gjort meg ferdig med TegneHanne sin «Bare vent» 😊 Liker du TegneHanne, @Lykke Li

Jeg syns tegnehanne er veldig artig og har ønsket meg boka til jul. Følger henne på instagram også 😊

Veldig gøy å utforske fantasy. Hvis du allerede har lest Harry Potter, Hunger games og twilight (som alle er fantasybøker, men også veldig forskjellige) så ville jeg kanskje gått videre med Det gyldne kompasset - første boka heter den mørke materien på norsk. Jeg leser alt på engelsk 😅

@Sally-Go-Round Har du lest noen av bøkene jeg har nevnt til nå?

Entern skrev (2 timer siden):

Liker mye forskjellig men har fått med meg at du liker fantasy og det gjør jo jeg og :) 

Tror jeg derimot skal være litt forsiktig med anbefalinger siden mye jeg liker i sjangeren er veldig mørkt og grenser over til grøsser, og vet ikke om du ville hatt mye glede av det.

@Lykke LiHva liker du best i fantasyromaner? Verdener, magi, karakterer, osv? :) 

Oooh, jeg liker veldig mye. Verdenene er jo spennende i seg selv, men jeg trenger ikke magi. Karakterer er det som er mest interessant tror jeg kanskje. Jeg elsker å gå i dybden på menneskers tanker, følelser og grunner til hvorfor de gjør og reagerer som de gjør. At valgene de tar er basert på tidligere erfaringer. 

@Entern Hvilken fantasy var den siste du leste?

NonJuan skrev (49 minutter siden):

Jan Werner Danielsen (For meg er han Historisk)

 

@Lykke Li Hvilken artist skulle du ønske kom tilbake til live? 

Ååh. Jan Werner var en fantastisk mann!🤩 Jeg var så heldig å få synge med han en gang. 

Freddy Mercury! Stemmen hans, livet, sangene. Jeg elsker han. 

@NonJuan Hvor mye snø er det hos deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (3 minutter siden):

 

@Entern Har du kranglet med noen her inne? 

 

Ja det har gått hardt for seg noen ganger 😅

Noen ting gjør meg rett og slett fly forbanna :rasende:

Men men MÅ jeg stikke halsen frem så 🤐🥴

@Strange DollHva er den eldste musikken du liker? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Ja det har gått hardt for seg noen ganger 😅

Noen ting gjør meg rett og slett fly forbanna :rasende:

Men men MÅ jeg stikke halsen frem så 🤐🥴

@Strange DollHva er den eldste musikken du liker? 😄 

Hmm jeg vet ikke? Er glad i gamle julesanger 

@Entern liker du hard rock cafe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (7 minutter siden):

 

Oooh, jeg liker veldig mye. Verdenene er jo spennende i seg selv, men jeg trenger ikke magi. Karakterer er det som er mest interessant tror jeg kanskje. Jeg elsker å gå i dybden på menneskers tanker, følelser og grunner til hvorfor de gjør og reagerer som de gjør. At valgene de tar er basert på tidligere erfaringer. 

@Entern Hvilken fantasy var den siste du leste?

"Age of Madness"-triologien til Joe Abercrombie, oppfølgeren til "The First Law"-triologien hans (han hadde også tre frittstående romaner og en novellesamling imellom). Ganske mørk og med helt minimal bruk av overnaturlige effekter (som det var mer av i den første triologien). Abercrombie er kjempeflink men jeg må si jeg begynner å få litt nok av slutter som er som å få 🖕🖕👊 i fjeset, Abercrombie er ikke en tilhenger av happy endings for å si det sånn 😟 Men han er kjempegod på tingene du beskriver, og en fordel med den nye triologien vs den gamle var bedre kvinnelige hovedpersoner, den første var veldig mannsdominert. Forresten er fordelen med karakterbyggingen hans at det gjør at man i alle fall til en viss grad godtar at ting ikke nødvendigvis går som de "skal", men slik de må...han har forresten god humor.

Han skrev også en YA-triologi, "Shattered Sea"-serien - "Half A King", "Half the World" og "Half a War", som ligner ganske mye på voksenbøkene hans men med mindre banning, mindre sex og mindre grov vold. Likevel ganske mørkt og med masse overraskelser. Litt "Game of Thrones lite" kanskje.

@Lykke LiSynes du det er greit med bøker type fantasy som er uten happy endings?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (Akkurat nå):

De har god mat, men gud så masete det er der 

@Entern sender du julekort? 

Ja innimellom men er ikke så flink til det, gjør det vel nesten bare når fatter'n minner meg på det 😅

@Strange DollHar du mange å kjøpe julepresanger til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (5 minutter siden):

"Age of Madness"-triologien til Joe Abercrombie, oppfølgeren til "The First Law"-triologien hans (han hadde også tre frittstående romaner og en novellesamling imellom). Ganske mørk og med helt minimal bruk av overnaturlige effekter (som det var mer av i den første triologien). Abercrombie er kjempeflink men jeg må si jeg begynner å få litt nok av slutter som er som å få 🖕🖕👊 i fjeset, Abercrombie er ikke en tilhenger av happy endings for å si det sånn 😟 Men han er kjempegod på tingene du beskriver, og en fordel med den nye triologien vs den gamle var bedre kvinnelige hovedpersoner, den første var veldig mannsdominert. Forresten er fordelen med karakterbyggingen hans at det gjør at man i alle fall til en viss grad godtar at ting ikke nødvendigvis går som de "skal", men slik de må...han har forresten god humor.

Han skrev også en YA-triologi, "Shattered Sea"-serien - "Half A King", "Half the World" og "Half a War", som ligner ganske mye på voksenbøkene hans men med mindre banning, mindre sex og mindre grov vold. Likevel ganske mørkt og med masse overraskelser. Litt "Game of Thrones lite" kanskje.

@Lykke LiSynes du det er greit med bøker type fantasy som er uten happy endings?

 

 

Jada, det går helt fint. Jeg er nok mest fan av YA fantasy 😊

@Entern Har du lest mye YA? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 timer siden):

Tusen takk 😄 Det MÅ jeg få med meg, høres veldig morsomt ut! 😄 

@Sally-Go-RoundHva synes du om Flesvig og Niva? Jeg synes de kan være morsomme, men de fleste jeg kjenner synes de blir for fjortis 🤔

Hæ? Fjortis? Dem om det! Synes de er morsomme. Hva synes du om serier som Klovn, @Entern?

Lykke Li skrev (31 minutter siden):

Jeg syns tegnehanne er veldig artig og har ønsket meg boka til jul. Følger henne på instagram også 😊

Veldig gøy å utforske fantasy. Hvis du allerede har lest Harry Potter, Hunger games og twilight (som alle er fantasybøker, men også veldig forskjellige) så ville jeg kanskje gått videre med Det gyldne kompasset - første boka heter den mørke materien på norsk. Jeg leser alt på engelsk 😅

@Sally-Go-Round Har du lest noen av bøkene jeg har nevnt til nå?

 

Får håpe du får boka til TegneHanne i gave. Det var mye jeg kjente meg igjen i 😊 Jeg har lest Hunger Games og likte de bøkene godt. Har tenkt at Twilight ikke er for meg, men det kan være fordommer jeg har. Det gylne kompasset har jeg hørt om. Er den forholdsvis ukomplisert, @Lykke Li? Tror jeg forbinder fantasy med mange karakterer, mange nye «ord» osv. Mye å forholde seg til 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (Akkurat nå):

Jada, det går helt fint. Jeg er nok mest fan av YA fantasy 😊

@Entern Har du lest mye YA? 

Nei, jeg leste den triologien jeg nevnte fordi forfatteren er veldig bra men ellers...

På den annen side, tror kanskje f.eks. Lloyd Alexanders Prydain-serie ville blitt kalt "YA" i dag, kanskje noen andre fantasybøker for barn også som bøkene til Alan Garner :) 

Anbefaler forresten både Alexander og Garner. :) Spesielt Alexander. Hovedpersonene i Alexanders Prydain serie, Taran og Eilonwy, kan minne litt om Ron og Hermione i Harry Potter. Taran er modig, men veldig naiv og ikke så veldig smart, Eilonwy er veldig intelligent men sta og stolt (og veldig rødhåret...), selvfølgelig krangler de konstant. Legg til en skald med en harpe som ryker hver gang han pynter på sannheten og en hundeaktig skapning som snakker i tredjeperson, og skumle skurker inkludert en hær av usårlige levende døde...

@Lykke LiTror du du hadde likt Prydain? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sally-Go-Round skrev (1 minutt siden):

Hæ? Fjortis? Dem om det! Synes de er morsomme. Hva synes du om serier som Klovn, @Entern?

Har ikke sett veldig mye Klovn, men liker det jeg har sett. Har hørt Nesten Perfekt er den norske utgaven, og Nesten Perfekt liker jeg veldig godt :) 

@Sally-Go-RoundLiker du Nesten Perfekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (15 minutter siden):

Hæ? Fjortis? Dem om det! Synes de er morsomme. Hva synes du om serier som Klovn, @Entern?

Får håpe du får boka til TegneHanne i gave. Det var mye jeg kjente meg igjen i 😊 Jeg har lest Hunger Games og likte de bøkene godt. Har tenkt at Twilight ikke er for meg, men det kan være fordommer jeg har. Det gylne kompasset har jeg hørt om. Er den forholdsvis ukomplisert, @Lykke Li? Tror jeg forbinder fantasy med mange karakterer, mange nye «ord» osv. Mye å forholde seg til 🙈

Mye fantasy er sånn, men mye av det klarer du å følge med på, fordi oppbyggingen bruker god tid. Det gyldne kompasset er ganske ok, ikke alt for mange karakterer og ålreit driv i historien 😊 

Entern skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg leste den triologien jeg nevnte fordi forfatteren er veldig bra men ellers...

På den annen side, tror kanskje f.eks. Lloyd Alexanders Prydain-serie ville blitt kalt "YA" i dag, kanskje noen andre fantasybøker for barn også som bøkene til Alan Garner :) 

Anbefaler forresten både Alexander og Garner. :) Spesielt Alexander. Hovedpersonene i Alexanders Prydain serie, Taran og Eilonwy, kan minne litt om Ron og Hermione i Harry Potter. Taran er modig, men veldig naiv og ikke så veldig smart, Eilonwy er veldig intelligent men sta og stolt (og veldig rødhåret...), selvfølgelig krangler de konstant. Legg til en skald med en harpe som ryker hver gang han pynter på sannheten og en hundeaktig skapning som snakker i tredjeperson, og skumle skurker inkludert en hær av usårlige levende døde...

@Lykke LiTror du du hadde likt Prydain? :) 

Det tror jeg, men jeg må være i riktig humør - men det må jeg alltid være uansett hvilken bok jeg skal lese 😊 

@Entern Fryser du i dag?

@Sally-Go-Round Hvordan går det med deg, og de syke barna i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (8 minutter siden):

 

@Entern Fryser du i dag?

Nei det er bare 5-6 minusgrader i dag, og jeg har en god og varm genser på meg ☺️

@Lykke LiHar du/dere det godt og varmt? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (46 minutter siden):

Nei det er bare 5-6 minusgrader i dag, og jeg har en god og varm genser på meg ☺️

@Lykke LiHar du/dere det godt og varmt? 😊

Jeg fyrer i peisen og har pledd, så det går fint 😊 Vi fikk ny peis i høst, og den varmer mye bedre enn den gamle, så er veldig fornøyd 😊

@EnternEr du trøtt i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...