Gå til innhold

Fortell jobben?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lillepia_

Hallo :o

For tiden jobber jeg som ekstrahjelp på en butikk. Jeg har nylig fått vite at jeg er kommet inn på den folkehøyskolen jeg vil, og har sagt ja til dette tilnudet..

Når synes dere jeg skal fortelle jobben om at jeg ikke kan jobbe der mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så snart som mulig, forutsatt at du vet helt sikkert at du slutter. Det er redelig overfor sjefen din, som får god tid til å finne en erstatter.

Har du ikke kontrakt som fastsetter oppsigelsestid, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Si ifra så snart du vet noe sikkert, slik at arbeidsgiveren din får tid til å skaffe en ny ekstrahjelp. Gi også beskjed om du kan jobbe i ferier og ellers når du er hjemme.

Det er ingen grunn til å være redd for å miste jobben nå sjøl om du skal begynne på skolen til høsten. Har du en ok arbeidsgiver vil h*n bli glad for å få tid på seg, og vil ikke ta fra deg jobben fram til du skal begynne på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis har du en måneds oppsigelsesfrist (evt. fra slutten av oppsigelsesmåneden - hvis du sier opp i april, må du jobbe hele mai..)

Men det er veldig greit for arbeidsgiver å få beskjed så tidlig som mulig! Greit for dem å vite om det selv om det er flere måneder til du skal slutte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...