Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 22. Er snart ferdig med en bachelor, og bor i Oslo. Har jobb, gode venner, kjæreste og en fin familie. Jeg har det jo bra. Men jeg drømmer en del. Jeg drømmer om et bohemliv. Å reise rundt i for eksempel Asia, i løse klær og med minst mulig ting med meg. Jeg føler jeg er eid av tingene jeg eier. Mac, tv, møbler og klær... Jeg er lei av det. Har et ønske om å være fri.

Så det jeg lurer på... er det noen som har forlatt det komfortable og luksuriøse livet de har, for å dra rundt og reise og være fri? Reist rundt i verden, fått perspektiv på ting? Med minst mulig ting med seg...?

Jeg kjenner bare jeg er litt lei av livet mitt. Ukedager med skole og jobb, helger med ubetydelige vorspiel og å dra ut på byen. Om å kle seg fint, komme inn på bra utesteder, sitte og prøve å prate med høy musikk i bakgrunnen.

Er det noen som har tatt en pause fra alt og reist? Anbefales det?

Anonym poster: 331b40c63eefef4ef19e5e39e750fd30

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært tøff nok til å gjøre det selv, men jeg har utrolig lyst.

Jeg føler det på akkurat samme måte som deg, og jeg skulle gjerne ha reist rundt og opplevd verden uten noe annet enn en liten ryggsekk på ryggen, hehe.

Dessverre har jeg ikke vært tøff nok til å prøve det enda, men kanskje en dag? :tongue:

Skrevet

Har ikke gjort det, men kommer til å skje i forholdsvis nær framtid :jepp:

*gleder meg*

AnonymBruker
Skrevet

Så spennende :) Hvor skal dere reise?

Jeg er ikke tøff nok heller - foreløpig. Men jeg skal gjøre det.

Noe som plager meg litt, er at det er så typisk meg, typisk personligheten min. Jeg vil alltid ha noe mer - jeg drømmer alltid om noe mer. Uansett om jeg har det kjempefint nå, med alt jeg trenger egentlig, drømmer jeg om mer. Jeg vil reise alene, jeg vil oppleve ting - og da svikter jeg jo kjæresten min. Men jeg vet ikke. Sånn får det bare være?

Skrevet

Det er viktig at du prioriterer å gjøre ting som du har lyst til å gjøre før det er for sent.

Har du lyst til å reise alene og se verden, så må du ikke la en kjæreste stå i veien for det.

Man finner alltid tid til kjærleiken senere, hehe.

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 22. Er snart ferdig med en bachelor, og bor i Oslo. Har jobb, gode venner, kjæreste og en fin familie. Jeg har det jo bra. Men jeg drømmer en del. Jeg drømmer om et bohemliv. Å reise rundt i for eksempel Asia, i løse klær og med minst mulig ting med meg. Jeg føler jeg er eid av tingene jeg eier. Mac, tv, møbler og klær... Jeg er lei av det. Har et ønske om å være fri.

Så det jeg lurer på... er det noen som har forlatt det komfortable og luksuriøse livet de har, for å dra rundt og reise og være fri? Reist rundt i verden, fått perspektiv på ting? Med minst mulig ting med seg...?

Jeg kjenner bare jeg er litt lei av livet mitt. Ukedager med skole og jobb, helger med ubetydelige vorspiel og å dra ut på byen. Om å kle seg fint, komme inn på bra utesteder, sitte og prøve å prate med høy musikk i bakgrunnen.

Er det noen som har tatt en pause fra alt og reist? Anbefales det?

Hørtes ut som mine drømmer også! Det lengste jeg har reist er 7 uker i Asia, og jeg elsket det! Jeg ble litt lei de siste dagene, men kanskje det bare var fordi at jeg visst at nå skal jeg hjem til norge og det skal bli godt? når jeg landet i norge og var hjemme i to timer, ville jeg ut å reise igjen! Jeg elsker å reise, føler meg så fri!

Problemet mitt er at jeg har hest som binder meg ganske mye her i norge. Kunne ikke tenke meg å selge henne! Jeg har også samboer, og han kunne ikke tenke seg å reise på så lange turer i utlandet. Men han syns det er helt greit at jeg reiser alene. Han er faktisk veldig støttende, og det setter jeg veldig stor pris på. Vi drar på småturer sammen av og til, så kan jeg dra på større turer når jeg har lyst. Men drømmer om de store turene hvor jeg bare kjøper en flybillett til et land, og reiser så lenge og hvor jeg vil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om et bohemliv. Å reise rundt i for eksempel Asia, i løse klær og med minst mulig ting med meg.

Søtt! :fnise:

Anonym poster: e85486b295aaeb2e8bb9a80dfa38bd06

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå gjorde jeg ikke dette for å leve et bohemliv, men jeg reiste til Australia med en ryggsekk for å reise rundt og kjenne på livet der et år ;)

Og ja, det var helt fantastisk. Nei, jeg gjør det ikke en gang til :fnise:

Det høres fint å flott ut og ha alle eiendeler i ryggsekken, ikke være avhengig av noe eller noen, bare ta ting som det kommer, men man blir litt lei det i lengden også (i alle fall ble jeg det) :gjeiper:

Men ta sjansen, reis og opplev verden (som jeg forøvrig gjør enda, bare ikke et helt år boende i en ryggsekk :fnise:)

Gjest villrev
Skrevet

Har ikke gjort det. Men tror det er kjedelig i lengden, hvor lenge har du lyst til å leve sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende det blir kjedelig i lengden, og det håper jeg egentlig, for da kan man kanskje sette pris på hverdagen hjemme mer etterpå? :) I stedet for å gå rundt og drømme om noe annet...

Jeg vet ikke hvor lenge jeg har lyst å reise... kanskje et halvt år? Jeg tror ett år blir for mye for min del. Jeg får lese litt om folk som har gjort det, og hvor mye penger man burde spare opp i forkant. Det er litt ubehagelig å tenke på at jeg må ta permisjon fra studiet mitt og alt her hjemme "stopper opp" når jeg er borte, men det er helt sikkert verdt det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett så vil det å kvitte deg med alt du eier og har (ikke av penger eller andre verdier, men av ting) lære deg at det finnes ikke noe materielt som har så stor verdi at det overgår verdien til medmennesker. Du lærer deg at ting er bare ting og ting kan erstattes eller byttes ut.

Du trenger ikke dra utenlands for å leve et bohemliv og utforske. Det er mye å utforske og oppleve her i Norden. Landet vårt er stort. En sommer i bil med telt og kokeapparat, kjøre rundt hit og dit og utforske alt mulig over alt gir deg også veldig mye.

Anonym poster: 6fe7372b099dddfc268305d91b322c5d

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er ett liv med back-packing, ikke bohem-liv. Bohemliv er derimot ett liv med disse kjennetegnene

Anonym poster: 6995c69b1828bc5553f8c4c11a7ff952

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

helger med ubetydelige vorspiel og å dra ut på byen. Om å kle seg fint, komme inn på bra utesteder, sitte og prøve å prate med høy musikk i bakgrunnen.

åh, jeg er så enig! det er jo dette folk driver med i 20-åra og synes det er så lite interessant

Anonym poster: b12bf57eb7e4d5aa5c201a975d83ffa1

Gjest Twinklefart
Skrevet

kan du ikke bare ta på deg en maxi-kjole og dra på interrail? Da finner du jo kjapt ut om det er noe du kunne gjort i et år.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns du høres utrolig naiv og dum ut. Jeg vil ikke akkurat kalle det noe bohemliv om du som rik oslojente legger igjen macen hjemme og drar på backpackertur i Asia. Det å se mer av verden har de fleste godt av, men å tro at det kvalifiserer til et bohemliv er kanskje å dra det litt langt. Men lykke til.

• Liker 5
Gjest villrev
Skrevet

Det kan godt hende det blir kjedelig i lengden, og det håper jeg egentlig, for da kan man kanskje sette pris på hverdagen hjemme mer etterpå? :) I stedet for å gå rundt og drømme om noe annet...

Jeg vet ikke hvor lenge jeg har lyst å reise... kanskje et halvt år? Jeg tror ett år blir for mye for min del. Jeg får lese litt om folk som har gjort det, og hvor mye penger man burde spare opp i forkant. Det er litt ubehagelig å tenke på at jeg må ta permisjon fra studiet mitt og alt her hjemme "stopper opp" når jeg er borte, men det er helt sikkert verdt det.

Ja, jeg tror og man setter mer pris på det vanlige livet sitt når man har gjort noe sånt. :)

Har egentlig litt lyst til å reise sånn selv, men tror 3-5 måneder hadde vært nok for meg. Lurer og på hvor mye penger man trenger.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i den enorme reiselysten, og drømmingen. Jeg tenker alltid på alle de andre stedene jeg kunne vært, hva jeg kunne gjort, hvem jeg kunne møtt og hva jeg kunne sett. Jeg kunne først tenke meg å utforske Europa, deretter Amerika (nord og så sør), så Oceania og deretter Asia. Til slutt Afrika :)

Gjest villrev
Skrevet

Hvor i verden vil du TS?

jeg vil først og fremst på interrail en måneds tid i Europa, også vil jeg til USA (roadtrip) og Mexico eller karibien, og jeg vil til Asia også.

Gjest "gjest"
Skrevet

Bohemliv er kunstnerliv, et liv jeg lever og har du ingen artistiske talenter så vil du aldri kunne få et sådant liv som jeg har. Du blir bare groupie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser jeg har brukt ordet bohem feil. Da tar jeg det tilbake. :) Poenget mitt er at jeg vil leve et mer enkelt liv en periode, et friere liv. Jeg vil ikke være avhengig av tingene mine.

Jeg syns du høres utrolig naiv og dum ut. Jeg vil ikke akkurat kalle det noe bohemliv om du som rik oslojente legger igjen macen hjemme og drar på backpackertur i Asia. Det å se mer av verden har de fleste godt av, men å tro at det kvalifiserer til et bohemliv er kanskje å dra det litt langt. Men lykke til.

Hehe... jeg er absolutt ingen rik oslojente. :) Jeg er en fattig student fra en annen plass i landet. Men jeg skjønner hva du mener, og som sagt brukte jeg ordet bohem feil. Men jeg vil ikke bare se mer av verden, jeg vil endre meg. Jeg vil ikke være så materialistisk som jeg har blitt. Jeg tar meg selv i å tenke "bare jeg får ditt og datt, så blir alt perfekt". Men nye gjenstander gjør en jo ikke lykkelig. Da kommer man bare på noe nytt man "absolutt trenger"... Jeg vil prøve å ha minst mulig og å være mer fri.

Jeg vet ikke, jeg tror bare jeg er lei. Og nysgjerrig. Det er så mye jeg vil gjøre som jeg ikke gjør. Jeg jobber og går på skole og drar ut med venner når det er helg. Det er så basert på helgefylla, og jeg orker ikke mer av det. Drikke seg full stivpyntet i høye sko, dra ut på byen og kjede seg. Drikke seg enda mer full så det skal bli litt morsomt. Være dårlig søndagen, og stå opp og dra på jobb/skole mandag og snakke om hvor morsomt det var i helga.

Nei.. jeg vet ikke. Jeg vil bare gjøre noe nytt. Møte nye mennesker, oppleve nye kulturer, og snakke om ekte og interessante ting. Lære nye ting, vokse på det. Og at det ikke er sånn at man må drikke seg full for å si og gjøre det man egentlig vil si og gjøre.

Takk for tips alle sammen :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...