Gå til innhold

Studie viser at kvinner bestemmer nesten alt i forholdet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

THE average man says:

What car the couple own. - Jeg er mer interessert i bil enn han, men dette er noe vi bestemmer sammen.

What they watch on TV. - Stemmer.

THE average woman determines:

Bedtime for the whole family. - Han har bestemt leggetid barnet sitt, vi avgjør sammen når vi legger oss.

What to buy as gifts. - Han kjøper til "sine" og jeg til "mine".

When the couple have children. - Vi har ikke planlagt å få barn.

Where they go on holiday. - Han foreslo nettopp å dra til *destinasjon* - det gjorde vi.

How the money is spent. - Han har sin konto, jeg har min.

What is for dinner. - Vi legger alltid ansvaret for middag over på den andre fordi vi aldri klarer å bestemme oss.

Whether the family has a pet. - De hadde allerede et kjæledyr da jeg flyttet inn.

What the children wear. - Barnet bestemmer selv.

The children's names. - Han har barn fra tidligere forhold.

What temperature the heating is. - Han er alltid for varm og jeg er alltid for kald - jeg kler på meg.

When housework is done. - Jeg tar (nesten) alt husarbeid fordi han ikke gidder (greit for meg). Han bestemmer selv om/når han vil gjøre husarbeid.

When they have sex. - Vi tar like mye initiativ og ingen av oss sier nei.

Where they live. - Jeg flyttet fra byen og til bygda hvor kjæresten/barnet allerede bodde.

What they do at weekends. - Det blir vi enige om sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Odd Molly

Fordi da mister vi den daglige kontakten med barna våre og vi risikere å knapt se dem igjen før de er voksne om dama blir så sur for å bli dumpet at hun forhindrer alt samvær, noe hun fint kan gjøre og mange kvinner gjør. Dagens lovverk og mannsdiskriminerende dommerpraksis plasserer menn i en avhengighetsrelasjon til kona/ekskona som gjør det vanskelig å markere seg i forholdet og vanskelig å gå. Beviset på at dette er tilfellet ser man i de statene i USA der delt omsorg er normen. Der er det nemlig langt flere menn som tar ut sklismisse og langt færre kvinner, i strak motsetning til stater der normen er at moren får primør omsorgsrett og i praksis kan forhindre alt samvær.

Men kjære deg, det er da ikke bare menn med små barn som klager...

Det er også godt voksne menn hvor barna forlengst er ute av rede.

Og akkurat denne kommentaren visste jeg ville komme.

Jeg har tidligere sagt meg enig i at menn ofte blir diskriminert ved skilsmisser. DET ser jeg.

Det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor menn som stadig sutrer og griner over sin samlivssituasjon - gjerne i full offentlighet - for deretter å tusle hjem og fortsette frivillig med "tøflingen" og lar fruen styre og kjefte som hun vil. Den skjønner jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor menn som stadig sutrer og griner over sin samlivssituasjon - gjerne i full offentlighet - for deretter å tusle hjem og fortsette frivillig med "tøflingen" og lar fruen styre og kjefte som hun vil. Den skjønner jeg ikke.

Bra sagt! Jeg lurer sannelig på det samme. Det handler om å kreve sin rett til frihet, sette hardt mot hardt og ikke inbille seg at det ikke finnes andre fisk i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Bra sagt! Jeg lurer sannelig på det samme. Det handler om å kreve sin rett til frihet, sette hardt mot hardt og ikke inbille seg at det ikke finnes andre fisk i havet.

Man kan ha ryggrad til å gå inn i dialog, forsøke finne løsninger, kreve og bli behandlet/respektert som menneske hos den man lever sammen med. Dette gjelder for menn som for kvinner.

Og ikke gå rundt og deklamere all dritten for gud og hvermann. Når man i prinsippet ikke tør å ta opp problemene.

Menn skal jo så fint være det sterke kjønn...

Endret av Odd Molly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maruwan

Man kan ha ryggrad til å gå inn i dialog, forsøke finne løsninger, kreve og bli behandlet/respektert som menneske. Dette gjelder for menn som for kvinner.

Og ikke gå rundt og deklamere all dritten for gud og hvermann. Når man i prinsippet ikke tør å ta opp problemene.

Menn skal jo så fint være det sterke kjønn...

Tror hovedproblemet er at mange menn er livredde for å ende opp aleine, og så innbiller de seg at dersom dama gjør det slutt vil de aldri finne noen ny igjen, Det er ihvertfall tilfellet hos de to kompisene jeg kjenner som lever i sånne ekstreme tøffelhelt-forhold: Dama kan alltid vinne ved å true med å gjøre det slutt.

I så fall har de både litt rett og litt feil. Kjøttmarkedet er og blir kvinners marked, det er ikke til å komme vekk ifra, så mest sannsynlig vil damen være den første som beveger seg videre og finner en ny. Det betyr riktignok ikke at det ikke finnes flere fisk i havet for menn heller, det går bare litt lengre imellom hver gang en får napp.

En må ihvertfall aldri bli så redd for å bli forlatt at en finner seg i hva som helst. Da er ikke (sam)livet verdt å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Tror hovedproblemet er at mange menn er livredde for å ende opp aleine, og så innbiller de seg at dersom dama gjør det slutt vil de aldri finne noen ny igjen, Det er ihvertfall tilfellet hos de to kompisene jeg kjenner som lever i sånne ekstreme tøffelhelt-forhold: Dama kan alltid vinne ved å true med å gjøre det slutt.

I så fall har de både litt rett og litt feil. Kjøttmarkedet er og blir kvinners marked, det er ikke til å komme vekk ifra, så mest sannsynlig vil damen være den første som beveger seg videre og finner en ny. Det betyr riktignok ikke at det ikke finnes flere fisk i havet for menn heller, det går bare litt lengre imellom hver gang en får napp.

En må ihvertfall aldri bli så redd for å bli forlatt at en finner seg i hva som helst. Da er ikke (sam)livet verdt å leve.

Det som jeg i utgangspunktet "ville til livs" var denne (u)- kulturen som finnes blant en del menn som går ut på -i full offentlighet og rakke ned på sin samboer/ektefelle. Ofte av sexuell karakter, og ofte grov og nedsettende snakk i alle former. Og dette er ganske så akseptert oppførsel blant mange menn. Enn slags kos med misnøye - Istedet for å gå hjem og ta opp eventuelle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Det som jeg i utgangspunktet "ville til livs" var denne (u)- kulturen som finnes blant en del menn som går ut på -i full offentlighet og rakke ned på sin samboer/ektefelle. Ofte av sexuell karakter, og ofte grov og nedsettende snakk i alle former. Og dette er ganske så akseptert oppførsel blant mange menn. Enn slags kos med misnøye - Istedet for å gå hjem og ta opp eventuelle problemer.

Skjønner. Men tror det er to sider av samme sak. De trenger å få lufte frustrasjonen sin, og siden de ikke tør å lufte det for damen så lufter de det alle andre steder. Det er ikke bra oppførsel, nei. Bedre å være ærlig med den det faktisk gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Skjønner. Men tror det er to sider av samme sak. De trenger å få lufte frustrasjonen sin, og siden de ikke tør å lufte det for damen så lufter de det alle andre steder. Det er ikke bra oppførsel, nei. Bedre å være ærlig med den det faktisk gjelder.

Bra! Men jeg mener det er så pussig at det da tydeligvis er så utbredt blant dere - denne redselen for dialog og diskusjon av problemer. Da lar dere heller styres over - snedig. Vi er da ikke farlige? Ja, dere blir til tider diskriminert ved skilsmisser/barnefordelingssaker - men dette er da iferd med å bedre seg.

Jeg tror ikke det er så forferdelig vanskelig for menn å få seg damer heller.

Kommer godt på vei med å kunne oppføre seg som folk, kunne føre en alminnelig samtale og være rein og pen i tøyet :)

Det er ingen innertier og velte dritings over en dame rett før stengetid - tafse henne på puppene og lure om dere skal dra hjem til deg å p.....

Det er hauger av bra damer der ute. Morsomme, sterke, flotte, spreke ålreite damer - som gjerne blir med på fotballkamp, fisketurer og som liker sex....og som det går an å samarbeide med ...så dere behøver ikke å "tøfle" rundt :)

Vi må jobbe med å behandle hverandre skikkelig, ha respekt for hverandre- og ja -vi er forskjellige -men det er fullt mulig å bli enige alikevel.

Endret av Odd Molly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...