Gå til innhold

Er dere ærlige med kjæresten om at dere syns andre er pene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg lite om samboeren min sier at en jente er pen eller deilig. Bryr meg ikke om han snur seg etter andre jenter eller om han lager "piske lyd" i bilen om vi kjører forbi en jente med digg rompe. Jeg sier også til han om jeg syns noen er kjekke. Ikke like ofte, men jeg er ærlig med han.

Har ingen problemer med dette vi. Vi går hjem til hvernadre og har kun sex med hverandre. Vi har pratet om det at vi kan være så ærlige med hverandre. Grunnen er at vi stoler så mye på hverandre at vi kan være ærlige med hverandre om alt. Jeg stoler på at han kommer hjem til meg og han stoler på at jeg kommer hjem til han.

Det er første kjæresten jeg kan være så ærlig med, men jeg er trygg på at dette er mannen i mitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bella90

Hvorfor skal man ikke kunne være ærlige med kjæresten om sånne ting? Det er helt greit å synes at andre mennesker er pene, kjekke, søte osv. selv om man er i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder kjeft om det, og ser helst at han gjør det samme(hvis ikke blir jeg meeeeget surmulen og sjalu :sjenert: )..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vi! Vi ser på damer sammen, kommenterer fine på tv og kan si "idag var det en utrolig flott jente som sto bak disken på Narvesen, du skulle sett henne!" Sånne ting. Vi vet jo at vi vil ha hverandre selv om vi syns andre damer er fine også.

Har aldri blitt sjalu på noe sånt. Sjalusi kommer først når det dreier seg om følelser, folk den andre har likt før, vært sammen med før etc.

Ikke folk i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kjæresten min vet at det er noen skuespillere eller musikere feks som jeg DIGGER, men hver gang jeg ser noen som er fine sier jeg ikke "Oi, sjekk den hunken a'". Hadde han spurt hadde jeg svart ærlig. Han går heller ikke å kommenterer damer eller glor når han er med meg, synes det er helt greit jeg.

Er jeg verdens fineste dame? OVERHODET ikke. Synes jeg det er koselig at han sier at jeg er det? Jupp.

Endret av AryaUnderfoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke vite hva mannen synes om andre damer, og jeg er ærlig fordi jeg ikke klarer å finne andre fine eller attraktive så lenge jeg er sammen med min mann.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også enig med Lilje:) . Vi kan fint være ærlige om sånt, just making conversation liksom. Folk er det gøyeste jeg vet om, de er så fine og rare!

Men jeg ville aldri finne på å stille (lure)spørsmål som "synes du hun er penere enn meg?" DET synes jeg blir for dumt.

Forøvrig enig i dette: :)

Er jeg verdens fineste dame? OVERHODET ikke. Synes jeg det er koselig at han sier at jeg er det? Jupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet med å si at man synes noen er pen. At jeg synes en mann er pen å se på har da ingenting å gjøre med følelser. Jeg synes bare han er pen å se på, som et maleri. Vi kan gjerne si det til hverandre, samt si hvem vi synes er pene av det samme kjønn også. Jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer h*n på det? Og hvordan reagerer dere hvis h*n sier det om andre?

Inspirert av den strippertråden....

Anonym poster: 37c2d927cdebfcd1d23533143a215f69

Om noen er så teite at de spør meg om min mening så får de tåle svaret. Uansett tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten kan være ærlige om sånt til hverandre. Kjæresten min har sagt til meg at selv om vi er i et forhold så vet han at jeg vil finne andre menn attraktive, det er ikke noe han tar seg nær av. Samme med han. Vi kan feks sitte foran tven og si "åh hun/han var pen", og diskutere det. Jeg er glad vi kan være såpass åpne, og selv om vi er så ærlige så er vi 100% trofaste og forelsket i hverandre. Jeg har aldri følt meg så trygg med noen andre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan fint si, på en nøktern måte, at andre damer er pene, og dette plager meg ikke i det hele tatt. At andre menn er hotte unngår jeg å si (og nesten å tenke også) av respekt for min mann. MEN; Jeg takler absolutt ikke utbrudd av typen "Åhhh, hun var dritfin!!!" etterfulgt av entusiastisk googling av bilder og video av den aktuelle dama, for å vise fram hvor "sykt fin" hun er. Slik entusiasme viser mannen absolutt ikke over mitt utseende, og det sårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN; Jeg takler absolutt ikke utbrudd av typen "Åhhh, hun var dritfin!!!" etterfulgt av entusiastisk googling av bilder og video av den aktuelle dama, for å vise fram hvor "sykt fin" hun er. Slik entusiasme viser mannen absolutt ikke over mitt utseende, og det sårer.

Om man normalt ikke er så entusiastisk over utseende til partneren synes jeg det skurrer om man holder på som du skisserer over her. Det hadde jeg ikke likt, og jeg hadde blitt såret.

Kjæresten min er litt mer tilbakeholden - både når det gjelder meg og andre. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk kjæresten min er den fineste i verden, jeg! sukk.. :sjenert:

Men ville ikke gjort noe av å gi en ærlig mening om hvem som er pen eller ikke, og heller ikke hatt noe problem om han kommenterte andre.

Anonym poster: c1705be022d8ce618107dc7575c951a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han spør meg så lyver jeg ikke, men jeg går aldri rundt og kommenterer at den og den var pen eller deilig... det gjør ikke han heller. Ser ikke helt greia jeg, jeg går ikke rundt og snakker om hvorvidt andre er pene med vennene mine heller? Jeg er tydligvis skikkelig rar men jeg tenker ikke så mye på folks utseende og jeg går omtrent aldri og titter på "kjekke" gutter osv.. Hvis kjærsten min ser en jente han synes er pen så har jeg ikke noe behov for å få vite det, hvorfor skal han si det til meg? Det er for meg et komplett uinteressant samtaleemne. Jeg kan også ærlig innrømme at jeg nok ville blitt sjalu om han begynte med det.

(Det hender jeg ser på og vi kommenterer skuespillere men det blir noe annet synes jeg, da er det som regel en del av en samtale om filmen/serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, verken for han eller for meg. Det finnes mange pene kvinner, hvis mannen påsto at jeg er den peneste i verden måtte han være a) blind eller b) dum eller 3) juge så det renner. Og det går begge veier.

Men det skjer ikke veldig ofte allikevel. Tenker ikke sånn voldsomt mye over andres utseende, det skal være veldig slående før jeg legger merke til det i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke problemet med å si at andre er pene. Jeg er da fullt klar over at det er flere på denne kloden (merkelig nok) som er pene, er da ingen vits i å prøve å legge lokk på det. Nå er det jo ikke sånn at jeg kommer hjem og sier "jeg så en fyr på lesesalen i dag som var sååå kjekk, klarer ikke stoppe å tenke på han" hver gang jeg ser noen som ser bra ut, men har ingen problem med å si at en person er pen, mann eller dame. Samme tilbake. Null stress om han kommenterer at ei jente er pen, ofte kommenterer vi det sammen, eller jeg sier det først. Egentlig skjer det ikke så ofte at vi kommenterer utseendet på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Hun i tråden det er snakk om spurte kjæresten og han valgte å svare ærlig. Bør man helst lyve?

Anonym poster: 37c2d927cdebfcd1d23533143a215f69

Man bør kanskje ikke stille et spørsmål dersom man vet at man ikke tåler å få høre svaret. Høres ut som om hun har satt kjæresten i en umulig posisjon; enten måtte han lyve og leve med å ha vært uærlig mot kjæresten sin, ellers måtte han være ærlig og dermed såre henne.

Når det gjelder temaet hun tar opp i denne tråden; det er en uting å legge ut foran kjæreste/sambo/ektefelle om hvem som er fine eller ikke. Det er respektløst ovenfor partneren. En kamerat i vennegjengen holder på slik foran kjærestene sine. F eks presterte han å si "jeg ville ikke be om bedøvelse hos tannlegen, for hun var jo sååå sinnsykt fin" rett foran dama si. Vi lo tørt, men kjæresten hans ble tydelig beklemt; stakkars jente!! Forholdene hans har aldri overlevd mer enn et par mnd, for å si det sånn. Jeg legger merke til om menn er kjekke, på samme måte som min mann legger merke til om kvinner er fine eller ikke. Det er jo ikke som om man automatisk slutter å legge merke til andres utseende, bare fordi man har forpliktet seg i et forhold. De få gangene mannen min og jeg har snakket om en persons utseende så trår vi alltid varsomt. Ikke fordi noen av oss er sjalu eller usikre, men av instinktiv respekt for hverandres følelser.

Endret av Trøffel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller da ikke samboer spørsmål om andre kvinner er pene(re) enn meg og jeg får heller ikke sånne spørsmål.

Klart jeg skjønner at det er masse av pene og flotte mennesker der ute. Jeg ser da og samboer ser. Det at de har et pent ytre betyr ikke at de har en personlighet som matcher meg. At samboer synes jeg er sexy, tenner og synes jeg er en flott person teller mye mer enn en random mann jeg ser på gata som jeg synes er råsexy.

Anonym poster: c8bcf482d6dae909a6464525e1481bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Skal et forhold ikke bare overleve men vokse og utvikle seg så er det en forutsetning at begge parter etterlever regelen om gjensidig ærlighet og åpenhet! Det er åpenbart vanskelig for mange og da ender det deretter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...