AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #1 Del Skrevet 16. juni 2012 Er nettopp ferdig med videregående, og tenker å søke medisin. Kjæresten min er en 29 år gammel ingeniør. Skulle tro han likte velutannede damer - men den gang ei. Han hinter hele tiden til at jeg bør søke et annet yrke fordi seks år studium er så mye osv. Virker som han vil at jeg heller skal bli sykepleier eller optiker. (Dette sier han ikke rett ut, men disse forslagene går igjen) Han er ellers en topp mann. Vi ventet 1 år før vi hadde sex. Dette valgte jeg for å forsikre meg om at det er meg og ikke sexen han er ute etter. Han er dessuten grei mot alle! Elsker han. Bare dette med karriere er problemet... Hva skal jeg gjøre? (Orker ikke å se over innlegget, så drit i å kommentere eventuelle skrivefeil.) Anonym poster: 79efea78f548c6cd28107157fc667c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gjest _La Femme Skrevet 16. juni 2012 Populært innlegg #2 Del Skrevet 16. juni 2012 Bli lege. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #3 Del Skrevet 16. juni 2012 Søk medisin hvis det er det du vil! Ikke la andre bestemme hva du skal bli. Anonym poster: 6fd3937a07f9841e28eabc7eb29527ec 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 16. juni 2012 #4 Del Skrevet 16. juni 2012 Gjør det du vil selv, det er ditt liv. Hvis han slår opp med deg fordi du studerer medisin er han ikke noe å spare på uansett... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timar Skrevet 16. juni 2012 #5 Del Skrevet 16. juni 2012 Hvis du ønsker å bli lege, så blir du lege! En utdanning vil alltid være med deg, menn vil komme og gå. Vil du virkelig la en mann diktere resten av livet ditt? For å bli, eller å ikke bli, det du virkelig har lyst til å bli, vil påvirke resten av ditt liv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 16. juni 2012 #6 Del Skrevet 16. juni 2012 Søk medisin!! Det må da du selv bestemme! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 16. juni 2012 #7 Del Skrevet 16. juni 2012 Gjør det du selv ønsker å gjøre - kombinert med en god porsjon fornuft. Nå vet jeg lite om legers jobbmuligheter i forhold til en optikers jobbmuligheter, men så lenge det er forholdsvis sannsynlig å få jobb når du er ferdig med studiene og det er lege du har lyst til å bli så synes jeg du skal følge drømmen din. Men det er nok lurt å ta en skikkelig prat med kjæresten din for å finne ut hvilke bekymringer han har, det kan jo være at han har noen poenger, om du bør høre på dem er en annen sak. Studiene dine har du med deg resten av livet, mens en kjæreste statistisk sett byttes ut (selv om ingen av oss i forhold liker å tenke sånn), derfor er det viktig å sette deg selv i sentrum i et såpass viktig valg, det er du som skal leve med yrket ditt, rett og slett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #8 Del Skrevet 16. juni 2012 Det trenger ikke nødvendigvis bety at han ikke liker velutdannede jenter. Det kan feks være så enkelt som at han ønsker familie snart og er skeptisk til en utdannelse som tar mange år. Men du bestemmer selv, vil du bli lege, så blir du lege. Anonym poster: c445200bd6d89bdfc9039e113cbecf3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #9 Del Skrevet 16. juni 2012 Når tenker du å søke? Anonym poster: 62d7afbbac7097f7fa8fea649e00f516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 16. juni 2012 #10 Del Skrevet 16. juni 2012 Det kan jo hende at han har litt erfaring med lange studier (hvis han har master selv), og at det er FRYKTELIG lenge med 6 års studier uten å få en grad imellom. Men seriøst - hvis du vil bli lege så søker du medisin, uansett hva han sier. Det er faktisk ditt liv og din avgjørelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. juni 2012 #11 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Er nettopp ferdig med videregående, og tenker å søke medisin. Kjæresten min er en 29 år gammel ingeniør. Skulle tro han likte velutannede damer - men den gang ei. Han hinter hele tiden til at jeg bør søke et annet yrke fordi seks år studium er så mye osv. Virker som han vil at jeg heller skal bli sykepleier eller optiker. (Dette sier han ikke rett ut, men disse forslagene går igjen) Han er ellers en topp mann. Vi ventet 1 år før vi hadde sex. Dette valgte jeg for å forsikre meg om at det er meg og ikke sexen han er ute etter. Han er dessuten grei mot alle! Elsker han. Bare dette med karriere er problemet... Hva skal jeg gjøre? (Orker ikke å se over innlegget, så drit i å kommentere eventuelle skrivefeil.) Anonym poster: 79efea78f548c6cd28107157fc667c52 Om du vil studere medisin, så studerer du medisin. Er ikke han som bestemmer. Om han ikke godtar dine drømmer og valg i livet så er det hans problem. Dui skal leve det livet du ønsker selv om du er sammen med han. Hadde det vært meg hadde jeg faktisk søkt på trass om jeg hadde en samboer som ikke ville at jeg skulle studere det jeg ville. Endret 16. juni 2012 av BettyBoop 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 16. juni 2012 #12 Del Skrevet 16. juni 2012 Kan hende han mener at det ikke er din styrke? Jeg vet om en som studerer barnevernspedagogikk (?) og vil ønsker tett kontakt med barnevernsbarn. Han er ytterst lite egnet til den jobben, men hva skal man si? Kan ikke buse ut med det til ham, er ikke så god venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 16. juni 2012 #13 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Er det et dilemma? Du har hørt hans argumenter om at det er langt studie og whatnot, og hvis disse ikke endrer på ditt ønske om å bli lege så blir du det. At han bare ikke liker det er ikke noe du skal ta med i vurderingen. Jeg aner ikke hva grunnen skal være, kanskje han bare vil ha deg ferdig utdanna og i jobb fortest mulig sånn at dere kan begynne å lage barn og få god økonomi. Det er jo på mange måter litt kjipt å være sammen med en som studerer når man selv er ferdig utdannet med full lønn og i en helt annen fase av livet. Men det er vel ganske grei odds for at dere ikke er sammen hele livet uansett, så da sitter du der som optiker og angrer på at du hørte på den teite eksen din. Endret 16. juni 2012 av Cuntzilla 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Quake Skrevet 16. juni 2012 #14 Del Skrevet 16. juni 2012 Bli lege.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. juni 2012 #15 Del Skrevet 16. juni 2012 Det trenger ikke nødvendigvis bety at han ikke liker velutdannede jenter. Det kan feks være så enkelt som at han ønsker familie snart og er skeptisk til en utdannelse som tar mange år. Men du bestemmer selv, vil du bli lege, så blir du lege. Anonym poster: c445200bd6d89bdfc9039e113cbecf3c Ts er akkurat ferdig med vgs og for ung til å starte familie uansett. Om han vil rushe det burde han finne seg ei eldre ei 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #16 Del Skrevet 16. juni 2012 Når tenker du å søke? Anonym poster: 62d7afbbac7097f7fa8fea649e00f516 Et friår nå, så til neste år. Anonym poster: 79efea78f548c6cd28107157fc667c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 16. juni 2012 #17 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Du elsker han. Hvis han elsker deg, så støtter han deg i det her. 8 timer + hver dag er en ganske stor del av livet. Elsker du noen, så vil du at de skal få lov til å bruke dem til noe de trives aller best med. Endret 16. juni 2012 av Flair 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. juni 2012 #18 Del Skrevet 16. juni 2012 Et friår nå, så til neste år. Anonym poster: 79efea78f548c6cd28107157fc667c52 You go girl. Håper du kommer inn.. La nå ikke han påvirke deg nå slik at det friåret blir lengre enn et år og at du plutselig ikke ender med å søke likevel.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #19 Del Skrevet 16. juni 2012 Du skal studere medisin rett fra videregående men du vil nå ta deg et friår ? .... hmm ... Anonym poster: 3cc8f5d7b821b61db3079fb343a562bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #20 Del Skrevet 16. juni 2012 Jøss. Han lar deg ikke? Mitt svar til dette når jeg var på din alder ville mest sannsynligvis vært en ganske kort og klar tale om at ingen dikterer mine valg i livet etterfulgt av at jeg pakket sakene mine i ren skuffelse over min egen vurderingevne på mannfolk. Men vet du hva som er grunnen? Spør ham direkte ut for å avklare hva som er grunnen til at han foreslår andre ting hele tiden - be ham være ærlig. Om han ikke engang unner deg det engang, hva tror du da han kommer til å unne deg i fremtiden av andre ting? Anonym poster: c7ce3389d190659024bed4d91fd4c9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå