Gå til innhold

Kan jeg fryse sausen?

starie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Burde gå utmerket det ja.

Fløte kan meget godt fryses. Når jeg lager saus bruker jeg ikke akkurat hele fløtepakka, men etter råd fra min mor slår jeg resten i en isterningpose og putter i fryseren, så pytter vi en "isbit" eller to i når vi lager saus eller annet som skal ha en liten fløteskvett. Det går utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløte kan meget godt fryses. Når jeg lager saus bruker jeg ikke akkurat hele fløtepakka, men etter råd fra min mor slår jeg resten i en isterningpose og putter i fryseren, så pytter vi en "isbit" eller to i når vi lager saus eller annet som skal ha en liten fløteskvett. Det går utmerket :)

Vin også! Har mange poser med 1-2 glass av rød- eller hvitvin som er kjempegreit til bruk i sauser eller gryteretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også masse små bokser med sauserester i fryseren, og når jeg ser at det er to eller tre bokser med smme type saus der så tar jeg opp disse og varmer dem opp i sammen.

Har også en isbitpose med hvitvin, men har liksom glemt bort å bruke den... Første gang jeg har frøset vin, og har ikke tenkt på at jeg har den der. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...