Gjest Maruwan Skrevet 16. juni 2012 #21 Skrevet 16. juni 2012 Tror alle mennesker har en mobber i seg, det er bare grensene for hvem det er tillatt å mobbe som er forskjellige. For noen holder det f.eks. at en har rødt hår og fregner, mens hos andre slår ikke mobberen ut i full blomst før en finner ut at noen f.eks. har betalt for sex (Kvinnegruppen Ottar hadde en sånn mobbekampanje gående i Stavanger for noen år siden, uten noen som helst konsekvenser for deres del). Enkelte grupper mennesker er det også sosialt akseptert at en mobber, og da slenger gjerne de fleste seg på bandvogna, også mennesker som ellers mener at mobbing ikke er greit. Pedofile er f.eks. en sånn gruppe. Noen ganger er det smått utrolig hva normalt oppegående mennesker kan få seg til å si om hva de kunne tenke seg å gjøre med sånne. Muslimer er også til en viss grad en sånn gruppe som det er sosialt akseptert å mobbe. Her ser en også tydelig at mobbing ofte seiler under falske flagg som f.eks. "kunnskap" og "folkeopplysning".
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #22 Skrevet 16. juni 2012 Og her på KG er det bloggere som mobbes. Uansett hvem som mobbes, så er mobbing en styggedom! Anonym poster: a29be7ebea393e7fb79e8b8fd3cbd010 1
Gjest juppsi Skrevet 16. juni 2012 #23 Skrevet 16. juni 2012 (endret) Og her på KG er det bloggere som mobbes. Uansett hvem som mobbes, så er mobbing en styggedom! Anonym poster: a29be7ebea393e7fb79e8b8fd3cbd010 Er nok ikke bare bloggerne som mobbes her, men brukerne også. Jeg har sett flere som har blitt det. En del av dem er ikke aktive her lenger. Virker som det er en gjeng som slår seg over en bestemt person. Det verste jeg har sett er mobbingen av Madelene1 (Eller hva hun heter). Det var oppfordning til selvmord Endret 16. juni 2012 av juppsi
Gjest Twinklefart Skrevet 16. juni 2012 #24 Skrevet 16. juni 2012 Enkelte tror jeg misbruker ordet mobbing også, mobbing er en systematisk greie fra enkeltpersoner mot en person. Husker jeg og noen til fikk kjeft og vaskestraff av læreren vår på ungdomsskolen fordi vi visstnok mobbet en jente. Men greia var at hun alltid skulle baksnakke andre så min "gjeng" sa ifra at vi ikke ville være sammen med henne, så gikk hun videre til neste "gjeng" som sa det samme, og sånn fortsatte det. Alle avviste henne fordi hun bare snakket dritt om mennesker. Hun gikk til læreren og sa hun ble mobbet, og vi fikk trøbbel. Hun er 30 nå og går fortsatt rundt og kaller seg selv et mobbeoffer fordi folk ikke gidder å være sammen med henne og avviser henne når hun tar kontakt, fordi hun bare baksnakker og gjør narr av andre.
Gjest gnækvåg Skrevet 17. juni 2012 #25 Skrevet 17. juni 2012 Justin Bieber blir utsatt for mye mobbing. Sjalusi tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #26 Skrevet 19. juni 2012 Jeg er så sterkt i mot mobbing at hodet mitt nesten eksploderer. Hater det! Det er det værste og jeg fatter ikke hvordan mobbere klarer å sove om nettene når de vet så godt at noen ligger hjemme og sliter som FY. Det ender med selvmord noen ganger og hva er dette godt for? Det er det værste som finst. Det endre jo med død i de verste tilfellene og flere blir psykisk syke. Skjønner meg ikke på mobbere.. Mobbing på forumet: Hei ignorante meneneske med svekket evne til å ressonere. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=668687&view=findpost&p=11152537 Anonym poster: 9f00ac0d57d2a3d36c6fc73a4f7dfeb9
Gjest BettyBoop Skrevet 19. juni 2012 #27 Skrevet 19. juni 2012 Enkelte tror jeg misbruker ordet mobbing også, mobbing er en systematisk greie fra enkeltpersoner mot en person. Husker jeg og noen til fikk kjeft og vaskestraff av læreren vår på ungdomsskolen fordi vi visstnok mobbet en jente. Men greia var at hun alltid skulle baksnakke andre så min "gjeng" sa ifra at vi ikke ville være sammen med henne, så gikk hun videre til neste "gjeng" som sa det samme, og sånn fortsatte det. Alle avviste henne fordi hun bare snakket dritt om mennesker. Hun gikk til læreren og sa hun ble mobbet, og vi fikk trøbbel. Hun er 30 nå og går fortsatt rundt og kaller seg selv et mobbeoffer fordi folk ikke gidder å være sammen med henne og avviser henne når hun tar kontakt, fordi hun bare baksnakker og gjør narr av andre. Da var det jo mest hun selv som var mobberen da
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. juni 2012 #28 Skrevet 19. juni 2012 Da var det jo mest hun selv som var mobberen da Helt klart, men hun sa til læreren av vi holdt henne utenfor, frøs henne ut, snakket stygt om henne, og hun alltid var alene. Uten å nevne at hun la opp til det selv. Og fordi mobbing har mistet noe av betydningen sin og det har blitt mere sånn at "føler du deg mobbet så er det du som har rett" uten at det nødvendigvis faktisk er mobbing som pågår. Så hun kalte det mobbing, og vi fikk straff for å være mobbere.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. juni 2012 #29 Skrevet 19. juni 2012 Helt klart, men hun sa til læreren av vi holdt henne utenfor, frøs henne ut, snakket stygt om henne, og hun alltid var alene. Uten å nevne at hun la opp til det selv. Og fordi mobbing har mistet noe av betydningen sin og det har blitt mere sånn at "føler du deg mobbet så er det du som har rett" uten at det nødvendigvis faktisk er mobbing som pågår. Så hun kalte det mobbing, og vi fikk straff for å være mobbere. Hun hørtes veldig manipulativ ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå