Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så sterkt i mot mobbing at hodet mitt nesten eksploderer. Hater det! Det er det værste og jeg fatter ikke hvordan mobbere klarer å sove om nettene når de vet så godt at noen ligger hjemme og sliter som FY.

Det ender med selvmord noen ganger og hva er dette godt for? Det er det værste som finst. Det endre jo med død i de verste tilfellene og flere blir psykisk syke.

Skjønner meg ikke på mobbere..

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at de fleste som mobber er for unge til å skjønne hvordan det kan gå utover den andre personen. De forstår rett og slett ikke, og da er det vanskelig å gjøre noe med.

• Liker 2
Gjest _La Femme
Skrevet

Tror at de fleste som mobber er for unge til å skjønne hvordan det kan gå utover den andre personen. De forstår rett og slett ikke, og da er det vanskelig å gjøre noe med.

Det er like mange voksne som barn som mobber. Voksne mennesker som helt klart vet bedre, men som dessverre overser hensyn til andre for å fremme seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Men mobbing er desverre ikke et fenomen som bare går igjen hos barn og unge. Veldig mange blir mobbet på arbeidsplassen sin f.eks.

Gjest BettyBoop
Skrevet

du det fins voksne som mobber også. hørt om begrepet mobbing på arbeidsplassen? Er ikke bare folk som ikke vet bedre som mobber.

Gjest Awzm me
Skrevet

De som mobber, mobber som regel personer de misliker - selv om det kan være helt uten grunn - , og da har de mest sannsynlig ikke noen samvittihet ovenfor mobbeofferet sitt. De nyter å gjøre personen vondt ...

• Liker 2
Gjest juppsi
Skrevet

De som mobber, mobber som regel personer de misliker - selv om det kan være helt uten grunn - , og da har de mest sannsynlig ikke noen samvittihet ovenfor mobbeofferet sitt. De nyter å gjøre personen vondt ...

fjas :gjeiper: da jeg gikk på ungdomskolen var det ei som mobbet meg 2 år. Hun innrømmet av seg selv at det var på grunn av sjalusi. Jeg har også hørt mange andre som mobber med samme grunn. Jenter er sånn. Uten grunn er det aldri.

Skrevet

Jeg er selv et mobbe-offer, ungdomsskolen var et mareritt. De som mobber skjønner ikke hva de gjør med ofrene. Men mange mobbere har store psykiske vansker selv, og leter på en måte etter noen å mobbe. Slik var ei av mobberne mot meg

• Liker 2
Skrevet

du det fins voksne som mobber også. hørt om begrepet mobbing på arbeidsplassen? Er ikke bare folk som ikke vet bedre som mobber.

Ja, selvsagt! Klarte å overse det i stad. Det sjokkerer meg hvordan enkelte voksne oppfører seg mot kolleger. Klarer virkelig ikke forstå tankegangen deres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er å føle seg mobbet i noen tilfeller litt subjektivt? :sjenert:

Anonym poster: 509cdcee3357ec559bc643b298ba818d

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

fjas :gjeiper: da jeg gikk på ungdomskolen var det ei som mobbet meg 2 år. Hun innrømmet av seg selv at det var på grunn av sjalusi. Jeg har også hørt mange andre som mobber med samme grunn. Jenter er sånn. Uten grunn er det aldri.

Ja, sjalusi er vel en god grunn til å mislike noen?

Gjest Candy Pie
Skrevet

Enig !

Det finnes ikke EN eneste EN unskyldning eller grunn til å mobbe noen. Mobbing er ille, og det burde fått STRENGE konsekvenser for de som gjør dette.

Jeg kan forstå ( ikke misforstå meg ) at noen dreper, skader, stjeler, raner. Men jeg kan ikke forstå at noen mobber ? Hva får de igjen for det selv ? Så ja, hvordan klarer de å sove om nettene, når de vet at offeret deres ligger hjemme i sengen sin å gråter ?:(

Jeg blir så lei meg av å tenke på de som blir mobbet, og jeg blir forbanna på de som mobber. Det er så synd at vi aldri kommer til å bli kvitt mobbingen. Tenk så mye bedre verden hadde vært uten.

• Liker 1
Gjest Nenya82
Skrevet (endret)

Er å føle seg mobbet i noen tilfeller litt subjektivt? :sjenert:

Anonym poster: 509cdcee3357ec559bc643b298ba818d

Det spørs jo.For noen som kanskje er mer sårbare enn andre så kan jo kanskje erting føles mer alvorlig enn det var ment.

Men alikevel syns jeg man skal ta det på alvor når noen føler seg mobbet.Noen kan jo slite med ting fra fortiden feks. som gjør at de er mer sårbare enn andre.Ja,mennesker er forskjellige,og reagerer og takler ting på på forskjellige måter.

For min del var det nok ikke min subjektive mening.Jentene frøs meg gjerne ut,snakket bak ryggen min,satte ut rykter om meg,mens med guttene var det mer fysisk mobbing og drittslenging.

EDIT:For min del så var jeg en følsom unge som gråt lett,og selv om det muligens var erting noen ganger så eskalerte det gjerne når de så hvordan jeg reagerte.Jeg var et lett bytte rett og slett.

Endret av Nenya82
AnonymBruker
Skrevet

fy faen, har blitt mobbet fra barnehagen til vidergående, er nå varig ufør grunnet psykiske lidelser, (voldelige foreldre) har å skylda.

når jeg var liten ville jeg bli mobbepoliti som voksen å gi mobbere skikkelig straff!!

Anonym poster: 855d55ed286db6606286c22bea4ca348

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

fy faen, har blitt mobbet fra barnehagen til vidergående, er nå varig ufør grunnet psykiske lidelser, (voldelige foreldre) har å skylda.

når jeg var liten ville jeg bli mobbepoliti som voksen å gi mobbere skikkelig straff!!

Anonym poster: 855d55ed286db6606286c22bea4ca348

Jeg ser deg. :) Jeg håper du vet at du ikke fortjente slik behandling, og at du er like mye verdifull som alle oss andre.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ofte vet man ikke hvordan offeret føler seg :sjenert:

Ofte mener dessuten mobberen at offeret fortjener det fordi h*n er så jævla .....

Gjest Candy Pie
Skrevet (endret)

Ofte vet man ikke hvordan offeret føler seg :sjenert:

Ofte mener dessuten mobberen at offeret fortjener det fordi h*n er så jævla .....

Men uansett hvor jævla ..... offeret er, gir det ingen rett til å behandle den personen dårlig? Uansett hvor mye en person misliker en annen av ulike grunner, og uansett hvor høyt den personen ønsker å behandle den personen som dritt, så forstår jo det menneske at det er galt ? Og derfor skal man også la være. Det burde ikke være vanskelig å opppføre seg greit ovenfor andre, uansett om man vil eller ikke.

Hehe, føler meg så dum på det området her, for jeg har ikke problemer egentlig med å forstå at folk er forskjellig og kan gjøre dumme og desperate ting osv men akkurat mobbing klarer jeg ikke å sette meg inn i. Hvordan noen kan gjøre det, og til og med nyte det, er for meg uforståelig :P

Endret av Candy Pie
AnonymBruker
Skrevet

Mobbere finnes i alle aldre, og i alle fasonger. Mobbere finnes der du ikke tror de befinner seg. Til og med her på KG er det mange mobbere.

Anonym poster: a29be7ebea393e7fb79e8b8fd3cbd010

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Mobbere finnes i alle aldre, og i alle fasonger. Mobbere finnes der du ikke tror de befinner seg. Til og med her på KG er det mange mobbere.

Anonym poster: a29be7ebea393e7fb79e8b8fd3cbd010

Det er sant. "alle" hater mobbing, men alikevel er det mange som mobber og blir mobbet. Rare greier

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er sant. "alle" hater mobbing, men alikevel er det mange som mobber og blir mobbet. Rare greier

Problemet ligger vel i at de som mobber ikke selv anser det de gjør som mobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...