Gjest Violetta Skrevet 14. juni 2012 #1 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kan for eksempel ofte huske hvor jeg befant meg når noe ble sagt. Eller litt småflaue episoder fra mange år tilbake. Tenk om vi heller kunne huske viktige ting, som hvor de for.... nøklene ligger... 1
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Hvis noen spør meg "hva hadde jeg på meg når vi møttes?" og spørsmålet er rettet f.eks 10 år tilbake, så kan jeg huske i detaljer hva personen hadde på seg. Det samme gjelder dager, uker, måneder. Kan også huske alt de sa den aktuelle dagen. jeg tror egentlig det er ganske normalt når jeg tenker meg om. Spesielt når man liker personen godt eller noen slenger dritt. Endret 14. juni 2012 av juppsi
pinar Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kan huske hva folk har hatt på seg i ulike annledninger mange år tilbake. Jeg husker og godt masse vm og em ting. Fotball altså. Også er jeg utrolig god på å huske andres turnuser på jobb. Og hvem som jobber med hvem. Selv om jeg ikke jobber selv.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Husker hver eneste gang jeg har dummet meg ut eller sagt noe teit. 3
Mynona Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Jeg husker alle PLU-kodene (frukt/grønt-koder) fra matburikken jeg jobbet i for 7 år siden enda. Haha! Nyttig! 4011-Banan 4316-Agurk 4015 - Rødt eple 9999- Reker 4073 - Potet løsvekt 4064 - Tomat 4034 - Nektarin osv... Vær så snill hjerne - slett disse ubrukelige tallene og erstatt de med noe nyttig. Gjerne noe jeg kan bruke på eksamen! Edit: alle var kanskje å ta i litt, men veldig mange! Endret 14. juni 2012 av Mynona-83 6
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Jeg husker alle PLU-kodene (frukt/grønt-koder) fra matburikken jeg jobbet i for 7 år siden enda. Haha! Nyttig! 4011-Banan 4316-Agurk 4015 - Rødt eple 9999- Reker 4073 - Potet løsvekt 4064 - Tomat 4034 - Nektarin osv... Vær så snill hjerne - slett disse ubrukelige tallene og erstatt de med noe nyttig. Gjerne noe jeg kan bruke på eksamen! Edit: alle var kanskje å ta i litt, men veldig mange! hahaha, synes jeg kjenner igjen kodene. Hvilken butikk var det?
Gjest Twinklefart Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Jeg husker alle PLU-kodene (frukt/grønt-koder) fra matburikken jeg jobbet i for 7 år siden enda. Haha! Nyttig! 4011-Banan 4316-Agurk 4015 - Rødt eple 9999- Reker 4073 - Potet løsvekt 4064 - Tomat 4034 - Nektarin osv... Vær så snill hjerne - slett disse ubrukelige tallene og erstatt de med noe nyttig. Gjerne noe jeg kan bruke på eksamen! Edit: alle var kanskje å ta i litt, men veldig mange! Hvorfor er reker på frukt/grønt listen?? Jeg husker telefonnummeret og bursdagen til alle eksene mine.
Alvina Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Jeg kan huske dato og klokkeslett, når jeg har møtt en mange år etterpå, og det er jo helt irrelevant... husker du den gang? Jeg husker klokkeslett, og tall, irriterende, men jeg er vant til det.
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Hvorfor er reker på frukt/grønt listen?? Jeg husker telefonnummeret og bursdagen til alle eksene mine. Jeg tror hun mener løsvekt liste
Gjest -_Tove_- Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 hahaha, synes jeg kjenner igjen kodene. Hvilken butikk var det? Kodene er sikkert de samme hos alle dagligvarebutikkene i Norgesgruppen
KristinL Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Jeg husker alle PLU-kodene (frukt/grønt-koder) fra matburikken jeg jobbet i for 7 år siden enda. Haha! Nyttig! 4011-Banan 4316-Agurk 4015 - Rødt eple 9999- Reker 4073 - Potet løsvekt 4064 - Tomat 4034 - Nektarin osv... Vær så snill hjerne - slett disse ubrukelige tallene og erstatt de med noe nyttig. Gjerne noe jeg kan bruke på eksamen! Edit: alle var kanskje å ta i litt, men veldig mange! Haha, samme her! Husker bursdagen til alle jeg kjenner sånn ca og "spesielle" datoer, når jeg har møtt folk feks
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Kodene er sikkert de samme hos alle dagligvarebutikkene i Norgesgruppen Norgesgruppen er leverandør og har ingenting med kodene å gjøre. Og nei, det er forskjellig fra f.eks Ica og kiwi. Jeg spurte den gangen jeg jobbet i butikk. Endret 14. juni 2012 av juppsi
Aussie Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Jeg husker ting jeg strever hardt med å ikke huske...:/
melly666 Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har skikkelig dårlig hukommelse, og kan knapt fortelle deg hva jeg hadde til middag igår. Men rare ting husker jeg - som hvilken figur(fluesopp) som var på klesplassen min i barnehagen. Og så klart alle negative og flaue ting som har skjedd med meg. Har også ganske gøy hukommelse som blander sammen forskjellige ting. Spiller jeg f.eks Aveyond (dataspill) og er på et spesielt sted i spillet tas jeg rett tilbake til sosiologi mens læreren snakker om rolleforventninger, og vet nøyaktig hvor jeg sitter i rommet osv Har flere sånne hukommelsesmatcher.
Gjest -_Tove_- Skrevet 14. juni 2012 #15 Skrevet 14. juni 2012 Norgesgruppen er leverandør og har ingenting med kodene å gjøre. Og nei, det er forskjellig fra f.eks Ica og kiwi. Jeg spurte den gangen jeg jobbet i butikk. Er du sikker på det? Trodde at både f.eks Kiwi, Meny, Spar og Joker hadde de samme datasystemene. Ica er ikke en del av Norgesgruppen da. Men jeg har jobbet på både Ica og på en butikk i Norgesgruppen, og mange av kodene var faktisk like alikevel.
Minya Skrevet 14. juni 2012 #16 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Tror det er Visma som er felles datasystem for alle dagligvarebutikker, men det er fortsatt forskjellige koder fra kjede til kjede. Mulig Ica og Rimi har samme koder siden de strengt talt har samme eierskap, og alle unntatt Rema har firesifrede koder. Men jeg jobbet i Meny som attenåring, den gangen de hadde tresifrede og da var koden for agurk 130. Husker også telefonnummeret til den første tannlegen min, fødselsdatoer til ekser og gamle venner. Husker også ting som er fullstendig ubrukelig informasjon. Endret 14. juni 2012 av Minya
Mynona Skrevet 14. juni 2012 #17 Skrevet 14. juni 2012 hahaha, synes jeg kjenner igjen kodene. Hvilken butikk var det? En i Norgesgruppen Hvorfor er reker på frukt/grønt listen?? Ja, som Juppsi sier - vektvarer... Jeg kaller de PLU koder, men for at folk skulle skjønne hva en PLUkode er, så skrev jeg frukt/grønt Jeg tror hun mener løsvekt liste Kodene er sikkert de samme hos alle dagligvarebutikkene i Norgesgruppen Ja, det er de samme på alle i Norgesgruppen Norgesgruppen er leverandør og har ingenting med kodene å gjøre. Og nei, det er forskjellig fra f.eks Ica og kiwi. Jeg spurte den gangen jeg jobbet i butikk. Det stemmer at det er forskjellig på Kiwi og Ica, og det er fordi Kiwi er i Norgesgruppen, og Ica er i Hakongruppen (?). Men alle i Norgesgruppen har hvertfall like. Hadde hvertfall når jeg jobbet der for 7 år siden. Jeg har hjulpet nyansatte i div butikker jeg har handlet i med PLU-koder jeg. I alle NG-butikkene.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #18 Skrevet 14. juni 2012 Jeg husker de fleste av bursdagene til de jeg gikk i klasse med på barneskolen... Det vil jeg si er passe unyttig. Anonym poster: 087a9026bba6c93db83feddfd45ae0e0
Wednesday Skrevet 14. juni 2012 #20 Skrevet 14. juni 2012 Noen som husker 815 493 00? *synge* kykkelikokos!!!!!! :
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå