Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2012 #81 Del Skrevet 14. juni 2012 Legg laken over buret. Det er ikke bakterier på et nyvasket laken. Om samboeren din ikke godtar dette er han ikke helt god. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommee Skrevet 14. juni 2012 #82 Del Skrevet 14. juni 2012 Sett hardt mot hardt, be han velge om å kvitte seg med den jævla fuggeln, ellers flytter du. Ingen vettu person velger dyret da, da har han i så fall gått med planer om å gjøre det slutt uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 16. juni 2012 #83 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Ja, for "Dump ham!" er svaret på alle problemer i et forhold... Ikke "Finn ut hvordan du skal få ham til å se din side av saken og lytte til deg!" eller noe sånt... Edit: Hvordan går det TS? Ville han ha laken over? Endret 16. juni 2012 av notetur nomen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #84 Del Skrevet 16. juni 2012 han kan ikke kunne mye om undulater om an nekter å ha et tynt mørkt sjal over buret så fuglen får fred på natta! jeg hater fugler og er livredd dem og. men til og med jeg har fått med meg såpass! Anonym poster: 1b17d290e9dc974afeda5687cb5246a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #85 Del Skrevet 16. juni 2012 hva en undulat? heregud kjøp en kjæreste til undulaten så skal du se det blir mye roligere i huset undulater er sosiale dyr og bør ikke holdes alene, kjøp en kjæreste til den så skal du se de kvitrer så søtt og rolig hele dagen Anonym poster: e119f6f2317d34a1fe5140678522b282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2012 #86 Del Skrevet 16. juni 2012 TS her:) Vi prøvde to sorte silkeskjerf over i natt, og det fungerte faktisk. Kom ikke så mye lyder fra den i natt. Nå derimot er den svært så våken og flyr rundt over meg, hyler og driter. Fy faen å lei jeg er!!! Mannen min står og roper og plystrer på den. Føler meg som jeg bor i et galehus 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #87 Del Skrevet 16. juni 2012 Sett hardt mot hardt, be han velge om å kvitte seg med den jævla fuggeln, ellers flytter du. Ingen vettu person velger dyret da, da har han i så fall gått med planer om å gjøre det slutt uansett. Jeg hadde klatt latt kjæresten flytte fremfor å hive ut katten min gjennom 10 år. Og det mener jeg. Når man tar seg av et annet levende vesen er det ikke bare å "bli kvitt det" fordi det er litt vanskelig. Det er noe man vet kan skje når man bestemmer seg for å skaffe dyr. Dersom man ikke er klar for slikt ansvar, burde man tenke igjen. Ikke slemt ment mot deg, TS, jeg skjønner det må være vanskelig. Men jeg håper dere prøver absolutt alt før du faktisk virkelig stiller et ultimatum om å bli kvitt fuglen. Jeg håper dere finner en løsning som fungerer! Jeg forstår begge sider her, ettersom jeg er så sterkt knyttet til mitt eget dyr, men forstår også at du føler du blir litt gal av alt bråket. Anonym poster: f6ccea35f6dd10f6185f34e6e81f180c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #88 Del Skrevet 17. juni 2012 Dyr kan også blir psykisk slitne av sine eiere. I de aller fleste tilfeller der det er problemer med kjæledyr/eier, vil jeg påstå problemet ligger hos de tobeinte. Kan dyr bli psykisk slitne av sine eiere? Jasså, fortell! Du er tydelig et uvitende menneske. Du har ikke statistikken på om det er dyrets feil eller eierne, så jeg syntes ikke du bør uttale deg om ting du ikke vet noe om. Dyr kan IKKE bli psykisk slitne! De kan bli deprimerte, vite forskjellen på å mislike noe og like noe, være glade, være redde osv osv. Men de har IKKE de samme psykiske funksjonene som oss mennesker! Blir overrasket over hvor mye folk trur de kan. Herregud. Anonym poster: 60e19d639e8bb043af52aa3d4ce5a291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 17. juni 2012 #89 Del Skrevet 17. juni 2012 Kan dyr bli psykisk slitne av sine eiere? Jasså, fortell! Du er tydelig et uvitende menneske. Du har ikke statistikken på om det er dyrets feil eller eierne, så jeg syntes ikke du bør uttale deg om ting du ikke vet noe om. Dyr kan IKKE bli psykisk slitne! De kan bli deprimerte, vite forskjellen på å mislike noe og like noe, være glade, være redde osv osv. Men de har IKKE de samme psykiske funksjonene som oss mennesker! Blir overrasket over hvor mye folk trur de kan. Herregud. Anonym poster: 60e19d639e8bb043af52aa3d4ce5a291 For meg er deprimert og psykisk sliten ganske likt. Så jeg vil tro at f.eks en deprimert og nervøs hund er ganske sliten psykisk også uten at jeg er noen ekspert på dette. Siden du er så bastant så regner jeg med at du kan veldig mye om dyr? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #90 Del Skrevet 17. juni 2012 For meg er deprimert og psykisk sliten ganske likt. Så jeg vil tro at f.eks en deprimert og nervøs hund er ganske sliten psykisk også uten at jeg er noen ekspert på dette. Siden du er så bastant så regner jeg med at du kan veldig mye om dyr? Hunder kan bli deprimerte når f. eks når eier omplasserer hunden til et nytt hjem. Ikke alle blir dette, noen blir deprimerte mens for andre kan det utvikle afterdsproblemer. Men hundene er ikke deprimerte over lengre tid, slik vi mennesker kan bli. Da må hunden ha en annen type feil. Men om de er i stand til å ha noen samvittighet? Det er ikke rart mange hunder blir sprø her i verden når folk trur dyr har menneskelige funksjoner... Det sies jo at hunder kan ha "dårlig psyke" og "god psyke", men dette betyr hvilke gener og atferd den har arvet fra sin far og mor. Har moren vært en stressende hund, og "overført" dette i valpekassa, sier det seg selv at dette kan bli negativt for valpene..... osv osv..... Anonym poster: 60e19d639e8bb043af52aa3d4ce5a291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #91 Del Skrevet 17. juni 2012 Sett hardt mot hardt, be han velge om å kvitte seg med den jævla fuggeln, ellers flytter du. Ingen vettu person velger dyret da, da har han i så fall gått med planer om å gjøre det slutt uansett. Jeg har tre dyr. Den dagen min samboer KREVER at jeg skal kvitte meg med de eller flytte ut flytter jeg. Ikke fordi dyrene betyr mer, men skal forholdet kunne vare så må han godta en så viktig del av meg. Vi kunne gjerne funnet en løsning sammen. Kanskje vi kunne diskutert oss frem til å kvitte oss med en elller noe. Men å stille sånne krav går ikke. Anonym poster: 4131d94626c02d50e9d3f2b2f0618db4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 17. juni 2012 #92 Del Skrevet 17. juni 2012 TS her:) Vi prøvde to sorte silkeskjerf over i natt, og det fungerte faktisk. Kom ikke så mye lyder fra den i natt. Nå derimot er den svært så våken og flyr rundt over meg, hyler og driter. Fy faen å lei jeg er!!! Mannen min står og roper og plystrer på den. Føler meg som jeg bor i et galehus Jamen, da må du jo bli optimist, her nå. For det funka jo faktisk med skjerf over. Og nå driver mannen din og aktiviserer den. Så da blir den sliten til kvelden og stille til nattan igjen. Når du tar skjerfet over. Jeg tror du bør ta en ferie fra fuglen, jeg. Men hvis mannen din greier å stimulere fuglen sin mere på den måten der og ha den til å fly på dagen, mens den faktisk sover om nettene, så vil ting bli roligere over tid. Fordi fuglen får brukt energien på dagen og blir sett. Og da kommer den til å ha perioder på dagen der den er stille og steller fjær, hviler, spiser osv. Uten skvæking. Men for all del, det hadde vært aller best å skaffe den en venn. Av sin egen art. Om du er helt allergisk mot alle lyder både fra dyret og mannen din, og syns alt bare er et galehus, tror jeg du må spørre deg om det er dyret du har imot, eller om det er det faktum at dyret ikke er av den sorten du selv ville hatt, slik at du kunne tålt det hvis det var en katt mannen din ropte på og stelte med... Sånn at det du hater ikke er at dere har fuglen, men at du hater en situasjon der dere ikke har det dyret du selv kunne ha tenkt deg. Men jeg sier ikke at det er sånn altså. For jeg skjønner jo at du har fått overdose av fugleskriking per nå. Så ta deg en ferie. (Og ja, man kan bli traumatisert av å bli presset til bo i en situasjon med et stress man ikke tåler over lengre tid.Så da må du spørre mannen din om han syns det er verdt det at du får en psykisk knekk og for overskuelig framtid vil ha fobi mot fugleskvæk, med flashbacks i alle dyrebutikker du går inn i, pga å torturen ved å bo med hans elskede, høylytte fugl. For man kan ikke bestemme seg for å like å bli torturert av høye, uforberedte lyder man ikke får stopp på. Det kan man faktisk ikke. Og ja, mentalt stress man ikke får kontroll på, har jo en negativ virkning på en.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 17. juni 2012 #93 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg har tre dyr. Den dagen min samboer KREVER at jeg skal kvitte meg med de eller flytte ut flytter jeg. Ikke fordi dyrene betyr mer, men skal forholdet kunne vare så må han godta en så viktig del av meg. Vi kunne gjerne funnet en løsning sammen. Kanskje vi kunne diskutert oss frem til å kvitte oss med en elller noe. Men å stille sånne krav går ikke. Anonym poster: 4131d94626c02d50e9d3f2b2f0618db4 Nei, men man kan kreve at samboer har det minste lille SNEV av omtanke for deg. For ellers har man ikke noe forhold, men blir utnyttet til sex og samvær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 17. juni 2012 #94 Del Skrevet 17. juni 2012 Kan dyr bli psykisk slitne av sine eiere? Er du seriøs nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. juni 2012 #95 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg ble dårlig av å lese den her tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #96 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg ble dårlig av å lese den her tråden. Hvorfor det? Du har litt korte svar noen ganger. Anonym poster: f75c5570745a4704906faae01dfe43c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. juni 2012 #97 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor det? Du har litt korte svar noen ganger. Anonym poster: f75c5570745a4704906faae01dfe43c2 Jeg synes synd på kvitregutten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #98 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg synes synd på kvitregutten. Ok. Jeg og Anonym poster: f75c5570745a4704906faae01dfe43c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #99 Del Skrevet 17. juni 2012 Ååå.. Dere skjønner, han vil at de skal komme og sitte sammen. Så han roper på dem at de skal komme inn. Men det kan de jo ikke. Og han kan ikke gå ut til dem. Jeg ble helt lei meg jeg nå. Edit: (Jeg burte ikke lest denne tråden, merker jeg... ) Aw, merker at jeg synes du var litt sjarmerende jeg! Veldig omtenksom! Når det kommer til undulat så er jeg enig med alle de andre her som sier laken og aktivisering. De som sammenlikner undulaten med et barn, eller som sier at man skal beholde et dyr helt til det dør, vel.. Er ikke heeelt enig med de nei. Et dyr er et dyr. Man kan ikke sette et dyr over et menneskes helse. En skal ta seg av dyrene, passe godt på de og stelle med de, men har man ikke mulighet så har man ikke mulighet (Enten pga tid, kapasitet, helse, allergier osv). Da er det kanskje bedre å omplassere dyret. Anonym poster: 766494f8216b20eceaa5b8b1fb7ae827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 17. juni 2012 #100 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Aw, merker at jeg synes du var litt sjarmerende jeg! Veldig omtenksom! Når det kommer til undulat så er jeg enig med alle de andre her som sier laken og aktivisering. De som sammenlikner undulaten med et barn, eller som sier at man skal beholde et dyr helt til det dør, vel.. Er ikke heeelt enig med de nei. Et dyr er et dyr. Man kan ikke sette et dyr over et menneskes helse. En skal ta seg av dyrene, passe godt på de og stelle med de, men har man ikke mulighet så har man ikke mulighet (Enten pga tid, kapasitet, helse, allergier osv). Da er det kanskje bedre å omplassere dyret. Anonym poster: 766494f8216b20eceaa5b8b1fb7ae827 Det var snilt å si. Og i dette tilfellet her så syns jeg at man kan ikke sette en mann sine følerier for en undulat over både dyrets velbefinnende og sin samboers psyke. Mannen er ego og ukyndig med fugl og TS orker heller snart ikke mer. Sykt av denne samboeren, etter min oppfatning. Han sliter jo ut både fuglens og samboerens psyke med denne undulatforelskelsen sin... Endret 17. juni 2012 av notetur nomen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå