Gå til innhold

Jeg hater kjæledyret til samboern

Gjest frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert

Min samboer har et forferdelig bråkete kjæledyr. Han elsker faenskapet og nekter å kvitte seg med det.

Er jeg slem som ønsker at han må gi det bort?

Kjæledyret er grunnen i over 80% av tilfellene vi krangler, og skaper dårlig stemning hos oss mange mange ganger i uken. Det har gått så lang at jeg vurderer å flytte ut, så kan han bli boende her med det hærsens dyret han er så glad i. Jeg har nå holdt ut med det i 5 år, men kjenner at jeg ikke orker våkne av det nesten hver natt, krangle om det hver dag, ikke kunne høre på musikk hjemme for da tar jo kjæledyret helt av og bråker vanvttig. Har vi gjester bråker det så vi neste ikke kan prate normalt i stua!!!

Jeg mener ikke være sur og hurpete og jeg er i utgangspunktet svært glad i dyr, men nå orker jeg ikke mer. Jeg kunne like gjerne hatt en flysirene inni stua mi, som går av i fire tiden hver morgen og holder det gående til sola går ned!

What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer har et forferdelig bråkete kjæledyr. Han elsker faenskapet og nekter å kvitte seg med det.

Er jeg slem som ønsker at han må gi det bort?

Kjæledyret er grunnen i over 80% av tilfellene vi krangler, og skaper dårlig stemning hos oss mange mange ganger i uken. Det har gått så lang at jeg vurderer å flytte ut, så kan han bli boende her med det hærsens dyret han er så glad i. Jeg har nå holdt ut med det i 5 år, men kjenner at jeg ikke orker våkne av det nesten hver natt, krangle om det hver dag, ikke kunne høre på musikk hjemme for da tar jo kjæledyret helt av og bråker vanvttig. Har vi gjester bråker det så vi neste ikke kan prate normalt i stua!!!

Jeg mener ikke være sur og hurpete og jeg er i utgangspunktet svært glad i dyr, men nå orker jeg ikke mer. Jeg kunne like gjerne hatt en flysirene inni stua mi, som går av i fire tiden hver morgen og holder det gående til sola går ned!

What to do??

hva slags dyr er dette? :eeeh::sjokkert:

Anonym poster: 6b4582ce4d1e3c6594200b55470884d3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags dyr er dette? :eeeh::sjokkert:

Anonym poster: 6b4582ce4d1e3c6594200b55470884d3

Undulat. Jeg vet de ser uskyldige og søte ut, men det er de ikke!!!! Han hyler like høyt som en sirene. Hele jævla tida! Dagen har akkurat startet med en kjempekrangel, og jeg er trøtt etter å blitt vekt av den IGJEN!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Dilemma det der. Jeg hadde en eks som hatet dyra mine. Det er riktignok hund og katt.

Hvis han er så glad i kjæledyret som du sier, så vil du antakeligvis føle deg som verdens største hurpe hvis du klarer å overtale han til å gi den bort.

Jeg antar også at han hadde dyret da dere ble sammen? I så fall vet du jo hva du gikk til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler meg som verdens største hurpe.

Vi kjøpte undulaten sammen kort tid etter at vi var blitt sammen. Jeg ønsket meg katt, men han nektet å ha dette og jeg hadde så lyst på kjæledyr at jeg gikk med på det eneste han ville - undulat. Han er oppvokst med det, jeg aldri vært i hus med en før. Jeg vet jeg gikk med på å kjøpe den, men det må da være lov å angre seg når man oppdager hva man egentlig har sagt ja til?

Detter er virkelig med på å ødlegge forholdet vårt. Jeg elsker han, men jeg blir rett og slett gal av den kontanste hylingen dens. Jeg er mye mye mer sur enn jeg liker å være, ene og alene på grunn av den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er den? Undulater lever bare i 10-12 år, og dersom du har holdt ut i fem år kan du jo håpe den stryker med snart.

Anonym poster: 514f74af5520bd8c53abce391cde8334

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgift maten dens?:P

Haha - tro meg, jeg har hatt mye stygge tanker.. Men, jeg kommer aldri til å skade den, jeg vil bare ha den bort!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er den? Undulater lever bare i 10-12 år, og dersom du har holdt ut i fem år kan du jo håpe den stryker med snart.

Anonym poster: 514f74af5520bd8c53abce391cde8334

Den kan fint leve 7 år til!! Og innen den tid vil jeg være skilt tror jeg :tristbla: Han virker særdels frisk og rask nå ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omplasser den uten å si ifra, og si at den kom seg ut vinduet da du lufta? Slemt, men skilsmisse er vel verre.

Anonym poster: ed9153c670c887c91d1ecd4acab01762

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråker den om natta? De undulatene jeg har hatt har vært rolige hele natta.

Forresten så kan du ikke være mye glad i mannen min om du ber han kvitte seg med noe han elsker. Har du holdt ut i fem år så kan du vel holde ut litt til hvis du virkelig elsker han.

Skal love deg at forholdet ikke blir noe bedre hvis du tvinger dette gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omplasser den uten å si ifra, og si at den kom seg ut vinduet da du lufta? Slemt, men skilsmisse er vel verre.

Anonym poster: ed9153c670c887c91d1ecd4acab01762

Men jeg blir så sint og skuffet over at han faktisk trasser seg til å beholde noe som skaper så mye krangling og misnøye mellom oss. Skal den bort må det være han som innser at dette ødlegger oss. Jeg vet det høres fjernt ut å si at en undulat ødlegger oss. Men prøv å våkne 4 hver morgen av at den hyyyler, se på tv om kvelden mens den hyler og vi ikke hører Tv-en. Jeg er så sykt lei den helvetes sirena!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Men siden dere krangler pga bråk... Er du spesielt var for lyd og han ikke? Hva er det som gjør at du bryr deg og ikke han?

Det er vel en grunn til at man ikke skal skaffe seg kjæledyr før man har satt seg ordentlig inn i hva man går til. Å angre seg der er en uting. Det er vel derfor man ikke anbefaler å gi barn hovedansvaret for levende vesener.

Forstår at du blir plaget og vet at de kan være utrolig irriterende til tider, men folk holder undulater i det ringe land - hvor mye kan den bråke liksom? (ja, har hatt fugl selv - dvergpapegøye til og med - og jeg skal love deg at DE bråker).

Hvis du går i deg selv - det er ikke slik at du har kommet til et punkt hvor enhver lyd fuglen kommer med så blir du irritert? Jeg får feks ikke sove til radio eller musikk, og hvis noen spiller når jeg skal sove blir lyden automatisk "forsterket" pga irritasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så kan du ikke være mye glad i mannen min om du ber han kvitte seg med noe han elsker. Har du holdt ut i fem år så kan du vel holde ut litt til hvis du virkelig elsker han.

Mulig din gjør det, men denne hyler så fort sola titter fre eller andre fugler kvitrer utenfor. Og jo, jeg elsker han, men dette ødelegger mellom oss. Den hyler HELE tiden, mye mye mer enn andre jeg har sett. Han kan da umulig elske meg tenker jeg når han velger behold enoe som ødelegger oss. Og hvorfor er det ok at han nekter meg katt mens han trasser seg til dette? Det blir kanskje ikke bedre, men om vi beholder den ryker hele ekteskapet snart!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig din gjør det, men denne hyler så fort sola titter fre eller andre fugler kvitrer utenfor. Og jo, jeg elsker han, men dette ødelegger mellom oss. Den hyler HELE tiden, mye mye mer enn andre jeg har sett. Han kan da umulig elske meg tenker jeg når han velger behold enoe som ødelegger oss. Og hvorfor er det ok at han nekter meg katt mens han trasser seg til dette? Det blir kanskje ikke bedre, men om vi beholder den ryker hele ekteskapet snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Undulat. Jeg vet de ser uskyldige og søte ut, men det er de ikke!!!! Han hyler like høyt som en sirene. Hele jævla tida! Dagen har akkurat startet med en kjempekrangel, og jeg er trøtt etter å blitt vekt av den IGJEN!

Jeg tror undisen hans kjeder seg og ikke har tålt å bo aleine uten en artsfrende. Så da er han blitt litt ustabil og veldig oppmerksomhetssyk.

Det er nok grunnen til alt bråket.

Kanskje du kan informere samboeren om at undulater (og alle andre stuefugler) trenger selskap av sin egen art, og hvis han ikke vil ha en til, så kan den omplasseres til noen som har flere venner til den?

(Men etter fem år, tor jeg i grunn skaden har skjedd, så undisen neppe blir helt god igjen, og kan hakke andre undulater.)

Undulaten hans ser nok på dere som fugleflokken hans. De pleier å svare når andre kvitrer. Derfor skvatrer den når det er besøk og når det er musikk på.

Om morgenen roper de ofte på andre fugler, når de er aleine.

I grunn syns jeg dette her var trist, jeg. Den er sikkert ensom. :tristbla:

Men, lykke til da. :klemmer:

Ikke lett med høye fuglelyder. Vet du at det kan faktisk gi mennesker nedsatt hørsel å måtte leve med det over tid... :sjenert:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest notetur nomen

Mulig din gjør det, men denne hyler så fort sola titter fre eller andre fugler kvitrer utenfor.

Ååå.. :tristbla:

Dere skjønner, han vil at de skal komme og sitte sammen. Så han roper på dem at de skal komme inn. Men det kan de jo ikke. Og han kan ikke gå ut til dem.

Jeg ble helt lei meg jeg nå. :sukk:

Edit: (Jeg burte ikke lest denne tråden, merker jeg... :sad: )

Endret av notetur nomen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noe til å dekke over buret med? Vet noen bruker det for at undulaten skal få det mørkt...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

For katter er IKKE årsak til bråk... Ta en stk herlig pus som driter i den kule skinnsofa'n som må kastes pga lukt som ikke går bort. Jeg skal love deg at du hadde ønsket undulaten tilbake.

De fuglene jeg har hatt har for øvrig alltid blitt tildekket med teppe om kvelden når det var tid for å sove (over buret - ikke selv fuglen :gjeiper:). Eller også de gangene jeg hadde besøk og de var i overkant pratsomme.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillsmisse er litt drøyt. Et ekteskap må tåle verre skjær i sjøen enn dette.

Kom til et kompromiss. Du får katt når undulaten dør en naturlig død. Om du tvinger han til å kvitte seg med undulaten og skaffer deg katt, så kan det hende katten plutselig irriterer han etter noen år.

Endret av Capricorn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...