Gå til innhold

Alkohol for nybegynnere

Fremhevede innlegg

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Er bare strawberry daiquiri som duger i din situasjon!! Eneste jeg drikker omtrent. :-) og lavkarbo cider :-) rusbrusen fra smirnoff ice er den eneste rusbrusen som ikke smaker alkohol, har prøvd en del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øl blandet med sitronbrus er godt, de har en ferdig blanding på Ica, Meny og Rema (sikkert andre butikker også) som heter "Damm Lemon". Grønn glassflaske. Er dyrere enn øl da men billigere enn rusbrus tror jeg og ganske lav prosent, 3,2.

Søt Cava er også godt, det liker de fleste. Det finnes også veldig søte fruktviner (nesten over i Cider-land men uten kullsyre) med ganske lav alkoholprosent. Hvis du liker vanlig hvitvin er jo det også greit:)

Selv drakk jeg øl selv om jeg ikke likte det, fordi det var billigst og jeg synes jeg hadde best kontroll da (i motsetning til sprit). Man venner seg til smaken etterhvert, nå liker jeg øl veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg kjøper en flakse Kalinka, omtrent hvor mye skal jeg blande da?

Er det mye å drikke hele? Halvparten?

Anonym poster: 5d3a8023d1e6eccc928233d47d5d87d6

Gjest foremma
Skrevet

Om jeg kjøper en flakse Kalinka, omtrent hvor mye skal jeg blande da?

Er det mye å drikke hele? Halvparten?

Hvis du er redd for å bli full, spis godt før du drar ut for å drikke, og sørg for å ha nok veske i kroppen.

Ellers, hvor mye du skal drikke kommer an på hvor mye du veier, tåler osv. Men start heller med for lite enn for mye, er bedre å ha et positivt forhold til alkohol enn negative opplevelser :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en 4-pack smirnoff ice :) Det glir lett ned, og med kun 4 enheter bør du være innenfor uten å bli for full :)

Var smirnoff ice og kalinka jeg startet med på den alderen hvertfall, funket helt fint :)

Bare ikke finn på å gå med på å shotte, selv etter noen år i "gamet" går det rett i fletta på de fleste ;)

Hehe. Jeg shotta den andre gangen jeg drakk alkohol. Gikk på en smell ja for å si det mildt. :gjeiper:

Anonym poster: 09c56193b873c88fbfa12dec2afa7a19

Skrevet

En god musserende vin er Toso Moscato, den er billig (koster litt over 60kr) og nokså søt :) Veldig populær blant 18 åringer som ikke drikker øl eller lignende.

Gjest Cakenommy
Skrevet

Mange gode forslag her.

Som nevnt over er det best om du spiser så godt du kan før du begynner å drikke. Ikke bli sittende i ro hele tiden, for når du reiser deg går alt til hodet. Ikke følg drikkepress, si ifra at du har fått nok og må roe ned om du føler det.

Du kan kjøpe en flaske TicTac og blande med Sprite og en annen brus, eller bare med iste. Mye du kan blande med.

Ellers, så er det bare å kose seg, og nyte tiden framover ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle hjelpsomme tips og råd! Dere er til god hjelp :D

Skrevet

pass deg for champange ! Pang-full!

Jeg er også nybegynner, startet for ca 4 år bare...

Hvit og rose som er lette og kan nytes alene er digg. OM de smaker mye, kjøl de skikkelig ned og hell oppi lite pr. gang i glasset. Varm vin er ikke godt.

535526_10151501432790285_815383462_n.jpg

:rodmer: :rodmer: :rodmer:

010.JPG

Skrevet

bottle_AvantgardeRieslingHochgewachsQbA.jpg

riesling-moselland.jpg

Alle disse med bilde igjennom flaska er knall gode og lette :rodmer:

moselland-arsvitis-riesling.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...