Gå til innhold

Alkohol for nybegynnere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er en jente på 18 år som aldri har drukket alkohol, bortsett fra å ha smakt litt av andre. Jeg trenger noen tips til hva jeg kan drikke og omtrent hvor mye første gangen. Aner ikke hvor mye jeg tåler. Har ikke lyst å gå på en skikkelig smell første gang.

Liker ikke øl, og har heller ikke lyst til å drikke cider. Har et nokså lavt budskjett

Takker for alle tips

Anonym poster: 5d3a8023d1e6eccc928233d47d5d87d6

Videoannonse
Annonse
Gjest foremma
Skrevet

20 prosent blandet med brus ? Eller champagne :) Personlig er tequila en favoritt, men kanskje ikke lurt hvis du ikke vil "gå på en smell"

Skrevet

Kjøp en 4-pack smirnoff ice :) Det glir lett ned, og med kun 4 enheter bør du være innenfor uten å bli for full :)

Var smirnoff ice og kalinka jeg startet med på den alderen hvertfall, funket helt fint :)

Bare ikke finn på å gå med på å shotte, selv etter noen år i "gamet" går det rett i fletta på de fleste ;)

• Liker 1
Skrevet

riesling med isbiter

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Envy, 4 smirnoff holder nok i massevis!

Anonym poster: 180c745d80da8cb290e66ac346ccb0e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

20 prosent blandet med brus ? Eller champagne :) Personlig er tequila en favoritt, men kanskje ikke lurt hvis du ikke vil "gå på en smell"

blandings er vel litt dumt når man ikke har drukket før?

Veeeldig lett å blande for mye og miste oversikten!

Ville heller gått for noe med samme enhet alkohol, og som kommer i like enheter slik at man kan telle hvor mange man har drukket!

• Liker 1
Gjest foremma
Skrevet (endret)

Kjøp en 4-pack smirnoff ice :) Det glir lett ned, og med kun 4 enheter bør du være innenfor uten å bli for full :)

Var smirnoff ice og kalinka jeg startet med på den alderen hvertfall, funket helt fint :)

Bare ikke finn på å gå med på å shotte, selv etter noen år i "gamet" går det rett i fletta på de fleste ;)

men smirnoff er jo like "ille" som cider. pluss at man må på do hele tiden pga alt sukkeret :fnise:

Endret av foremma
Gjest foremma
Skrevet

blandings er vel litt dumt når man ikke har drukket før?

Veeeldig lett å blande for mye og miste oversikten!

Ville heller gått for noe med samme enhet alkohol, og som kommer i like enheter slik at man kan telle hvor mange man har drukket!

neida, ikke hvis man ikke tar med seg hele flasken :)

Skrevet

Kjøp en flaske billig vin på polet og bruk GOD TID så du faktisk selv merker hvordan kroppen reagerer på alkoholen før det er for sent.

Det å styrte vin, eller alkohol generelt, er en fryktelig dårlig idé, og det er også mye bedre å få en jevn og oppattstigende rus.

Lykke til, hold kontrollen og fall IKKE FOR SHOTTEFRISTELSEN. Det tar lang tid å lære seg sine egne grenser, og du går på et par-tre smeller, men da sitter grensa inne.

Ha det gøy og gjør ikke ting du vil angre på.

Skrevet

men smirnoff er jo like "ille" som cider. pluss at man må på do hele tiden pga alt sukkeret :fnise:

Like ille som cider? Hvis det er smaken av cider som plager TS, så kan da smirnoff funke fint.

Syns ikke det er en spesielt god ide å foreslå tequila for en 18-åring som ikke har drukket før.

Om hun ikke liker cider eller smirnoff er heller en flaske vin tingen. Men jeg skal innrømme at på tross av at jeg stort sett drikker hver helg, kan en flaske vin få meg rimelig påseilet på en dårlig dag med lite matinntak, så holder fremdeles en knapp på smirnoff i TS' tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

1 stk litt langt, smalt glass fylt med 1 shotteglass (eller 4cl) martini bianco, 1 shotteglass (eller 2cl) gin (den norske rock ett eller anna) og resten battery.

+ lime og appelsinbiter og isbiter!

:sikle:

Anonym poster: 6a2b3d0b37925692ce7e03ea451bf77d

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Envy, 4 smirnoff holder nok i massevis!

Bare ikke drikk så mye mer, fysj.. :lol:

Det er heller ikke å anbefale å drikke 7 halmstad cider en kveld :sjenert:

Eller en hel bacardi razz flaske med sprite på 3t heller..

Jeg har lært med andre ord :fnise:

Skrevet

Bare ikke drikk så mye mer, fysj.. :lol:

Det er heller ikke å anbefale å drikke 7 halmstad cider en kveld :sjenert:

Eller en hel bacardi razz flaske med sprite på 3t heller..

Jeg har lært med andre ord :fnise:

Enig i at bacardi razz'en kan gå farlig fort unna :gjeiper:

Personlig favoritt - Xanté (pærecognac) får meg alltid i fin form blandet med sprite og lime, men oppdaget for ikke så lenge siden at jägerfylla er harde saker. Fy fletta altså, full i 2 dager på det greiene der :gjeiper:

Nei huff TS, lær dine egne grenser og ta det pent ;)

Gjest foremma
Skrevet

Syns ikke det er en spesielt god ide å foreslå tequila for en 18-åring som ikke har drukket før.

det gjorde jeg heller ikke.

Skrevet

Alt sukkeret? Foreslo ikke du nettopp 20% blandet med brus? Nesten akkurat det samme sukkerinnholdet.

Gjest foremma
Skrevet

Alt sukkeret? Foreslo ikke du nettopp 20% blandet med brus? Nesten akkurat det samme sukkerinnholdet.

hørt om sukkerfri brus? :)

Skrevet

hørt om sukkerfri brus? :)

Joda, men mitt inntrykk er dog at det er forholdsvis uvanlig å blande alkohol med sukkerfri brus, hvertfall i min omgangskrets. Trodde derfor at du siktet til brus med sukkerinnhold. :)

Gjest Bella90
Skrevet

Kjøp deg ei flaske vin på polet. Det finnes mange som både er billige og gode. Jeg synes hvitvin er best og lettest å drikke når jeg skal på fest. Blue nun og Johann Bihn er absolutt til å annbefale.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle tips :D

Anonym poster: 5d3a8023d1e6eccc928233d47d5d87d6

Skrevet

En ting som er godt er hvitvin blandet med Sprite. Da kan du prøve deg frem til blanderorholdet. Bruk gooooood tid på å drikke, og prøv å holde deg til en halv flaske første gangen. Kjøp gjerne en liten flaske så er det lettere å kontrollere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...