Gå til innhold

andre som IKKE er super-sunne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil heller dø med en sjokolade i hånden når jeg er 70, enn med en selleristang når jeg er 110

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åhhh... det er fler som meg :hoppe:

Jeg spiser masse grønnsaker - så sånn sett er jeg sunn. Og stort sett kylling til middag - også sunt. Men det stopper der.

For meg er mat noe man skal nyte. Får noia av dietter eller livsstiler hvor man må utelukke matvarer (så sant man ikke er allergisk).

Jeg er som Mr. Omg. Har jeg lyst på gele med vaniljesaus til middag - ja da spiser jeg det. Og nyter det!

I dag har jeg spist dette: en sjokoladebolle, iste, 3 brødskiver, noen pølsebrød med sprøløk og ketchup og en cookie. Tenk så mye karbohydrater a!! :sjokk:

Er stor tilhenger av: Spis det du har lyst på, men alt med måte!

Edit: jeg spiser sjokolade nesten hver dag :sjenert:

Og får litt "angst" av ord som chiafrø, spirulina, sukrin, gojibær, hvetegress osv...

Endret av Mynona-83
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er på ingen måte aleine ts..

Trener ikke så mye bevist, har ikke bil så jeg går en del men bortsett fra det er det så som så.

Spiser nett det jeg ønsker når jeg ønsker det og for meg handler livet om å kose seg ikke om hvor rød jeg kan bli i ansiktet når jeg er på spinning, eller hvor mye salat jeg kan spise til middag uten å legge på meg men samtidig bli mett.

Den beste maten er den usune maten og jeg storkoser meg med mat :spise::sikle:

Spiser grønnsaker men ikke i de enorme mengder som de super-uber-duper sunne. Har et variert kosthold, men det blir mye halvfabrikater.

Jeg tror det finnes mange av oss, men her på kg så er gjennomsnitts personen den som trener 20 timer styrke, og 30 timer med jogging i uken, samt bare brokkoli og gulrøtter til middag og selv i blåbær og jordbær finnes det kalorier i så det spørs hvor mange en kan spise.

jeg er heldigvis unik og passer ikke inn i gjennomsnittet.

Anonym poster: 65c7fcfc14f0abd4c2e3400e5e3f6c0d

Gjest Månestøv
Skrevet

Takk for en sånn tråd endelig!

I perioder kan jeg være sunn, men til vanlig er livets dager harde nok som de er. På tre dager har jeg: slukt en boks med nugatti, en pose smash, en del oboy og en pose chips. Beveger meg sjeldent mer en jeg må, og ser at jeg bør gjøre en endring, men jeg orker ikke å være flau over at jeg ikke er et supermenneske :lete:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sunn i det hele tatt.

(...)

Anonym poster: f8f1100e2e426cfe37b812068e7d45a3

Jeg håper virkelig at du tenker over hvordan rollemodell du blir for jentungen din. Spiser hun vanlig middag mens hun ser på deg spise potetgull og drikker brus, eller gir du dette til henne? Begge deler er forsåvdit ille.

Jeg er heller ikke superdupersunn hele tiden, spiser sikkert noe med sjokolade 5 dager av uken. Og sjokolademelk nesten hver dag. Men det er vel det, fabrikatmat spiser jeg til middag 1-2 ganger i uken. Digger grønnsaker og fisk så det spiser jeg til middag ganske ofte og er heldig der, men jeg må ha smør og poteter til!

Pleier å trene 3 timer i uken på studio. De ukene jeg sykler til jobb blir det bare 1 time på studio. Ellers sitter jeg på ræva mest mulig.

Anonym poster: fda936abcd96ab7ec2b1b47faf14ad25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig at du tenker over hvordan rollemodell du blir for jentungen din. Spiser hun vanlig middag mens hun ser på deg spise potetgull og drikker brus, eller gir du dette til henne? Begge deler er forsåvdit ille.

Jeg synes det er like ille med de som er så overhopphengt i å spise sundt, lavkarbo, masse trening osv som jeg ikke synes er gode rollemodeler for sine barn. Foreldre som ønsker at barnehagen til sine barn skal være lavkarbo barnehager. Kvinner som tar slankepiller til frokost, lunsj og middag, teller kalorier og er super hysteriske.

En ting er at denne moren kanskje bør vurdere hvor godt rollebildet hun er for sin datter, men slik jeg ser folk gå berserk i kostholds trådene her inne føler jeg ikke det er noe bedre.

Som sagt, jeg ser poenget ditt og er ikke nødvendigvis uenig med deg, snarere tvert i mot. Men folk overdriver gjerne på motsatt side også, som jeg ikke tror er særlig sunt det heller.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er like ille med de som er så overhopphengt i å spise sundt, lavkarbo, masse trening osv som jeg ikke synes er gode rollemodeler for sine barn. Foreldre som ønsker at barnehagen til sine barn skal være lavkarbo barnehager. Kvinner som tar slankepiller til frokost, lunsj og middag, teller kalorier og er super hysteriske.

En ting er at denne moren kanskje bør vurdere hvor godt rollebildet hun er for sin datter, men slik jeg ser folk gå berserk i kostholds trådene her inne føler jeg ikke det er noe bedre.

Syntes dette er nesten verre, jeg. Barnet får jo ikke lov til å være barn! Syntes virkelig synd på de barna som har mødre som kun tenker på slanking. Syntes generelt det er synd på de barna som har foreldre som ikke tenker igjennom konsekvensene av å ha dårlig forhold til mat.

Har selv et helt greit forhold til mat, føler jeg selv. Klarer ikke frokost, da blir jeg bare kvalm. Så spiser vanligvis når jeg kommer hjem fra jobb, sånn i 3 tiden. Drikker masse vann og kaffe når jeg er på jobb, da. Så kommer jeg hjem og lager middag til barnet mitt, har enten hjemmelaget suppe og pannekaker til dessert, laks og poteter + grønnsaker, kylling m/ tilbehør, osv osv... helt normale ting, mener nå jeg :) Jenta mi får selvfølgelig frokosten sin og lunsjen sin, som oftest består av brødskiver med ost, saltpølse, skinke osv osv :)

Så har vi kveldsmat, og da blir det brødskiver og ofte at jeg lager smoothie til oss :) I helgene har vi selvfølgelig masse godteri! Jeg holder en stabil vekt som jeg er fornøyd med, dattera mi har en enorm forbrenning så hun spiser myye mat ;) og hun er utrolig aktiv jente.

Anonym poster: 469e0cb8297e960e2647a9917a40d14f

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg er overvektig, men selv om jeg ønsker å gå ned i vekt og jobber med saken, er jeg langt fra noen supersunn fanatiker (det er jo bare å lese innleggene mine i "Hva har du spist idag"-tråden). Jeg prøver å holde meg helt unna godteri, brus, potetgull o.l. snacks på ukedagene og jobber med å holde inntaket litt lavere i helgene også. Jeg har også blitt flinkere til å minske porsjonene når jeg spiser. Trening er Zumba og turgåing. Jeg lever overhodet ikke på diett og kunne sikkert ha trent mye mer og hardere, men jeg har god tid til å bli litt smalere og sunnere, og målet mitt er ikke å bli superslank. Klarer jeg å gå ned en klesstørrelse (til ca 42-44) er jeg storfornøyd.

Nå er det fredag og jeg har skeiet ut med en skikkelig junkmiddag og cola. Nå spiser jeg litt sjokolade... Jeg vil heller være litt rund enn å måtte leve på beinhard diett og trene meg halvt forderva for å holde meg så slank som mange sikkert mener jeg burde være. Jeg er frisk og jeg får til det jeg vil få til, så jeg lever godt med noen kilo ekstra og noen utskeielser i ny og ne! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Syntes virkelig synd på de barna som har mødre som kun tenker på slanking. Syntes generelt det er synd på de barna som har foreldre som ikke tenker igjennom konsekvensene av å ha dårlig forhold til mat.

Anonym poster: 469e0cb8297e960e2647a9917a40d14f

Helt enig. Å vokse opp med foreldre hvis definisjon av sunt er noe med en agurkskive på, er hverken verre eller bedre enn å vokse opp med foreldre som lærer ungene sine (ubevisst muligens, men likevel) hvor mange kalorier det er i lettmelka og at uffda, er det mange karbohydrdater i dette? Eller sukker? Det å høre en femåring stå foran speilet og utbasunere at "du, ser rumpa mi stor ut i dette? er jeg tjukk, tante?" er minst like hjerteskjærende som ungen på samme alder som aldri har sett en fersken før, og bare vil spise loff med nugatti.

Endret av Snøvott
  • Liker 1
Gjest vilde
Skrevet

Spiser hva jeg vil, når jeg vil:D Er glad i middag og spesielt kjøtt, så spiser som regel middag hver dag. Både rent og besudlet ;) Vil jeg ha sjokkis til lunsj så spiser jeg det. I går f.eks hadde jeg ikke matlyst i det hele tatt, spiste 2 biter av en pannekake, 2 makibiter og så 1 burger på BK. Når man jobber nattvakt blir ikke kroppen kompis lenger...

Bruker xs i klær og har alltid gjort det, er 170 høy. Ligger i nedre grenseland når det angår BMI, men jeg har høy forbrenning og lavt boldtrykk, så er nok ikke kostholdet det går på.

Trener innimellom, men jeg finner ingenting som er like morsomt som ballett, og det er faen meg dyrt på hobbybasis! Kondisen er ikke god. Men heldigvis vet jeg at om jeg setter inn støtet og bestemmer meg for å ta meg sammen så kommer kondisen, musklene og den stramme kroppen på 1-2-3. :) Spørs bare om det støtet noen gang kommer, haha.

Gjest villrev
Skrevet

Jeg er kjempeusunn og skulle ønske jeg var sunnere. Spiser alt jeg vil, og det er for det meste usunn mat. Kostholdet mitt går utover helsen min og utseendet mitt... Vil være friskere og slankere. Er utrolig nok ikke overvektig, har normal bmi og er nesten undervektig. Ser mye større ut enn kiloene viser da. Og trener aldri. Føler jeg er "overvektig" i forhold til hvordan kroppen min er bygd, skulle ikke hatt så mye ekstra fett.

I dag har jeg spist:

- 2 brødskiver med smør og skinke

- 2 pizzastykker

- 1 stort glass cola

- 1 stor pose smash

- noen sure godterier

vet ikke om jeg orker å spise så mye mer i dag da.

Synd at det er så vanskelig å bli sunn. Men jeg skal begynne å prøve å bli sunn snart.. Vil gjerne begynne å spise karbo-redusert og trene et par ganger i uken. Mangler viljestyrke.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg spiser også hva jeg vil, når jeg vil.

Spiser junk food, chips, sjokolade, kaker, iskrem og drikker brus. For ikke å snakke om alkohol. Men jeg er også glad i mye som er sunt og spiser ganske variert (kjeder meg fort i matveien hvis ikke), så jeg tror det jevner seg litt ut og at jeg havner sånn midt på treet sunnhetsmessig. Jeg vet det finnes verre enn meg iallefall, jeg har sett det på TV :fnise:

Men det er lett å føle seg super-duper-usunn når man er omringet av super-duper-sunne, jeg har en del kolleger og noen få venner som heller ville tatt en rotfylling enn å drikke en milkshake. Så sitter jeg gjerne der med pizza og pils imens de snakker lavkarbo, trening og kalorier og spiser salat med et glass isvann til. Og da får jeg litt følelsen av at jeg behandler kroppen min som et søppelspann i forhold til dem.

Men jeg har ikke noen kvaler med livsstilen min, jeg elsker at jeg ikke stresser med mat - for jeg elsker mat! Og jeg har god helse (fikk akkurat godkjent på alle prøver), og kroppen ser bra ut og fungerer til sitt formål.

For meg er det bare ikke verdt å leve 5 år lengre om jeg bruker de 5 årene av livet på å jogge. Og iallefall ikke om jeg må gå hele livet og nekte meg selv mat jeg har lyst på!

• Liker 2
Gjest villrev
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye om akkurat hvor mange år jeg lever (om jeg blir 70 eller 95), men jeg vil helst ha god helse de årene jeg lever, og slippe å leve med masse plager som kan bli borte hvis jeg spiser sunnere og beveger meg mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig, men selv om jeg ønsker å gå ned i vekt og jobber med saken, er jeg langt fra noen supersunn fanatiker (det er jo bare å lese innleggene mine i "Hva har du spist idag"-tråden). Jeg prøver å holde meg helt unna godteri, brus, potetgull o.l. snacks på ukedagene og jobber med å holde inntaket litt lavere i helgene også. Jeg har også blitt flinkere til å minske porsjonene når jeg spiser. Trening er Zumba og turgåing. Jeg lever overhodet ikke på diett og kunne sikkert ha trent mye mer og hardere, men jeg har god tid til å bli litt smalere og sunnere, og målet mitt er ikke å bli superslank. Klarer jeg å gå ned en klesstørrelse (til ca 42-44) er jeg storfornøyd.

Nå er det fredag og jeg har skeiet ut med en skikkelig junkmiddag og cola. Nå spiser jeg litt sjokolade... Jeg vil heller være litt rund enn å måtte leve på beinhard diett og trene meg halvt forderva for å holde meg så slank som mange sikkert mener jeg burde være. Jeg er frisk og jeg får til det jeg vil få til, så jeg lever godt med noen kilo ekstra og noen utskeielser i ny og ne! :)

Det er en vesentlig forskjell på å være "litt rund" og ha 44 i klesstørrelse. Ærlig talt.

Anonym poster: 08b0ad7b392fec64c1a0e94da5a38155

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg ser poenget ditt og er ikke nødvendigvis uenig med deg, snarere tvert i mot. Men folk overdriver gjerne på motsatt side også, som jeg ikke tror er særlig sunt det heller.

Helt enig med deg, men nå handlet denne tråden om de mindre sunne vanene som jo er helt lov å ha. Men det er lov å tenke litt over hvilke vaner ungen vil få i fremtiden. Ingen ønsker at en unge jafser i seg potetgull og brus, og ganske sannsynlig blir et overvektig mobbeoffer. Og ingen ønsker selvsagt ikke at barn får sunnhet og idealkropper stappet ned i halsen til de ganske sannsynlig får spiseforstyrrelser.

Skrevet

Jeg har et litt sunt kosthold, men ikke superubersunt...

Spiser 4 måltid om dagen, lager det meste fra grunnen av, og spiser endel fisk. Er imot lightprodukter, så d går i ekte varer. Baker brød selv, og bruker bare fullkornprodukter. Siden jeg har to døtre er jeg bevist på å ikke ha noe diett ala lavkarbo, lavkalori osv... Når det er helg så går d ofte i taco, hjemmelaget pizza osv.. Spiser ikke snop i hverdagen, men har lørdagsgodt. Gjør forskjell på hverdag og helg/helligdager/ferier

Nå i skrivende stund er vi i Hellas, så da spiser jentene og mannen is hver dag ( jeg tåler ikke melk så holder meg unna isen), jeg koser med vin om kveldene, jentene får litt søtsaker hver dag....

Ang trening så trener jeg hyppig pga en kranglete rygg, ellers så har hele familien en aktiv livsstil der vi går mye på tur, går i fjellet, på ski osv...

Gjest Blubberella
Skrevet

Det er en vesentlig forskjell på å være "litt rund" og ha 44 i klesstørrelse. Ærlig talt.

Anonym poster: 08b0ad7b392fec64c1a0e94da5a38155

Dette er min kropp i str 44:

Og vet du hva? Jeg synes kroppen min er kjempefin i denne størrelsen, og synes absolutt den kan kalles "litt rund". Hva du måtte mene om min kropp bryr meg midt i ræva, siden jeg ikke tar hensyn til meningene til anonyme kjeftsmeller på KG. :sjarmor::danse:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...