AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Flere enn meg som ikke er super-duper-ultra-uber-sunne???? HVA ETER DU?? Beveger du på deg, evt hvordan?? Anonym poster: a2c4ce28b3dde6698a0bd623846fc913
Mr.Omg Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er ikke super-duper-ultra-uber-sunn, og liker det Blir ofte kalt småspist (av folk som jeg syns spiser for mye) og spiser litt av hvert. Har jeg lyst på bare stekt kyllingfilet (eller gele med vanlijesaus, for den saks skyld) til frokost så spiser jeg det. Har jeg lyst på kokt kål til middag så spiser jeg det. Hvis jeg ikke hat lyst på middag, så blir det ikke noe middag. Beveger meg lite noen dager og mye andre dager. Løper alltid til buss og tog (fordi det er digg). Vekta er stabil og bruker som regel medium i klesstørrelser 4
Gjest NozMonster Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 jeg er absolutt ikke av den supersunne typen nei! Men det er vel skikkelig tabu å innrømme på KG at du ikke er sunn, at du ikke lager maten din fra bunn av og at du ikke trener for å bygge muskler 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Jeg spiser ikke mye godteri og sånn, men er veldig glad i usunn mat... Og jeg har aldri gått på et treningsstudio i hele mitt liv. Jeg går ganske mye da, så er relativt slank og i form, men ikke en person som teller kalorier eller mosjonerer slavisk. :gjeiper: Anonym poster: 5965e2aa3f7eca5df01c8ec8af9668a7
ninuska_ Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Jeg er også slik Mr. Omg beskriver. Jeg spiser det jeg har lyst på, uavhengig av måltid. Jeg vil allikevel si at jeg spiser sunne måltider, sjelden ferdigmat, selv om det kan bli kake til frokost en sjelden gang og godis til mellommåltid om jeg har mest lyst på noe søtt. Jeg trener ikke, men jeg liker å rusle rundt og pleier å gå hvis det er kortere avstander framfor å ta buss eller kjøre bil. Trives veldig godt med det, og jeg foretrekker å trives framfor å være supersunn. Endret 14. juni 2012 av ninuska_ 1
Siggen! Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Jeg spiser ALDRI godteri, og sjelden brus. Fordi jeg ikke er glad i godteri i det hele tatt. Brus liker jeg, men prøver å ta en sjelden gang. Spiser daglig frukt, grovt brød, masse melk og prøver å få spist sunt og magert proteinrikt kjøtt daglig
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Jeg spiser godteri så og si hver dag, spiser lite skikkelig mat og trener aldri Anonym poster: 7ee35d4e2496cb91df301edd895c0764 1
TheSgirl Skrevet 14. juni 2012 #8 Skrevet 14. juni 2012 Du er absolutt ikke alene! Jeg spiser sikkert for mye,for eeeelsker både å lage mat og spise den Er typen som spiser mere etter kl.17 på ettermiddagen enn før. Ingen god uvane,men sånn er det. Maten jeg lager er nok akkurat passe sunn/usunn. Er glad i grønnsaker og salat så det er jo ikke dumt,men er også veldig glad i sauser og ting som er dynket i fløte 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 herlig,herlig! jeg spiser mye salat /kokte/ grillede grønnsaker til middagen hver dag....og kun rent kjøtt, bortsett fra bacon. Men jeg EEELSKER stekte poteter, sauser, rømmedressing, litt pasta og ris etc.....spiser aldri grov ris, grov pasta, grove pitabrød eller grove tortillalomer- fordi det smaker ikke godt!! Prøver å holde godteri og brus til helgene.... dvs fredag, lørdag,søndag men forsøker å kutte ned på mengden. Spiser ellers sjeldent frokost...noen ganger 1-2 rugsprø med gulost og noen omega3 tabletter... Prøver å ikke spise så MYE mat, er det litt usunt innimellom så blir jeg jo likevel ikke supertjukk...går alltid en sjokolade eller en potetgullpose, evt litt smågodt ila ukedagene.... blodprøvene min er fine =) Anonym poster: 274cba3b09d6fe2195add1f8d6b862ca
frøken_øst Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 jeg er heller ikke supersunn. Til middag prøver jeg å lage god og mettende mat, ofte tyr jeg til halvfabrikata eller posesupper, som jeg kanskje putter ekstra grønnsaker oppi. Jeg tar tran fordi jeg ikke får til å spise fisk mange ganger i uken. Prøver i det daglige å ikke spise så mye sukker. Ellers drikker jeg brus på en tirsdag hvis jeg har lyst til det. Noen ganger spiser jeg til og med poteter!:-)Av og til får jeg også lyst på pizza eller hamburger, og da spiser jeg det. Trener ikke noe fast, men går og sykler mye 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er ikke sunn i det hele tatt. Jeg spiser som regel kun 1 måltid om dagen, + nøtter, kjeks, potetgull, sjokolade, godteri... I går var jeg litt sunn da jeg først spiste en hel brødskive med leverpostei til frokost med dattera mi, også delte jeg opp et eple i båter som jeg og dattera mi spiste av hele dagen.. Så spiste jeg potetgull til middag og drakk brus til, og i halv ett-tiden på natta spiste jeg en calzone fra shell + 0,5 l cola. I tillegg til dette satt jeg inne og så på film fra jeg sto opp i 9-tiden til omtrent kl 12. Så dro vi i svømmehallen der vi var i ca 2 timer (ble kjørt til, og tok buss fra) også gikk vi (20 min) fra bussholdeplassen og hjem til huset vårt. Og på kvelden tok jeg meg en lur før jeg satt stille og så på film resten av dagen. Og det var faktisk en av de sunnere dagene. I dag sto jeg opp kl 12. Og har hittil fått i meg ca 2,5 dl 7up. Skal se om jeg finner meg ei brødskive snart, for begynner egentlig å bli litt sulten. Kjæresten kommer hjem fra jobb i 23-tiden i kveld, og da skal vi lage toro amerikansk gryterett med first price hvitløksbaguetter.. Skal faktisk bruke kyllingkjøttdeig i, så det er vel kanskje "den sunne varianten"? Anonym poster: f8f1100e2e426cfe37b812068e7d45a3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #12 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er ikke sunn i det hele tatt. Jeg spiser som regel kun 1 måltid om dagen, + nøtter, kjeks, potetgull, sjokolade, godteri... I går var jeg litt sunn da jeg først spiste en hel brødskive med leverpostei til frokost med dattera mi, også delte jeg opp et eple i båter som jeg og dattera mi spiste av hele dagen.. Så spiste jeg potetgull til middag og drakk brus til, og i halv ett-tiden på natta spiste jeg en calzone fra shell + 0,5 l cola. I tillegg til dette satt jeg inne og så på film fra jeg sto opp i 9-tiden til omtrent kl 12. Så dro vi i svømmehallen der vi var i ca 2 timer (ble kjørt til, og tok buss fra) også gikk vi (20 min) fra bussholdeplassen og hjem til huset vårt. Og på kvelden tok jeg meg en lur før jeg satt stille og så på film resten av dagen. Og det var faktisk en av de sunnere dagene. I dag sto jeg opp kl 12. Og har hittil fått i meg ca 2,5 dl 7up. Skal se om jeg finner meg ei brødskive snart, for begynner egentlig å bli litt sulten. Kjæresten kommer hjem fra jobb i 23-tiden i kveld, og da skal vi lage toro amerikansk gryterett med first price hvitløksbaguetter.. Skal faktisk bruke kyllingkjøttdeig i, så det er vel kanskje "den sunne varianten"? Anonym poster: f8f1100e2e426cfe37b812068e7d45a3 ok, hvordan er form og vekt? Anonym poster: 91b03f8f2d11f68248c2df8ff5e2195a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er ikke sunn i det hele tatt. Jeg spiser som regel kun 1 måltid om dagen, + nøtter, kjeks, potetgull, sjokolade, godteri... I går var jeg litt sunn da jeg først spiste en hel brødskive med leverpostei til frokost med dattera mi, også delte jeg opp et eple i båter som jeg og dattera mi spiste av hele dagen.. Så spiste jeg potetgull til middag og drakk brus til, og i halv ett-tiden på natta spiste jeg en calzone fra shell + 0,5 l cola. I tillegg til dette satt jeg inne og så på film fra jeg sto opp i 9-tiden til omtrent kl 12. Så dro vi i svømmehallen der vi var i ca 2 timer (ble kjørt til, og tok buss fra) også gikk vi (20 min) fra bussholdeplassen og hjem til huset vårt. Og på kvelden tok jeg meg en lur før jeg satt stille og så på film resten av dagen. Og det var faktisk en av de sunnere dagene. I dag sto jeg opp kl 12. Og har hittil fått i meg ca 2,5 dl 7up. Skal se om jeg finner meg ei brødskive snart, for begynner egentlig å bli litt sulten. Kjæresten kommer hjem fra jobb i 23-tiden i kveld, og da skal vi lage toro amerikansk gryterett med first price hvitløksbaguetter.. Skal faktisk bruke kyllingkjøttdeig i, så det er vel kanskje "den sunne varianten"? Anonym poster: f8f1100e2e426cfe37b812068e7d45a3 Livet ditt høres tragisk ut. Få deg en jobb. Anonym poster: 140bb1e4bc1ac7614db65cf3f272f9c8
skreppamedleppa Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Å en tråd som passer meg midt i blinken, jaaaaaaaaaaaaaa! Sunn og sunn, mest ikke for å si det slik. Jeg går lange turer på et par timer 3 dager i uken men selv om pulsen stiger og svetten renner er det mest for kosen sin del og kvikk lunsjen på toppen av fjellet som gjør at jeg går fjellturer,(ikke minst natur og komme seg ut av byluften). Når jeg var liten lærte jeg meg at man skulle spise frokost som en konge, lunsj som en prins, middag som en adelsmann og kvels som en fattigmann, jeg har snudd denne regelen på hodet og synes all mat smaker best om kvelden. Jeg spiser det jeg spiser, det jeg liker og i de mengdene jeg føler passer, uten å skjemmes. Jeg elsker sauser, majones, rømme og andre gode ting som livet byr på. Selv om jeg liker grønnsaker så skjønner jeg meg ikke på de som spiser det hver dag. 1/3 del av tallerkens innhold skal være grønnsaker? mnæ, trokke det. Jeg drikker cola et par dager i uken, og det spiller ingen rolle om det er lørdag eller onsdag spiser kokosboller og snopp når jeg ønsker det, og jeg har aldri i mitt liv telt kalorier. Jeg er dobbel syndig å både røyker og snuser og har ingen plan om å slutte med noen av de. Når jeg drar på byen er det gatemat som gjelder og ikke noe fiskeboll rockenroll opplegg etterpå. Jeg kan ikke fordra å lage mat, så det er det stort sett kjæresten som står for, og han lager god hverdagsmat men å lage lasagne fra bunn har jeg store problemer med å se for meg at kommer til å skje her i gården, vi spiser halvfabrikat og sånn er det med den saken. Hadde de bare hatt grove pitabrød og pølsebrød på butikken hadde det ikke vært verd å lage verken pita eller hot dog. Det er lenge siden jeg hoppet av toget med sunnhets folka på. Min mening med mitt liv er ikke det opplegget der. Men vekta er stabil og jeg liker å ha en viss kontroll på at kroppen får i seg de næringsstoffer som den skal, så det sjekker jeg fra tid til annen, og så lenge alt er bra så koser jeg meg med livet både uten å stå på kjøkkenet å lage mat fra bunnen og være super-duper-ultra-uber-sunn. I like it on the dark side, og føler ikke for å komme frem i lyset til sunnhets folket. 3
Zzyzx Skrevet 14. juni 2012 #15 Skrevet 14. juni 2012 Jeg starter matlagingen med de beste intensjoner, men det ender opp med noe som ikke er så sunt likevel. Mest fordi smør, creme fraiche og seterrømme er så mye bedre enn de lettere alternativene. Og fordi olivenolje er så svimlende digg at det brukes i litt for store mengder. Fett, salt og karbohydrater er mine beste venner. Funker litt som dop. Sukker bryr jeg meg ikke om. Jeg spiser iallfall varierte og gode middager og lunsjer. Frokost spiser jeg vel i helgene. Vekta er stabil, om enn litt for høy, så jeg vet hva jeg må gjøre for å få den ned. Det burde være rimelig enkelt. Men akk, så vanskelig. Iallfall for en matnerd. 1
Tabris Skrevet 14. juni 2012 #16 Skrevet 14. juni 2012 Melder meg inn i ikke-supersunn-klubben. Jeg spiser som regel alltid en sunn og mager frokost, og en variert lunsj med halve tallerken med salat til (uten dressing). Men der stopper det gitt. Middagen blir ofte halvfabrikata, og sjokoladen er så altfor god om kvelden. 1
Eudyptula Skrevet 14. juni 2012 #17 Skrevet 14. juni 2012 Jeg må innrømme at jeg er glad i både fett og raske karbohydrater gitt Prøver å begrense godte-spisingen til helgene, og er glad i kylling, fisk og grønnsaker, så jeg er vel ikke helt håpløs. Jeg beveger meg mye i hverdage, og har aldri hatt problemer med vekten.
Gjest anna Skrevet 14. juni 2012 #18 Skrevet 14. juni 2012 Lenge leve poteter! Folk har spist det i all tid, hvorfor i alle dager slutte nå??!?;-) 3
Daniel123 Skrevet 14. juni 2012 #19 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Vel, det kommer ann på hva du definerer som super-duper-ultra-sunn. Selv synes jeg, jeg har en usunn livsstil og kommer til dø tidligt i søskenflokken, men det er ikke noe jeg bekymrer meg over Jeg spiser hva jeg vil, men kan en sjelden gang spise frukt. Jeg trener sjeldent, kun når det er fint vær og jeg ikke har noe bedre å gjøre. Jeg sover alt for lite ( b-menneske) og er trøtt på skolen. Jeg er alt for tynn for min alder og høyde. Jeg burde nok lagt på meg litt, men er alt for lat til å overspise. Jeg er forresten ekstrem lat. Den eneste fysiske aktiviteten jeg ikke er for lat for er sex og soving Jeg har også en del usunne vaner som røyking, snusing og helge-øl. Men når alt kommer til alt så er det ikke noe jeg stusser over. Min filosofi er at det viktigste er å være lykkelig og fornøyd med livet sitt. Jeg vet jeg sikkert ikke blir så gammel som de gærne treningsnarkomane-kaloritellende-øl-hatere, men jeg har ikke særlig lyst til å bli 90-100 år heller! Endret 14. juni 2012 av Daniel123 1
Maestro Skrevet 14. juni 2012 #20 Skrevet 14. juni 2012 Sunn..? Det ordet har jeg aldri hørt før Spiser maks 3 ganger dagen, ender oftest 2 ganger dagen, å andre dager 1 gang. Ender ofte at jeg ikke rekker mat hjemme før jobb, å tenker "erh, kan spise kjapt mens jeg er i garderoben før jeg starter", men, så ender det sjeldent slik å mitt første måltid blir kl 4-5.. Drikker cola hver dag, mye chips. Men jeg er mye i aktivitet. Går med hunden min, jeg kjører jo ikke bil, så spasering overalt til/fra buss blir det jo mye av, å i tillegg har en jobb der jeg bruker mye beina mine. Så jeg sitter lite i ro :gjeiper: Er 178 cm høy, å veier ca 58-59 kg. Og formen min, altså kondis osv, deeen snakker vi ikke om..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå