Gå til innhold

Hva er en fest?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva er egentlig en ordentlig fest? Er fest og sammenkomst det samme?

Anonym poster: b4494949b996b638d8b5530394d6b2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men definesjon på en fest er en samling av mange mennesker som drikker alkohol. Mens sammenkomst for meg er under 5-10 stk som kosedrikker og prater..

Gjest "gjest"
Skrevet

Sammenkomst er uten alkohol og fest er med.

Skrevet (endret)

Det kan då vera fest utan alkohol? :sjokkert:

Er fest lik å bøtte ned alkohol?

For min del har det meir med tidspunkt trur eg - fest er kveld/helg, medan samankomst er meir dagtid eller midt i veka. Samankomst er meir som eit treff, føler eg.

Endret av imli
  • Liker 1
Skrevet

Nei. :gjeiper: Hva slags fest er det da?

• Liker 6
Skrevet

Nei. :gjeiper: Hva slags fest er det da?

Hehe, eg greier i alle fall å ha det veldig festleg utan.

AnonymBruker
Skrevet

Er fest lik å bøtte ned alkohol?

For min del har det meir med tidspunkt trur eg - fest er kveld/helg, medan samankomst er meir dagtid eller midt i veka. Samankomst er meir som eit treff, føler eg.

Men du er jo avholds?

Uansett, de i denne tråden er vel unge uten barn, og det er jo en fellesnevner at fest er med alkohol. Hvilket jeg ville tro det er i alle aldre, med mindre man er i en krets hvor alle er avholds.

Anonym poster: 0acc4a456d83e86f3d2ceed7e1eae45e

Skrevet

Men du er jo avholds?

Uansett, de i denne tråden er vel unge uten barn, og det er jo en fellesnevner at fest er med alkohol. Hvilket jeg ville tro det er i alle aldre, med mindre man er i en krets hvor alle er avholds.

Anonym poster: 0acc4a456d83e86f3d2ceed7e1eae45e

Det er eg, men ser ikkje kva det har med saka å gjera. Det er då ein masse alkoholfrie festar.

Skrevet (endret)

en fest er en sammenkomst av en gruppe mennesker på 5 eller flere på kveldstid som foregår innenfor et bestemt geografisk område hvor det spilles musikk :takke:

Endret av Wednesday
Skrevet

Det er eg, men ser ikkje kva det har med saka å gjera. Det er då ein masse alkoholfrie festar.

Jeg har aldri vært på en alkoholfri fest. Alkoholfritt arrangement, kanskje, men ikke fest.

• Liker 1
Skrevet (endret)

MÅ ein vera superkristen for å synest at det er greitt å ikkje drikke alkohol heile tida?

Selvsagt ikke. Og man kan fint drikke alkohol selv om man er kristen ;)

Edit: Enig med de som sier at fest = med alkohol (hvor folk som ikke drikker også kan delta om de ønsker det), mens en sammenkomst er alkoholfri (og da er man stort sett lite interessert i at folk som drikker deltar).

Endret av Antlers
Skrevet

Jeg har aldri vært på en alkoholfri fest. Alkoholfritt arrangement, kanskje, men ikke fest.

Kva med dåp og konfimasjon - dette er jo ofte alkoholfritt - er ikkje dette festar?

Skrevet

Selvsagt ikke. Og man kan fint drikke alkhol selv om man er kristen ;)

Ja - difor vert eg litt oppgitt over haldningar som at folk som ikkje drikk, enten er veldig religiøse, eller tørrlagte alkoholikarar...

Ja, ja, avsporing avslutta.

AnonymBruker
Skrevet

en fest er en sammenkomst av en gruppe mennesker på 5 eller flere på kveldstid som foregår innenfor et bestemt geografisk område hvor det spilles musikk :takke:

Det kan då vera fest utan musikk? :sjokkert:

Anonym poster: 093ce3cd900cf3dbaa359eef5d56b6a1

Skrevet

Kva med dåp og konfimasjon - dette er jo ofte alkoholfritt - er ikkje dette festar?

Det er familiesammenkomster i mine øyne.

Man sier jo ikke at man skal på fest i helgen, om man skal i dåp :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Det kan då vera fest utan musikk? :sjokkert:

Anonym poster: 093ce3cd900cf3dbaa359eef5d56b6a1

Slutt og drit deg ut.

Det er familiesammenkomster i mine øyne.

Man sier jo ikke at man skal på fest i helgen, om man skal i dåp :gjeiper:

Nei, men det er jo ein fest.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, man kan jo kalle dåp og konfirmasjon for fester, men jeg synes ikke det er særlig dekkende. Er vel mer naturlig å kalle dette sammenkomster eller selskap. ;)

Anonym poster: e14147057aca0a0cb48ca524f7be12df

Skrevet

"Fest" er eit ganske vidt omgrep - det er ikkje berre fyllefestar heime hjå 20-åringar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...