Gå til innhold

Vi krangler om ferien. Hvem er urimelig?


mlody

Anbefalte innlegg

Jeg hater Syden, og synes det er utrolig kjedelig der. Hadde min samboer forlangt to uker i Syden, ville jeg også stilt meg på bakbena. En uke kunne jeg i høyden ha klart. Og jeg er kvinne. Hvorfor kan ikke du dra to uker, og samboeren din en uke. Så får du og datteren din en uke alene?

Skjønner at dette ikke er ideelt, men dere har jo låst dere fast, så gjør dette i år. Og så planlegger dere ferien for neste år allerede i år, og blir enige om tre uker sammen til neste år der dere gjør noe dere begge kan leve med.

Anonym poster: 9031262858c76db80c68c53ea0a63cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ser det er mange som skriver at de ikke liker å dra til "syden".

TS har vel allerede sagt at hun ikke sikter til Mallorca, men heller "syden" som i Kroatia. Det er en stor forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du overreagerer. Det er sikkert ikke ferie med dere to som er det han ikke vil. Men syden. Er ikke alle som liker å være i syden.

Anonym poster: e98a70d44570bd4ae0dd52e62a24ec15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Hva er problemet med å ta en uke sammen, og en uke med bare deg og din datter?

Hvis det virkelig er akkurat sydenturen som er problemet da, og ikke alle de andre planene han har :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Kompromiss for å dra på ferie med den man elsker ? :sjokkert: :sjokkert:

Vil han ikke være sammen med deg da og trives han ikke i ditt selskap? Hvorfor vil du være sammen med en som åpenbart ikke vil tilbringe tid med deg?

Kom deg vekk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske eller syden er vel egentlig ikke diskusjonen her? Synes det hadde vært ganske trist jeg, om samboeren min kun ville gå med på en uke sammen meg og ungene i ferien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke kunnet bo med noen som ikke prioriterte meg.

Og da mener jeg ikke at ALL tid skal gå til meg, men at ihvertfall ferien blir tilbringt store deler av sammen med meg!

Hadde ikke kunnet leve med å føle meg så tilsidesatt, så enkelt er det for meg.

Man har som regel 5 ferieuker i året, pluss at man gjerne kan avspasere så man får en langhelg her og der. Om min kjære hadde drevet med sport/aktiviteter som gjorde at all fritid ble brukt til dette UTEN å ta hensyn til meg, mine ønsker og mine interesser så hadde jeg enkelt og greit ment at han har ikke tid til et forhold.

For noen er det greit å leve sånn, men JEG hadde ikke klart det. På samme måte som jeg aldri kunne ha vert sammen med noen som er borte 4-8 uker i slengen på jobb..... Men sånn er JEG! ;) Jeg trenger litt mer stabilitet i hverdagen min ;)

Anonym poster: 4421c63b9eaf67152b3d9861599945bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kompromiss for å dra på ferie med den man elsker ? :sjokkert: :sjokkert:

Vil han ikke være sammen med deg da og trives han ikke i ditt selskap? Hvorfor vil du være sammen med en som åpenbart ikke vil tilbringe tid med deg?

Kom deg vekk!

vel, jeg hadde helleri kke orka to uker i syden. alt for lenge. dessuten så er det vel ingenting galt med å prioritere seg selv i ny og ne. om jeg har en hobby(noe som fisking er for mange) så hadde jeg hatt ønske om å kunne bruke tid på det også.

fisking er dessuten ofte sesongbetinget og han tilbringer vel resten av året sammen med "familien".

man er faktisk enkelt individer selv om man er i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som skriver at de ikke liker å dra til "syden".

TS har vel allerede sagt at hun ikke sikter til Mallorca, men heller "syden" som i Kroatia. Det er en stor forskjell.

Dubrovnic, Kroatia i 42 varmegrader er ikke bare bare.

Jeg foretrekker egentlig temperaturer på 25-29 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samboeren din far til datteren din?

Hvis ikke så syns jeg det er forståelig at han ikke vil bruke to uker (av kun fem disponible) på familietur med småbarn før han selv får barn. De årene uten barn får man aldri tilbake, og han vil aldri kunne sette seg selv først når han får barn. Er det deres felles barn hadde jeg ikke godtatt at han ikke ønsket å bruke to uker av ferien på familietur, men to uker i syden på familiehotell kan være for mye for mange. Dere bør prøve å inngå kompromiss. Kanskje kjenner du en enslig venninne som kan være med dere? Eller kanskje barnets mormor/tante kunne tenke seg å være med?

Jadu, frihet og barnløse år før han får egne er noe han fraskriver seg når han velger å flytte sammen med noen som har barn fra før. Det argumentet holder ikke i det hele tatt, han har tatt et valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juppsi

Jeg er veldig glad jeg ikke er en mann! Når jeg ser hva dere jenter kan finne på å krangle om, føle dere fornærmet over osv. Det må være grusomt for dem.

Har dere jenter noen gang tenk på at i syden er det varmt? At ikke alle liker den varmen og synes 2 uker er for mye?

Endret av juppsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...