Gå til innhold

Vi krangler om ferien. Hvem er urimelig?


mlody

Anbefalte innlegg

Vi har flere ganger nå endt opp med å krangle om sommerferien.. Samboeren min er helt gal etter å fiske, så han har allerede vært ei uke på fisketur og neste uke, væravhengig, skal han ei uke på hytta igjen. Det blir nok flere småturer og ukesturer frem mot høsten. I tillegg planlegges det gutteturer til oktoberfest i høst og fotballtur til newcastle. Jeg luftet at jeg ønsker meg to uker i syden når jeg tar ferie. Da svarer han at han "kan bli med hvis vi kan inngå et kompromiss og bli bare en uke".. Føles som han ikke er interessert i å bli med meg og datteren min når han sier sånt, og når jeg forteller han at jeg ble skuffet og såret så ser han bare ikke hvorfor. Jeg har prøvd å si at han skal jo på mange spennende turer i løpet av sommeren og høsten, hvorfor er det så kjipt å reise til syden med meg? Da glefser han om at jeg bruker turene hans imot han. Når jeg sier at jeg og datteren min kan reise alene så blir han sur og bjeffer "men jeg har jo sagt jeg kan bli med!".. Jeg vil ikke ha han med hvis det skal være sånn. Et kompromiss. Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei synes egentlig ikke du overreagerer. Klart at det er leit at mannen gir uttrykk for at det er et ork å være på ferie med deg og datteren din.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg syns ikke du overreagerer. Hvis han ikke orker å være på ferie sammen med dere i mer enn en uke, så har dere flere problemer enn bare ferien.

Sa han hvorfor han ikke ville mer enn en uke da? Var det fordi han heller ville på fisketur? Eller fordi han virkelig ikke vil til syden?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker på et typisk sydensted er fryktelig lenge. En uke holder lenge. Skjønner ham godt, jeg.

Anonym poster: 0bea0038b56a6408cdb1d8b1f066a8b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner han ikke vil til syden .selv er jeg ingen syden elsker pga varmen MEN samtidig så synes jeg at han burde bli med på noe du vil .siden han får gjøre mye han liker ellers i sommeren.

Anonym poster: 813909607f984171fd043dcd313d29f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden.. Dette høres ut som han fyren som nektet å sende papirer til banken for å få huslån fordi samboeren maste på ham om det... :sjokkert:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes han er urimelig.. Virker ganske egoistisk i mine øyne. Hva han unnskylder seg med , hvorfor ikke 2 uker ?

Men det er klart kjipt å ha en samboer som ikke ønsker å feriere sammen med dere. blir liksom til at han går med på ei uke for husfredens skyld, men ikke fordi han ønsker å tilbringe tiden sin slik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det at han ikke vil til syden i to uker, eller at han ikke vil på ferie med dere i to uker?? Hvis det er det første syns jeg at dere kan komme frem til en kompromiss, også kan heller du og datteren reise til syden en av ukene han er borte i høst... Vil han ikke på ferie med dere i to uker, syns jeg han er urimelig!!

Anonym poster: a36001551101a616f6ec76ed58000b1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel kanskje om hva dere synes er ferie... jeg trives ikke med typiske chartersteder hvor "hovedaktiviteten" er å ligge på en solseng. Tror jeg hadde mistrivdes etter få dager.

Litt som at du nok ikke hadde trives godt med fiskestanga i handa?

Dette er typisk stedet hvor dere må se på valgmulighetene:

1. Feriere hver for dere

2. Finne en måte å lage kompromiss på dine og hans interesser

Det siste er vel det, dere etter mitt skjønn bør forsøke å finne få til. Slik at dere får tilbragt ferien sammen. Finnes det noe "syden-sted" hvor det er mulig å ta med seg en fiskestang? Kanskje om dere ser utenfor de største charter selskapene?

Jeg synes det er litt urimelig, at han absolutt være med til "typisk-charter-syden-sted" når han ikke på noen måte ha deg med på fisketurene sine :)

Husk at ferien, skal være for dere begge og dere begge skal gjøre noe dere liker og trives med :)

Det blir ikke hyggelig om han kjeder seg på en solseng i fjorten dager..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som han fremdeles har litt ungkarsmentalitet. Er det kun når det gjelder ferier han foretrekker seg selv og kameratene, eller kjører han like egotripp ellers også?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel kanskje om hva dere synes er ferie... jeg trives ikke med typiske chartersteder hvor "hovedaktiviteten" er å ligge på en solseng. Tror jeg hadde mistrivdes etter få dager.

Litt som at du nok ikke hadde trives godt med fiskestanga i handa?

Dette er typisk stedet hvor dere må se på valgmulighetene:

1. Feriere hver for dere

2. Finne en måte å lage kompromiss på dine og hans interesser

Det siste er vel det, dere etter mitt skjønn bør forsøke å finne få til. Slik at dere får tilbragt ferien sammen. Finnes det noe "syden-sted" hvor det er mulig å ta med seg en fiskestang? Kanskje om dere ser utenfor de største charter selskapene?

Jeg synes det er litt urimelig, at han absolutt være med til "typisk-charter-syden-sted" når han ikke på noen måte ha deg med på fisketurene sine :)

Husk at ferien, skal være for dere begge og dere begge skal gjøre noe dere liker og trives med :)

Det blir ikke hyggelig om han kjeder seg på en solseng i fjorten dager..

Jeg har ikke tenkt på noe typisk chartertur.. Har foreslått steder som Kroatia og slikt.. Tror det rett og slett handler om å få gjøre som HAN vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så galt at to parter i et forhold er forskjellig? Man er ikke akkurat sammenvokst ved hofta. Du og datteren din kan være to uker i syden, og samboeren din kan være med dere første eller siste uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det dreier seg om å gjøre bare som han vil, er han ganske selvopptatt og setter sine behov foran familiens behov. Det er ikke hyggelig gjort av han, og virker på meg ganske umodent (men hva veit jeg, har jo ikke hatt familieferie siden jeg var 15).

Jeg synes vel, det burde være mulig å finne en fornuftig løsning på dette sammen. Personlig hadde jeg nok forsøkt så godt jeg kunne, men akk singellivets "gleder" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke foreslå noe annet enn Syden, da? Jeg hadde aldri blitt med to uker i Syden. Hva med en storbytur? Og nøy deg med én uke hvis du først får han med. Det holder i massevis. Særlig om sommeren, det er jo galskap å dra fra fine Norge til varmere strøk om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis poenget er at han ikke vil å bruke 2 uker av ferien sin sammen med dere så synes jeg det er urimelig (og for å være helt ærlig hadde jeg faktisk følt det så urimelig at jeg hadde tvilt på hele forholdet hvis det hadde vært meg)

Men, hvis problemet er at han ikke vil til syden i 14 dager så kan jeg egentlig sjønne han litt, og forstå at han prøver å inngå et kompromiss med en uke. Selv hadde jeg aldri dratt på en 14 dagers tur til syden, uansett hvor. Eneste måten du hadde fått meg med på noe sånt var hvis man reise litt rundt slik at man ikke bodde på samme stedet hele tiden, f.eks. på øyhopping. Men, hadde han vært lur da så hadde han gjerne spurt om det var greit med en uke i syden og så kunne dere alle sammen gjøre et eller annet sammen den andre uken.

Lurer på en ting, alle disse ukene hans på hytten. Er det hans greie og dere ikke blir invitert med, eller blir dere invitert med og sier nei? Hvis sistnevnte så er det jo egentlig det samme som at han ikke vil være med til syden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis poenget er at han ikke vil å bruke 2 uker av ferien sin sammen med dere så synes jeg det er urimelig (og for å være helt ærlig hadde jeg faktisk følt det så urimelig at jeg hadde tvilt på hele forholdet hvis det hadde vært meg)

Men, hvis problemet er at han ikke vil til syden i 14 dager så kan jeg egentlig sjønne han litt, og forstå at han prøver å inngå et kompromiss med en uke. Selv hadde jeg aldri dratt på en 14 dagers tur til syden, uansett hvor. Eneste måten du hadde fått meg med på noe sånt var hvis man reise litt rundt slik at man ikke bodde på samme stedet hele tiden, f.eks. på øyhopping. Men, hadde han vært lur da så hadde han gjerne spurt om det var greit med en uke i syden og så kunne dere alle sammen gjøre et eller annet sammen den andre uken.

Lurer på en ting, alle disse ukene hans på hytten. Er det hans greie og dere ikke blir invitert med, eller blir dere invitert med og sier nei? Hvis sistnevnte så er det jo egentlig det samme som at han ikke vil være med til syden

Disse hytteturene når han fisker er med kamerater eller svogeren. Boys only..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han er på fisketur? Eller er han på "fisketur"... Høres ut som om det er sinsykt mye fisking!

Anonym poster: 31950d09345c2b6aeed5adecff4f4845

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, ja, det lurer jeg også på... Hva er argumentene hans for å ikke ville være med til syden? Du har ikke svart på det. Lettere å svare om man vet det.

Anonym poster: 31950d09345c2b6aeed5adecff4f4845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragner med datteren ikke er hans siden du skriver på den måten. Hvor gammel er hun? Og har de et godt forhold? Bodd i lag lenge?

Skjønner det kan virke kiipt for ham med en sydentur om hun er lita så dere er begrenset i alt dere gjør, men skjønner også han syns det er kiipt om hun f.eks er 12 for da vil han sikkert føle seg utenfor når dere skal shoppe og sånt.

(Bare synsing siden jeg ikke har mer info ;) )

Kan dere ikke finne på noe annet da? Lete etter noe som dere liker begge to?

Her må det nok komprimisser til fra hans sin side så er nok MYE prat på dere nå fremover for dette er det viktig at dere finner ut av!

Anonym poster: 4421c63b9eaf67152b3d9861599945bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...