Gjest SJeiken Skrevet 14. juni 2012 #41 Del Skrevet 14. juni 2012 Du så vel mitt første innlegg på saken; Selv så identifiserte jeg TS som troll straks. Du valgte å identifisere meg som troll. Det må du selv ta ansvar for. Din "identifikasjon" betyr ikke at jeg er noe troll. Jeg vet hva jeg har opplevd, hvor jeg er i livet nå og litt om retningen fremover for min del. Og jeg utelukker ikke at jeg en dag kan stole nok på og la hjertet bli varmt igjen for 1 person. Men jeg er ikke der i dag. Det har tatt mange år å komme hit. Og jeg tror ikke den rette ramler inn gjennom døren i morgen. Kanskje senere. Men inntil da skal jeg ha det fint i livet mitt sammen med mennesker jeg liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjeiken Skrevet 14. juni 2012 #42 Del Skrevet 14. juni 2012 For egen del kunne jeg aldri vært i forhold med en slik som deg. Ikke på noen måte. Jeg vet ikke hvordan du ser for deg å bli eldre, og nå en alder der du ikke lenger er den karen som kan velge og vrake blant de jentene som finner din levemåte attraktiv. Den situasjonen vil du måtte forholde deg til, og helst ha forberedt deg godt på. Flere av de jeg har og har hatt nære relasjoner til sa det samme som deg. De tok visst feil. I allefall lenge nok til at vi hadde det fint en stund. Og alle ønsker å knytte seg opp på nytt. Men jeg vil ikke når de vil ha tyngre følelser inn i bildet. regelen om å aldri gå for dypt følelsesmessig er ubrytbar og ville ødelegge hele haremet. Når det gjeleder kjønn så finnes det både kvinnelige og mannelige "sjeiker". Og for menn så øker suksessraten med alder. Kvinner over en viss alder er i mindretall kjønnmessig. Mange menn dør i 20, 30 og 40 årene pga trafikk- og arbeidsulykker, hjerte kreft osv. Da blir det 1 mann fo rlite hver gang. Når man når 50 og 60 blir det mye vanskeligere for kvinner å finne menn enn omvendt. Og en mann kan lett gå en del ned og opp i alder. Er mannen 40 er han attraktiv for jenter hel ned mot mot 20 og opp mot over 60. Jeg har valgt mine aldergrupper og det er litt sprik i disse. Jeg holder meg stort sett innenfor +/-10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 14. juni 2012 #43 Del Skrevet 14. juni 2012 Nuff said! P.s har ingen respekt for deg visst dette skulle være sant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjeiken Skrevet 14. juni 2012 #44 Del Skrevet 14. juni 2012 Hmm, jeg tror ikke du har lest det jeg skriver. Det er flere i tråden som er enige i at dette er en god løsning så lenge man ikke er uærlig med noen. Men (!) jeg har møtt dem som sier de er veldig seriøse men så skinner det gjennom at de bare vil leke (uærlige). Det er vondt for de som forledes. Disse menneskene har jeg møtt på f.eks Sukker. Jeg fant ut at hvis det er slike mennesker jeg møter ofte så kan jeg endre innstilling og ha det bra fremfor å bli lei meg. Drømmen om den ene er lagt på is. I mellomtiden har jeg det bedre enn å sitte å depoe alene. Jeg kan sende en epost og så har jeg en hyggelig helg eller et par timer når jeg vil. Om du respekterer det eller ikke er jo helt opp til deg. Det fungerer for meg (med noen ulemper). Det er viktig for meg. Og at de som er med i haremet synes dette er bedre enn å være alene. Kanskje jeg ser etter den rette på sikt. Kanskje ikke. Hva er vitsen hvis et forhold består av kritikk, kjefting, plaging, silent treatment mm. Da vil jeg heller spøke og le og kose meg med andre som setter pris på det. Jeg vil heller si at kjeftesmeller som manipulerer og herser i 1:1 forhold er de virkelige trollene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 14. juni 2012 #45 Del Skrevet 14. juni 2012 Hmm, jeg tror ikke du har lest det jeg skriver. Det er flere i tråden som er enige i at dette er en god løsning så lenge man ikke er uærlig med noen. Men (!) jeg har møtt dem som sier de er veldig seriøse men så skinner det gjennom at de bare vil leke (uærlige). Det er vondt for de som forledes. Disse menneskene har jeg møtt på f.eks Sukker. Jeg fant ut at hvis det er slike mennesker jeg møter ofte så kan jeg endre innstilling og ha det bra fremfor å bli lei meg. Drømmen om den ene er lagt på is. I mellomtiden har jeg det bedre enn å sitte å depoe alene. Jeg kan sende en epost og så har jeg en hyggelig helg eller et par timer når jeg vil. Om du respekterer det eller ikke er jo helt opp til deg. Det fungerer for meg (med noen ulemper). Det er viktig for meg. Og at de som er med i haremet synes dette er bedre enn å være alene. Kanskje jeg ser etter den rette på sikt. Kanskje ikke. Hva er vitsen hvis et forhold består av kritikk, kjefting, plaging, silent treatment mm. Da vil jeg heller spøke og le og kose meg med andre som setter pris på det. Jeg vil heller si at kjeftesmeller som manipulerer og herser i 1:1 forhold er de virkelige trollene. Jeg er jo en av kjeftesmellene på KG jeg da. Min erfaring er at menn er like ille med Silent Treatment etc. så det er sagt. Men man blir veldig glad i den ene personen selv om man krangler med h*n. Det folk reagerer mest på er vel at du sier du har et harem. men kan vel neppe kalle det et harem selv om man dater flere damer. Når du ikke har gått med på å være eksklusiv med en dame så kan det jo godt hende at flere av dem holder på på si de også. I deres hode har kanskje de et mannlig harem. PS Moro å krangle med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjeiken Skrevet 14. juni 2012 #46 Del Skrevet 14. juni 2012 Jo da, jeg har jo sagt at dette ikke er kjønnsbestemt slik at et kjønn drar mer nytte av det en den andre. Og ordet harem kan brukes i flere sammenhenger også som en beskrivelse av forhold der 1 man (eller kvinne for den saks skyld) har flere av det annet kjønn i nær relasjon. Egentlig er et harem fysisk avgrenset men det er ikke tilfelle her. Et av mine poeng er at hvis det blir for mye "vondt" i et forhold så tenker man først på å avslutte. Så blir man redd eller skremt og tenker godt og vondt i skjønn forening og da skal man ikke gå inn i ett seriøst forhold igjen. Vil man ikke vente så kan man finne alternativer. Harem/pulevenner er 1 løsning som er veldig fin på mange måter selv om alle som er med egentlig vil mer og de vil ha ekslusivitet. Men da dør haremet og det går ikke. Jeg tror alle i et harem er lei seg dypt inne i hjertet. Og jeg tror de vil finne den rette alle sammen. Om de kan avhenger av hvor vondt de har hatt det før og om de har fått bearbeidet svik, vold, misbruk av piller eller alkohol, utroskap eller hva de nå har opplevd. Jeg vet ikke hvor bra et harem egentlig er men det kan være en løsning for noen. Det respekterer jeg på lik linje med 1:1 forhold. Jeg trr heller man skal forsøke å kjenne på den smerten som mange har opplevd. Jeg stikker av hver gang noen er virkelig seriøse med meg. Personlig er jeg så lei meg at jeg ikke klarer å forholde meg til 1 person som kan komme til å gjøre meg eller mine barn vondt igjen. Min sønn fikk skader for livet. Jeg må hjelpe han ekstra så lenge jeg lever på grunn av en mamma som misbrukte piller under svangerskapet. Etter 2 barn ble hun lesbisk (hun var vel det hele tiden og levde på en løgn). Jeg føler meg brukt. Jeg føler at hele det lykkelige familielivet som skulle gi mine barn trygghet ble stjålet fra meg. Jeg vet at hvem som helst kan være slik eller verre. Det er en enorm terskel å trå over for meg hvi jeg skal inn i et 1:1 forhold. Derfor binder jeg meg aldri til 1 mer. Det går bare ikke. Kanskje en dag men ikke på en god stund enda. Kansje aldri. Da blir jeg heller Sjeik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå