Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har arvet mange klær fra min tante som har to små. Men jeg syns det var så mange bodyer? Tror babyen har en body til hver dag jeg :gjeiper:

Trodde det vanligste var sparkebukser til så små?

Eller tar jeg feil? blir strømpebukse og body mest brukt innendørs da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var alle bodyene i samme størrelse da?

Om man får gulpebaby kan det være greit med mange skift, for da må man fort regne med en 3-5 skift pr dag.

Jeg har for det meste brukt sparkebukser på begge mine. Jeg er forsiktig med klær som strammer over magen når de er nyfødte. Har ikke begynt å bruke strømpebukse før de har vært minst 3 mnd. Bortsett fra en og annen gang på minstejenta når hun hadde på kjole.

Men jeg har inntrykk av at strømpebukse er det mest vanlige å bruke.

Skrevet

Det er sikkert 50 bodyer i strl 50-56 i nyfødt-esken som jeg kikka igjennom,ingen bukser eller strømpebukser. Kan nok ha blitt så slitt at det har blitt kasta..

Og så var det 6-7 pysjamaser, 4-5 sparkebukser, 1 vinterdress og 3 fleecedresser.

Skrevet

En body mangler jo bein, så det vanligste er jo å kombinere dette med en eller annen underdel. Bruker man bukser som ikke går så høyt opp så kan jo forhåpentlivis disse brukes flere dager, imens man kanskje er nødt til å bytte body flere ganger om dagen pga gulping.

Skrevet

I starten brukte vi omtrent bare body og pysj/heldress utenpå. Eide ikke en eneste strømpebukse før det hadde gått kanskje tre måneder...

AnonymBruker
Skrevet

Brukte stort sett bare body de første 4 mnd, da vi fikk en varmblodig baby på starten av sommeren i fjor. Omslagsbodyer var definitivt det beste, da ungen hatet at vi dro ting over hodet hans. Vi kunne fint bruke samme body en hel dag, men venninna mi fikk gulpebaby. De skifta 4-6 ggr per dag til de "gav opp" og bare kjøpte masse smekker i stedet. Bodyer og myke "haremsbukser" var vår vinner det første halvåret :)

Anonym poster: 717c308370fa0d6d32105af9ccc70614

Skrevet

Strømpebukser er velbrukt hos oss, han mister alt som er av sokker. Aldri blitt plaget av det som vi har merket. Du bruker jo body under sparkebukse også. Ulempen med sparkebukser/selebukser/heldresser er at de blir gulpet ut like mye som bodyen.

Vi hadde sikkert 10-15 bodyer i både 50, 56 og 62, kom godt med!

Skrevet

Me brukte nesten bare body og strømpebukse når guten var baby. Så kledde me på ulldress eller fleecedress utenpå når me skulle ut.

Me hadde ikkje ein einaste sparkebukse. (Då tenkjer eg på slike med føtter på...) Men frå str 62 hadde han nokre selebukser og andre bukser, men då hadde han fortsatt body og strømpebukse innerst. (Vinter)

AnonymBruker
Skrevet

En body mangler jo bein, så det vanligste er jo å kombinere dette med en eller annen underdel. Bruker man bukser som ikke går så høyt opp så kan jo forhåpentlivis disse brukes flere dager, imens man kanskje er nødt til å bytte body flere ganger om dagen pga gulping.

Babyer har ofte flere bæsje-uhell enn man skulle tro. Min første bæsjet HVER gang han fikk mat, og det var ikke sjeldent, og det gikk ofte ut av bleia fordi det var så tynt. Og babyer klarer også å gulpe overalt, så du skal ikke se bort ifra at bukse blir full av gulp også.

Anonym poster: c16bc18c9b5281061ff6d52aa330a308

Skrevet (endret)

Her gikk det for det meste i bodyer og strømpebukser, men også sånne "haremsbukser" som beskrevet lenger opp.

Hadde en skikkelig gulpebaby, så vi måtte skifte flere ganger for dag. Da hadde det vært tungvindt med sparkebukser.

Babyer har ofte flere bæsje-uhell enn man skulle tro. Min første bæsjet HVER gang han fikk mat, og det var ikke sjeldent, og det gikk ofte ut av bleia fordi det var så tynt. Og babyer klarer også å gulpe overalt, så du skal ikke se bort ifra at bukse blir full av gulp også.

Anonym poster: c16bc18c9b5281061ff6d52aa330a308

Min bæsjet også hver gang han fikk mat første tiden, men hadde svært sjeldent lekkasjer. Så det må man jo nesten bare se an, akkurat som at noen får gulebabyer, andre ikke.

Fikk forøvrig sjeldent gulp på strømebuksene.

Endret av Teriyaki
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en gulpebaby som på det meste skiftet klær 10-12 ganger pr dag (takk og lov for at det gav seg etter 5mnd!!!!!) Hadde masse bodyer i 50 og 56. Brukte bare å kle babyen i body og strømpebukse + smekke så klart :) gensere og bukser brukte vi kun når vi skulle ut av huset.

Anonym poster: 1a911848837b9eb4f6474623c44f45e8

AnonymBruker
Skrevet

50 bodyer er vel litt i overkant av hva du forhåpentligvis får bruk for, men greit å ha... :) Vi brukte body + strømpebukse/"joggebukse" første månedene... Hadde vel en 10-12 bodyer og 5-6 strømpebukser til nyfødt.

Anonym poster: 9614cac615103f8929dd6a97845718be

Skrevet

Bruker nesten bare ullbody og ullstrømpebukse, og ulldress om vi skal ut av huset.

Med mye gulping er det fint med ull, blir ikke kaldt og ekkelt med en gang det blir vått.

Skrevet

Jeg har noen strømpebukser fra MP i str 50 som er knallsøte på.. De strammer overhodet ikke over magen, var mine favorittbukser og vurderer å skaffe flere om behov. Min gulpet aldri så brukte samme body hele dagen. Trenger ikke 50 stk da. Men hadde lekkasjer fra bleien ganske jevnt, så alt av hvite små ullbukser måtte kastes etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...