Gå til innhold

Cerazette og mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i litt over et halvt år nå, for å slippe mensen. Dette har fungert glimrende frem til forrige uke da jeg uten forvarsel fikk kraftig mens. Den har vart i åtte dager nå, jeg forstår ikke hvorfor. Har ikke hoppet over en eneste pille. Ser at folk får alle slags mensproblemer med cerazette, så det er vel bare til å regne med.

1. Noen som vet hva dette skyldes?

2. Noen som vet hvordan jeg kan få det til å stoppe? Skal besøke kjæresten min neste uke, er lite keen på å møte opp med kofferten full av tamponger etter så lang tid. Har hørt om noe på apoteket som skal utsette mens, har noen erfaringer med det? Og vil det ikke fungere nå som jeg allerede har det?

Må nevne at det er mye mindre nå enn det var de første dagene.

Tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sanne
Skrevet

Nå han jeg gått på cerazette i ca to år fra jeg var 17. Og jeg tenkte mye det samme som deg :) men virker som mensen bruker lang tid på å stabilisere seg på cerazette. Var sånn her også. Men når den gjør det = worth it :D

Skrevet

Greia er at jeg har vært fullstendig mensfri helt siden jeg begynte på dem. Hvorfor i alle dager får jeg det nå, og er det ingenting jeg kan gjøre for å utsette den/slippe den? Vil så gjerne være mensfri neste uke når jeg skal til kjæresten min.

Skrevet

Tråden flyttes til kropp og helse.

Mvh Sulosi.

Skrevet

Det første året er det sånn. Det tar tid å stabilisere seg. Det første året fikk jeg ustabil mens gjennom flere måneder. Så stopper det helt, men kan komme litt èn gang i året(eller halvåret). :)

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar opp denne tråden - fordi jeg har mye samme problemstillig.

Gått på cerazette i kun en og en halv måned, mistet mensen etter tre dager, men fikk den igjen 12 dager etter normal syklus. Men nå er mensen kraftigere enn jeg er vant til, og har vært så kraftig i fem dager. Oppdaget også at mensen har en litt klissete, fast konsistens. Dette gjør meg redd - er det normalt? - bør jeg slutte på pillene?

Anonym poster: c486b535be07fb5180c60afa584eb8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...